Orloff aan de kade

Oosterkade 18 3582 AT Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Orloff aan de kade

Dinsdag t/m Vrijdag 11:00 - 01:00
Zaterdag 09:00 - 01:00
Duur
Suzanne R.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Gisteren hier geluncht. Ik had de grote Waldorfsalade besteld. Had van tevoren de bediening nog gevraagd naar de portiegroottes en ze verzekerde mij dat het een prima portie was. Helaas bleek de grote salade veel te klein voor een fatsoenlijke lunch, maar kostte wel 12 euro. Toen ik dit aangaf, werd mij brood aangeboden (wat er dus niet eens bij zat in de eerste instantie), maar dit mocht ik niet i.v.m. dieet. Er werd niets vervangends aangeboden. Uiteindelijk bijna 30 euro voor een schamele lunch lichter en niet bepaald tevreden. Ook de bediening was niet bepaald vriendelijk of behulpzaam: jammer. Ik kom hier niet weer.
Lieseltje .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Afgelopen maandag hier met een aantal collega's gegeten. Omdat het lekker weer was zaten we buiten, met een prettig uitzicht op het water. De service was prima - ook toen we van tafeltje wilden verhuizen - en het eten lekker. Voor wat er uit ziet als een eetcafé, hebben ze een uitgebreide kaart waar ook de vegetariër prima aan bod komt. Ik vroeg om een kleine aanpassing van mijn gerecht (de curry) en ook dat was geen probleem. Ik zal hier zeker nog eens komen.
Arno D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heerlijk terras met leuk uitzicht op de gracht, prima locatie. De kaart heeft voor ieder wat wils en is goed qua prijs/kwaliteit\kwantiteit verhouding. Het personeel is vriendelijk en goed oplettend in hun werk.
Echt een aanrader voor in ieder geval lunch of ontbijt!+!
Edwinvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Van avond met z'n vijfen gegeten bij Orlof. Leuke entourage, mooi Terra's en vlotte bediening. Eten en Borden zijn verzorgd. Prijs kwaliteit is niet helemaal in balans.
Pietersma .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Met z'n tweetjes op het terras van Orloff gegeten. Vlotte en vriendelijke bediening. Uitgebreide drankenkaart en prima menu kaart met genoeg keus. De hamburger was voortreffelijk en maakt een man gelukkig, de pasta was helaas iets minder spannend maar wel lekker. Service was prima!
Etenvoortwee .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
De bedoeling om op ons gemak gezellig te eten bij Orloff. Wat betreft de ambiance op het terras lukt dat goed. Zeker ook wat betreft de zeer voorkomende en oplettende bediening. Relaxte sfeer dus. Het eten was aan de matige kant. Ik had een risotto met inktvis. De risotto was een beetje drabberig en rood/paars van kleur. De blokjes inktvis beperkt en niet echt smakelijk. De sla eenvoudig maar goed. De chardonnay prima. Al met al een eenvoudig en voor een redelijke prijs een diner met een lekker wijntje op een gezellig terras.
NickyvanOosterhout88 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Mijn lievelingsterras ooit. Het eten is hier prima, je krijgt waar je voor betaalt (goed eetcafe). De bediening is ongelofelijk fijn en vriendelijk. Wisselende bieren waar ik altijd blij van wordt, een terras waar je 365 dagen per jaar kan zitten en de perfecte gezelligheid in het wekend. Gaan dus!
Evi J.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Met een grote groep bij Orloff aan de Kade geluncht. Ik had de falafel burger die erg lekker was. Ook alle bijgerechten zoals de asperge salade en garnalen kroketjes waren lekker. Kortom: lekker eten. Het decor vind ik persoonlijk erg mooi en de bediening was vriendelijk en snel.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Na een jaar weer 's lekker in de zon gezeten bij Orloff aan de kade. Bij mooi weer is het er vechten om een plekje. Daar hoort een aperol spritz bij en natuurlijk een portie bitterballen want Orloff serveert de beste bitterballen van Utrecht met de allerbeste mosterd. Maar wat een snert glaasje Aperol! Die neem ik niet meer: Aperol moet royaal en feestelijk geschonken worden. We besloten te blijven eten: mijn vongole spaghetti was heerlijk: veel gepeperder en gekruider dan je m in Italië krijgt maar het viel in de smaak. We bestelden risotto omdat we zin hadden in verse doperwten. Maar het was een zurige risotto waar wel groene bolletjes in zaten maar dit waren kappertjes ipv erwten: kok was Vd kaart afgeweken en dat was ons niet gezegd. Mijn dochter had zich erg op de hamburger verheugd omdat die vorig jaar zo heerlijk was maar ook deze was enorm zuur want veel te royaal ondergedompeld in een gele piccalilly achtige saus. De wijn ( Argentijnse chardonnay ) was overheerlijk. We blijven terugkomen hoor want vinden het een wereldtent maar eerlijk is eerlijk het eten was niet geweldig vanavond.
Renske Z.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Prachtige locatie en binnen is het gezellig ingericht. Wij namen het menu van 22,50 met een aardappel-truffelsalade met mortadella vooraf en eend als hoofdgerecht. Het was allemaal erg smakelijk. De sinaasappelsmaak in de saus bij het hoofdgerecht had van mij wel wat minder sterk gemogen, maar al met al heerlijk gegeten. Bediening was prima, alleen hadden we het vermoeden dat ons hoofdgerecht was vergeten. We hoefden gelukkig niet lang te wachten totdat het alsnog kwam. Fijne avond gehad!
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Afgelopen weekend zijn we even bij Orloff aan de kade geweest, een ruim opgezette en gezellige tent vlakbij Ledig Erf. We hebben hier wat speciaalbiertjes gedronken (aardig wat keuze) en borrelhappen besteld. Ik was met name erg enthousiast over de bitterballen. Dit kan per zaak nogal wat verschillen, maar bij Orloff zullen ze zeker niet tegenvallen. Helaas kan ik niet hetzelfde zeggen van de bediening, die vond ik namelijk niet heel best. Er was volop plek, er was alleen een aantal tafels gereserveerd vanaf 18.00 uur. Wij wilden plaatsnemen aan een tafeltje, maar de serveerster wilde per se dat we aan de bar gingen zitten omdat ze haar tafels liever vrij hield voor mensen die langer tafelen (begrijpelijk, maar niet zo klantvriendelijk om dit zo te brengen). Bovendien hadden we bij aanvang gezegd dat we max. een uurtje zouden blijven ivm een reservering elders, waardoor de tafel snel weer beschikbaar zou zijn. Uiteindelijk mochten we dan toch aan een van de hoge tafel plaatsnemen, maar vervolgens kwam ze nog een paar keer terug om te checken of we wel echt weg zouden gaan. Come on, de tafel in kwestie was gereserveerd vanaf 18.00 uur en wij waren zoals beloofd om 17.45 weg. Totaal niet nodig dus, terwijl het er wel voor zorgt dat je je niet welkom voelt. Zonde. Fijne bijkomstigheid is wel dat deze zaak een groot terras heeft met uitzicht op het water, waar je met een zonnetje heerlijk (en rustig) kan zitten.
Fabian V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Vanavond gegeten bij jullie eten was geweldig goed opsmaak en lekker. Maar bediening ......... Vier keer drinken besteld twee keer opnieuw moeten vragen. Twee gangen gehad niet 1 keer met bestek........ Dat kwam daarna. Als het druk was oke maar er was nog niemand in de zaak. 1 wijntje besteld toen die er bijna was hij had hem in ze hand maar ze collega was veel belangrijker dus hij stond eerst even te praten en te hangen aan de bar met het wijntje in ze hand.............. Maar door het eten komen wij terug. Zeer lekker complimenten
Jung Sun B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Ik vind dit nog steeds een van Utrechts toptenten, pizzas zijn super en rest klopt ook helemaal. Bediening is snel en service gericht en de wijnen zijn goed (kwaliteit prijs is goed, niet briljant)
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Met 4 vriendinnen hier gegeten. Heerlijke mosterdsoep (soep van het moment) vooraf, zeer vriendelijke bediening die echt goed op let en als hoofdgerecht risotto funghi ook daar van genoten. Al met al een hele gezellige avond, lekker eten en betaalbaar
Aalheks Z.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Na een warm welkom namen we plaats voor een hoofd- en nagerecht voordat we naar een concert in de Helling gingen. Porties zijn niet heel groot, prima voor als je – vermoeden we – drie gangen neemt maar ook niet heel klein. Vooraf werd een flinke mand warm stokbrood geserveerd met net iets te weinig boter maar dat werd prima aangevuld met meer boter. Fijne service! De dunne pizza smaakte goed en was meer een Flammkuchen maar dat geeft niks. Ook de salade met rilette van eend was smullen en goed van smaak met het roodlof en de sinaasappel. Toetje van crème brûlée met kastanjes en stroopwafelijs is zo lekker als het doet vermoeden! Leuke down to earth tent en een brede, maar niet super lange kaart. En dat vind ik wel eens verfrissend.
Gina D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Een tijdje terug heb ik mijn moeder hiermee naartoe genomen en het was echt heerlijk! We kozen allebei voor het menu van de dag met vis, en alles smaakte even goed. De bediening was heel behulpzaam en enthousiast, en ondanks de grootte van het restaurant oogte het gezellig en knus. Niets op aan te merken!
Marianne B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Orloff aan de Kade is heel gezellig en betaalbaar. Een eenvoudige kaart, maar wel gevarieerd en dus voor ieder wat wils. Je kunt hier ook prima borrelen. Bediening kan erg wisselend zijn. Aankleding is warm en sfeervol.
Robutrecht .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Ook hier zit al enige tijd een nieuwe eigenaar in. Deze heeft de zaken wel onder controle. Vroeger moest je echt een half uur wachten voordat je geholpen kon worden, nu is er snelle en attente en vooral veel mensen in de bediening.
Binnen is het iets veranderd maar de pizzasteenoven staat er nog steeds.
Pizza anjovis is lekker plat zoals een echte pizza moet zijn. De oesters waren supervers en zonder gruis opengemaakt.
Ook een toptent om makkelijk met kleine kids naar toe te gaan.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Na het foodtruck festival (tja de hipster in mij, inclusief boordvakje maar geen shirt met bloemen) besloten mijn vriendin en ik nog even een soepje te gaan eten. Orloff aan de kade werd geopperd en de Thaise soep op het menu sprak mij aan. Mijn beste maat en zijn nieuwe vlam haakten aan en al snel was ik de soep vergeten en gingen we gewoon lekker eten.

We namen: de vis van de dag, zeebaars met een risotto en gekarmeliseerde venkel (zeg ik dit goed? ja volgens mij wel) en ik nam zelf de pasta met salsiccia.

De vis was perfect! Zacht en goed gebakken, mooie presentatie ook, in twee stukjes op de risotto. De risotto was rijk van smaak en er zaten nog garnalen in, impressive en een fatsoenlijke portie voor 16,50. Prijs / smaak / kwaliteit dik in orde.

Dan de pasta, de penne waren al dente met als enige (en dan zeur ik een beetje) minpuntje dat sommige stukjes tijdens de kook aan elkaar waren geplakt / minder gegaard. Al dente, vol op smaak en de worst ging er goed in. Kaas erover gestrooid, wederom ook hier een mooie presentatie. Flinke portie ook, dus hier weer een mooie balans met prijs en hoeveelheid / smaak.

Dan de bediening, de eerste dame was niet heel erg geinteresseerd... beetje kortaf. We kregen wel gelijk netjes water op tafel na verzoek en ook vlotte bediening maar, beetje lachen. Er waren ook twee mannen die ons hielpen en die waren wel vrolijk, dus top!

Restaurant is erg mooi! Sfeervol ingericht op een top locatie in een geweldig stadsjie. Open keuken en mooie ronde bar, heel toegankelijk.

Ik kom zeker terug!
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Lekker op het terras hebben we een simpele dunne pizza gegeten, Ansjovis pizza en Verdura pizza. Allebei echt lekker en smakelijk. Ook voor een prima prijs! Huiswijn was ook prima erbij en als nagerecht koffie met taart (iets met bosbessen.. was lekker).