Oresti's taverna

Overtoom 5H 1054 HA Amsterdam Nederland Kaart
31-204222742

Over het restaurant Oresti's taverna

ORESTI’S taverna is een mediterraans café-restaurant. De meeste tapas restaurants voeren alleen de Spaanse keuken. Maar bij ORESTI’S taverna wordt het beste van verschillende keukens, uit talloze landen rond de Middellandse Zee, geserveerd. Geniet van heerlijke Griekse mezze, Spaanse tapas of Italiaanse antipasti.

Het interieur is warm met knusse tafels waar je lekkerlang aan kunt tafelen met een goed glas wijn en buiten proef je de gezellige sfeer van ORESTI’s taverna. Het café-restaurant ligt om een mediterrane patio die gedurende het jaar steeds wordt aangepast aan de verschillende stemmingen van het seizoen.

‘Het is altijd weer een feestje om bij ORESTI'S taverna te eten. Het begint al met de hartelijke ontvangst en de prettige ambiance. De kwaliteit van het eten en de wijn is heel goed en prima in verhouding met de prijs.’

Waan je in Mediterraanse sferen, krijg het vakantiegevoel en geniet bij ORESTI’s taverna!

Meer informatie over restaurant Oresti's taverna

Tram 1, 2, 5, 7, 10, halte Leidseplein
  • Kom je met de auto?
    Vanaf het Leidseplein 7 minuten lopen
  • : Betaald parkeren

Maandag t/m Zondag 17:00 - 23:00 (keuken sluit om 23:00 uur)

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Wi-Fi
Uitmuntend
9,1

Jouw recensie over het restaurant Oresti's taverna

• Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Lekker eten, maar toen we nog twee gerechten bestelden, wachtten we al heel lang. Toen we ze kregen, was de ene het verkeerde gerecht en de andere was verbrand.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Heerlijk gegeten bij dit gezellige restaurant en de bediening was zeer vriendelijk. Genoeg keuze ook voor vegetariërs en leuk dat ze ook ronde tafels hebben voor als je met zijn vieren of vijven bent
Vita J.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Heerlijk gegeten en wat een super leuke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.
Charelle D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Nieuwe locatie is ook weer hartstikke leuk, ik baal dat ze uit de Pijp weg zijn, want het was altijd m’n vaste stekkie. Maar ik fiets er een stukje verder voor! Eten nog altijd zo lekker als eerst.
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Oresti's taverna is een prima restaurant. Een mediterrane kaart met gerechten uit de landen rond de Middellandse Zee. De kaart is niet erg uitgebreid, maar dat wijst er juist op dat alles wat wordt aangeboden ook vers wordt bereid. Da's heel goed. De zwaardvis bijvoorbeeld was prima gegrild en verrukkelijk gecombineerd met de salade, de frites en de tapenade. Heerlijk gegeten en alles in een overzichtelijk tijdsbestek. Op tijd waren we thuis in Breda. Doen.
Esther A.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Leuke nieuwe locatie aan de Overtoom, Allemaal lekkere gerechtjes, prima prijs/kwaliteit verhouding, kortom heerlijk gegeten!
Alina K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Het is een top restaurant met super lekker eten! Gezellig en vooral super goede service!!!!!!!!!!! Zeker een aanrader!
iainb .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Leuke zaak, mooi ingericht. Vriendelijke bediening. Lekkere gerechten en een ruime keuze aan tapas. Een aanrader en om de hoek van het Leidseplein!
André D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Ik ken dit restaurant al toen het in de Pijp zat, nu op een nog prominentere plek in A’dam. Ondanks dat het nog dichter tegen het grote drukke toeristencentrum aanzit (Leidseplein, merk je weinig van, net om de hoek en daardoor toegankelijker voor de kenner) heeft het niets van zijn knusheid ingeleverd. Een overzichtelijke en diverse kaart met een open Amsterdamse bediening, niks teveel, super! Een aanrader maar noet verder vertellen :-)!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Fantastische lunch genoten. Al eerder met zakenrelaties hier wezen eten en nu met de familie, nadat ik giga had lopen opscheppen. Maar gelukkig was het ook dit keer weer heerlijk. Wij en velen met mij komen zeker terug. Bedankt!
Marga B.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
De lekkerste tapas van Amsterdam op een goede locatie. Gezellige en super bediening in een sfeervol restaurant!
Absoluut een aanrader.
Marleen H.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
We hebben alleen mezzes gegeten, vooral Griekse en een paar Spaanse, en die waren heel erg lekker! Wat een aanwinst op de Overtoom.! Prijs-kwaliteit verhouding is dik in orde hier. Je moet wel tegen wat rumoerigheid kunnen, maar gelukkig zaten we op een plekje waar het wat rustiger was. Gezien de temperatuur buiten waren we erg blij met de airco en het koele kraanwater dat geserveerd werd bij de wijn.
Muriel V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2018
Het eten was lekker, porties waren niet allemaal in verhouding tot de prijs. Sommige prima, sommige wel echt wat karig (piperia). De bediening was enorm vriendelijk, maar niet pro-actief (want ook wat onderbezet vermoedelijk). We hebben flink wat moeten wuiven ;). Maar al met al zeker wel een aanrader. Terras buiten voor de deur in de zon is ook fijn.
Lydia V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Wat een verademing. Prachtig nieuw restaurant, op de rand van het centrum waar de prijzen voor gerechten de pan uitvliegen. Vrolijke bediening, transparant in doen en laten, warm welkom. Zo veel heerlijke gerechten, we moeten wel terugkomen!
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Super vriendelijke bediening en echt heerlijk eten, wat een mooie en gezellige ruimte is het geworden en met een prima sfeer op een mooie lokatie
Soeria M.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
We werden warm en zeer vriendelijk onthaald. Het eten was boven verwachting. De inrichting is mooi en de sfeer erg goed. Kortom hier komen we zeker terug!!!
Michelle B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Prima eten en service maar oude locatie in de Pijp was veel beter en sfeervoller. Terras is nu erg klein. Eten ook iets minder lekker dan voorheen met name de gamba’s. Vind het persoonlijk jammer, nu ga ik er niet meer specifiek voor het eten en sfeertje heen.
katinka .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Heb met etentje mijn verjaardag gevierd. Was moeilijk te kiezen uit de lekkere gerechten. Gelukkig eet ik vegetarischen en de andere kamen er ook wel uit. Gezellige sfeer.
Roy M.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Leuke tent, aardige bediening. Enigszins ongestructureerd, met meerdere obers. Na de bestelling voor de drank, kwam een andere ober nogmaals vragen wat we zouden willen drinken.
We hadden diverse tapas besteld. Het zou veel leuker en beter zijn als de ober bij het serveren van de tapas zou uitleggen wat hij/zij op tafel zet.
Jammer dat er geen kraanwater werd geserveerd, dat vinden wij lekkerder dan fleswater.
Al met al toch een ruime voldoende! We hebben goed en gezellig gegeten.
Merete P.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2018
Het eten was top en de eigenaar aardig. De bediening deed hun best maar was ver onder de maat en dat ging irriteren. Voor het eten zou ik terug willen komen, maar voorlopig niet.