Orloff aan de kade

Oosterkade 18 3582 AT Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Orloff aan de kade

Dinsdag t/m Vrijdag 11:00 - 01:00
Zaterdag 09:00 - 01:00
Trees S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Op 27 juni jl. gereserveerd om te kunnen genieten van de Kreeftweek. Megadruk, de zaak zat vol, maar iedereen werd vrij snel geholpen. Decor is eigentijds en je kunt zien wat er in de keuken gebeurt.
De Kreeft Thermidor was voortreffelijk (misschien standaard op de kaart?!) en ook de gegrilde kreeft en hangop met aardbeien waren om te smikkelen!
Fleur B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Het duurde heel lang voordat we geserveerd werden. Toen we eindelijk een wijntje hadden gekregen leken ze totaal vergeten te zijn dat we hadden gereserveerd om te eten, dus voordat we verder geholpen werden hadden we de wijn al op. Voorgerecht was lekker (bruchettes en fijngesneden kalfslende). Als hoofdgerecht de hamburgers en als dessert de chocolade brûlée. Eten was op zich prima. Bij het dessert werd er niet gevraagd of we nog iets wilden drinken dus hadden we alleen lege glazen als gezelschap. Bediening moet echt aangescherpt worden, want dit was gewoon slecht.
Lionel H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
We werden het het terras af gestuurd nadat we geen irish coffee konden bestellen en naar de mening van de bedrijfsleider 'te beschonken' waren (twee biertjes op). Mega slechte bediening en totaal slechte sfeer. Ik zal dit café zeker vermijden in de toekomst.
Kos P.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Iens zegt dat de keuken italiaans is, dat zou ik zo niet noemen. Ondanks de negatieve recensies van anderen (slechte service, uren wachten) toch geprobeerd. Waarschijnlijk andere directie, want wat wij kregen was helemaal prima.

Gereserveerd van 1830-1930, prima plaatsen. Eten: heel lekker, attente en goede bediening, en met zijn tweeen 66 euro totaal kwijt.
We verorberden: 3 port, 1 wijn, dagschotel runderentrecote + schelvis + taartje + pannacotta.
schelvis was goddelijk smeuiig en subtiel, runderentrecote prima,
taartje was heerlijk fris en lekker, pannacotta subtiel en erg lekker, soort gelly met bol marsepein en gebrande kokos, smelt in je mond.

Het was godvergeten druk, veel moeders met kinderen, maar geen gekrijs. Ze hebben zelfs een grote kleurplaat voor kinderen in de hal, en die werd goed gebruikt.

Kan het aanraden, maar kan me voorstellen dat mensen het te druk vinden. Een goed gesprek is met enige moeite kort vol te houden. De mensenmassa veroorzaakte geen oververhitting dus ik denk dat ze goede airco hebben, maar geen tocht gevoeld.
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Hier 17 december om 5 uur aangeschoven voor een snel diner aangezien de tafel om 6 uur gereserveerd was, echter kregen we pas om kwart over 5 de kaart waardoor er geen tijd meer voor een dessert was. Dit snap ik niet en vind ik dan ook erg jammer! Eten was prima, gezellige sfeer en fijne locatie.
papa piet .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Hier geluncht, was aangenaam. Weinig opzienbarende lunchkaart. Twaalfuurtje gekozen. Combi van broodjes met soep. Dagsoep vonden we niet lekker werd zonder probleem vervangen door soto ajam. Prettige rode huiswijn, die uitnodigde tot doordrinken. Bediening attent en niet te nadrukkelijk aanwezig.
Suzanne R.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Gisteren hier geluncht. Ik had de grote Waldorfsalade besteld. Had van tevoren de bediening nog gevraagd naar de portiegroottes en ze verzekerde mij dat het een prima portie was. Helaas bleek de grote salade veel te klein voor een fatsoenlijke lunch, maar kostte wel 12 euro. Toen ik dit aangaf, werd mij brood aangeboden (wat er dus niet eens bij zat in de eerste instantie), maar dit mocht ik niet i.v.m. dieet. Er werd niets vervangends aangeboden. Uiteindelijk bijna 30 euro voor een schamele lunch lichter en niet bepaald tevreden. Ook de bediening was niet bepaald vriendelijk of behulpzaam: jammer. Ik kom hier niet weer.
Lieseltje .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Afgelopen maandag hier met een aantal collega's gegeten. Omdat het lekker weer was zaten we buiten, met een prettig uitzicht op het water. De service was prima - ook toen we van tafeltje wilden verhuizen - en het eten lekker. Voor wat er uit ziet als een eetcafé, hebben ze een uitgebreide kaart waar ook de vegetariër prima aan bod komt. Ik vroeg om een kleine aanpassing van mijn gerecht (de curry) en ook dat was geen probleem. Ik zal hier zeker nog eens komen.
Arno D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heerlijk terras met leuk uitzicht op de gracht, prima locatie. De kaart heeft voor ieder wat wils en is goed qua prijs/kwaliteit\kwantiteit verhouding. Het personeel is vriendelijk en goed oplettend in hun werk.
Echt een aanrader voor in ieder geval lunch of ontbijt!+!
Edwinvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Van avond met z'n vijfen gegeten bij Orlof. Leuke entourage, mooi Terra's en vlotte bediening. Eten en Borden zijn verzorgd. Prijs kwaliteit is niet helemaal in balans.
Pietersma .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Met z'n tweetjes op het terras van Orloff gegeten. Vlotte en vriendelijke bediening. Uitgebreide drankenkaart en prima menu kaart met genoeg keus. De hamburger was voortreffelijk en maakt een man gelukkig, de pasta was helaas iets minder spannend maar wel lekker. Service was prima!
etenvoortwee .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
De bedoeling om op ons gemak gezellig te eten bij Orloff. Wat betreft de ambiance op het terras lukt dat goed. Zeker ook wat betreft de zeer voorkomende en oplettende bediening. Relaxte sfeer dus. Het eten was aan de matige kant. Ik had een risotto met inktvis. De risotto was een beetje drabberig en rood/paars van kleur. De blokjes inktvis beperkt en niet echt smakelijk. De sla eenvoudig maar goed. De chardonnay prima. Al met al een eenvoudig en voor een redelijke prijs een diner met een lekker wijntje op een gezellig terras.
NickyvanOosterhout88 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Mijn lievelingsterras ooit. Het eten is hier prima, je krijgt waar je voor betaalt (goed eetcafe). De bediening is ongelofelijk fijn en vriendelijk. Wisselende bieren waar ik altijd blij van wordt, een terras waar je 365 dagen per jaar kan zitten en de perfecte gezelligheid in het wekend. Gaan dus!
Evi J.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Met een grote groep bij Orloff aan de Kade geluncht. Ik had de falafel burger die erg lekker was. Ook alle bijgerechten zoals de asperge salade en garnalen kroketjes waren lekker. Kortom: lekker eten. Het decor vind ik persoonlijk erg mooi en de bediening was vriendelijk en snel.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Na een jaar weer 's lekker in de zon gezeten bij Orloff aan de kade. Bij mooi weer is het er vechten om een plekje. Daar hoort een aperol spritz bij en natuurlijk een portie bitterballen want Orloff serveert de beste bitterballen van Utrecht met de allerbeste mosterd. Maar wat een snert glaasje Aperol! Die neem ik niet meer: Aperol moet royaal en feestelijk geschonken worden. We besloten te blijven eten: mijn vongole spaghetti was heerlijk: veel gepeperder en gekruider dan je m in Italië krijgt maar het viel in de smaak. We bestelden risotto omdat we zin hadden in verse doperwten. Maar het was een zurige risotto waar wel groene bolletjes in zaten maar dit waren kappertjes ipv erwten: kok was Vd kaart afgeweken en dat was ons niet gezegd. Mijn dochter had zich erg op de hamburger verheugd omdat die vorig jaar zo heerlijk was maar ook deze was enorm zuur want veel te royaal ondergedompeld in een gele piccalilly achtige saus. De wijn ( Argentijnse chardonnay ) was overheerlijk. We blijven terugkomen hoor want vinden het een wereldtent maar eerlijk is eerlijk het eten was niet geweldig vanavond.
Renske Z.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Prachtige locatie en binnen is het gezellig ingericht. Wij namen het menu van 22,50 met een aardappel-truffelsalade met mortadella vooraf en eend als hoofdgerecht. Het was allemaal erg smakelijk. De sinaasappelsmaak in de saus bij het hoofdgerecht had van mij wel wat minder sterk gemogen, maar al met al heerlijk gegeten. Bediening was prima, alleen hadden we het vermoeden dat ons hoofdgerecht was vergeten. We hoefden gelukkig niet lang te wachten totdat het alsnog kwam. Fijne avond gehad!
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Afgelopen weekend zijn we even bij Orloff aan de kade geweest, een ruim opgezette en gezellige tent vlakbij Ledig Erf. We hebben hier wat speciaalbiertjes gedronken (aardig wat keuze) en borrelhappen besteld. Ik was met name erg enthousiast over de bitterballen. Dit kan per zaak nogal wat verschillen, maar bij Orloff zullen ze zeker niet tegenvallen. Helaas kan ik niet hetzelfde zeggen van de bediening, die vond ik namelijk niet heel best. Er was volop plek, er was alleen een aantal tafels gereserveerd vanaf 18.00 uur. Wij wilden plaatsnemen aan een tafeltje, maar de serveerster wilde per se dat we aan de bar gingen zitten omdat ze haar tafels liever vrij hield voor mensen die langer tafelen (begrijpelijk, maar niet zo klantvriendelijk om dit zo te brengen). Bovendien hadden we bij aanvang gezegd dat we max. een uurtje zouden blijven ivm een reservering elders, waardoor de tafel snel weer beschikbaar zou zijn. Uiteindelijk mochten we dan toch aan een van de hoge tafel plaatsnemen, maar vervolgens kwam ze nog een paar keer terug om te checken of we wel echt weg zouden gaan. Come on, de tafel in kwestie was gereserveerd vanaf 18.00 uur en wij waren zoals beloofd om 17.45 weg. Totaal niet nodig dus, terwijl het er wel voor zorgt dat je je niet welkom voelt. Zonde. Fijne bijkomstigheid is wel dat deze zaak een groot terras heeft met uitzicht op het water, waar je met een zonnetje heerlijk (en rustig) kan zitten.
Fabian V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Vanavond gegeten bij jullie eten was geweldig goed opsmaak en lekker. Maar bediening ......... Vier keer drinken besteld twee keer opnieuw moeten vragen. Twee gangen gehad niet 1 keer met bestek........ Dat kwam daarna. Als het druk was oke maar er was nog niemand in de zaak. 1 wijntje besteld toen die er bijna was hij had hem in ze hand maar ze collega was veel belangrijker dus hij stond eerst even te praten en te hangen aan de bar met het wijntje in ze hand.............. Maar door het eten komen wij terug. Zeer lekker complimenten
Jung Sun B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Ik vind dit nog steeds een van Utrechts toptenten, pizzas zijn super en rest klopt ook helemaal. Bediening is snel en service gericht en de wijnen zijn goed (kwaliteit prijs is goed, niet briljant)
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Met 4 vriendinnen hier gegeten. Heerlijke mosterdsoep (soep van het moment) vooraf, zeer vriendelijke bediening die echt goed op let en als hoofdgerecht risotto funghi ook daar van genoten. Al met al een hele gezellige avond, lekker eten en betaalbaar