Oresti's taverna

Daniël Stalpertstraat 93II 1072 XD Amsterdam Nederland Kaart
31-204222742

Over restaurant Oresti's taverna

Een minivakantie

Authentieke taverna compleet met patio midden in de gezellige Pijp. De mediterrane gastvrijheid is voelbaar, wat het een aangename plek maakt om lekker lang te tafelen met een goed glas wijn in je handen. Ontzettend gezellig, maar het eten is ook echt om te smullen. Alsof je op vakantie bij een mediterraan restaurant bent aangeschoven.

Meer informatie over restaurant Oresti's taverna

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Karin K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Op aanraden van een collega weer eens een andere zaak in de pijp uitgeprobeerd. Ik moet zeggen, het was niet slecht te noemen, maar ook zeker niet goed! Verre van zelfs.......
Het bedienend personeel deed zijn/haar uiterste best dus daar is niks op aan te merken. Het eten daarentegen... Pfff wat een aanfluiting. Slappe hap, zonder een uitgesproken smaak.. De courgette smaakte hetzelfde als de aubergine en de gehaktballen waren zo droog dat het leek alsof ze van vorige week waren.
Op zich een geinig concept, maar nog heel veel puntjes op de spreekwoordelijke i te zetten. Over een half jaartje nog maar een keer proberen...
Kirsten S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Afgelopen weekend heb ik bij Oresti's taverna gegeten. Een super leuk restaurantje middende pijp waar ze lekkere authentieke tapas serveren. Je merkt echt dat ze hier met goede producten werken en de smaken komen ontzettend overeen met zoals je ze op vakantie zou eten.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Laatst voor het eerst hier wezen eten en ik kan je beloven dat di ook meteen de laatste keer geweest is! Er werd ons een verrassingsmenu aangeboden, maar alle tapas die op tafel kwamen waren flauw en sommige zelfs koud! Toen we hierover ons beklag deden kregen we het gevoel afgewimpeld te worden door de eigenaar.. Kortom, we voelden ons hier absoluut niet welkom... jammer gezien de hoge verwachting......
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Vanwege het heerlijke zomerweer konden we lekker op het terras zitten. Dit fantastische tapas restaurant serveert Franse, Italiaanse, Spaanse en Griekse tapas. Eigenlijk zijn alle gerechtjes die op de kaart staan heerlijk maar wat ons betreft sprongen de Queso de cabra al horno (geitenkaas uit de oven met pijnboompitten en honing) en de Saganaki Garides (kleine garnalen uit de oven met tomaat en ui gegratineerd met twee soorten kaas) er wel uit. Maar ook voor gasten die minder dan wij gecharmeerd zijn van kaas, biedt de kaart voldoende mogelijkheden. Want ook de chorizo frito (gebakken chorizo) is werkelijk heerlijk! Kortom een aanrader. Jammer alleen dat de bediening hier en daar wat steekjes laat vallen. Dat kan echt beter!
Sophie D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Beste tapaszaak waar ik in Nederland ooit gegeten heb. Alle gerechten waren qua bereiding en malsheid heel erg goed, en ook verrassende combinaties. Je hebt hier keuze uit Spaanse, Griekse en Italiaanse tapasgerechten. Voor mij was de Pulpo al Griglio echt de absolute winnaar. Ook voor mijn vegetarische tafelgenoten was er volop keus. Gezellige zaak om met een groepje vrienden of vriendinnen te eten, ook qua ligging (midden in de Pijp). Scroppino toe was ook erg goed. We hebben ruim gegeten en gedronken maar de rekening viel erg mee.
Paul L.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Heerlijk gegeten in dit leuke restaurant. Enthousiaste en kundige bediening en een mooie uitgebreide en gevarieerde kaart met mediterrane gerechten.
We aten een heerlijke pulpo alla griglia (gegrilde inktvis, een van de specials van de dag), patta negra, gamba's oresti's, chuleta's, köfte, datiles con bacon en spanakopitaka. Alles even smakelijk.
Vooraf heerlijk Turks brood met aioli en tapenade.
De wijnkaart biedt voldoende keuze met redelijk geprijsde wijnen.
We komen zeker terug, benieuwd naar de gerechten die we (nog) niet hebben gegeten.
Test T.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Geen tegenvaller. Integendeel. Over het algemeen worden er
aan veel restaurants te hoge cijfers gegeven. Een 9 voor de kookkunst zou alleen voor de top moeten zijn. Oresti's is prima. Mede omdat je er gerechten kunt
krijgen uit een aantal landen rond de Middelandse zee. Mijn keuze. Grote witte bonen. Smakelijk maat iets te gaar. Manchego met honing. Geen kookkunst.
Grote garnalen. Iets te gaar en flauw. Die hebben zout nodig. Ik miste ook
wat rode peper. De bruchetttas van Turks brood waren prima. Bij het smakelijke geitenkaasje uit de oven werd helaas de honing vergeten. Wijnkaart prima.
Huiswijn redelijk maar ik ga een volgende keer toch wat meer geld daarvoor
uitgeven. Leuk restaurant.
Roy W.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Ontzettend gezellig tentje op een leuke locatie. Om hier te eten is gewoon een feest, zeker als je houdt van lang tafelen. De tapas bij Oresti's Taverna zijn heerlijk. Aanraders: Ossehaas, Brood & Hummus, Lamskotelletjes, Dadels met spek, Gefrituurde courgette en/of aubergine, patatas brava.
Wijnkaart is dik in orde en de Scropino's zijn daadwerkelijk fantastisch. Voor 50 euro p.p heb je een leuke avond!
BPoppe .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Gegeten met een groep van 26 mensen, gezellige ruimte speciaal voor een feestje.
Heel fijn personeel, goede bediening, geweldig lekker eten en meer dan genoeg, veel variatie.
Restaurant erg gezellig, lekkere huiswijn.
Aanrader ! Doen we zeker nog eens.
Eloise L.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Lekkere tapa's. Heerlijke wijn. Personeel vond ik zeer attent en de sfeer is gezellig. Goed restaurant ! We komen zeker nog een keer!
Tanbra .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Teleurstelling. Zeker gezien de erg hoge cijfer op Iens.

Wij hebben hier gegeten met een Intratuin bon waar het menu al vast stond. De menu zag er op het eerste oog prima uit. Zeker door de hoge cijfer (8,2) voor het eten hadden we hoge verwachtingen. Er zou geen verschil moeten zijn wat betreft het eten als je mee zou doen aan zo'n actie, maar zo voelde het wel.
De voorgerecht hapjes waren oké. De bruchetas waren lekker. De inktvis ringen niet. Die waren smaakloos, net als de saus die er bij hoorde. Het hoofdgerecht was alles behalve goed. Erg karig en smaakloos. Voor de kippetjes en sukade waren niet goed. Het dessert, de baklava, samen met ijs en slagroom waren oké.
Kortom, teleurstelling wat betreft het eten. Het dessert en de brood waren samen met de huiswijn het lekkerst. Daarnaast waren de portie klein.

Dat gezegd te hebben, was de service en de sfeer in het restaurant goed. Fijne bediening, maar ze konden wel een beetje iets over de gerechten vertellen. Dat miste wij namelijk. De sfeer was goed.

Het eten zou misschien zonder een bon beter zijn, maar in mijn ogen zou dat absoluut geen verschil mogen maken. Als je aan zo'n actie meedoet, moet de kwaliteit net zo goed zijn als een reguliere menu.

Dank u wel voor uw recensie. De kwaliteit van ons eten vinden wij heel belangrijk en normaliter zijn onze gasten heel tevreden (cijfer 8,2).
Er is geen verschil tussen de kwaliteit van het eten bij een Intratuin menu of het eten à la carte. De gerechten van het Intratuin menu kunnen ook à la carte besteld worden.
Zover wij kunnen zien hadden wij zaterdag 12 maart geen reserveringen via de Intratuin actie. Omdat wij graag met ons team uw recensie willen doorspreken verneem ik graag van u wanneer u bij ons heeft gegeten en onder welke naam u uw reservering heeft geplaatst. Wij zijn bereikbaar op 020-4222742.
Omar B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Gezellige restaurant dat onmiddellijk je het gevoel geeft dat je in een mediterraans land zit, met vlotte, en keurige maar ongedwongen service. Het allerbelangrijkste: de huiswijn is lekker en het eten is om je fingers bij af te likken! De Solomillo en calamaris waren bijzonder goed klaargemaakt en kwalitatief vergelijkbaar met tapas bars in Madrid en zuid Spanje! Aanrader!
Ruim .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Heerlijk gegeten, grote variatie aan gerechten. Ook prima voor vegetariërs. Vriendelijk personeel, zeer behulpzaam. Prettige ambiance en gelukkig niet zo overvol met tafels en stoelen als in veel Amsterdamse restaurants.
Inger B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Er is hier een fijne sfeer, goede service en heerlijk eten! We werden snel naar een leuk tafeltje gebracht en goed geholpen door aardig personeel.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Alle gerechten vonden wij goed, service was goed en het decor was goed ingericht alleen wel wat te donker. Alles bijelkaar een zeer geslaagde avond met goed eten.
Hladejong .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
We hebben in dit restaurant heerlijk gegeten. We zaten met zes personen aan een ronde tafel en de gerechten waren Zuid-Europees (Spaans, Grieks, Italiaans). We konden kiezen tussen een ruime keus van tapas of een hoofdgerecht. We hebben gekozen voor twee rondes met tapas.
Er werd rekening gehouden met de tapas dat we met zes personen waren, zodat we niet van bepaalde tapas maar drie of vier stuks kregen! De wijn was heerlijk. De bediening was heel gastvrij en meedenkend.
Pvanaken .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Snelle en vriendelijke bediening. Goed gestiled restaurant, maar krijg het gevoel dat hier een bedachte formule verkocht wordt.
Tapas en salade prima,behalve de calamares, erg melig. Kaasfondue vrij vlak en geserveerd met brood en friet!
Denk dat je deze gelegenheid meer moet zien als een prima eetcafe.
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Hier afgelopen zondag mijn 50e verjaardag gevierd . Vooraf met de eigenaar het een en ander besproken van borrel tot diner. Wat hebben mijn gasten en ik genoten overheerlijke hapjes en tapas super gewoon. En de bediening was helemaal top we kwamen werkelijk niks te kort en zo hoort het ook. De eigenaar heeft nog navraag gedaan dag erna of alles naar wens was verlopen prima gewoon. We komen hier zeker nog eens iets vieren.
Mdjvanhoogdalem .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
zo gezellig, heerlijk gegeten en je krijgt alle tijd van de top en vriendelijke bediening.
Verder is de keuze uit tapas zeer uitgebreid
Beterwetenwaarteeten .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij dit restaurant. De gerechten waren een mix van Italië, Turkije en Griekenland.
Eindelijk een kok die niet zo kwistig met het zout is. Daardoor kwam de smaak beter tot zijn recht.
De bediening was relaxed. Kleine misser, maar ook wel grappig, na het dessert: "hebben jullie het nu al op?"