Oregano

Schakelstede 134 3431 Nieuwegein Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Oregano

Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Zonder reservering zijn we binnengevallen bij Oregano. We werden leuk opgevangen en er bleek een tafeltje beschikbaar waaraan we plaats konden nemen. Heel attent werd er extra gekeken of het schoon genoeg was achtergelaten.
We begonnen met een glas droge witte wijn. Die werd helaas te koud geserveerd; pas na wat tijd kwam de smaak tot z'n recht.
De kaart biedt aardig wat keuzes, maar gelukkig niet de talloze pagina's met combinatiegerechten die je bij Griekse restaurants wel eens tegenkomt.
We besloten tot het samen delen van Tzatziki met brood als voorgerecht. Smaken verschillen, maar wij houden van een pittige Tzatziki waarin flink wat knoflook is te proeven. Dat was hier niet zo, we proefden vooral yoghurt. Het brood was lekker knapperig en er was ook voldoende om er met z'n tweeën van te kunnen eten.
Als hoofdgerecht kozen we voor de Gyros en het Varkenshaasje.
Het gaat om een "plate" en dus een opgemaakt bord waarop garnituur en gerecht verenigd zijn.
De Gyros werd vergezeld van frites, ui, tzatziki en pitabrood.
De gyros was goed op smaak en inderdaad voorzien van de bijgerechtjes die op de kaart stonden en ook nog wat sla en een bolletje rijst met een rode saus. Jammer genoeg was de frites en de rijst koud, het pitabroodje slap en de sla bevatte wat verlepte blaadjes.
Over de Varkenshaas stond op de kaart "Gevuld met gedroogde tomaat, olijftapenade en rode paprikasaus". Wat ik op mijn bord kreeg voldeed in de verste verte niet aan de omschrijving. Er lag een plak vlees (bij varkenshaas denk ik aan een "rond" stukje massieve haas) met daarop twee plakjes gedroogde tomaat en veel saus er overheen. Gezegd moet worden dat de smaak heel behoorlijk was, maar hier was werkelijk niets gevulds aan!
Aan één van de serveersters die ons bedienden heb ik dat ook laten weten: zowel dat de smaak mij heus beviel, maar dat ik op basis van de kaart toch echt een ander gerecht had verwacht. Ze zegde toe dit met de keuken te bespreken; ik heb er helemaal niets meer over gehoord...
Verder waren alle bijgerechten op mijn bord koud en bevatte ook bij mij de salade vieze en verlepte blaadjes.
De aanvankelijk zeer vriendelijke en attente bediening zag ons vanaf dat moment niet meer zitten of schuifelde vluchtig langs ons heen. Uiteindelijk ben ik maar naar de bar gegaan om af te rekenen en heb ik daarna zelf de jassen uit de garderobe gehaald. Er kon ook geen groet meer af.
Het voelde uiteindelijk een beetje als een domper. Het is verder een leuke zaak, dus misschien verdienen ze nog een tweede kans.
Dago B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Vooraf van een theater optreden in de Kom, hier heerlijk gegeten.
Lekker Grieks. Met oa. lams koteletten en Gyros. Leuke tent en zeer vriendelijke bediening. Wij waren een tas vergeten mee te nemen. Maar ondanks de sluiting van 22.00 uur bleven zij tot 22.30 op ons wachten. Super service.
Volgende keer weer naar Oregano.
Herlinda .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heerlijk gegeten vanavond. Bediening was vriendelijl en vlot en het eten was van prima kwaliteit. We hoefden niet lang te wachten.
Leuke ambiance en zeker voor herhaling vatbaar!
Tot snel.
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Helaas was het geen succes vanavond.
Grotendeels van de bediening was waarschijnlijk nieuw. Wisten niet goed met vragen en klachten om te gaan. Een serieuze klacht over stukje glas werd een discussiepunt....Kleine moeite om nieuw brood te geven ipv wellus nietus spelletje? Glas met een barst erin. Heel lang gewacht tussen voor en hoofdgerecht. Hoofdgerecht Vrij karig. Hoopje sla zonder tomaat of dergelijk. Ossenhaas net zo doorbakken als de varkenshaas..bloemkool op het bord steenkoud. Toetje (Griekse cheesecake)klonk veel belovend. Helaas kon ik qua smaak er niet wijs uit worden waar het naar moest smaken (teveel smaken door elkaar) en ging het na een paar happen enorm tegenstaan. Dan maar een cappucino om het weg te spoelen....haags bakkie met een goedkoop koekje erbij....Misschien een samenloop van omstandigheden, maar voor mij reden om niet snel weer te komen.
Louise M.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Voorgerecht Dakos was fantastisch. Altijd. Daarna een geweldige spies. Koffie en een rozenlikeurtje op het terras. Geweldig. Dank jullie allemaal. Het klopte helemaal.
Marga B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Na een aantal jaren afwezigheid (i.v.m. de renovatie van City Plaza) is mijn favoriete Griekse restaurant in Nieuwegein weer terug. Zeer mooie inrichting en aardig personeel. Ik had gelukkig gereserveerd want het was tot het laatste tafeltje bezet. We hadden wat voorgerechtjes en de mixed grill besteld. Als toetje een dame blanche. Het eten was super en werd mooi opgediend. Ik ben blij dat ze weer terug zijn in Nieuwegein en ga er zeker vaker eten.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Als je dit prettig modern ingerichte restaurant ziet, zou je niet zeggen dat hier een Griek zit. Geen lege mandflessen met kaarsen, geen namaakdruiven aan het plafond, geen wit met blauwe muren. Wel de bekende melancholieke muziek uit de luidsprekers, een glaasje ouzo als welkomstdrankje en, natuurlijk, een menukaart met Griekse gerechten.
Vooraf nemen we tzatziki en een melitzano salata. Die smaken allebei een beetje te flauw, te Nederlands. In de tzatziki hoort bijvoorbeeld, behalve de yoghurt, ook komkommer en veel knoflook te zitten. Maar deze twee ingrediënten proeven we nauwelijks. Ook de aubergine in de melitzano salata kan wel wat pittiger worden bereid.
Over de hoofdgerechten zijn we daarentegen erg te spreken. Het vlees van de ossenhaas is buitengewoon mals en lekker gemarineerd met Griekse kruiden. Ook de pastisada (kalfsvlees met pasta), een gerecht uit Corfu, is uitstekend. De Griekse salade met feta is simpel, zoals het hoort. Helaas is de tomaat van het soort dat ze in Duitsland zo poëtisch Wasserbombe noemen. Jammer, want er zijn tegenwoordig zoveel smakelijke tomaten te koop.
De bediening is vriendelijk, de huiswijnen niet om over naar huis te schrijven.
Ruben W.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Strak ingericht, mooi hele hoge ramen.
Op de bonnefooi binnengevallen. Dat kan je beter niet doen want het zat afgeladen vol om 18.30 en alles gereserveerd. Ik miste een echte garderobe. Bediening nog niet helemaal in vorm, wel correct maar gastvrij is slag groter.
Eten werd mooi geserveerd. Grill plate smakelijk maar wat aan de kleine kant.
Warme baklava niet voor herhaling vatbaar.
Jorrit K.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Mooi, Grieks restaurant in het centrum van Nieuwegein. Vanavond hadden wij de lamsbout (heel mals, gleed zo van het bot) en de T-bone steak (heerlijk sappig, en mijn wens dit medium rare te serveren werd perfect opgevolgd). 'On the side' een Griekse salade besteld, deze was precies zoals je die mag verwachten met verse ingrediënten. Over de bediening en de service niets dan goed, altijd vriendelijk en attent. De look van het restaurant is modern; niet geheel zoals je gewend bent van een Grieks restaurant, maar om de een of andere reden voelt het toch direct vertrouwd en zelfs enigszins authentiek aan. Al met al is dit restaurant zeker een aanrader.
Carmen J.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Vanavond is mijn moeder met haar 4 kleinkinderen wezen eten. De bediening vond ze niet aardig. Ten eerste werd ze genegeerd toen ze nog iets wilde bestellen, ten tweede werd een bakje tzatziki, die ze besteld had, zo op de tafel gekwakt. Als ik er bij was geweest, had ik er wat van gezegd.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
het Griekse restaurant wat we gemist hebben in nieuwegein centrum is terug. en ze hebben hun best gedaan. je kan er voor een kleine hap of voor een drankje genieten op het terras en in de avond heerlijk dineren. voorgerecht proeverij genomen. ruim voldoende(misschien zelfs iets teveel) maar voor mij perfect. en anders hapt mijn vriendje nog wel een beetje mee. hoofdrerecht de gyros. die is zoo lekker. sappig warm vlees. perfect gekruid en hoog op smaak. dit geld ook voor al het andere. enige minpunt was de rijst. die was flauw ,heel flauw. de porties zelfde als voorgerecht. veel... als dessert de baklava. ook deze is heerlijk. kortom gewoon smullen.
we gaan zeker vaker terug komen. als ze deze kwaliteit blijven serveren. oja, bediening zeer gastvrij. letten goed op. zijn netjes gekleed. doen niet moeilijk en alles is wel mogelijk. ook top