Opporto

Fred N.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
T V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Prijs-kwaliteit verhouding is ver te zoeken. Leuk ogende zaak met zeer vriendelijk en attent personeel. Echter voor het eten hoef je niet terug te komen. Vooral coquilles, paddestoelen en puree waren koelkastkoud, coquilles smakeloos. Schijnbaar nieuwe koks, maar lijkt ons geen goed excuus. Zeebaars carpaccio was wel erg lekker en op smaak. Als hoofd, Zeeduivel, lekker maar de salsa verde is erg overheersend, daarnaast de halve kreeft, gratin en kruidenboter heb ik gemist, zonde was zeker meer van te maken. Niet slecht maar te duur voor wat je krijgt.
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Mooie zaak maar helaas laat de bediening het echt liggen. Chaos met de reserveringen lijst, duurde eeuwig lang om de voorgerechten te krijgen, die niet zoals gevraagd kwamen. Hoofdgerechten worden met bijgerechten geserveerd maar dat wordt niet aangegeven. Lijkt alsof er totaal geen management is en bediening is onder de maat. Jammer.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Warm visplateau voor 2 personen besteld. Best lekker maar vreselijk duur. Een flesje wijn erbij, de goedkoopste. Twee koffietjes. Bijna €100 kwijt. Sorry. Was het niet waard. Waar is cafe Lisboa? Ik mis je. Dat was echt Portugees eten in Rotterdam. En voor een betaalbare prijs.
Siem B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijke high wine gehad met z'n tweeën! Wijn was lekker (hoewel wit niet koud genoeg was), hapjes uitgebreid en erg lekker! Inrichting super, modern strak. Wel erg leeg helaas. Bediening goed! Al met al uitstekend!
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Afgelopen week wezen eten. Erg stil was het en 4 tafels bezet.
De aperatief werd geschonken met een huisdier zoals ik het noemde. Dit werd letterlijk doorvertaald naar de bar. De kelner/ober aan de bar was zeer verbaasd. Er werd zonder probleem een nieuw aperatief geserveerd. Geen excuus! Voor- en hoofdgerecht niks op aan te merken qua smaak, echter hoeveelheid en prijs is wel uit verhouding. Wijnkaart vonden we ook simpel! De inrichting is redelijk OK maar ze zijn compleet de wegkwijt in de eenheid van doorvoeren.
Ariesrotterdam .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Toplocatie en inrichting , eten was super goed maar hoe moeilijk is het voor het bedienende personeel om gastvrijheid uit te stralen ... Prijzen zijn aan de hoge kant maar de kwaliteit van het eten is dat zeker waard. Bediening kan een ambiance maken of breken, in dit geval dus breken ....Doodzonde van zo n restaurant en wij gaan hier niet snel terug komen !
T169224 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Zaterdag hebben we hier met z'n 3en gegeten. Het restaurant ziet er erg strak uit! Ook het eten is prima, al vind ik het wel aan de dure kant. Helaas is bediening niet best. We hadden een schotel voor drie personen besteld, maar kregen in eerste instantie de verkeerde schotel. Nadat we dit gemeld hadden kregen we de juiste schotel, maar inmiddels waren onze garnituren (a 3,50 per stuk) afgekoeld. Lege borden bleven lang op tafel staan, terwijl het restaurant toch zeker niet vol zat. Deze kregen we niet opnieuw. Het bestelde brood is nooit op tafel gekomen. Op de rekening stond dit brood overigens wel. Kortom, zonde. Het eten is best wel goed, maar het niveau van de bediening maakt dat we hier niet snel terug zullen komen.
Jpm D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Mooi restaurant en gezellig ingericht. Hiet met 5 personen gegeten waarbij we het 4 gangen verrassingsmenu hadden. Combinatie van de gerechten was goed maar gerechten niet echt bijzonder. Bediening was slecht. Bij het uitserververen van de gerechten werd niet verteld wat het was en als je er naar vroeg moesten ze dit eerst navragen of kreeg een antwoord als dit is zeebaars punt. Bij een verrassingsmenu zou je verwachten dat de gerechte mooi worden toegelicht. Bediening geeft je niet echt het gevoel dat je hier welkom bent. Heel jammer. Wij komen hier dan ook niet meer terug.
Elaine X.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Geweldig lekker eten, voor de vis liefhebbers! Aardige en goede bediening in een mooie ambiance. vis-plateau word nu geserveerd op een houten plankje en ziet er geweldig uit en smaakt voortreffelijk! Echt een aanrader!! We komen zeker terug.
Marjolein A.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Uitstekend vis gegeten geserveerd in een hele grote platte pan. Diverse vissoorten, zoals kokkels, mossels, oesters, gamba's, kreeft, langoustines. Daarbij is apart rijst of friet te bestellen en eventueel groente. Het is zeker niet goedkoop, maar wel erg lekker. De bediening en voorziening qua drankjes kan beter. Het restaurant zelf is grappig ingericht met veel beton, zuilen en bogen maar dat heeft wel wat.
Je kan gemakkelijk parkeren (wel betaald).
Ytsejam .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
De locatie is op zich aardig: gevestigd in een overblijfsel van het eindpunt van het vroegere Station Hofplein. De zaak ziet er van binnen mooi uit. Het begin van de avond was veelbelovend: een hartelijk ontvangst, drankjes en een smakelijk voorgerecht, beiden keurig op tijd, alleen kregen we in het begin alleen één wijnkaart uitgereikt, terwijl er toch een aantal (oudere) kinderen aan tafel zaten (of hoeven zij niet te weten wat er qua drinken te krijgen is?). Daarna zakte alles helaas in: borden werden niet afgeruimd (lees: we werden genegeerd) en op het hoofdgerecht moest echt te lang worden gewacht, zelfs nadat hier een opmerking over gemaakt werd. Niet iedereen aan tafel had een voorgerecht, wellicht dat dit qua timing en organisatie een brug te ver was voor het ietwat chaotisch ogende personeel. Dit restaurant doet overduidelijk niet aan het principe van een vaste, eigen ober per tafel: we hebben er in totaal vijf voorbij zien komen. Nog los van het gebrek aan timing en organisatie is 26 euro betalen voor een overigens best smakelijk stukje zeewolf een absolute schande: er werd, nog los van enkele op het bord aanwezige bolletjes fregola en stukjes venkel, geen enkele vorm van garnituur geserveerd. Geen groente, geen aardappeltjes of patat, geen salade, niets. We moesten het er maar mee doen. We zitten toch niet in een Frans restaurant met sterrenallures? Is een garnituur bij een hoofdgerecht serveren niet hip genoeg, net als het aanbieden van een drankenkaart? Voor een schamel bakje patat (een andere garnituurkeus was er niet), om de nog aanwezige trek enigszins tot een nulniveau te reduceren, moest waarachtig 3,50 euro betaald worden. Is de huurprijs van het pand echt zo hoog dat je op deze manier de rekening daarvan gepresenteerd krijgt? Vraagt de chef-kok soms een disproportioneel netto uurloon? Of zijn dit nog de laatste stuiptrekkingen van de economische recessie? Wat een deceptie! Er zijn voldoende restaurants die een 4-gangenmenu voor rond de 20 euro aanbieden, met garnituur, die op deze website cijfers scoren van een 8,0 of hoger. Zo kan het dus ook; duur is niet altijd een garantie voor voldoende eten (het omgekeerde lijkt eerder van toepassing te zijn). Tip 1: zorg dat het restaurantpersoneel een cursus "Succesvol een restaurant runnen doe je zo" volgt. Tip 2: zorg voor een leidinggevende die zorgt voor timing, organisatie en structuur bij zijn of haar personeel. Tip 3: zorg voor tevreden klanten die niet met een hongerig gevoel de zaak verlaten: een garnituur serveren bij een relatief duur hoofdgerecht is geen schande. Jammer van zo’n mooie zaak dat het momenteel onnodig veel steken laat vallen.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Opporto zorgt ervoor dat de ondergewaarde Porugese keuken meer in beeld komt. De geserveerde vis gerechten waren goed. De bemdiening spontaan en attent. Een klein min punt is dat ze een 4 gangen menu serveren en daarbij geen wijn arrangement hebben. Nu per gang een glas besteld. Een Som of personeel met enige wijnkennis zou geen overbodige luxe zijn. De zaak is gevestigd in een mooi oud pand. Het restaurant bestaat een jaar en zal moeten werken aan de opleiding van het personeel en zorgen dat de kwaliteit op niveau blijft.
Liesbeth B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Samen met een vriendin hier gegeten. Had van tevoren niet hele goede verhalen gehoord maar wilde het de voordeel van de twijfel geven. Het was mooi weer en niet druk dus wij hadden een tafeltje buiten. Omdat het warm was en wij geen enorme eetlust hadden hebben we gekozen voor 2 voorgerechten. Helaas viel dat ons beide tegen. Aan de kabeljauw die op de bruschetta lag zat weinig smaak, 1 gerecht was verkeerd, ipv gefrituurde octopus kregen we de octopus salade. Dit werd netjes gecorrigeerd alleen de gefrituurde octopus bleken smaakloze taaie deegballen. De salade van kreeft en avocado was wel oké en de wijn was lekker. De bediening was vriendelijk alleen was het niet druk in het restaurant en toch werden wij door 3 verschillende personen bedient. Voor ons geen herhaling.
Bloem21 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Gisteren hier met de familie gegeten ivm. vaderdag. Leuk restaurant wat bekend staat om zijn visgerechten. Wij namen de fruit de mer , de warme en koude versie. Wij kunnen unaniem niet anders zeggen dat het heerlijk was ! Complimenten voor onze serveerster, een vriendelijke jonge dame , die begreep wat gastvrijheid en klantvriendelijk is . Een top avond dus !!
Marc K.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Ik heb hier gisteren met mijn vriend en schoonouders gegeten. ik moet zeggen dat ik twijfels had vanwege een paar minder positieve recensies. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. We bestelden een fles wijn en een fles water die beide snel aan tafel kwamen. We dronken pinot grigio die goed op temperatuur was, en die gedurende het diner keurig door de bediening werd uitgeschonken.

We aten het warme seafood plateau voor 4 personen. Het vreemde is dat dit plateau goedkoper is wanneer je het voor 3 personen neemt?

Het plateau was met recht een plateau, en helemaal vol met heerlijke scampi's, goed gekruide malse inktvis, sappige mosselen, een paar oesters en een halve kreeft die ik met veel smaak heb gegeten, lekker!!

De bediening kwam regelmatig opruimen en kijken of we nog iets nodig hadden. Ze doen dit op een eigen manier, die voor sommigen opgevat kan worden als joviaal, maar ik vond het goed. Ik hou er niet van om opgeprikt aan tafel te zitten en geholpen te worden door robots.

Wij komen terug, bedankt voor de fijne avond!
Fred9174 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Hier vanavond met 4 personen gegeten. Mooi ruimtelijk en gezellig ingericht restaurant, waar je niet op elkaars "lip" kunt eten. De bogen zijn wat dat betreft, heel geschikt voor inrichting van een restaurant. Begonnen met een aperitief en goed vers brood met smeersels en octopus salade, zou met koriander zijn, maar was helaas Met peterselie!! Witte wijn besteld, maar kwam met de verkeerde wijn. Dit werd direct gecorrigeerd, maar moet niet kunnen. De warme seafood plaat was super goed bereid en ook de cataplana welke helaas zonder rijst geserveerd werd was zeer smakelijk en zeker voor herhaling vatbaar. Goede en gezellige bediening, buiten de wijn. Zeer zeker een aanrader om hier te gaan eten.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Op deze prachtige locatie wilde we een avond genieten; dat is gedeeltelijk gelukt. De wijn (rose) en het hoofdgerecht waren erg lekker (zeewolf en octopus), maar het voor gerecht (coquilles) vonden wij niet bijzonder vanwege de te pittige saus en de te krokante Negra. De service was bij het eten erg goed, maar we werden bij het vertrek wel aangekeken, maar niet gegroet; we hadden het gevoel dat we iets verkeerds hadden gedaan... We zullen hier niet zo snel terugkomen.
Ashna F.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Eerste bezoek aan Opporto. Een mooi ingerichte zaak in de hofbogen. Het reserveren via de website verliep uitstekend en gemakkelijk. Prima service door ook een sms bevestiging van de reservering te versturen. De ontvangst was keurig, al was t wel een beetje stijfjes. We kregen een mooie tafel toegewezen, maar konden eerst even rustig aan de bar van een drankje genieten. We werden bediend door een alleraardigst dame die heel op een prettige manier antwoordde op onze vraag over enkele items op het menu. De kaart was net nieuw bleek en zij moest het ook even navragen. Als voorgerecht hebben we de kreeft salade en de langoustine gehad. Mooie presentatie en heerlijke smaken. Als hoofdgerecht de Dorade en de Zeewolf. Ook deze waren mooi gepresenteerd en heerlijk van smaak. De Zeewolf had ietsjes minder zout mogen hebben of het beter verdeeld mogen hebben. Het was gelukkig niet storend. Desserts hebben we overgeslagen en een koffie en cappuccino besteld. Wat mij betreft was de cappuccino ook echt het enige dat echt niet kan. Deze was en te groot en te slecht van smaak, Het deed mij denken aan de smaak van oude koffie met melk. Afgezien van dat is het wel een restaurant waar ik graag terug kom. Mooie aanwinst voor de locatie Hofbogen.
Floor V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Met een gezelschap van 3 personen op zaterdagavond bij Opporto gedineerd. Wat een prachtige zaak, heel ruim opgezet. Superchic! Een heerlijke witte wijn (de bovenste op de wijnkaart) gedronken, aanrader. Maar dan de gerechten. Mijn voorgerecht, de octopussalade, was erg zuur van smaak. Ook de presentatie, bovenop een paar blaadjes rucola, was onder de verwachting. Mijn tafelgenoten gingen voor de tonijntartaar, die heerlijk was, en de kreeftensoep, die goed op smaak was maar veel romiger had gekund. Als hoofdgerecht bestelden wij het warme seafoodplateau met mosselen, gamba's, scampi's, kreeft, oesters en vongole. Als bijgerecht bestelden wij de frites. De kreeft en de oesters waren heerlijk. De sausjes en de frites ook. De vongole-schelpen waren taai, de gamba's waren melig van gaarheid, de scampi's waren juist niet gaar en de saus die over de mosselen zat was gewoon echt niet lekker. En dan voor €33pp. Slechte prijs/kwaliteitverhouding, mij zie je hier niet snel terug. Tenzij de recensies beter worden. Zonde, want een zaak met potentie.