Opporto

Raampoortstraat 3032 Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Opporto

Tramlijn 4 (de heer Bokelweg)
  • : Vrij parkeren bij de Katshoek na 18:00 uur/betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m donderdag 17:00 - 22:00 uur
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00 uur
Zondag 17:00 - 22:00 uur

Jouw recensie over het restaurant Opporto

Peter G.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Voor het eerst bij Opporto gegeten en we zijn zeer aangenaam verrast. De gehele entourage, de bediening en het eten was erg goed. We hadden het vis plateau gekozen en elke vissoort was erg goed bereid en smaakvol. De bediening was attend en oplettend. Prima restaurant.
covadeg V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Een aanwinst voor Rotterdam!!
Joey S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Personeel heel professioneel en klantvriendelijk, kon ons goed helpen met het keuze maken van gerechten. De gerechten waren heerlijk, vooral de catch of the day.
Gerard R.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Prima kok en bediening en ook een mooie inrichting van het restaurant. Kraakverse vis voert de boventoon op de menukaart. Ben er in korte tijd twee keer geweest; in weekend levendig druk, op maandagavond rustig. Ga er komende zaterdag weer heen met echtgenote en dochter. Een pareltje onder de spoorbogen van de vroegere Hofpleinlijn Rotterdam-Den Haag.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Mooie zaak stijlvol ingericht. Opporto's Seafood Plateau besteld, was erg lekker en is heel gezellig eten van zon mooi opgemaakte schaal lekkers.
Irmo V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Opporto is een uitermate goed restaurant. Het eten is smaakvol, zowel de vis als het vlees. De prijs/ kwaliteit is goed.
demper.sebastian .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Niks te klagen. Lekker gegeten met goede wijnen. Leuke avond gehad in een mooi restaurant. Een aanrader voor vis liefhebbers.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Uitgenodigd door onze zoon kennis gemaakt met de culinaire kwaliteit van Opporto in Rotterdam. Het is ons uitstekend bevallen. Na vriendelijke ontvangst geacclimatiseerd met een goed glas Portugese wijn (vino verde). Gekozen voor de Seafoon Platter: een ruime sortering schaaldieren en vis, waaronder oesters, krabpoten, kreeft, mosselen, wilde jumbo garnalen, gamba's, coquilles en scheermessen en octopus, gecombineerd met bijpassende wijn uit Chili. Mooi gezeten aan een ruime ronde tafel langs de wand op de verhoging met mooi zicht op de keuken. Vriendelijke bediening. In één woord: het was top. Dit wordt zeker nog een keer herhaald en misschien nog wel meer dan één keer om de rest van de menukaart te proberen.
Jenny S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
heerlijke visgerechten te combineren met mooie wijnen. leuke bediening. kortom genoeg redenen om hier te eten. de sfeer en lokatie van het restaurant zijn bijzonder.
Omer B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Met z'n tweeën wezen eten bij Opporto. Heerlijke carpaccio als voorgerecht en kabeljauw als hoofdgerecht gehad. Het restaurant ziet er leuk uit en het personeel is ook van niveau.

Zeker een aanrader.
hans K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
De zalmforel was niet lekker (en we eten het vaak genoeg om te weten hoe die hoort te smaken). Teruggestuurd naar de keuken. Krijgen we vervolgens het bord gewoon doodleuk met vis en al terug. "Meneer, de vis hoort zo te smaken." Bijzondere ervaring. Nooit meer hier eten.
johandeiens .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Aardig gegeten: De visschotel cataplana was smakelijk, goed gekruid. Aan de gegratineerde kreeft was weinig gratin te beleven, kruidendokter bleek mayo Een beetje flauw om te vragen of we bijgerechten willen bestellen als er aardappeltjes, groenten en rijst bij het gerecht zitten. Ook geen karaf water serveren is flauw. Daar gaat je fooi!
Bediening was niet zo adequaat.
Mooi restaurant.
oli1234 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Laatst voor het eerst met mijn vrouw gegeten bij Opporto, en we hebben genoten! De zaak ziet er prachtig uit, de Hofbogen zijn zeer netjes hersteld.
Het is zeker niet het goedkoopste restaurant van Rotterdam, maar bij de prijs-kwaliteit verhouding scoort dit restaurant erg goed!
De tonijncarpaccio en kreeftenbisque als vooraf genomen, beide zagen er geweldig uit. De kreeftenbisque vonden we iets té zout, maar dat is wellicht ook een stukje persoonlijke smaak.
Het was niet erg druk, en daar hadden ze in de bediening van te voren al rekening mee gehouden gezien het dat er slechts twee man voorin de zaak stonden. Daardoor af en toe even wachten, maar de heren deden er overduidelijk alles aan om ons niet te lang te laten wachten.

Als hoofdgerecht vis in 't zout genomen, deze werd prachtig aan onze tafel gefileerd en was heerlijk.

Wij komen zeker terug.
Arie N.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Mijn 2e keer bij Opporto, de 1e keer was een jaar geleden en daar was ik erg van onder de indruk.... Helaas was het nu een stuk minder goed. Mijn partner en ik namen de schaal met diverse warme vissoorten. Op mijn vraag of deze met wat bijgerechten kwam werd ontkennend geantwoord, dus bestelde ik wat groenten en frietjes er bij. De schaal kwam met gegrilde groenten, dezelfde als in het losse bakje bijgerecht. Zonde van de extra bestelling dus. Even gemeld bij de ober, die me vertelde: 'sorry, dat wist ik even niet' en het daar bij liet . Bediening sowieso 'stagiair-niveau'. Mij zien ze niet meer terug.
Fred N.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Vanavond met 3 collega's hier gegeten. Mooie zaak, lekker strak, ziet er gewoon goed uit. Als voorgerecht de gamba's besteld. Helaas die hadden de grootte van een jumbo-garnaal. Coquiles ook niet echt veel. Prijs kwaliteit niet in verhouding. Zeebasrs in zoutkorst was goed en redelijk van graten ontdaan. Cataplana is goed gevuld. Jammer dat de rijst lauwwarm werd opgediend. Kortom eten is redelijk, zeker geen topper voor de prijs. Maar de bediening. Wel vriendelijk hoor, maar mag ik svp wat te drinken? Duurt echt lang voordat je iets te drinken hebt. Ga eens pro-actief bij een glas dat leeg is vragen of se nog iets willen drinken. Vanavond niet verder kunnen komen dan 2 glaasjes wijn, die overigens best goed was. Uitserveren van voor- en hoofdgerecht duurt best lang namelijk. Met een kopje koffie €55,00 per couvert, is dat dus best wel aan de maat. 4 keer moeten zwaaien of ik svp de rekenomg mocht ontvangen. Ondanks de eerdere recenties toch maar geprobeerd, maar de volgende keer ga ik het ergens anders proberen. Jammer van zo'n prachtige locatie en mooie zaak.
T V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Prijs-kwaliteit verhouding is ver te zoeken. Leuk ogende zaak met zeer vriendelijk en attent personeel. Echter voor het eten hoef je niet terug te komen. Vooral coquilles, paddestoelen en puree waren koelkastkoud, coquilles smakeloos. Schijnbaar nieuwe koks, maar lijkt ons geen goed excuus. Zeebaars carpaccio was wel erg lekker en op smaak. Als hoofd, Zeeduivel, lekker maar de salsa verde is erg overheersend, daarnaast de halve kreeft, gratin en kruidenboter heb ik gemist, zonde was zeker meer van te maken. Niet slecht maar te duur voor wat je krijgt.
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Mooie zaak maar helaas laat de bediening het echt liggen. Chaos met de reserveringen lijst, duurde eeuwig lang om de voorgerechten te krijgen, die niet zoals gevraagd kwamen. Hoofdgerechten worden met bijgerechten geserveerd maar dat wordt niet aangegeven. Lijkt alsof er totaal geen management is en bediening is onder de maat. Jammer.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Warm visplateau voor 2 personen besteld. Best lekker maar vreselijk duur. Een flesje wijn erbij, de goedkoopste. Twee koffietjes. Bijna €100 kwijt. Sorry. Was het niet waard. Waar is cafe Lisboa? Ik mis je. Dat was echt Portugees eten in Rotterdam. En voor een betaalbare prijs.
Siem B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijke high wine gehad met z'n tweeën! Wijn was lekker (hoewel wit niet koud genoeg was), hapjes uitgebreid en erg lekker! Inrichting super, modern strak. Wel erg leeg helaas. Bediening goed! Al met al uitstekend!
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Afgelopen week wezen eten. Erg stil was het en 4 tafels bezet.
De aperatief werd geschonken met een huisdier zoals ik het noemde. Dit werd letterlijk doorvertaald naar de bar. De kelner/ober aan de bar was zeer verbaasd. Er werd zonder probleem een nieuw aperatief geserveerd. Geen excuus! Voor- en hoofdgerecht niks op aan te merken qua smaak, echter hoeveelheid en prijs is wel uit verhouding. Wijnkaart vonden we ook simpel! De inrichting is redelijk OK maar ze zijn compleet de wegkwijt in de eenheid van doorvoeren.