Oranjeoord

Hoog Soeren 134 7346 AH Hoog Soeren Nederland Kaart
31-555191227

Meer informatie over restaurant Oranjeoord

Jouw recensie over het restaurant Oranjeoord

Henk R.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
We hadden een 2 daags arrangement met 5 gangen diner in dit hotel gereserveerd.
Toen we de staat van het hotel en de grote kamer zagen vroegen we ons af wat het eten ging brengen.
Restaurant (beetje retro look) en grote openkeuken zitten in een nette nieuwe aanbouw. Eten was goed met een goed wijnarrangement en leuke bediening.
Michel65 S.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Hier gegeten met een arrangement aanbieding, dus met een 5 gangen diner inclusief 2 overnachtingen.
Lekkere gerechten (mooi opgediend), prima (en professionele!) bediening en lekkere wijn, voor een hotel een prima restaurant.
Uiterlijk wat gedateerd, maar binnen een stijl van retro modern, met veel privacy.
Aanrader!
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
leuke en aangename wildavond arrangement met overnachting. Diner misschien iets minder gehaast serveren. Kamer c.q suite 41 is eigenlijk een grote zolder kamer. Ontbijt iets minder , ongezellige ruimte.
Michael W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Schitterende locatie midden op de Veluwe! We zijn gisteren op de wildavond geweest die werd georganiseerd. Een geweldige belevenis! Ontvangst in grote feesttenten buiten op het grasveld tegenover het hotel. Dit in verband met de regen. Maar wat was het gezellig, mooi verlicht in de kleuren van Charme Hotels werden we onthaald met een warme witte chocolademelk of een lekkere cocktail bij de vuurkorven. Hier kregen we tevens onze eerste gang, een overheerlijk broodje 'pulled pork' geserveerd als soort hamburgertje. Een ware smaakexplosie. Vervolgens een demonstratie door enkele jagers hoe die hun honden een prooi laten ophalen en een openingswoord door de vleesleverancier van het bedrijf. Na een uur naar binnen waar een proeverij van diverse wijnen en bieren was die ook voor thuis te koop waren. We werden getrakteerd op de diverse volgende gangen met divers wild geserveerd als kleine hapjes. Gedurende de proeverijen van dit alles werden er masterclasses barbequen en vlees uitbenen gegeven door de chefkok en de vleesleverancier. Ook kon je aan een kraampje de diverse huisgemaakte sauzen kopen. Om 20.00 uur werd iedereen naar zijn tafel begeleid voor de laatste vier gangen waaronder fazant en een bijzonder lekkere pompoensoep. Bij de prijs zat het wijn arrangement inbegrepen dus bij elke gang een heerlijke wijn. Rond een uur of 23.30 waren we klaar en zeer voldaan. Helaas konden we niet meer in het hotel slapen omdat het volgeboekt was maar dat had het plaatje helemaal compleet gemaakt. Bediening was perfect en de sfeer bijzonder gezellig. De restaurants zijn van binnen ook erg gezellig en je bent altijd welkom om even in de keuken te kijken. Team van Hotel Oranjeoord bedankt! Ik weet zeker dat jullie de volgende twee edities ook tot een succes zullen maken!
Janny R.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
We hebben heerlijk gedineerd met een 5-gangenmenu. Veel geproefd: zeeduivel, zalm, eendenborstfilet, rivierkreeftjes. zoete aardappel, zeekraal, wortel, boontjes. huisgemaakt ijs, chocolademousse. Bij de verschillende gerechten de bijpassende saus of dressing. Heerlijk!! Omdat de porties niet te groot van formaat zijn, kun je heel veel soorten proeven en lekker lang tafelen. Het was er heel gezellig ingericht, met aandacht voor elke gast.
Roland G.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Genoten 12-12-2015 van een heerlijke high tea, tot in de puntjes verzorgd. Zeer vriendelijk personeel,staan voor je klaar.Top locatie midden in de bossen, voor een wandeling,vergadering of een feest! Zeker een aanrader.
ebo R.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Zelden zo'n gemengde ervaring gehad. Vooraf een bittergarnituur. Koude hapjes prima op orde, zeker de toast met vis, maar de bitterballen waren veel te lang gebakken. Vier van de vijf uitgelopen, eentje zelfs alleen nog maar de korst. Kan gebeuren, maar serveer het dan niet. Daarna een amuse met kreeft in een Japanse sojasaus. Echt iets bijzonder, heel veel smaak, met liefde gemaakt. Als hoofdgerecht de varkenssaté. Heerlijk mals vlees, precies goed met zelfgemaakt smaakvolle atjar. Maar dan satésaus dat uit een potje leek te komen en friet die zeldzaam slap was. Heel vreemd, zo'n verschil in kwaliteit. Zelf werd ik snel bediend, maar tafel naast mij bestelde eerder dan ik. Toen ik de rekening had betaald, moesten zij het voorgerecht nog krijgen. Zaten al een uur te wachten en konden niet rekenen op sympathie van de serveerster. En druk was het echt niet. Je kunt er wel heerlijk zitten op het terras en bijkomen van een dag in de Veluwse bossen.
Dominique M.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
De eerste avond zat er een 4-gangen diner in ons arrangement bij.
Na een amuse kregen we een lekkere eendeborstfilet, een ongebonden aspergesoep, die wel wat te ongebonden was en weinig smaak had, en kalfsvlees maar geserveerd zonder aardappelen met enkel wat groenten. Hier had zeker een aardappeltje bij gemogen!
De bieren zijn ontzettend duur, de wijnkaart is uitgebreid en in alle prijscategorieën.
Adriana Maria V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Ter gelegenheid van de 89e verjaardag van mijn moeder een overnachting geboekt inclusief 5 gangen verrassingsdiner.

Het eten was heerlijk. Lekkere amuse van o.a. hollandse garnaaltjes, prachtige dish met gerookte eendenborst, prima runderbouillon, mooie moot op de huid gebakken zalm met toebehoren en een nagerecht, bestaande uit perenbavarois en chocolademousse.
Porties waren ook qua hoeveelheid goed op het aantal gangen afgestemd (kleine porties)
Het decor was gezellig, warm, prettig.
De bediening was aardig. Toch service een 6. De tijd tussen de gangen was namelijk heel lang, meer dan 4 uur tafelen met zijn tweetjes. Het leek alsof het tempo van te voren bepaald was.
Er is niet mis met bijvoorbeeld van te voren aan gasten vragen wanneer ze ongeveer het volgende gerecht willen hebben.

Celco .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
We hadden voor de 3e keer een overnachting geboekt in het hotel en even goed waren we voor de 3e keer een 6-gangenmenu wezen eten met behulp van een bon van Vakantieveilingen.
Het menu is goed verzorgd en het personeel is vriendelijk en vraagt van tevoren of er dingen zijn waar je allergisch voor bent voordat de kok ermee aan de gang gaat en legt per gang uit wat er op het bord ligt. Maar de tijd tussen de gangen is wel erg lang. We waren om 18.00u. aangeschoven en om 22.00u. hadden we de laatste gang pas verorberd.
Desalniettemin vinden we het wel fijn om op deze manier hier een hotelarrangement te doen en is het zeker voor herhaling vatbaar.
Suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
De bediening was uitermate vriendelijk. Enig minpuntje was dat de bestelde fles wijn gewoon werd neergezet en niet ingeschonken. We hadden een 5 gangen verrassingsdiner; amuse vooraf, geitenkaaslolly, niks bijzonders, gewoon lekker. lamsham met aardappelsalade, ik vond het vrij mayonaiseachtig maar mijn tafelgenoten waren tevreden. Een bouillon, niks bijzonders en daarna lendebiefstuk met groenten als groene asperges op een bedje van pompoenpuree, erg lekker, super mals en perfect gebakken. Dessert van rood fruit met frambozenijs, ook erg lekker daarna nog kaasplankje, helemaal prima. Lekkere wijn erbij gedronken. Voorgerechten kunnen qua smaak veel beter vrij fantasieloos maar hoofdgerecht en desserts waren erg goed en lekker. Heerlijk gegeten en leuke avond gehad.
Berger99 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Lang geleden dat ik met kromme tenen in een restaurant heb gezeten, maar nu was het zover. De start liep al niet geheel soepel, het eerste drankje, kaart, bestelling opnemen. Het gaat niet vanzelf, men heeft ook geen leesbril te leen. We laten ons verlijden tot het 8 gangen hapjes menu. We kwamen om 19.30 u. binnen en om 22.00 u. zaten we al aan de derde gang, nog vijf te gaan. Uiteten is geen race tegen de klok maar dit was letterlijk tergend langzaam. Wijn per glas was er alleen de huiswijn, geen keuzes. Ook een fles sancerre was niet op voorraad.
Ook de smaak van het eten kon het allemaal niet compenseren. Volgende keer in Hoog Soeren een ander restaurant.
Marta K.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
Heerlijk eten, meest malse hertenbiefstuk die we ooit hebben geproefd, zalig nagerecht en ook het voorgerecht was voortreffelijk! service zeer vriendelijk!! Een aanrader!!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Na overleg met de kok een heerlijk glutenvrije maaltijd gekregen. eerst handen wassen, schone theedoeken en schone borden. Eerste ervaring met een glutenvrij dieet voor mijn dochtertje en zeer goed bevallen. Kok had zeer veel kennis van het glutenvrije dieet. Tevens kan men hier zeer goed overnachten, vlakbij de Koningin Julianatoren en de Apenheul. Mooie kamers en slechts op 5 min. rijden.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Goede bediening, erg lekker eten: pure gerechten van goede kwaliteit; stijlvolle inrichting van het restaurant. Ook een goede wijnkaart.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2013
Wat jammer nou dat de bediening blijkbaar zo slecht wordt aangestuurd.Wij zaten op een redelijk vol mooi terras in de avondzon met mensen die blijkbaar allemaal wilden eten, maar er was slechts 1 serveerster aanwezig en die kon het duidelijk niet aan. Ook toen zij na een half uur versterking kreeg mankeerde er veel aan de bediening. Nieuwe gasten werden consequent het eerste kwartier genegeerd en ook wij kregen pas na een half uur ons eerste bestelde drankje. We hebben echt heerlijk gegeten, alleen moesten we meer dan 5 kwartier wachten voordat we iets kregen.
Het vegetarische pastagerecht was overheerlijk en ook het dessert smaakte uitstekend, dus het was uiteindelijk het wachten en het geduld meer dan waard!