Opporto

7,1
6,9
oli1234 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Laatst voor het eerst met mijn vrouw gegeten bij Opporto, en we hebben genoten! De zaak ziet er prachtig uit, de Hofbogen zijn zeer netjes hersteld.
Het is zeker niet het goedkoopste restaurant van Rotterdam, maar bij de prijs-kwaliteit verhouding scoort dit restaurant erg goed!
De tonijncarpaccio en kreeftenbisque als vooraf genomen, beide zagen er geweldig uit. De kreeftenbisque vonden we iets té zout, maar dat is wellicht ook een stukje persoonlijke smaak.
Het was niet erg druk, en daar hadden ze in de bediening van te voren al rekening mee gehouden gezien het dat er slechts twee man voorin de zaak stonden. Daardoor af en toe even wachten, maar de heren deden er overduidelijk alles aan om ons niet te lang te laten wachten.

Als hoofdgerecht vis in 't zout genomen, deze werd prachtig aan onze tafel gefileerd en was heerlijk.

Wij komen zeker terug.
Arie N.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Mijn 2e keer bij Opporto, de 1e keer was een jaar geleden en daar was ik erg van onder de indruk.... Helaas was het nu een stuk minder goed. Mijn partner en ik namen de schaal met diverse warme vissoorten. Op mijn vraag of deze met wat bijgerechten kwam werd ontkennend geantwoord, dus bestelde ik wat groenten en frietjes er bij. De schaal kwam met gegrilde groenten, dezelfde als in het losse bakje bijgerecht. Zonde van de extra bestelling dus. Even gemeld bij de ober, die me vertelde: 'sorry, dat wist ik even niet' en het daar bij liet . Bediening sowieso 'stagiair-niveau'. Mij zien ze niet meer terug.
Fred N.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Vanavond met 3 collega's hier gegeten. Mooie zaak, lekker strak, ziet er gewoon goed uit. Als voorgerecht de gamba's besteld. Helaas die hadden de grootte van een jumbo-garnaal. Coquiles ook niet echt veel. Prijs kwaliteit niet in verhouding. Zeebasrs in zoutkorst was goed en redelijk van graten ontdaan. Cataplana is goed gevuld. Jammer dat de rijst lauwwarm werd opgediend. Kortom eten is redelijk, zeker geen topper voor de prijs. Maar de bediening. Wel vriendelijk hoor, maar mag ik svp wat te drinken? Duurt echt lang voordat je iets te drinken hebt. Ga eens pro-actief bij een glas dat leeg is vragen of se nog iets willen drinken. Vanavond niet verder kunnen komen dan 2 glaasjes wijn, die overigens best goed was. Uitserveren van voor- en hoofdgerecht duurt best lang namelijk. Met een kopje koffie €55,00 per couvert, is dat dus best wel aan de maat. 4 keer moeten zwaaien of ik svp de rekenomg mocht ontvangen. Ondanks de eerdere recenties toch maar geprobeerd, maar de volgende keer ga ik het ergens anders proberen. Jammer van zo'n prachtige locatie en mooie zaak.
T V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Prijs-kwaliteit verhouding is ver te zoeken. Leuk ogende zaak met zeer vriendelijk en attent personeel. Echter voor het eten hoef je niet terug te komen. Vooral coquilles, paddestoelen en puree waren koelkastkoud, coquilles smakeloos. Schijnbaar nieuwe koks, maar lijkt ons geen goed excuus. Zeebaars carpaccio was wel erg lekker en op smaak. Als hoofd, Zeeduivel, lekker maar de salsa verde is erg overheersend, daarnaast de halve kreeft, gratin en kruidenboter heb ik gemist, zonde was zeker meer van te maken. Niet slecht maar te duur voor wat je krijgt.
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Mooie zaak maar helaas laat de bediening het echt liggen. Chaos met de reserveringen lijst, duurde eeuwig lang om de voorgerechten te krijgen, die niet zoals gevraagd kwamen. Hoofdgerechten worden met bijgerechten geserveerd maar dat wordt niet aangegeven. Lijkt alsof er totaal geen management is en bediening is onder de maat. Jammer.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Warm visplateau voor 2 personen besteld. Best lekker maar vreselijk duur. Een flesje wijn erbij, de goedkoopste. Twee koffietjes. Bijna €100 kwijt. Sorry. Was het niet waard. Waar is cafe Lisboa? Ik mis je. Dat was echt Portugees eten in Rotterdam. En voor een betaalbare prijs.
Siem B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijke high wine gehad met z'n tweeën! Wijn was lekker (hoewel wit niet koud genoeg was), hapjes uitgebreid en erg lekker! Inrichting super, modern strak. Wel erg leeg helaas. Bediening goed! Al met al uitstekend!
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Afgelopen week wezen eten. Erg stil was het en 4 tafels bezet.
De aperatief werd geschonken met een huisdier zoals ik het noemde. Dit werd letterlijk doorvertaald naar de bar. De kelner/ober aan de bar was zeer verbaasd. Er werd zonder probleem een nieuw aperatief geserveerd. Geen excuus! Voor- en hoofdgerecht niks op aan te merken qua smaak, echter hoeveelheid en prijs is wel uit verhouding. Wijnkaart vonden we ook simpel! De inrichting is redelijk OK maar ze zijn compleet de wegkwijt in de eenheid van doorvoeren.
Ariesrotterdam .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Toplocatie en inrichting , eten was super goed maar hoe moeilijk is het voor het bedienende personeel om gastvrijheid uit te stralen ... Prijzen zijn aan de hoge kant maar de kwaliteit van het eten is dat zeker waard. Bediening kan een ambiance maken of breken, in dit geval dus breken ....Doodzonde van zo n restaurant en wij gaan hier niet snel terug komen !
t169224 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Zaterdag hebben we hier met z'n 3en gegeten. Het restaurant ziet er erg strak uit! Ook het eten is prima, al vind ik het wel aan de dure kant. Helaas is bediening niet best. We hadden een schotel voor drie personen besteld, maar kregen in eerste instantie de verkeerde schotel. Nadat we dit gemeld hadden kregen we de juiste schotel, maar inmiddels waren onze garnituren (a 3,50 per stuk) afgekoeld. Lege borden bleven lang op tafel staan, terwijl het restaurant toch zeker niet vol zat. Deze kregen we niet opnieuw. Het bestelde brood is nooit op tafel gekomen. Op de rekening stond dit brood overigens wel. Kortom, zonde. Het eten is best wel goed, maar het niveau van de bediening maakt dat we hier niet snel terug zullen komen.
Jpm D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Mooi restaurant en gezellig ingericht. Hiet met 5 personen gegeten waarbij we het 4 gangen verrassingsmenu hadden. Combinatie van de gerechten was goed maar gerechten niet echt bijzonder. Bediening was slecht. Bij het uitserververen van de gerechten werd niet verteld wat het was en als je er naar vroeg moesten ze dit eerst navragen of kreeg een antwoord als dit is zeebaars punt. Bij een verrassingsmenu zou je verwachten dat de gerechte mooi worden toegelicht. Bediening geeft je niet echt het gevoel dat je hier welkom bent. Heel jammer. Wij komen hier dan ook niet meer terug.
Elaine X.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Geweldig lekker eten, voor de vis liefhebbers! Aardige en goede bediening in een mooie ambiance. vis-plateau word nu geserveerd op een houten plankje en ziet er geweldig uit en smaakt voortreffelijk! Echt een aanrader!! We komen zeker terug.
Marjolein A.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Uitstekend vis gegeten geserveerd in een hele grote platte pan. Diverse vissoorten, zoals kokkels, mossels, oesters, gamba's, kreeft, langoustines. Daarbij is apart rijst of friet te bestellen en eventueel groente. Het is zeker niet goedkoop, maar wel erg lekker. De bediening en voorziening qua drankjes kan beter. Het restaurant zelf is grappig ingericht met veel beton, zuilen en bogen maar dat heeft wel wat.
Je kan gemakkelijk parkeren (wel betaald).
ytsejam .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
De locatie is op zich aardig: gevestigd in een overblijfsel van het eindpunt van het vroegere Station Hofplein. De zaak ziet er van binnen mooi uit. Het begin van de avond was veelbelovend: een hartelijk ontvangst, drankjes en een smakelijk voorgerecht, beiden keurig op tijd, alleen kregen we in het begin alleen één wijnkaart uitgereikt, terwijl er toch een aantal (oudere) kinderen aan tafel zaten (of hoeven zij niet te weten wat er qua drinken te krijgen is?). Daarna zakte alles helaas in: borden werden niet afgeruimd (lees: we werden genegeerd) en op het hoofdgerecht moest echt te lang worden gewacht, zelfs nadat hier een opmerking over gemaakt werd. Niet iedereen aan tafel had een voorgerecht, wellicht dat dit qua timing en organisatie een brug te ver was voor het ietwat chaotisch ogende personeel. Dit restaurant doet overduidelijk niet aan het principe van een vaste, eigen ober per tafel: we hebben er in totaal vijf voorbij zien komen. Nog los van het gebrek aan timing en organisatie is 26 euro betalen voor een overigens best smakelijk stukje zeewolf een absolute schande: er werd, nog los van enkele op het bord aanwezige bolletjes fregola en stukjes venkel, geen enkele vorm van garnituur geserveerd. Geen groente, geen aardappeltjes of patat, geen salade, niets. We moesten het er maar mee doen. We zitten toch niet in een Frans restaurant met sterrenallures? Is een garnituur bij een hoofdgerecht serveren niet hip genoeg, net als het aanbieden van een drankenkaart? Voor een schamel bakje patat (een andere garnituurkeus was er niet), om de nog aanwezige trek enigszins tot een nulniveau te reduceren, moest waarachtig 3,50 euro betaald worden. Is de huurprijs van het pand echt zo hoog dat je op deze manier de rekening daarvan gepresenteerd krijgt? Vraagt de chef-kok soms een disproportioneel netto uurloon? Of zijn dit nog de laatste stuiptrekkingen van de economische recessie? Wat een deceptie! Er zijn voldoende restaurants die een 4-gangenmenu voor rond de 20 euro aanbieden, met garnituur, die op deze website cijfers scoren van een 8,0 of hoger. Zo kan het dus ook; duur is niet altijd een garantie voor voldoende eten (het omgekeerde lijkt eerder van toepassing te zijn). Tip 1: zorg dat het restaurantpersoneel een cursus "Succesvol een restaurant runnen doe je zo" volgt. Tip 2: zorg voor een leidinggevende die zorgt voor timing, organisatie en structuur bij zijn of haar personeel. Tip 3: zorg voor tevreden klanten die niet met een hongerig gevoel de zaak verlaten: een garnituur serveren bij een relatief duur hoofdgerecht is geen schande. Jammer van zo’n mooie zaak dat het momenteel onnodig veel steken laat vallen.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Opporto zorgt ervoor dat de ondergewaarde Porugese keuken meer in beeld komt. De geserveerde vis gerechten waren goed. De bemdiening spontaan en attent. Een klein min punt is dat ze een 4 gangen menu serveren en daarbij geen wijn arrangement hebben. Nu per gang een glas besteld. Een Som of personeel met enige wijnkennis zou geen overbodige luxe zijn. De zaak is gevestigd in een mooi oud pand. Het restaurant bestaat een jaar en zal moeten werken aan de opleiding van het personeel en zorgen dat de kwaliteit op niveau blijft.
Liesbeth B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Samen met een vriendin hier gegeten. Had van tevoren niet hele goede verhalen gehoord maar wilde het de voordeel van de twijfel geven. Het was mooi weer en niet druk dus wij hadden een tafeltje buiten. Omdat het warm was en wij geen enorme eetlust hadden hebben we gekozen voor 2 voorgerechten. Helaas viel dat ons beide tegen. Aan de kabeljauw die op de bruschetta lag zat weinig smaak, 1 gerecht was verkeerd, ipv gefrituurde octopus kregen we de octopus salade. Dit werd netjes gecorrigeerd alleen de gefrituurde octopus bleken smaakloze taaie deegballen. De salade van kreeft en avocado was wel oké en de wijn was lekker. De bediening was vriendelijk alleen was het niet druk in het restaurant en toch werden wij door 3 verschillende personen bedient. Voor ons geen herhaling.
bloem21 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Gisteren hier met de familie gegeten ivm. vaderdag. Leuk restaurant wat bekend staat om zijn visgerechten. Wij namen de fruit de mer , de warme en koude versie. Wij kunnen unaniem niet anders zeggen dat het heerlijk was ! Complimenten voor onze serveerster, een vriendelijke jonge dame , die begreep wat gastvrijheid en klantvriendelijk is . Een top avond dus !!
Marc K.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Ik heb hier gisteren met mijn vriend en schoonouders gegeten. ik moet zeggen dat ik twijfels had vanwege een paar minder positieve recensies. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. We bestelden een fles wijn en een fles water die beide snel aan tafel kwamen. We dronken pinot grigio die goed op temperatuur was, en die gedurende het diner keurig door de bediening werd uitgeschonken.

We aten het warme seafood plateau voor 4 personen. Het vreemde is dat dit plateau goedkoper is wanneer je het voor 3 personen neemt?

Het plateau was met recht een plateau, en helemaal vol met heerlijke scampi's, goed gekruide malse inktvis, sappige mosselen, een paar oesters en een halve kreeft die ik met veel smaak heb gegeten, lekker!!

De bediening kwam regelmatig opruimen en kijken of we nog iets nodig hadden. Ze doen dit op een eigen manier, die voor sommigen opgevat kan worden als joviaal, maar ik vond het goed. Ik hou er niet van om opgeprikt aan tafel te zitten en geholpen te worden door robots.

Wij komen terug, bedankt voor de fijne avond!
Fred9174 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Hier vanavond met 4 personen gegeten. Mooi ruimtelijk en gezellig ingericht restaurant, waar je niet op elkaars "lip" kunt eten. De bogen zijn wat dat betreft, heel geschikt voor inrichting van een restaurant. Begonnen met een aperitief en goed vers brood met smeersels en octopus salade, zou met koriander zijn, maar was helaas Met peterselie!! Witte wijn besteld, maar kwam met de verkeerde wijn. Dit werd direct gecorrigeerd, maar moet niet kunnen. De warme seafood plaat was super goed bereid en ook de cataplana welke helaas zonder rijst geserveerd werd was zeer smakelijk en zeker voor herhaling vatbaar. Goede en gezellige bediening, buiten de wijn. Zeer zeker een aanrader om hier te gaan eten.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Op deze prachtige locatie wilde we een avond genieten; dat is gedeeltelijk gelukt. De wijn (rose) en het hoofdgerecht waren erg lekker (zeewolf en octopus), maar het voor gerecht (coquilles) vonden wij niet bijzonder vanwege de te pittige saus en de te krokante Negra. De service was bij het eten erg goed, maar we werden bij het vertrek wel aangekeken, maar niet gegroet; we hadden het gevoel dat we iets verkeerds hadden gedaan... We zullen hier niet zo snel terugkomen.