Orchard

Kon. Marialaan 9 2595 GA Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Orchard

Restaurant Orchard in Den Haag is onderdeel van ROC Mondriaan. Gedreven studenten leren hier over het creatieve gebruik van kleuren, geuren, vormen en smaken op een eigenwijze bereiding en presentatie, die beslist dat het gerecht 'net even anders' is.

De naam Orchard komt van het woord boomgaard. Dit groene restaurant serveert gerechten gemaakt van nieuwe, (h)eerlijke en bijzondere groene producten met een lokaal karakter. Orchard maakt een verrassende combinatie van modern-alternatief en eigentijds- verantwoord met een speelse visie op gastvrijheid.

Laat je verrassen in dit originele groene restaurant en geniet van een door gepassioneerde studenten heerlijk bereid diner!

Meer informatie over restaurant Orchard

9,1

Jouw recensie over het restaurant Orchard

Gerard G.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Dit is de tweede keer. De vorige keer was het meer dan uitstekend. Ik vond het nu precies goed. Vooraf een aantal aardige hapjes, zoals coquiles,pittig asperg soepje, gesneden kip, toch weer gerookte zalm enz, als hoofd haas van het runder staartstuk met een pikante pestosaus saus. Was blij dat ik nieuwe tandjes had. Toe een nieuwe opvatting over een cheescake. Een nostalgisch wekpotje, die mij aan mijn oma deed denken, met gekruimelde koek Bastogne en een roomkaasmengsel. Echt lekker.Goede Zuid-Afrikaanse wijnen wit en rood.
Ontving ongevraagd de rekening. Dat lijkt ongastvrij maar wellicht niet zo bedoeld. Prijsniveau is wat gestegen. Benadert het niveau van de professionele horeca.
Marjolein J.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
We hebben met z'n zevenen hier gegeten. Het restaurant werd volledig gerund door tweedejaars studenten. De bediening erg vriendelijk en gastvrij. En het eten was heerlijk! Weer een fijne ervaring!
Marjolein J.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Deze keer werd het restaurant volledig gerund door tweedejaars studenten volgens eigen concept. Heb heerlijk gegeten en de bediening was gezellig en enthousiast!
Amy H.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
‘t eten was heerlijk..fijn dat we 2 voorgerechten konden besellen voor de “kleine” eter!
Gun ‘t ze graag,hoor...maar jammer voor de gasten dat de restaurants sluitn tot september.

De leerlingen hadden een leuk thema bedacht: zonnig strand met tropischeverrassing-heel origineel!
Cora V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Leuk om deze enthousiaste jonge mensen bezig te zien met een opdracht voor hun opleiding.
Het zag er allemaal verzorgd uit en leuk bedacht.
R. H.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Vond het jammer dat het tempo zo hoog lag. Vooral bij hoofd en nagerecht. Heb dit wel aangegeven maar werd niet gehonoreerd. Dus voor de koffie zelf maar een pauze ingelast.
Amy H.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
De leerlingen hebben ‘n verrassings -concept bedacht! Erg leuk!
Erg hectisch in deze examen tijd.....Het eten was zoals gewoonlijk erg goed..
De begeleiding bij het prepareren van de tartaar had beter gekund......;-)!
G.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Zeer vriendelijk personeel, heel betrokken. Heerlijk eten. Kortom een aanrader. Bediening was correct, de gerechten werden snel uitgeserveerd. De gerechten smaakten goed. Leuke muziek op de achtergrond. Zeker voor herhaling vatbaar.
M.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
De bediening was attent en enthousiast. Het menu was voor ieder wat wils. Dus om af te sluiten, hebben wij er heerlijk gegeten.
lilian S.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Vriendelijke sfeer en goeie bediening. Kom er graag terug.
lucia454 .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Wij hebben heerlijk gegeten voor een prettige prijs. Toevallig op een avond dat er een feestje met muziek was dus het was heel levendig.Wij komen hier zeker terug en raden het anderen aan.
S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Een heerlijk 3 gangen diner met een goede wijn en een beste prijs. De bediening was uitstekend. Ook als we vragen hadden werden die netjes en goed beantwoord. Zeker voor herhaling vatbaar.
Selma G.I. G.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Het dessert was deze keer niet goed; ipv bv. 2 bolletjes geitenkaascreme op roggebrood werd dit geserveerd op geroosterd donker bruin brood vergezeld van een vork en een lepel.... zelfs nadat we om een mes hadden gevraagd was, is dit niet eetbaar. Jammer.
Rode wijn had een vreemde geur en smaak, dus maar een fles ( 1 persoon) van de kaart besteld waarbij het restant meegenomen werd.
Ellie V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
Lekker, goede portionering, heel vriendelijke, vlotte bediening. Éen vraagje: is zeewolf wel duurzaam? Verder niets dan lof, hier krijg je echt waar voor je (weinige) geld!
Uiteetsterin S.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Zoals altijd prima eten en supervriendelijke bediening; wat doet iedereen zijn best !
Het is altijd weer een feest om hier te eten !
Heidi A.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Lekker gegeten en bediening was uitstekend. Je kan het niet echt vergelijken met een restaurant want het is een leerbedrijf waar leerlingen wat ze geleerd hebben in de praktijk brengen. En voor de prijs was het TOP, een leuke avond gehad.
Gerard G.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Ben ruimschoots bekend met de hoge kwaliteit van de Mondriaan restaurants. Hier was ik nog nooit geweest. Orchard is qua receptuur en discipline wat beweeglijker. Anticiperen op de mogelijkheden van de dag en de aanvoer. Keuzemenu geeft de basis mogelijkheden aan. In de uitvoering kan het een tikje anders zijn. Wat avontuurlijker. Vooraf aardappelsalade friseesla en gerookte/dun gesneden rib-Eye en dragoncrème.Leuk, gaik thuis ook eens proberen. Vervolgens lamsbout, asperges lamsoren en trostomaatjes. Toe overheerlijke gemarineerde geitekaasballetjes met leuk garnituur. Zoals vijgenbrood, druiven en enkele zwarte bessen. Prima Zuid Afrikaanse witte wijn en rosé. Lekker kraanwater. Net als in Frankrijk! Dat gaan we dus meer doen. Volgende dag op de weegschaal. Niets aangekomen.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Heerlijk gegeten; niets dan lof voor de keuken en de bediening; in het bijzonder het voorgerecht van garnalen was uitstekend bereid.
c M.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Dit was de tweede keer dat wij hier hebben gegeten. De ontvangst verliep ietwat chaotisch, de bar was duidelijk niet op orde. Het eten smaakte prima, maar de portie was wat aan de kleine kant.
Wij komen graag nog eens een derde keer.
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
In één woord FANTASTISCH!!!
We hadden een heerlijk voorgerecht met zalm, hoofdgerecht een werkelijk perfecte bavette van de Green Egg en tot slot een supergoed nagerecht van een chocolade trio waarvan de de warme chocolade soufflé wel heel erg lekker was!
En ook nog eens vriendelijke en behulpzame bediening. En dat voor €15 pp!?! Onbegrijpelijk!! We komen graag terug!