Oriëntaals Wokrestaurant Het Oosten

Meer informatie over restaurant Oriëntaals Wokrestaurant Het Oosten

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Emmelie V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Vanavond met 6 horeca collega's wezen eten bij het wok restaurant. De een ging voor de sushi en de ander voor de wok, voor ieder wat wils: die gedacht was waar. Veel en voldoende keuze voor de prijs die je betaald. Op sommige gerechten hadden we wel wat aan te merken, (iets meer sausjes bij de gerechten van de sushi kaart: bijvoorbeeld de mosselen)maar dit woog niet op tegen de geweldige service van de bediening als het personeel in de open keuken.Vriendelijk ontvangst, we mochten met z'n 6en aan een tafel voor 8, de chocolade fontein was kapot dus we kregen vanuit de keuken warme chocolade saus (2x),er werd veel gevraagd of we nog wat wilde drinken, gerechten vroegen we zonder hete saus en dat kregen we, onze collega liet een vork vallen en deze werd direct vervangen voor een nieuwe door een oplettende jongen uit de bediening. Duimpje omhoog namens ons!
WimmievH .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Ik heb hier nu een aantal keer gegeten. Zoooo lekker. Nu weer met een groep. We beginnen met heerlijke sushi. Daarna lekker wokken. De ambiance is ongedwongen. De meeste wokrestaurants zijn van die enorme eetschuren, maar deze niet. Het personeel is altijd vrolijk. Een van ons wilde graag varkenshaas saté, maar dat lag er niet. Geen probleem; dat werd gewoon gemaakt. Ik kom hier vaak, het is niet duur, en er is echt voor ieder wat wils. En oh ja: parkeren bij de eenhoorn, dan krijg je een parkeerkaarten van het restaurant en is parkeren gratis. Complimenten, en tot de volgende keer!
S M.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Vorige week weer een keer wezen eten met zijn tweeën na lange tijd. Gekozen voor het wokbuffef, wat ook inhoud dat er gebruik kan worden gemaakt van de tapaskaart, een klein buffet, een toetjesbuffet en schepijs.

Het wokken was net zo lekker als vroeger. Leuk ook om te zien dat dezelfde kok nog steeds achter de wok staat. Een hele aardige man die altijd een gezellig praatje met je houd. Keuze aan groenten, vlees, vis en vega was ook ruim voldoende bij het wokken. Net als de sauzen die konden worden gekozen.

De tapaskaart bestond voornamelijk uit sushi welke vers bereid werden. Sushi smaakte goed. Alleen jammer dat we samen moesten doen met een klein beetje sojasaus. Het vlees en de groenten van de tapaskaart waren ook goed. Al vond ik de groenten lekkerder als ik ze van de wok haalde. Het ijs en het toetjesbuffet waren ook prima!

Het enige minpuntje vond ik de bediening. Door het gebruik van de tapaskaart komen er continu verschillende obers langs je tafel, Het afruimen gebeurde soms te snel, ik was nog niet klaar met eten of iemand haalden mijn bord al weg. Het zou fijn zijn als de bediening iets rustiger aan kan doen.
Stoet01 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Dit is een wokrestaurant maar alleen maar op kaart per keer 4 gerechten gekozen. Sushi was vers gemaakt. Na bestelling werd eten snel gebracht. Goede bediening en tussendoor kwam eigenaar nog vragen of alles naar wens was. Sinds kort Italiaans ijs wat door personeel wordt opgeschept. Hier al vaker geweest vanwege makkelijk bereikbare plek voor iedereen, naast stationshal.
Francesca J.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Gisteren hier de verjaardag van mijn vader gevierd, was erg gezellig. Warm onthaal, vriendelijke service. Het eten was smakelijk, voor ieder wat wils! De bediening was vriendelijk en kwam regelmatig kijken of alles naar wens was. Heerlijk ijs!! Dat was een leuke verrassing.
Marian N.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015

Heerlijk gegeten.
Zeer vriendelijke bediening.
Hebben maar 2 rondjes gegeten en zaten toen al vol. Lekkere nagerechten. Top!!!!! Komen zeker als we in de buurt zijn een keer terug.
Kristof E.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Na een jarenlange afwezigheid weer eens teruggekeerd naar Het Oosten. Toen ik nog in Amersfoort woonde kwamen we hier regelmatig. Groot was onze verbazing toen het interieur volledig vernieuwd was, en de oude gastheer verdwenen.

Helaas was daarmee ook de kwaliteit verdwenen. Het wokgedeelte was gelukkig nog ouderwets prima, maar het tapasgedeeltje was zwaar onder de maat. De tonijn was niet vers en uitgedroogd, de rijst was niet volledig doorgekookt en ook alle andere kleine gerechten waren niet heel lekker. Daarbij komt dat er geen gember aangeboden werd en dat de bediening matig was. Het interieur was zeker een verbetering, maar daar is alles dan ook mee gezegd. Met de grote hoeveelheid concurrentie op het gebied van tapas zou je een hogere kwaliteit verwachten.

Voor het tapasgedeelte alleen zou ik een vijf gegeven hebben, maar omdat het wokgedeelte nog zeker een kleine acht waard is, heb ik het totale cijfer gemiddeld op 7 gehouden.
Muziekboot .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Gisteren hier met z'n tweeën wezen eten en gebruik gemaakt van het onbeperkt tapas- en wok-menu. Je kunt max. vijf keer bestellen en mag dan vier gerechten per persoon. Wij kwamen niet verder dan zes a zeven gerechten (en tussendoor nog wat kleinigheden van de wokbalie), want de hapjes waren toch wel redelijk groot. Een enkel gerechtje viel tegen (bijvoorbeeld de Babi Pangang was aan de droge kant), maar andere dingen waren echt om te smullen! Probeer eens de wat minder bekende chinese gerechten, zoals de Kip peper & zout of de King To Kai. Ook de beide soorten sate van de wokbalie waren erg lekker en mals.
Een klein puntje van kritiek: bij onze eerste ronde van acht gerechtjes werden er vijf vrij vlot bezorgd, doch de andere drie lieten lang op zich wachten. Waarschijnlijk had dat met de drukte te maken, want het restaurant zat vrijwel vol.
Het restaurant ligt naast station Amersfoort en is dus goed te bereiken. De inrichting is vrij modern en zeker niet oubollig chinees. Het personeel was erg vriendelijk en attent! Lege bakjes werden meteen weggehaald, zodat de kleine tafel niet te vol stond.
Nnsxo .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Wij zijn hier een paar dagen geleden wezen eten. En wij hebben erg genoten. Vooral omdat er veel variatie is waardoor er voor iedereen wat lekkers is! Zeer goeie kwaliteit/prijs verhouding en vriendelijk personeel. De eigenaar was overigens ook zeer vriendelijk, erg betrokken naar zijn klanten toe. Wij gaan hier zeker nog eens naar toe.
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Ik heb hier onlangs met een vrij grote groep gegeten
Ik hou niet van wokken en was blij verrast dat ze een tappas kaart hadden, bleken Aziatische kleine gerechtje te zijn (geef het een naam maar noem het geen tappas, dat zijn het niet)
Die kleine gerechters waten overigens wel erg lekker
Ook heb ik mij latten verlijden om toch maar even de wok uit te proberen
Die wok smaakte nergens naar maar dat hoort bij wokken geloof ik
Tot zo ver was het eten prima, niet bijzonder maar zeker niet slecht
Wat mij daarentegen behoorlijk tegen viel was de omgang met grote groepen
Zeker als ik een aantal recensies hier lees zou je zeggen dat ze daar ervaring mee hebben maar dat idee had ik niet
14 man aan een ronde tafel met daaraan een rechte tafel neer zetten werkt gewoon niet, uiteindelijk heeft niet iedereen contact met elkaar aan de tafel, natuurlijk heb je bij een andere tafel opstelling ook niet maar nu zat ik bij een aantal van ons tegen de rug aan te kijken
Ook de bediening liet zwaar te wensen over
Veel bestelde gerechtjes die besteld waren heb ik nooit op tafel gezien en met de drank liep het consequent spaak, het klopte gewoon nooit
Ze waren overigens wel vriendelijk
Carina M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Wij aten hier met de hele familie. Mijn invalide moeder werd met alle egards ontvangen en bediend. Verder is het leuk dat iedereen wat te doen heeft (tapas uitkiezen, bij het wokbuffet ingrediënten uitkiezen) en dat dat dan ook tot een heerlijk resultaat leidt! Het eten vonden wij heerlijk (lekkerste peking eend ooit, alles supervers en goed bereid), en ook de wok-gerechten zijn niet te versmaden, al hangt het wel van je eigen keuze van ingrediënten af. Prijs-kwaliteit subliem, en daar valt ook de witte wijn onder! Grote glazen werkelijk mooie wijn voor zeer schappelijke prijs. Decor: leuk is dat je als gezelschap een ronde tafel hebt met daarop een glazen draaiplateau. Zo kan iedereen van iedereens gekozen hapjes genieten. Bovendien is er een mooi aquarium te bewonderen. Bediening is meer dan vriendelijk!
Peer V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Zoals ook alle vorige keren was deze avond weer een fantastische ervaring.
Dit keer waren wij met een groep van 16 personen.
Prima wok mogelijkheden en Tappaskaart. De kok's doen reuze hun best en het restaurant personeel is prettig, oplettend en netjes.
Een prima aanrader voor iedereen die voor een schappelijke prijs lekker wil dineren en een gezellige avond wil hebben.
Em L.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2014
Het was ijskoud in het restaurant, met de winterjas aan de avond kleumend doorgebracht, het personeel deed niets om het warmer te stoken en er kon geen excuus vanaf bij het verlaten van de ijshut. Eten was deze keer matig ( tapas) , we moesten zelf de kaart wegbrengen, want er was geen personeel die dit kwam doen. De vorige twee keer dat wij hier gegeten hebben was het goed, maar er komt geen vierde keer meer. Brrrr wat een afschuwlijk oud jaar hebben we hier gehad.
Roelie T.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014

Ik heb er voor de tweede kerstdag een buffet thuis laten bezorgen, voor 9 personen, normaal moet je bij de Chinees altijd twee personen minder rekenen .we hadden beter voor vier personen meer kunnen nemen. Het was zo weinig. Erg jammer, je verwacht toch wel dat je gasten lekker kunnen eten zonder na te hoeven denken is er wel genoeg voor iedereen erg jammer!!
Cor M.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Eten is super. Vers wokbuffet wat goed in de gaten wordt gehouden waardoor je niet mis grijpt. Chinese tapa's kaart is super. Sushi wordt vers klaar gemaakt en dat proef je. Decor krijgt een 7. Als je aan de straatkant zit, zit je met z'n 2en super, als je aan de spoor kant zit, zit je een beetje verloren omdat daar meestal de grote groepen zitten.
IngerE .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Hier gegeten met een groep op een drukke zaterdagavond. Zeer ruime keuze van de tapaskaart, voor iedereen wat wils. Kwaliteit eten zeer goed, er werd duidelijk gewerkt met verse groenten en fruit. Ondanks de drukte bediening zeer alert en vlot en erg klantgericht, perfect. Dat er geen tijdslimiet is zoals bij veel andere wokrestaurants maakt dat het zeer relaxed eten is. Al met al zeer geslaagd. Komen zeker nog een keer terug.
Lianne B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Wij komen regelmatig eten vanwege de gunstige ligging net naast het station.
De inrichting is modern, je voelt je gelijk op je gemak.
De nieuwe tapaskaart is overzichtelijker gemaakt, het wokken en de tapas blijven van goede kwaliteit.
Wel hebben wij al diverse keren meegemaakt dat de rekening bij het afrekenen niet klopt. (Rekening van 4 personen wokken, terwijl wij met z'n 2en waren)
Dit wordt echter wel direct door de eigenaar opgelost.
Dit restaurant is zeker een aanrader om met een groep te gaan eten: heerlijk eten, ongedwongen sfeer en ligging net naast het station.
Vanwege de drukte moet er altijd wel gereserveerd worden.
N.w. K.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
fantatisch Ik kom vanwege mijn zware handicap niet binnen maar wordt omdat ik vaak een meeneem gerecht buiten geholpen. Vooral de loempia kip is klasse
Wilm6 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Gisteren voor de tweede keer te gast bij Wok het Oosten. Van de vorige keer goede herinneringen over gehouden aan met name de sfeer in het restaurant. Deze keer zaten we aan de treinkant waar de muziek harder aanstond (werd zachter gezet op ons verzoek) met een grote groep gasten naast ons. Dat viel iets tegen. Qua bediening maakt het erg uit wie je aan je tafel krijgt. Een aantal jonge dames die onze kant bedienden zijn beduidend minder enthousiast gastvrij als nog wat andere personeelsleden. De eigenaar zelf is een heel aardige man die gasten een welkom gevoel geeft! Het eten was heerlijk. Fijn dat er zoveel keuze is uit lekkere gerechten, nog lang niet alles geprobeerd. Bij een volgende gelegenheid ben ik er weer, maar dan weer aan de voorkant van het restaurant.
Jobke D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Wij komen hier geregeld. Prijs / kwaliteit blijft fantastisch. Inderdaad geen shifts, wok is vers en wordt regelmatig bijgevuld. Chinese tapa's zijn super. De shushi wordt vers voor je gemaakt. Vriendelijke eigenaar, goed personeel.