Oranjerie

• Af te huren
6,6
MLZ .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Gisteren zijn we naar Paleis Soestdijk geweest en natuurlijk door de tuin gewandeld. Heerlijk zoveel natuur en dat was dan ook puur genieten. Er was in de tuin een tentoonstelling "Bal' waarbij nogal wat plastic en stofverwerking ten toon gesteld werd, wat ik persoonlijk niet vind passen in deze natuur. Jammer dat er geen geluidswal geplaatst is die wat meer tegen hield aan verkeerslawaai. Toch het bezoeken waard. Op het eind natuurlijk in de 'Oranjerie' geluncht. Heerlijk uitzicht, lekker buiten gezeten. Stoelen waren nog niet droog, maar er kwam meteen iemand om ons te vertellen dat het geregend had en vandaar ze de stoelen nog niet gedaan hadden. Lekker even gezeten en op onze wenken bediend, geen enkele klacht te noemen. Het eten vond ik qua prijs-kwaliteitsverhouding te duur. Drinken was goed
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
We hebben vandaag gebruik gemaakt van het Valentijnsarrangement.

Ik ben dus samen met mijn geliefde naar het romantische Paleis Soestdijk gegaan waar wij ontvangen zijn in de Oranjerie rond 10.30 uur met heerlijk zoete hartjes, petit foure en een heerlijke cappuccino.

Daarna zijn we gastvrij ontvangen in het Paleis Soestdijk voor een rondleiding door het paleis, die geheel in teken stond van de liefde! Wij kwamen dus van alles te weten over de relaties tussen de verschillende leden van het Koninklijk Huis. Verrassend om te horen hoe het precies zat tussen Willem II en Anna Paulowna! Het lijkt ook te kloppen dat Willem-Alexander zijn Maxima in de tuinen ten huwelijk heeft gevraagd. Deze thematische rondleiding duurde ongeveer 50 minuten waarna we nog zelf een tijdje op eigen gelegenheid hebben kunnen rond kijken. Erg leuk.

Vervolgens werden we rond 13.00 uur hartelijk welkom geheten in de Oranjerie voor een heerlijke lunch. De bediening was erg vriendelijk en er heerste een ontspannen en relaxte sfeer.

De romantische lunch begon met een glas bruisende Prosecco en versgeperste sinaasappelsap.. Hiernaast hebben we kunnen genieten van diverse kleine lunch hapjes.

1. Een proeverij van 3 heerlijke soepjes (pompoen, uien, rundvleesbouillon)
2. Zogenaamde Finger sandwiches met divers beleg
3. Vers fruit met chocolade dip
4. Petit club sandwich
5. Diverse zoete lekkernijen
Het was zeer smakelijk!

Na afloop hebben we nog een cappuccino genomen en men wist perfect volgens de etiquette te bedienen! Klasse. Hierna hebben we ondanks het slechte weer nog even heerlijk door de romantische Engelse landschapstuin gewandeld en genoten van de vele prachtige doorkijkjes rondom de hofvijver.

Kortom, ik heb mijn geliefde beslist verrast met een vorstelijke Valentijnsdag!
De slogan "Beleef een romantische Valentijnsdag op Paleis Soestdijk!" was dus niet overdreven maar zeker dubbel en dwars die € 28,- waard!~Volgend jaar weer!

Joost V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Aardige dame, die een mooie tafel voor vijf aanwees. Lauwe koffie en thee. Lekker gebak, maar 395 te veel voor klein stukje. Slagroom uit spuitbus ingezakt aan tafel.
Cappuccino verziekt door veel te veel ongevraagd cacau. Toiletten matig. Jammer, overslaan als je er komt.
Wolf H.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Na een bezoek aan het paleis dachten we snel even een kop koffie met een stuk taart te bestellen bij de Oranjerie. Bij binnenkomst zaten er weinig mensen, dus dan verwacht je snel geholpen te worden. Helaas bleek dit niet waar: het duurde zo'n 15 minuten voordat we werden geholpen. Op dat moment bleek alle taart en andere snacks ook op te zijn (er was iets misgegaan met een levering was het excuus). Er was nog wel brood, dus dat hebben we toen maar besteld. Na een tijdje kwam het brood op tafel. Bij een tent als de Oranjerie verwacht je lekker afgebakken brood met zelfgemaakte kruidenboter en goede tapenade. Helaas bleek ook dit niet waar te zijn. Het brood was koud (uit een koeling?) en slecht afgebakken. De kruidenboter was een kant-en-klaar blokje wat nog keihard en niet te smeren was en de tapenade smaakte als huismerk tapenade van een goedkope supermarkt (en zag er ook zo uit).

Deze tent heeft duidelijk geen liefde voor goed eten en drinken. Ongeïnteresseerd personeel, slechte kwaliteit eten. Op zo'n locatie verwacht je beter...
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Na bezoek van de tentoonstelling Gubbels in Oranje hier in het herfstzonnetje op het terras heerlijk gelunched. We hebben een Club sandwich en Kroketten besteld. Vlotte en vriendelijke bediening. Mooie opgemaakte borden en goede prijs / kwaliteit verhouding. Voor een lunch op zo'n bijzondere plek hebben we zeker genoten. Moeite waard om hier even na te genieten.
Loesje H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
Even wat lekkers na een uitputtend bezoek aan het paleis met de kids. Een stralende dag en herfstvakantie; alle ingredienten voor een drukke dag. Er liepen veel mensen in de bediening, maar toch leek het alsof ze niet voorbereid waren op de drukte. Aan een tafeltje plaatsgenomen en tien minuten gewacht voordat er iemand kwam. Eten en drinken tegelijk besteld, helaas werden de drankjes niet meteen gebracht, maar 15 minuten later! Lastig met dorstige kids. En raar, want ze zijn er heel erg op ingesteld, verraad de knutseltafel en het kindermenu. Nog wat minuten later komt het eten. Zelfgemaakte kalfskroketten, nou, dat geloof ik niet. Ze leken erg op die van van Dobben of Kwekkeboom. Moest vragen om mosterd en boter, welke meteen kwam. Boter uit de koeling, niet te smeren dus! Poffertjes van de kinderen waren heel melig.
Ondertussen hebben wij ons vergaapt aan een hele sjacherijnige mevrouw, die rondliep alsof ze gedwongen aan het werk was, aan personeel wat helemaal niet om zich heen keek en aan de troep op de vloer. De toiletten stonken echt heel erg.
En dan nog een tip: ga niet te dicht bij de bar zitten, want er wordt continu tegen je stoel aangelopen door zowel personeel als gasten.
Volgende keer rijden wij even een blokje om!