Opporto

Raampoortstraat 3032 Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Opporto

Tramlijn 4 (de heer Bokelweg)
  • : Vrij parkeren bij de Katshoek na 18:00 uur/betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m donderdag 17:00 - 22:00 uur
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00 uur
Zondag 17:00 - 22:00 uur

Jouw recensie over het restaurant Opporto

Nico D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heerlijk van het seafood plateau genoten aan de mooie ronde tafels. Prima, niet opdringerige bediening. Kom er zeker nog eens terug.
Nico C.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
Heerlijke vis gegeten voor een goede prijs in een mooi ingericht en sfeervol restaurant met attente, vriendelijke bediening
Gomes E.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Aardige personeel mooie inrichting
Aanrader
,........,..................................................................
Dewi V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Het was niet mijn eerste keer, de inrichting is veel mooier geworden en het eten was weer super lekker! Wij komen snel weer terug!
Daniel D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
We hadden n bedrijfsfeestje en met zn 7en en hebben ons allen laten verassen door een verassingsmenu.. schalen met zeevruchten en vis.. heerlijk..
Was n gezellige avond en de rekening was niet exceptioneel hoog.. goede prijs/kwaliteitsverhouding
klingting K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Leuke zaak vriendelijke bediening,echter de gerechten zijn niet conform de entourage ,veel te simpel gezien de prijs van de gerechten. Zwaardvis moot mer slechts een paar stukjes paprika en een flinter courgette kan echt beter. De coquilles vrij klein (4) met een paar blaadjes krulsla en een 2cm streepje knolselderij puree is wat erg simpel. De schelpjes waren wel goed van garing. De bisque was zeer vlak van smaak en te dun.zonder croutons en rouille
Slim Z.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Het eten is zeer smakelijk.
Personeel is aardig en behulpzaam.
Inrichting en locatie erg mooi en warm.
Al met al erg tevreden.
Loran B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Voor de tweede maal bezocht en als erg goed ervaren te meer omdat we zeker niet elke dag of week deze gerechten eten. Prima en correct personeel snel bediend volledig tevreden
jacqueline C.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Wat een mooi, sfeervol restaurant, een aanwinst voor Rotterdam! Heerlijke gerechten waarbij het Sea-food ook nog eens een lust voor het oog is.... Naast de vis specialiteiten zijn ook de vlees gerechten een aanrader!!
Wij hebben hier, nadat we van een goed verzorgd diner genoten hadden met ons gezin, een feest gegeven (in de aangrenzende ruimte) met familie en vrienden tgv ons 25-jarig huwelijksjubileum!....super goed verzorgd allemaal, top! Dank je Andy!!!
Fredo T.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
10/10. Aanrader voor een subliem avondje culinair genieten met hoogstaande service van het moment dat het restaurant binnenloopt tot het moment dat je weer buiten staat.
Ilidio F.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Heerlijk eten, nette restaurant en zeker een aanrader
Ivet P.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Goede vriendelijke bediening, prettige ambiance, mooie aankleding, top locatie.
richard W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Openbaring. Mooie moderne vormgeving. Prima geluidsniveau, geen last van gesprekken aan andere tafels.
Mooie uitgebreide menukaart met voornamelijk visgerechten. Zeer verzorgde presentatie. Uitmuntende kwaliteit en hoeveelheden. Prettige bediening aan tafel en persoonlijk ontvangst en uitgeleide.
Judith C.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijke visgerechten in een fijne ambiance.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
een zeer vriendelijk ontvangst, keurige bediening , prefecte tafel en goed met elkaar te praten ook was de groep vrij groot 8 personen
eten was uit de kunst en wanneer het restaurant het ook nog wil komen wij hier zeker nog een keer terug.
A. Z.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
NIET voor herhalingen vatbaar. Het enige positieve aan deze zaak was de inrichting. We hadden fish plateau besteld voor 30 pp. Deze was beetje flauw en koud en de bijgerechten waren te klein. We hadden extra bijgerechten besteld maar kregen het niet. De bediening was chaotisch, erg traag en tikkeltje onbeleefd. We werden ook nog eens aangeslagen voor flessen water die we niet hadden besteld. Je kunt voor deze prijs elders veel meer waar voor je geld krijgen.
Annelies P.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Heerlijk gegeten!Vriendelijk personeel,snelle bediening.De entrecote had een keihard randje maar was verder prima.Het dessert was geweldig!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Mooie ruime zaak, van deze tijd waar je heerlijk kunt eten. Echt een visrestaurant een aanrader zijn de grote schalen met verschillende soorten vis. Bediening is vriendelijk en houden goed je drankjes in de gaten.
horecaman87 M.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Gisteren voor het eerst bij Opporto gegeten. De inrichting viel ons gelijk op, zeer mooi (industrieel) ingericht. Bij het bestellen wist de serveerster echter niet wat de gerechten inhouden.. ook bij het bestellen van de seafood of choice zei de dame dat het echt te veel was om op te kunnen. Wij hadden een aantal gerechten van de seafood of choice gekozen, deze bleek achteraf helemaal niet veel te zijn. Qua kennis kan deze serveerster wel iets bijscholen. Voor de rest waren de medewerkers in de bediening niet erg attend, de wijn uit onze fles werd 1 keer bijgeschonken door de manager.. het eten was lekker, maar niet bijzonder of voldoende. Slechte prijs/kwaliteit verhouding.
horekaffer .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Onvoldoende productkennis is wat o.a. opviel. Bij de vraag of en welke whisky zij hadden, moest men aanvankelijk het antwoord schuldig blijven. Op mijn specifiekere vraag naar een single malt, kwam als antwoord een Johnny Walker Black Label. Dat is een blended whisky. Met andere woorden, men had geen idee.

De kreeftensoep (als voorgerecht) was van een kwaliteit en smaak van de buitencategorie. Geen veredelde 'tomatensoep', verrijkt met een 'kreeftenessence' en (zoals je vaak ziet) Hollandse garnaaltjes. Hier is er waarschijnlijk sprake van een echte, zelfgemaakte bisque. Plumeau!

Hoofdgerecht "Fish Platter". Fantasieloos, onverzorgd en opnieuw een gebrek aan productkennis bij het personeel. Bij het serveren wist men niet te vertellen uit welke soorten vis het gerecht bestond. De zalm kon niet worden geïdentificeerd en wat de "Catch of the Day" was, daarvan had men al helemaal geen idee.

Tafellinnen (servetten) gerafeld en gescheurd. Koffie-/espressokopje met door en door barst (was al helemaal zwart) wordt toch nog gebuikt (don't you people care?). Dessert volgt pas ruim NA de koffie i.p.v. ervoor of hooguit tijdens. De 'Donauwellen met kersen en chocolade' is droog slordig opgemaakt. Alleen het bolletje kersen-/vanille-ijs is van acceptabele smaak.

Kortom, een teleurstellende ervaring. De uitstraling van het restaurant is naar mijn mening niet in overeenstemming met de kwaliteit van het product en de vakkundigheid van het personeel. Een prachtige schelp, maar met een weke kern. Het concept en de aankleding verhullen dat er inhoudelijk niet veel aanwezig is.