Orient Parel

6,7
6,7
Johannes V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Eten was gemixt. Het ene smaakte goed, het andere wat minder. Heb niet echt een gerecht gehad waarbij ik dacht van: "Dit moet ik onthouden voor als ik hier nog eens terug kom." Over de dames van de bediening hadden we geen klagen, maar de heren mogen wel iets meer hun best doen om vriendelijk over te komen. Op zich kun je hier best aardig eten voor € 20 als je niet geeft om deze twee punten, maar ik ben na mijn eerste bezoek niet zo enthousiast om hier nog eens terug te komen.
Sylvia J.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik in heel Rotterdam nou al heb gedimsumt, maar dat het overal nagenoeg hetzelfde smaakt en kost. Geen gerechtjes die je nergens anders ook kunt krijgen, de dim sum kaart is goed en uitgebreid, alle gerechtjes staan er wel op. Oriënt Parel was prima, maar de rest is dat ook. Het sprong er echt niet uit qua eten of bediening of sfeer. Gewoon: goed eten, snel op tafel, rekening valt mee. Aardige dame in de bediening. Het wordt alleen wel tijd om die oude stoelen eruit te gooien, is wel heel armoedig zo, met die scheuren erin.
Anton S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Hier wordt authentiek gekookt, maar ze zijn helaas niet zuinig met olie. De smaken zijn verder in orde, met mooi gebakken garnalen, knapperige kei lan en kwee tiau met een goede bite.

Bediening is niet bijzonder vriendelijk, maar wel vlot. Inrichting is ok, het is prettig dat het ondanks de drukte niet lawaaiig is.
J T.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Wij gaan regelmatig jamcha bij Orient Parel. Naar onze mening is dit een van de beste plekken waar je authentiek Chinees kan eten. Het personeel varieert nogal, de een ''vriendelijker'' dan de andere. De pekingeend, pannenkoek en coquilles behoord tot onze standaard bestelling.
Ps. de stoelen zijn aan vervanging toe...
Foodjoy1 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Veel verschillende dimsum hapjes van de kaart (gefrituurd en gestoomd) besteld, maar ook gerechten als Ossehaas zwarte peper, Pei Pa tofu (erg goed want geel krokant gebakken) besteld. Op de gefrituurde deegstengels in rijsteflensjes na (een 6 waard, moet je net geluk/pech voor hebben), zijn alle andere gerechten 7,5 of hoger waard. De gerechten kwamen ondanks de drukte (volle zaak) vlot op tafel. We zaten aan een ronde tafel en genoten weer erg van de ambiance.
Orange-elly .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Heerlijke sweet & sour pork met rijst en we hebben verschillende dim sum dingen uitgeprobeerd. Nieuwe smaken en vooral de kokos drilpudding maakte indruk, lekker fris! Bediening & decor is misschien niet altijd spot-on maar het gaat ons echt om het eten en dat zorgt dat we graag terugkomen.
Joana C.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Met oma en de familie naar dit restaurant geweest, omdat oma 90 werd. Ze aten daarom ook mee met onze veelste grote slagroom taart. We bestelde Shanghai Garnalen in eidooier saus, helaas waren de garnalen te doorbakken, al was de portie wel royaal. De overige gerechten als groente mix was ook net te veel saus dan normaal. Het personeel doet in het algemeen zijn best om iedereen snel en vakkundig te helpen. Maar doorgaans is in het weekend en op maandag de kookkunsten beter dan doordeweeks.
JWW11 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Behoorlijk authentiek restaurant. Op alle drie de punten. Eten goed, met name de dim sum. Bediening erg vriendelijk, snel, en efficiënt maar tikje ruw. Decor beste China-kitch. Veel Chinese gezinnen die in een half uur eten en weg zijn. Wij hebben ons twee uur uitstekend vermaakt voor €30 pp.
Roger .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Ter gelegenheid van een verjaardag en het Chinese Moon festival uitgenodigd om hier te komen dimsummen, met een groep Chinezen, ik als enige Nederlander.
Dit is gewoon een heel gezellig restaurant met vriendelijke bediening. In recensies over Chinese restaurants wordt vaak geklaagd over onvriendelijke bediening. Als je in een Chinees gezelschap zit dan merk je dat de bediening helemaal niet onvriendelijk is: er wordt alle tijd voor je genomen om de bestelling op te nemen en om hierover te adviseren. Vaak wordt er een gratis drankje aangeboden. Het heeft dus alles met de taal te maken !
Bij Orient Parel staan hele goede koks in de keuken en alle gerechten smaken voortreffelijk.
De gastheer, de heer Hu, komt altijd even gezellig een praatje maken.
Heerlijk restaurant !
Jenny K.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Vandaag vanuit Amsterdam gekomen om te gaan dimsummen bij Orient Parel. Orient Parel bevindt zich in een dure winkelstraat, tussen de dure winkelmerken. Met zo'n locatie verwacht je bijna een even sjieke aankleding. Het restaurant bevindt zich op de eerste verdieping; en is vooral heel erg wat je verwacht van een Chinees restaurant; efficient geplaatste tafels, maar echt wel met genoeg ruimte en fijne stoelen. We vroegen naar een extra menukaart, en deze werd met een glimlach gegeven.

Ook de extra drankjes kwamen snel. We hadden een speciaal verzoek buiten de dimsum kaart van de dinerkaart, en dit was totaal geen probleem. Het gerecht is bereid met vleesreepjes en tahoe gewokt in XO saus, en we waren superblij dit besteld te hebben. De restaurant manager (althans dat denk ik dat hij is) komt knorrig over, maar iedere keer komt er toch weer een glimlach op z'n gezicht.

Toen de rekening kwam, waren we verrast - lekker eten voor een hele goede (en goedkoper!!!) prijs.

Al met al: absoluut de moeite waard: kom voor het eten, de service, zitcomfort, lokatie en prijs/kwalititeit verhouding.

Ripazo .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Goede authentieke chinese restaurant heel veel variaties aan dimsum hapjes dan alleen hakau en sieuw maai zolas bij de meeste hollandse chinees, bediening wisselt van hele aardige man tot hele chagarijnig mensen, maar ik ga voor het eten en het eten is vrij goedkoop en lekker
Michael M.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Oriënt Parel zit een beetje verstop op de 1e verdieping in een pand op de kruiskade. Het is verrassend groot en het zit vol met Aziaten. Dat wordt dus weer smullen. We hebben hier met z'n vijven gegeten en hebben vanuit de DimSum kaart besteld. De hele tafel stond bomvol met het lekkerste eten. Aangezien we geen chinees spreken werden we in het engels te woord gestaan. Een vriendelijke dame afgewisseld door een oudere man die zo nors was dat het voelde als de mopperende oude opa (in deze setting was het grappig). Het decor is niet bijzonder. plastic bloemen, scheuren in de stoelen etc.

De rekening is laag, erg laag. voor al het voedsel wat op tafel staat betaal je doorgaans het viervoudige in een niet aziatisch restaurant. En het is erg lekker. Aanrader!
Bob O.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
OP 5 Mei op uitnodiging bij het voor ons onbekende restaurant geluncht met 6 personen.
Niet gereserveerd , doch onze gastheer heeft de uithoudersgave dus konden wij na 20 minuten toch in een overvol restaurant aan tafel. De bestelling werd gelukkig door onze gastheer gedaan want de aardige serveerster sprak alleen Engels en Chinees. Het eten was voortreffelijk en de bediening ondanks de drukte ook. De keuken is echt Chinees zonder Europese invloeden w.o. een mooie bamisoep die iets meer bite had gemogen.
Margie M.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
H.eerlijk dim sum gegeten, waarvan veel met garnalen en oesters. Daarna wat nasi met garnalen en chinese bami. Een van de drukste chinese zaken die ik ken in Rotterdam, had gelukkig gereserveerd anders waren we onverrichte zaken naar huis gestuurd wat bij diverse mensen ook gebeurde
R-Muck .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Dinsdagmiddag, het regent in Rotterdam, we hebben trek in iets maar weten niet precies wat.
Per toeval komen terecht bij Orient Parel in Rotterdam centrum, tijd rond 13:00h, denken het zal wel leeg zijn, niks bijzonders. Restaurant bomvol, heb het gevoel om in een keer in Hong Kong te zijn beland. De beleving, prettig en efficient. Het eten, zoals het hoort. De soep, welke men deelt tijdens de lunch is zoutloos, maar wel prettig bij de verscheidenheid in dim-suns.
Ambiance, authentiek, ervaar dit restaurant en u kunt mee spreken over iets unieks, wederom in Rotterdam.... Doen!
Zweedse_chef .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Er wordt gezegd "Als je wil weten of het eten echt Chinees is, moet je het aantal Chinezen in de zaak tellen". Nou, het zal bomvol met Chinezen en het was dan ook een andere Chinees dan de "Hollandse" Chinees die zijn gerechten heeft aangepast aan de Nederlandse smaak. Smaken en gerechten zijn hier anders, diverser en dat beviel zeker. Ik kan niet navertellen wat ik allemaal gegeten heb - de Chinezen aan tafel hebben dat bepaald -, maar het smaakte prima. Bediening was een beetje rommelig, maar wellicht hoort dat erbij en moet ik het niet vergelijken met de vaak wat stijve Nederlandse bediening. Decor was wel ok, maar de tafels staan dicht op elkaar en het was rumoerig. Dat maakt het wel weer volks en gezellig.
Shuki M.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Hier gegeten met een groep van 12. Kwaliteit van het eten wisselt , maar deze keer was het prima. Het eten komt supersnel en warm op tafel. Er zijn hier veel Chinezen wat een goed teken is. Verder zijn de plaatsen een beetje krap, maar de stoelen zitten prima.
Elizabeth K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2014
Een echt 'chinese' chinees. Voor de eerste keer dim sum gegeten met een vriendin die de keuken goed kent. Zelf was ik niet echt uit de kaart gekomen maar als je iemand meehebt met verstand van zaken is het echt genieten. Ik heb helaas geen idee meer wat ik op heb, maar lekker was het wel!
Ridwan A.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Dit is de tweede keer dat we bij Orient Parel hebben gegeten. Ook deze keer was het eten uitstekend, met ook veel heerlijke vissoorten. Ook het nagerecht was lekker. Echt authentiek eten! Een acht.
Het decor is leuk ingericht, met name de verlichting. Een acht.
Minder te spreken zijn we over de service. De bediening was helaas uitermate onvriendelijk. Niet erg attent en een ‘eet smakelijk’ of een ‘tot ziens’ kon er niet van af. Mogelijk kwam dit door de drukte. Het kan zijn dat het cultuurverschil een rol speelt. Ik geef deze tent daardoor het voordeel van de twijfel: een vijf.
Colik .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Kwaliteit van het eten was een tijdje wat achteruitgegaan, maar die is nu gelukkig weer op peil. Dimsum was hier weer ouderwets lekker! Bediening was wel uitermate chagrijnig en niet attent. Waarschijnlijk vanwege de drukte, maar dan nog..........Voor de ambiance hoed je er ook niet te zijn. Maar het gaat om het eten, en dat was goed! Ondanks alles, we'll be back.......vooral ook omdat er ook niet zoveel Dimsum alternatieven meer zijn.