Oriental Express

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 22:30

Tari .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Na sluiten van mijn favoriete dim sum restaurant de lange muur, ben ik hier maar weer eens neergestreken (vrijdag) voor een echte Chinees lunch.
De gestoomde hapjes en de groenten waren gewoon goed, maar dat kan ik helaas niet van de gefrituurde hapjes zeggen. Allemaal dreven ze in het vet, erg jammer. De bediening is correct en netjes. Prijzen zijn wel okay, tussen de 4 en 5 euro per dimsum.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Op zoek naar een restaurant zonder reservering met collegae hier terecht gekomen omdat we zin hadden in Chinees. Dit is niet zo maar een Chinees (Hollands) maar goede Chineese gerechten. Een varieteit aan gerechten bestelt en alles smaakte zeer goed. Peking eend met flensjes was super te noemen zoals ik hem ook gegeten had in China zelf. DimSums waren ook goed. Dit vertaalt zijn geheel ook door de hoeveelheid mensen van Chineese afkomst welke er eten. Aanrader.
Daniella V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Hier met twee personen geluncht op een dinsdagmiddag. Het eerste dat opvalt is de enorme keus aan gerechten. Wij besloten een aantal gerechtjes te delen: buikspek, runderkuitspier, pasteitjes met garnalen en haaienvinnen en een halve pekingeend. Het buikspek en de halve pekingeend waren subliem! De runderkuitspier was lekker, maar niet goed opgewarmd: de buitenste plakjes waren warm, de kern was (koelkast)koud. Jammer. De pasteitjes waren prima, maar niet bijzonder. De inrichting is netjes, de bediening correct.
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Weer eens een bezoek aan dit restaurant gebracht, en weer is het ons goed bevallen. De kaart biedt genoeg minder bekende gerechten om eens op culinair avontuur te gaan. De vriendelijke serveerster behoedde ons daarbij in nog niet al te vloeiend Nederlands voor een teleurstelling door ons de szechuan-mix met z'n eenden- ingewanden en -tongetjes af te raden, en in plaats daarvan de kippenvleugeltjes te adviseren. Die waren inderdaad heerlijk gekruid. We aten o.m. ook in palmblad gestoomde gevulde kleefrijst, en een stoofpotje van buikspek en tofoe. Erg lekker allemaal. Met eenTsingtao-biertje erbij en een ruime fooi waren we met z'n tweeën 40 euro kwijt, en we zaten zo vol dat we nog een flinke portie buikspekstoof met rijst mee naar huis konden nemen.
De bediening is Chinees: beetje slordig, beetje onverschillig, maar ook vrolijk en attent; wat ons betreft niks mis mee.
En dat geldt ook voor het interieur: precies wat je van een restaurant als dit kan verwachten. En je hebt een mooi uitzicht op de levendige Westersingel.
Joachim L.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Om onze zoveeljarig huwelijk te vieren vertoefden we een weekendje in Rotterdam. Dit restaurant heb ik vaker bezocht en werd wederom niet teleurgesteld!

Als voorgerecht kozen mijn partner en ik de vegetarische mini-loempia's en hamschijf met zweekwal. De loempia's waren enigszins aan de flauwe kant maar met de saus weer een uitstekende combinatie. De ham bleek een koud gerecht te zijn. Misschien is het een idee om bij de kleine gerechten te vermelden als ze koud geserveerd worden. Desondanks heb ik ervan genoten.

Als hoofdgerechten namen we de groentenmix met vermicelli in Sa Cha-saus met bami en het geroosterd vlees met nasi. In eerste instantie wilde ik een ander gerecht maar dat werd door de serveerster afgeraden omdat ik als westerling niet aan de authentieke Chinese keuken ben gewend. Na wat verbazing van mijn kant legde een Nederlandse ober uit dat het vaker gebeurt omdat bv. de spek in Nederland krokant wordt gebakken en in Azië niet. Haar bedoelingen waren heel vriendelijk. Uiteindelijk heb ik de spek op z'n Chinees laten klaarmaken en dat was een uitstekende keuze. De smaak was uitstekend doordat het er niet uitgebakken was. De Sa chasaus was eveneens heel goed.

De nasi en bami waren wat flauw maar conform de Chinese keuken is dat juist de bedoeling: de held van de keuken zijn het vlees en de groenten.

Oriental-Express is een uitstekend authentiek Chinees restaurant en geen 'we-hebben-vandaag-geen-zin-om-te-koken-Chinees'. De kaart is uitgebreid en eerlijk.

Dit restaurant is een absolute aanrader voor de liefhebber van echt Chinees eten. Wees er dan wel op bedacht om niet na te tafelen ... men wil graag dat je na het betalen van de rekening snel vertrekt. Ook dat is authentiek Chinees.

Damir K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Kort geleden heb ik hier gegeten, en het was niet best. Ik had trek in een klein hapje, dus ik bestelde de peking eend met noedels en Chinese kool. Dat was echter een grote vergissing. De eend leek opgewarmd in de magnetron, maar dat was niet helemaal gelukt want hij was ongeveer 25 graden. De noedels waren droog en de Chinese kool leek uit het aquarium gevist. Een zeer slechte beurt dus voor een restaurant dat zich op zo'n mooie locatie bevindt. Op de een of andere manier verwacht je zoiets niet in het centrum van Rotterdam. Een beschamende vertoning.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Geweldig eten, veel keuze uit diverse lekkere hapjes en veel authentiek.
Allemaal om van te snoepen. Diverse dim-sum op gestoomd en gefrituurd en zeker een paar keer aangenaam verrast.
De service gaat op zijn chinees. Een Chineese 10 dan, want mijn gezelschap waande zich terug in China. Voor Hollandse maatstaven een beetje rommelig, maar erg om moeten lachen.
Een blikje bier in een picknick wijnglas, dat is toch niet iets voor in een restaurant. Kleine verbeter puntjes.

Het Restaurant zelf is druk, qua inrichting aardig wat tafeltjes. Door de vele chinezen die er komen eten, hangt er wel een authentieke sfeer.

Ga zeker nog eens terug, want er is nog zoveel lekkers op de kaart om uit te proberen.
Shady2015 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Gegeten met m'n vrouw op een woensdagavond in november. Eten was kwalitatief slecht en het duurde erg lang voordat het überhaupt werd geserveerd. Wellicht dat de buslading Chinezen die binnen kwamen daar debet aan was - opmerkelijk genoeg hadden zij allemaal het eten voordat wij het hadden, ondanks het feit dat ze een klein half uur later binnen kwamen. Het was volle bak, desondanks maar twee mensen in de bediening. Het lijkt me dat je anticipeert op het aantal reserveringen en voorgaande ervaringen. De gasten naast ons moesten zelfs nog langer wachten!
Uit eerdere ervaringen weet ik dat men soms complete gerechten vergeet. Geen excuses, maar wel de vraag of je het nog wil hebben als iedereen al klaar is. "Nee mevrouw, ik heb er al 20 x naar gevraagd en inmiddels heb ik m'n buik er vol van."
Jammer, na de opening was het een verademing > lekker eten, goede service en sfeer. Nu is het afgezakt. Erg jammer!
Anna2511 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Als echte dimsum-fan vind ik dit restaurant een aanrader. Perfect gestoomde, gebakken en gefrituurde dimsum. En ook nog eens de wat meer ongebruikelijke gerechten. Zoals de heerlijke zeekwal met eend. En de halve eend met pannenkoekjes bestond voor de verandering eens niet alleen uit het vel, maar echt uit een halve eend.

Natuurlijk hadden we veel te veel besteld. De rest namen we daarom lekker mee naar huis, daar hebben we de dag erna nog van zitten smullen.
Snor1 .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Heerlijk gegeten van pikante soep, wantan soep, oesters,kip en tot Cha Sieuw met een heerlijke Chrysant thee erbij (zeker proberen). Dit alles met een zeer vriendelijke en attente bediening.
Het restaurant zelf was zeer netjes. Ondanks dat er diverse chineese restaurants in de buurt zitten is Oriental Express zeker iets om te proberen.
Mirellepel .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Heerlijke Dim Sum en heerlijk Wantan soep. Erg vers en goed op smaak. Niet te pittig of te zout, aanrader dus! We hebben hier heerlijk gegeten en dit blijft onze favoriete chinees. Het restaurant oogt modern en het persooneel is erg vriendelijk en behulpzaam. Wij komen hier graag terug en raden dit zeker aan aan vrienden.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Dim Sum (ooit gehoord dat je het uitspreekt als 'Dim Sam' en het voornamelijk een Honk Kong iets is), ik kan er niet genoeg van krijgen. Aangezien dit mijn 'Meester' recensie wordt hoop ik het gedetailleerd te beschrijven. De korte conclusie: top plek.

De locatie, er zijn veel Chinese restaurants hier in de buurt en na een vergelijking op Iens besloten mijn dame en ik hierheen te gaan (prijs / locatie / beoordeling = gaan).

Normaal altijd een soepje, ditmaal gewoon 5 verschillende gerechten. Het restaurant oogt erg mooi, schone toiletten, open keuken (ja geen mysterieus luikje) ik zag alles gebeuren en het zag er goed uit, kortom mooi restaurant. Dus een 9.

Bediening liep er verzorgd bij en was erg vriendelijk. Ik kan er verder niet veel over zeggen, prima mensen dus een 7 lijkt me goed.

Het eten! Thee was prima, Chinese thee zoals je die verwacht en ook wilt. 5 Dim Sum hapjes waaronder ook maar loempia's met garnalen inclusief een chili sausje. Daarnaast verschillende pasteitjes zowel gestoomde als gefrituurde en rijstdeeg vlensjes met eendenvlees? De hele zachte rijstvellen met donkere saus, altijd erg lekker maar die kende ik beter. We hadden ook garnalen balletjes in paprika, prima klaargemaakt en goed van smaak maar volgende keer toch een andere, die vond ik niet zo bijzonder. De pasteitjes waren erg goed en naar mijn weten zelfs erg vers! Pluspunten van de Dim Sum, alles was echt goed heet. Niks was lauw of flauw. Alles goed op smaak, alleen de rijstvellen met eendenvlees die ken ik iets krachtiger, dus een 8.

Ik kom, als ik weer in 010 ben zeker terug.
Phantagora ..
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
We zijn hier in de middag wezen dimsummen. Heerlijke authentieke chinese gerechten. Een verrijking erbij voor Rotterdam. Het verschil met de andere al bestaande chinese restaurants is het mooie moderne decor. Ik vond de sfeer goed en zat daar op mijn gemak. De service was oke, had iets beter gekund. We kregen soms geen reactie waardoor we ons afvroegen of ze ons hadden begrepen/gehoord.
Ria K.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Ze gaan hier waanzinnig goed om met allergieen, er is zelfs een hele aparte kaart gemaakt waarbij alle ingredienten per gerecht tot in detail beschreven staat per allergie categorie.
gevoel dat je hier veilig kunt eten.
op een vrijdag met vier personen hier wezen lunchen
Heerlijk gegeten. in eerste instantie moesten we voor een portie rijst bij betalen omdat dat niet standaard bij het gerecht zou zitten, maar achteraf bleek deze toch niet te zijn gerekend

bediening is meer dan vriendelijk geeft je goede adviezen over welk gerecht beter zou zijn, en hebben daardoor zo onwijs veel en lekker gegeten dat ik geen eens mijn avondeten lustte.
SH T.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Mijn man en ik hebben afgelopen zondag bij Oriental Express in Rotterdam gegeten.
Mijn eerste indruk was dat het personeel zeer vriendelijk en attent zijn.
De verschillende Dim Sum's zijn echt lekker en het eten is goed en wordt bereid zoals het hoort.
Wij hebben genoten en komen zeker hier terug.
Kaatje W.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Na de vakantie is dit heerlijke, makkelijke en snelle hap. Direct vanuit het vliegveld reden we linea recta naar Oriental Express. Ik heb geleerd dat ik bij een echt authentiek Chinees restaurant met lekker eten, maar niet moet verlangen naar goede service. Dat is ook hier het geval. Ze zijn kortaf, maar niet onvriendelijk. Heerlijk gegeten. Hun bamisoep is gewoon lekker en de nasi heerlijk, met een gezin van 5, waaronder 3 jonge kinderen €56 afgerekend. Dat is net zoveel als fastfood, maar dan veel gezonder.
Ptrick .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Hier kom ik regelmatig met vrienden uit rotterdam om lekker en goedkoop traditioneel chinees te eten. Zelf ben ik ook chinees, dus ik weet wel degelijk waar we het over hebben. Eten is hier goed alles wordt bereid zoals het hoort. Soms hier en daar wat tegenvaller, maar de Peking eend is hier altijd goed !!! zeker een aanrader en voor een scherpe prijs heb je je buik zeker rond!
Whats_eating_mimi .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Van dit soort restaurants word ik dus echt gelukkig! Bij binnenkomst viel me de mooie inrichting op. Hoe zal ik het noemen... hip Aziatisch dekt de lading wel. Op de kaart staan verschillende gerechten (dim sum, kleine warme gerechten, soepen, rijstpap en grote gerechten). Wij kozen voor verschillende vegetarische dim sums: pompoencakejes, waterkastanjetaartjes, gestoomde pasteitjes en lente-ui pannenkoekjes. Daarnaast bestelden we een vegetarisch gerecht: ei-tofoe met witte rijst. Het was heerlijk, maar we kregen het helaas niet op, omdat het te veel was. En dan de grootste verrassing van de avond... dat was toch wel de Sweet Potato Latte. Echt fantastisch! Ze hebben ook Green Tea Latte en andere smaken. Mocht je er gaan eten, probeer dan ook een van die heerlijke lattes. Je weet niet wat je overkomt, zo lekker! ;-)
PaulenGaby .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Bediening heel vriendelijk. Wat je soms niet gewend bent in een restaurant dat "echte" chinese gerechten serveert. Eten is geweldig. Betaalbaar en zonder opschmuck, geen vlees verdronken in saus. Wij gaan hier vaker terugkomen!
Freezy .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Een verademing dat er naast de all-you-can eat chinezen nog een restaurant bestaat waar je kwalitatief en gezellig kan eten. Er is een grote keuze in dim-sum gerechten die stuk voor stuk kleine smaakbommetjes zijn. Het vriendelijke personeel geeft je al snel het gevoel dat je welkom bent. Als absoluut hoogtepunt kan ik iedereen de gebraden eend aanraden, het vlees is mals en de huid is heerlijk knapperig! Kortom een aanrader voor een ieder.