Oranjerie Vogelhuis

Meer informatie over restaurant Oranjerie Vogelhuis

Maandag t/m Zondag

Ruiterjv .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Als altijd snelle service van uiterst vriendelijk personeel. Best een grote zaak. En dan toch een heel persoonlijke benadering van ons als gasten. Een ruime keuze uit vis- vlees- en andere hoofdgerechten. We zijn op Texel, dus toch maar weer lam gekozen: langzaam gegaard en heerlijk genieten. Een aanrader, dit vogelhuis!
Flipamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Tijdens een midweek in de Koog hier meerdere keren gegeten.
De kaart is makkelijk,de kwaliteit is prima. Alle producten zijn vers en mocht je wensen hebben die afwijken van de kaart,dan wordt dit geregeld.
Zowel de vis als vleesgerechten gegeten en niets op aan te merken
Personeel is vriendelijk en loopt vol enthousiasme rond.
Prijzen zijn alleszins redelijk voor het geboden.
Mike .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Kabeljauwfilet in bierbeslag, niet te eten. De korst vreselijk dik en de vis te droog. Personeel niet echt happy. Uitstraling van pfffffffff. Geen aanrader.
Wilinca .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Zoals elk jaar hebben we ook hier weer gegeten dit jaar. Het was - zoals we gewend zijn - heel erg goed. Als voorgerecht had onze zoon rundercarpaccio, mijn man had soep en ik de trio van zalm. Voor hoofdgerecht hadden mijn man en zoon de mixed-grill en ik had de jutterschnitzel. Ook deze waren heel goed. En dan het dessert: chocoladefestijn. Ik hoop dat ze dit nooit van het menu halen en dat ik het nog vele jaren zal kunnen eten.
Kortom, het was een geweldige avond. Mijn zoon vroeg zich zelfs af of er niet een Michelinster op de gevel stond, want die hadden ze wel verdiend.
Bart H.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Zeer vriendelijk en snel geholpen. Het voorgerecht was voortreffelijk, we mochten zelf aangeven wanneer we het hoofdgerecht (lams-stoofpotje) wilden hebben. Ook dat en het nagerecht (een weckpotje met ijs en warme kersen) smaakte uitstekend!
Een prima restaurant! Voor iedereen op Texel een aanrader!
Bianca B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Het service was niet zoals verwacht, want bij het aan tafel gaan kreeg je meteen drinken maar voordat je daadwerkelijk kon bestellen moest je lang wachten. Heb je eenmaal besteld moest je weer lang wachten op je voorgerecht (tomatensoep), deze was erg lekker. Daarna moesten we ruim een half uur wachten op ons hoofdgerecht(gelukkig konden de kinderen spelen). Hamburger kindermenu vond ik veel te groot voor een kind en daarbij was de hamburger nog rauw. Nagevraagd kreeg je als reactie van de keuken dat dit aan de kruiden lag en dat de kok er niks aan kon doen. Daarna een nieuwe gekregen en die was dus wel gaar en goed te eten. De sate-spies was droog van smaak, dus hebben we die niet opgegeten. Als je geen grote eter ben moet je hier geen voorgerecht nemen, want dan is dit teveel. Dit werd door de bediening achteraf gezegd en als je hier dan voor het eerst komt is dit niet prettig. Wij komen hier dus niet meer.
JHaanTafel .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Al een paar dagen verheugden wij ons op mosselen! Even gegoogled en Oranjerie Vogelhuis kwam als eerste zoekresultaat tevoorschijn. Reservering gemaakt en vol verwachting aan tafel.
We bestelden dus 3x mosselen (€17,50), 1x kabeljauw in bierbeslag en 1x een kindermenu. Kroket met brood kon niet i.v.m. de drukte, dus het kindermenu moest, tot teleurstelling van mijn zoontje, met friet worden besteld. De kabeljauw werd geserveerd als een hele grote donkerbruine homp. Niet zoals de menukaart vermeldde gebakken in arachide-olie, maar 'gewoon' gefrituurd. Een veel te dikke, veel te vette korst met droge vis. De mosselen waren te lang gekookt, maar op zich best goed van smaak. Echter: in 1 van de pannetjes bleek zand in de mosselen te zitten. Toen we ons daarover beklaagden bij de bediening kregen we eerst uit de keuken terug, 'dat dat nou eenmaal voorkomt bij mosselen'. De bedrijfsleider beaamde dat en wist er aan toe te voegen dat dit komt omdat de leverancier de mosselen vacuümverpakt aanlevert. Volgens hem kan de keuken hier niets aan doen. Hij wilde ons wel tegemoet komen en heeft €6 van de rekening afgehaald. Liever hadden wij een nieuw pannetje mosselen gehad, zonder zand, om de maaltijd voort te kunnen zetten... Het kwam op ons ook heel onprofessioneel over om de leverancier de schuld te geven van een slecht product i.p.v. zelf verantwoordelijkheid te nemen. Kortom: een grote teleurstelling. Hier komen wij niet nog eens.
WahKet .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Gezien de drukte en het mooie terras met comfortabele stoelen verwachtte ik een meer dan doorsnee restaurant, maar wat een tegenvaller. Ik had als voorgerecht drie bereidingen van zalm. De tartaar was ijskoud, de gravad lax veel te dik gesneden met heel weinig dressing.Er werd niet gevraagd hoe wij ons vlees bereid wilden hebben. De lamskoteletten en lamsbiefstuk die ik als hoofdgerecht had waren te gaar. De bijgerechten werden geserveerd op een "Van de Valk" manier in drie bakjes. Op zich niets mis mee, maar het doet wel af aan de uitstraling. De frieten waren veel te donker en leken wel vier keer gebakken. Al met al geen aanrader.
Mastenbroek .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Met 6 personen heerlijk gegeten. Erg vriendelijk personeel. Voor kinderen is er een speelhoek bovendien krijgen alle kinderen een leuke knuffel uitgereikt.
Kaart is gevarieerd, vis en vlees. Voor de kinderen speciale menu's. Alles keurig gelijktijdig op tafel.
Prijzen redelijk, per persoon voor voorgerecht en hoofdgerecht + drinken tussen de 25 en 30 euro. Bij mooi weer een prachtig groot buitenterrsa.
JodeKok .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Het was geen terras weer, de net passerende ober leidde ons direct naar binnen. Nog 2 tafeltjes vrij, een warme gezellige drukte. Wij kozen voor het lamsstoofpotje (€ 19) en de lamsschouder (€25,50), daarvoor kom je naar Texel! De bijpassende wijnen waren prima, plezierig en kundig geadviseerd. De ober deed correct en op tijd zijn werk. Het binnen gedeelte van de orangerie doet sfeervol aan, al genietend voel je je thuis. Het is dus mogelijk om in een familie-restaurant goed te eten. Als achtergrond moet wel gemeld worden dat er heel weinig kinderen aanwezig waren…..
Het slotakkoord: het chocofestijn en ijs met stroopwafel was machtig lekker! We kregen het niet op...

Carel B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Prachtig terras wat aan de drukke winkelstraat ligt. Prima ingericht voor kinderen met speeltuin en springkussen. Kinderspaghetti was redelijk, groenten van de bijgerechten erbij gedaan om eea substantie te geven. De ossenhaas, die ik rare had besteld was een verschrikking. Grijs, volledig droog. Belachelijk dat iemand die zich kok noemt het lef heeft dit uit te serveren. Geen hap van genomen en terug gestuurd. De ossenhaas di ik daarna kreeg was echter zo rare dat deze koud was van binnen. De ober maakte veel goed door op eigen initiatief het eten van de rekning af te halen. Bijgerechten waren redelijk. Aardappels en patat goed, groente kapotgestoomd in de stoomoven.
Collin135790 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Typisch vakantieoord restaurant, waar de keuken 20 jaar achterloopt. Qua menu niet met de tijd meegegaan.
Prima restaurant om met je kinderen een schnitzel of sliptong te eten. Maar voor de fijnproever een absolute afrader.
( witte wijn saus met texelse garnalen: de garnalen in de saus moet je zoeken)
( groenten die vergezeld gaan bij je vis of vlees, komen uit de diepvries!)
Mullie63 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
We gaan al sinds 1999 meermalen per jaar op vakantie naar Texel en pakken dan regelmatig een terrasje mee en eten vaak bij restaurantjes en strandpaviljoens in o.a. de Koog, den Burg, etc
Uiteraard gaan we ook vaak bij Oranjerie Vogelhuys in de Koog.
Altijd vriendelijk en vakkundig personeel, mooi buitenterras, mooie tafels binnen, schone toiletten.
We nemen vaak iets anders, van een maaltijdsalade naar spaghetti of schnitzel of pannekoek ; het is allemaal met zorg bereid en smaakt gewoon super !
Zolang we naar Texel gaan zullen we Oranjerie Vogelhuys blijven bezoeken.

Brenda9630 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Lekker gegeten, Heel vriendelijke bediening. Doordat het een groot restaurant is vrij rumoerig. Het lekkere eten doet dit wel snel vergeten
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
We waren weer op Texel en dan gaan we zoals gebruikelijk naar dit restaurant.
Onze keuze viel deze keer op het vistrio en de zachtgegaarde lamsham als voorgerecht. Beide heel smakelijk. De hoofdgerechten waren sliptong en tongscharfilet met een witte wijnsaus met garnalen. Beide waren heel lekker.
De afgelopen jaren heb ik steeds opmerkingen gemaakt over de ouderwetse uniforme opmaak van de borden, maar tot mijn vreugde is men daarvan afgestapt, het ziet er nu veel eigentijdser uit en het oog wil toch ook wat.
De gerechten werden geserveerd met goed gebakken aardappelen, frites, salade en warme gemengde groente. Prima verzorgd!
Gezien de grootte van de porties zagen we af van een nagerecht maar kozen voor koffie met een juttertje. We gingen weer tevreden huiswaarts. Prijs/kwaliteit prima in orde
Lekkerbekje74 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Met 7 personen gegeten. Hoofdgerechten van een mixed-grill, tot duo van Texels zuiglam, haasbiefstuk en kabeljauw, alles vlot op tafel!
Kindermenu met weer een mooie vogel.
De jongste telg heeft de vogels inmiddels al in diverse kleuren, wat wil zeggen dat we hier graag terug komen.
Prima adres als je Texel bezoekt.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Als we op Texel zijn is dit ons vaste restaurant en we worden bijna nooit teleurgesteld. De eerste keer was het voor ons beide mosselen, heerlijk en 3 dagen later maakten we met 4 volwassenen en 1 kind een zeer gevarieerde keuze van de kaart.
Voorgerechten: mosterdsoep, Hollandse garnalen, vistrio voor 3 liefhebbers, alles zeer naar wens.
Hoofdgerechten: lamsduo, sliptong, juttersschnitzel, kabeljauw dit begeleid door salade, warme groente, frites en gebakken aardappeltjes, het kind kipnuggets, frites en appelmoes. We hadden geen klachten, maar ik heb weleens betere kabeljauw gegeten bij de Oranjerie. Ik ben niet zo gecharmeerd van uniforme opmaak van de borden, overal een schep schelpjes pasta, een schijf meloen en een pluk sla, ook op de borden van de mosselen.
Nagerechten: ijs met verse vruchten, 2x koffie en het kind aardbeien met slagroom. De klap op de vuurpijl was mijn kaasplank. Met de 4 soorten kaas was niks mis, heel lekker, maar echt een enorme hoeveelheid, die ook nog werd vergezeld door noten, brood, chutney. Uiteindelijk hebben we hem met zijn vieren eer aan gedaan, maar dit was echt teveel, een halve hoeveelheid zonder brood voor de helft van de prijs zou iedereen blij maken, het is een nagerecht, ik was blij dat ik geen voorgerecht had genomen.
Het kind heeft zich uitstekend vermaakt tussen de gangen in de speelgelegenheid en ging blij met haar roze vogel naar huis.
Het was Texel Culinair en heel druk, maar de gangen werden in een rustig tempo opgediend, daarvoor alle lof.
Marnik .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Op uitnodiging van mijn ouders hier gegeten, zaten net z'n vieren aan een ronde tafel bij het raam in de serre, top plek!

Vriendelijke en oprecht aardige bediening, waren wel in voor een grapje.

Vooraf 2 broodplankjes besteld met 3 smeersels, wat is het toch heerlijk om met je handen warm brood te breken.

Als hoofdgerechten 1x de tournedos met champignons 1x de kip spies en 2x de mix gril met
De tournedos was echt perfect gegaard, complimenten daarvoor.
mijn mix grill was lekker, alleen zonde dat een kant taai was en de andere mals.
Goed glas tempranillo/caberbet sauvignon er naast, wel goed vol geen zware tannines.
Mijn vriendin was zichtbaar aan het genieten van haar spies, dus dat was duidelijke taal.

Als desert: 2x chocolade fantasie/droom (weet het niet meer precies) heerlijk, heel vol en machtig, maar dat verwacht je.
1x de aardbeien en slagroom en nog een dame blanche.

We hebben genoten met z'n vieren en als we terug zijn op Texel komen we zeker terug!
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Vandaag eens bij dit restaurant gegeten. Gekozen voor de snitzel. Smaakte prima. Daarnaast werden gebakkenaardappeltjes, frietjes, warme groeten en een kleine salade op tafel gezet. Al met al smaakte het prima.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Vorige week maandag hier gegeten. Na eerst buiten op het terras een bittergarnituur en een drankje genuttigd te hebben, besloten we ons diner ook in dit restaurant te houden. Na gereserveerd te hebben, kregen wij een mooie plaats toegewezen in de zeer fraaie en lichte serre van dit etablissement.
Natuurlijk begonnen we met een drankje: een zoete witte wijn voor mijn geliefde en een Leffe tripel voor mezelf. Daarna wierpen we een blik op de redelijk uitgebreide menukaart. Dat hadden we eerder buiten op het terras ook al gedaan. De reden waarom wij besloten hier ons diner te nuttigen.
Het is op het moment dat ik deze recensie schrijf, een week geleden dat we dit restaurant aandeden, dus moet ik afgaan op wat snelle aantekeningen die ik na terugkomst in het hotel heb gemaakt. Volgens mijn aantekeningen had mijn partner als voorgerecht mosselen in een pannetje, maar ik zie dit voorgerecht niet terug op de menukaart op de website van het restaurant. Toch meen ik me inderdaad het pannetje te kunnen herinneren. Hoe het ook zij, mijn tafelgenote was over de kwaliteit en kwantiteit dik tevreden, want ik vraag altijd bij iedere gang of het gerecht lekker is en dan beantwoordt zij dat met een knik of indien niet, dan is dat ook heel snel duidelijk. Zelf had ik gekozen voor de gebakken Camembert op een bedje van frisse salade, met een cranberrydressing. Dit voorgerecht werd fraai ogend opgediend en bestond uit twee schijven gebakken Camembert die verrukkelijk smaakten. Dit voorgerecht werd verder gecompleteerd met o.a. schijfjes peer. Een voortreffelijke combinatie en mooi opgemaakt. Eigenlijk zat ik toen al vol en voor mijn lief gold min of meer hetzelfde.
Voor het hoofdgerecht besloot mijn geliefde de gamba’s uit de wok te nemen. Hierbij werd voor ons beiden zowel rauwkostsalade als warme groenten (wortelen en broccoli) geserveerd. Tevens kregen wij frites en gebakken aardappelen. Bij de gamba’s zat een overheerlijke wasabi mayonaise. Mijn gezellin houdt niet van sausjes, maar ik ben er vaak dol op en die mayonaise combineerde uitmuntend met de frites. Die frites waren trouwens heel goed gefrituurd. Na decennia trof ik hier op de menukaart schnitzel aan. Hoog tijd voor een hernieuwde kennismaking hiermee. Mijn keuze viel op de Jutterschnitzel, die bestond een schnitzel met een garnituur van gebakken spek, uien, champignons en paprika. Dit resulteerde in een buitengewoon smakelijk geheel, alleen voor een kleine eter als ik (en mijn disgenote) was de hoeveelheid veel te groot. Natuurlijk, beter te veel dan te weinig, maar het is zo zonde als de helft of meer weer retour keuken moet gaan. Uiteraard waren ondertussen onze glazen weer gevuld.
Omdat we inmiddels onze buiken rond gegeten hadden, lieten we het dessert aan ons voorbij gaan. Wel besloten we met een drankje onze avond af te ronden: verse muntthee voor mijn lief en een cognac voor mijzelf.
De bediening was rap en zeer vriendelijk, al was er even sprake van een miscommunicatie. We kregen van een jongedame een tafel toegewezen. Na verloop van tijd kwam een ander meisje vragen of ik mijnheer Noordeman was. Na mijn bevestiging zag ik dat ze een bordje met “gereserveerd” erop van de tafel naast ons verwijderde. We zaten dus eigenlijk verkeerd of althans niet aan onze gereserveerde tafel.