Oriental City

Oudezijds Voorburgwal 177 - 179 1012 EV Amsterdam Nederland Kaart
31-206268352

Over restaurant Oriental City

Oriental City Restaurant is authentiek Chinees restaurant in het centrum van Amsterdam. Wij staan bekend om de heerlijke versbereide en handgemaakte Dim Sum, de authentieke Kantonese keuken en de pittige Szechuan gerechten. Ook worden wij geroemd om de smaakvolle vis en zeevruchten gerechten en de authentieke bereide geroosterde Peking eend.
Oriental City is gelegen 10 minuten van het Centraal Station en 2 minuten van de Dam. Het restaurant bestaat uit twee verdiepingen van ieder 100 zitplaatsen en het heeft een mooi uitzicht op de grachten en de straat.
Oriental City heeft een geschiedenis van meer dan 35 jaar waarbij service en kwaliteit hoog in het vaandel staat.

Meer informatie over restaurant Oriental City

Vanuit de Dam tram 4,9 en 16 of bus 755, 757, 759, 761 en 763. Vanuit Nieuwmarkt metro 51,53 en 54. Vanuit Centraal Station: 10 minuten lopen
  • Kom je met de auto?
    "Oriental City" bevindt zich in het centrum van Amsterdam, het is ongeveer 10 minuten lopen vanaf Centraal Station. Het is gelegen vlakbij het Koninklijke Paleis, waar tevens de winkelstraten, hotels en grote warenhuizen zijn. Vlakbij het restaurant bent
  • : Q Park Bijenkorf

Maandag tot en met zondag 11:30 - 23:00 uur

• Amex , Mastercard , Visa card
  • Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken
6,9
6,5
Sushimaster .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Het restaurant is mooi qua interieur. Mooi uitzicht als je aan het raam gedeelte zit. Qua service vond ik het minder goed. We hebben 20 minuten gewacht voordat we werden geholpen met bestellen. Het voorgerecht van mijn vriendin werd 15 minuten eerder gebracht dan die van mij. Peking Eend is heel droog, en niet beter dan een gemiddeld chinees in Zeedijk.
Je betaald te veel en krijg weinig bijzonders voor terug.
Amy F.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Heerlijk dim-sum gegeten met de kinderen. Altijd een feestje voor de kinderen om te gaan dimsummen. We komen vaak bij Oriëntal City en het eten is altijd goed. Eigenlijk is dit het enige chinese restaurant waar ik naar toe ga met dim-sum eten en niet ergens anders. Enige nadeel is dat het altijd druk is en 9 van de 10 keer sta je in de rij voor een tafel. Dat zegt wel wat over de kwaliteit. Voor grote groepen is vooraf reserveren wel gewenst.
Geachte klant,
Overigens door de week is het iets minder druk voor DIM SUM en heeft u minder last van wachtrijen. Wellicht is dat een optie.
Wij hopen u nog vaak te verwelkomen! Overigens kunt u 's avonds ook heerlijk bij ons dineren en hanteren wij een andere kaart met verse Chinese authentieke gerechten bereid van vis, kip en vlees.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Ik kom al jaren bij oriental city, steeds rond lunchtijd in het weekend voor de traditionele dimsum. Mijn vader is chinees, dus dat is er met de paplepel ingegoten. Op dit gebied is dit restaurant in Amsterdam ongeëvenaard. De prijs-kwaliteit verhouding is erg goed. Echter gister zijn mijn man en ik er ook eens 's avonds gaan eten. Dit viel zeker niet tegen. Er bleek een heuse en uitgebreide wijnkaart en een breed scala aan heerlijke gerechten/specialiteiten. Vooral de seafood special kaart viel in de smaak. Wij kozen vooraf gestoomde St. Jakobsschelpen, per 4 stuks. Het waren 2 grote en 2 kleine, maar wel heerlijk van smaak. Vervolgens de kipsate met iets gezoete satesaus en verse atjar en voor mij de sui kau soep. Fantastisch. Als hoofdgerecht namen we de kreeft met lente-ui en gember (helaas gedroogde gember en geen verse..) en de krab met zwarte bonensaus met rijst. Wauw! We werden meermaals gewaarschuwd voor de bewerkelijkheid van het krab gerecht, daar waren we bekend mee en het bleek het meer dan waard! Het was een feest, lekker met je handen eten en genieten. Voldaan na afloop naar huis. Dit gaan we vaker doen!
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Zojuist geluncht in Oriental City gelegen op een steenworp afstand van de Dam in Amsterdam.
Natuurlijk kozen wij de dim sum waar het restaurant bekend om staat. De kaart biedt een 30-tal van deze Chinese finger foods variërend van zoete tot hartige gerechtjes. Stuk voor stuk zeer authentiek. De originele ijsthee is overigens ook een aanrader!
Lang tafelen zit er niet in op een zaterdagmiddag gezien de lange rijen wachtenden. Gelukkig zijn er voldoende cafés in de buurt.
Kortom: Oriental City blijft een absolute topper in de 'Asian Scene'.
Geachte klant,

Dank voor uw positieve beoordeling op Iens! Dat waarderen wij enorm. Leuk om te horen dat u onze verse Dim Sum zo lekker vindt. Bij ons restaurant staat service en kwaliteit hoog in het vaandel. En het doet ons plezier dat u er zo van geniet! Overigens is het door de week iets minder druk voor DIM SUM en heeft u minder last van wachtrijen. Wellicht is dat een optie.

Emmacoburns .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Entourage moet je niet naar kijken. Dimsummetjes smaken top! Jammer dat ze niet aan reserveringen doen en je dan vaak moet wachten of een nummertje trekken.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Het is er altijd super druk (veel Chinese mensen ook!!) en ik kom er geregeld voor de dim sum lunch die iedere keer weer een feestje is! Heb er een keer in de avond a la carte gegeten maar dat vond ik een grote tegenvaller dus ik houd het bij hetgeen ze super in zijn! De mensen zijn uiterst vriendelijk en de prijs/kwaliteitverhouding is perfect in balans!
Geachte klant,

Dank voor uw positieve beoordeling op Iens! Dat waarderen wij enorm. Leuk om te horen dat u onze verse Dim Sum zo lekker vindt. Bij ons restaurant staat service en kwaliteit hoog in het vaandel. En het doet ons plezier dat u er zo van geniet! Overigens is het door de week iets minder druk voor DIM SUM en heeft u minder last van wachtrijen. Wellicht is dat een optie :-)

Michael W.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Ben zelf van chinees afkomst(Hongkong)

Wat ik kan zeggen is : wie echt chinees wilt eten in Amsterdam moet je bij Oriental City zijn.

dimsum en Kantonees gerechten zien er vrij goed uit.

service :

Ik kom hier al meer dan 10 jaar voor om te dimsummen. En werd keer op keer goed geholpen. (weet niet zeker of het door mijn afkomst komt)

Decor:

erg chinees opgesteld

eten:

Wat ik al eerder heb aangegeven dimsum kwaliteit is hoog en lijkt op de kwaliteit in china.

conclusie:

Eten en sfeer is prima. En prijs is ook redelijk.

ik zal hier zeker terugkomen om te eten.

Geachte klant,

Dank voor uw positieve beoordeling op Iens! Dat waarderen wij enorm. Leuk om te horen dat u onze verse Dim Sum en Cantonese gerechten zo lekker vindt. Bij ons restaurant staat service en kwaliteit hoog in het vaandel. En het doet ons plezier dat u er zo van geniet!

Wij hopen u nog vaak te verwelkomen!
Janelle C.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Ik kom niet zo vaak in Amsterdam, maar voor zover ik mij kan herinneren, bestaat Oriental City al heel lang en is het decor ook al jaren hetzelfde. Voor rolstoelers niet toegankelijk. Het is er redelijk schoon (ook de toiletten), maar doet wel gedateerd en kitscherig aan. Maar goed, als ik naar een Chinees ga, kom ik er niet voor het decor, fijne ambiance of supergoede bediening: ik kom voor het eten!
De bediening is vriendelijk en doet gewoon zijn/haar ding; meer hoef en moet je er ook niet van verwachten.
Oriental City heeft heel veel gerechten op wel 10 verschillende kaarten staan, maar gek genoeg niet zo heel veel dimsum. En de dimsum die wel op de kaart staan, zijn gewoon standaard en niet zo bijzonder. Wil dat zeggen dat de dimsum slecht is? Dat ook weer niet: de hakau (gestoomde garnalen pasteitje) en woe kok (gefrituurde taro met vleesvulling) waren erg lekker en vooral de rijstdeeg van de gestoomde ha tsjeung was erg goed: glad, doorzichtig, stevig (goede bite) en smaakvol. Tot zover de goede gerechten.
Niet zo goed: De gefrituurde bami met vlees topping was smaakloos en de bami nogal taaierig. De fong tau (kippenpootjes) was behoorlijk droog, ondanks de tausisaus. De cha sieuw bao (geroosterd varkensvlees) zag er prachtig uit, maar de vulling was gortdroog en smakeloos. De gestoomde lau sa bao (vloeibare custard) zagen er ook mooi uit, maar de 2 broodjes waren hard aan de onderkant, alsof het uit de magnetron kwam en de vulling (belangrijkste onderdeel) was echt minimaal.
Deze minpunten in combinatie met de relatief erg hoge prijzen en ook de enorm trage uitgifte van de gerechten (echt heel lang wachten), maakt dat ik Oriental City in het vervolg links laat liggen. In plaatsen als Den Haag en Rotterdam kun je beter en goedkoper dimsum eten.
Geachte klant,
Hartelijk dank voor uw beoordeling op Iens. Wij vinden het zeer jammer dat u de DIM SUM niet naar wens zijn. Wij nemen uw opmerking over de kwaliteit van de DIM SUM serieus en deze zal besproken worden met de staf en de betrokken personeelsleden. Wij weten overigens niet of u alle menukaarten heeft gezien maar wij bieden 100 DIM SUM aan in ons restaurant.

Nogmaals dank voor uw feedback.

Janklomp .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Vandaag gegeten bij Oriental City een kennis van mij had een aantal betaalbare dimsum gerechten waaronder Ha Kauw voor 6 euro een Pak Fa Choi Loeng Kuun voor 5.20 euro bij het afrekenen van mijn Foe jong hai met Garnalen en witte rijst stond op de Nota 26.50 euro tot mijn grote schrik en wat ik dan ook een belachelijke hoge prijs vindt. Ik ging er vanuit dat je net als bij de meeste Chinese restaurants zo een gerecht tussen de 15 en 16.50 euro kost. Ik heb er wel commentaar op gegeven bij de serveerster bij het afrekenen en als excuus werd opgevoerd dat het Amsterdam is en een duur pand. Dit commentaar is bedoeld voor andere mensen om goed op te letten naar de prijs voordat men iets besteld. Ik zal de kwaliteit van het eten wel hoog beoordelen. Helaas is er geen mogelijkheid om voor de prijs een cijfer 1 te geven.
Levano836 .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Vraag me niet wat ik allemaal heb gegeten precies maar wat een feestje bij Oriental City op de zondagmiddag.
1.5uur wachten om naarbinnen te komen maar dan heb je ook wat. Veel gestoomde en gefrituurde vis en deegdingen, ik ben best bekend met dimsum maar wat we hier aten ging echt verder dan de gemiddelde huis tuin en keuken dimsum. Gigantische zaak met aantal verdiepingen. Veel personeel dus nergens op hoeven wachten. Heerlijk snel weer en niet duur!
Lizkarsten .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
HEERLIJK! Ga hier zeker weten eten het is mega lekker. De Xia Long Bao is erg lekker (moeilijk uit het aluminium schaaltje te halen maar erg lekker) en de Siu Mai en gestoomde rijst rollen met eend waren overheerlijk. Kom snel en kom vroeg anders zit het al vol!
Raymond D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Met zijn zessen dim sum gegeten op zondagmiddag. Echt super. Mijn lieveling zijn de garnalentoastjes. Maar alle andere gerechten zijn ook verrukkelijk. De bediening is niet super vriendelijk, maar wel correct en efficiënt. Moet ook wel, want op zondagmiddag is het echt spitsuur. Heb je niet gereserveerd, dan kun je zeker een half uur of langer wachten!
Geachte klant,

Dank voor uw positieve beoordeling op Iens! Dat waarderen wij enorm. Leuk om te horen dat u onze verse Dim Sum zo lekker vindt en natuurlijk de garnalentoast. Bij ons restaurant staat service en kwaliteit hoog in het vaandel. En het doet ons plezier dat u er zo van geniet! Overigens is het door de week iets minder druk voor DIM SUM en heeft u minder last van wachtrijen. Wellicht is dat een optie.

R. A.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heerlijke dimsum serveren ze hier! Het restaurant is verdeeld over drie etages, verbaas je niet over het feit dat zaterdag en zondag lunch zo vol zit, dat de trap volstaat met mensen met een nummertje in hun hand, wachtend op een vrij tafeltje. Bediening is ervaren, op leeftijd en correct en grappig. De dimsum is absoluut het wachten waard, prijs is, zoals in bijna alle goede chinese restaurants in Amsterdam, goed voor hetgene wat je voorgeschoteld krijgt.
Ab V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Ik kom hier sinds de jaren negentig voor dimsum toen er eigenlijk bijna alleen maar Chinezen zaten te bunkeren. Rond 12.00 moet je wel binnen zijn als je niet gereserveerd hebt anders wordt het een lange lijdensweg voordat je een keer aan de beurt bent. De bediening is echt Chinees, best ruw, maar wel snel en capabel. Het overkomt ons maar zelden dat we iets voorgeschoteld krijgen wat we niet besteld hebben en een foute rekening is nog nooit voorgekomen ondanks de megadrukte die er wel eens is op záterdag- en zondagmiddag.
De dimsumkaart is zeer gevarieerd en we hebben veel favorieten, zoals Woe Kok (Taro met Chinese champignons), Ngau Tsap (soep met reepjes ingewanden, eigenlijk onze grootste favoriet!), Tjie Ma Ha (garnalen op toast), Ha Tjong Fang (garnalen pannekoekjes in ketjap saus), Sieuw Mai en Ha Kau (gestoomde vlees pastijtjes en garnalen in deeg), Con Tzau Ho Fan (dikke bami met beef). En de lijst is lang. Andere dimsum-restaurants hebben we ook geprobeerd, maar dit blijft de beste, ondanks het feit dat deze tent in de laatste 10 jaar verworden is tot een soort van 'tourist shack'.
Ook s'avonds kan je er heerlijk eten, paar keer gedaan. Eveneens aan te raden.
Eten scoort hoog, service en decor iets minder. Sanitair is ok. Restaurant is kindvriendelijk, edoch niet vriendelijk voor rolstoelers.
Marloes O.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Waar mogelijk probeer ik altijd even een dim sum & jasmijn thee moment in mijn dagje Amsterdam te proppen. Het is soms even wachten omdat het vaak erg druk is maar het is het zo waard. De dim sum kaart is riant en de jasmijn thee hoort er natuurlijk bij maar een lekker orientaals biertje past er ook mooi bij. Attent personeel, lekker eten, top!
Marcoen V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Omdat we regelmatig langs Oriental City rijden toch maar eens besloten binnen te gaan en te proberen. Het restaurant zit altijd tjokvol en deze avond waren er met name grote Chinese gezelschappen die de voorrang leken te kregen boven de andere gasten.
Uiteindelijk toch een tafeltje gekregen en het duurde een eeuwigheid voor we überhaupt bediend werden. We kozen voor alleen een hoofdgerecht - nasi met kippenreepjes - maar deze was zo smaakloos en fantasieloos, evenals het decorum waarin in het felle tl-licht zit te eten. Het eten hadden we zelf thuis nog beter kunnen maken. De prijs voor dit gerecht was dan ook echt buiten proporties voor wat je kreeg. De bediening was zoals gezegd behoorlijk afwezig en niet geïnteresseerd. Voor ons de eerste en de laatste keer in dit restaurant.
Jort D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Goed eten, uitstekende service, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Aanrader!
We bestelden een aantal gerechten en de ober gaf ons persoonlijk advies om één van de gerechten te wijzigen. Top ervaring!
Kelvin S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Was net gaan lunchen met mijn familie. Het eten was slecht kwa smaak. Service was niet echt vriendelijk. Lege borden worden niet opgehaald waardoor ze opgestapeld moest worden. Het decor is er verouderd. Het zelfde als 15 jaar geleden. Zitplaatsen heel erg krap.
Karinvanes .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Meerdere malen gedimsumt op zondag. Gezellig met hele Chinese kakelende families om je heen. Afgelopen zondag de familie vanuit Delft en Apeldoorn verzameld om met elkaar te lunchen. Gereserveerd via t internet, de website van oriental city zelf. Helaas werkt internet reservering niet goed en werden we zonder pardon de deur uitgestuurd. Geen service! Maar met een altijd bomvolle zaak zal ze dat kennelijk een zorg zijn.
Maarten R.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Ik heb hier gisteren gegeten met 4 vrienden. We begonnen met gemengde Dim Sum, deze was van matige kwaliteit, maar het was niet heel slecht, de hoeveelheid was in orde. We hadden verschillende gerechten als hoofdgerecht, die stuk voor stuk tegenvielen. Het decor en de bediening geeft enigszins de schijn van een authentieke Chinees, maar de smaken zijn vlak, niet beter dan bij een gemiddeld Chinees restaurant in een een willekeurig dorp. De tjau siew leek niet geroosterd en flauw van smaak, de gong boa kip was de slechtste die ik ooit op had en de eend was ontzettend droog. De prjizen waren erg hoog, zeker gezien de kwaliteit. De locatie is centraal, maar het ziet er van binnen uit alsof er al twintig jaar niets aan veranderd is.