Opa

Maandag t/m Donderdag 14:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 14:00 - 02:00

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras

Jouw recensie over het restaurant Opa

Jurjen V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Inspiratieloos menu. Ik ben voor een beperkte keuze. Zodat je echt iets moois op tafel kunt zetten. Maar in het menu van Opa zit echt geen enkele creativiteit. Biefstukje, kip sateetje, varkenshaasje, kom op jongens.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Prijs / kwaliteit in mooie verhouding , leuke sfeer en geweldig vriendelijke bediening . Een aanrader voor zowel jong als oud , de naam Opa beduid zeker niet op oudbollig !!
MDCmarian .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Jammer, dat bij afrekenen 2 gerechten op de bon waren gezet, die we niet besteld hadden. Dit bekende ongeveer 50 euro teveel op de bon. Gelukkig maakte men wel excuses, maar we vinden het toch een minpuntje. Het is wel heel gezellig bij Opa.
Marijke K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Goede prijs kwaliteitsverhouding. Aardige en snelle bediening. Leuke sfeer. Wel tikkie rumoerig.
Marlies K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Zeer tevreden en al aan meerdere mensen verteld hoe leuk en lekker het was! Ga zo door!
Jeanette V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
We zaten onderin en achteraan. Erg gehorig.
De porties waren niet heel groot, weinig patatjes, niets erbij van sla oid. Erg minimaal, waardoor de prijs kwantiteit verhouding uit balans was
E P.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Gisteren met collega's gegeten. Boven in. De akoestiek is echt waardeloos. Wat een herrie. Ik verstond mijn buurman niet eens. Ik heb de bietenfetaburger gegeten. Werkelijk niet te vreten. Smaakloos met een klodder mayonaiseachtig iets. De burger lauw en het broodje hard. De patatjes zaten in een vingerhoedje. Ik had de helft van de portie vergeleken met mijn tafelgenoten. Het was er druk en warm. Teveel tafels, amper loopruimte. Het personeel is niet onaardig maar ook niet fantastisch. De prijs kwaliteit verhouding is echt niet oké. Veel te duur. Voor mij geen Opa meer!
Jerney J.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Op het eten niets aan te merken. Goede porties en allemaal even lekker. Al vond ik de prijs niet altijd in verhouding. Nadeel vond ik wel de piepkleine tafeltjes en de krappe ruimte. Gaf een benauwd gevoel. De bediening kon ook wel wat beter. Bediening schreef niets op waardoor met uitserveren er vanalles fout ging.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Al tweemaal gegeten hier. Leuk en toegankelijk eetcafé en vriendelijke bediening. De Sweet Potato Burger is een aanrader.
Anne-Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Gezellige tent met lekkere eetcafé gerechten. Na een keer hier een lekkere hamburger gegeten te hebben, koos ik nu voor de kipsate. Een zeer ruim portie saté wat ik nooit op kreeg, lekkere frieten erbij.
Stefanie H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
EINDElIJK een geweldige vega burger in de stad en een kok die weet hoe hij zonder vlees een feestje van een klassieker moet maken. Super blij met deze vondst. Vriendinnetje bestelde de variant mét vlees; was ook top. Sfeer, service en prijs/kwaliteit zijn de perfecte combinatie voor een hele fijne avond. Bij deze in mijn top 5 van Rotterdams Best Informal.
Roeland B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Je moet moeite doen om binnen te komen, zo ongelooflijk druk is het. Je wordt direct (de deur was nog niet eens dicht) op een "wat kom je hier doen" - achtige toon aangesproken. Rotterdamse vriendelijkheid of achterdocht? Een nauwelijks begaanbare weg door het cafépubliek worstelend eindelijk - via een onhandige trap - de gereserveerde tafel gevonden. Het geluidsniveau is absurd! Wat een ongelooflijke takkenherrie! We moesten letterlijk tegen elkaar schreeuwen om elkaar enigszins te kunnen verstaan. De porties zijn te klein, het eten redelijk. je moet hier niet met een flinke honger naar toe gaan. Is deze zuinigheid ook Rotterdams? Het toetje met vanille-ijs en fudge was overigens een prima afsluiter, maar met bijna 50 euro per persoon (gemiddeld 3 gangen met twee drankjes) is Opa aan de prijzige kant. Gek eigenlijk dat het restaurant dan toch nog zo vol zit. Op een gegeven moment werd de airco aangezet (hartje winter!), maar na een opmerking werd deze gelukkig weer uitgezet.
230861 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Op zaterdagavond binnen gestapt zonder reserveren, we mochten plaats nemen maar de tafel moest om 19.30 uur weer vrij zijn voor een reservering, wat ons betrof geen probleem. Wij gingen naar de wedstrijd van Sparta dus we hadden toch ook wat haast. Snelle en vriendelijke bediening. Wij kozen de proeverij van hoofdgerechten. deze kwamen ook snel onze kant op. Leuk gepresenteerd op een houten plateau. Alle gerechtjes waren smakelijk en ook voldoende. De enige opmerkingen die ik wil zeggen dat de temperatuur van alle gerechten onder niveau waren en ik miste de beloofde dikke friet.
Ik ga er zeker nog een keer naar toe want het was er gezellig druk en ook voor een wijntje/biertje alleen is het een prima locatie.

Piet van den Bosch
Charlotte B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Lekkere frietjes en burgers. Er is een ruime keuze uit lekkere cider en bieren. Gezellige inrichting. Voor herhaling vatbaar.
niels02 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Vorige week zaterdag hier wezen eten met mijn vriendin en wat hebben wij heerlijk gegeten. Ik kan niet anders zeggen! Allebei de burger op en deze was top!! Prijs kwaliteit dik in orde en de zaak is echt mooi ingericht!! We hadden alleen een klein beetje last van tocht, maar dat was logisch gezien onze plek dicht bij de deur!! Kortom een aanrader!!
Tim C.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Gisteren hier toevallig naar binnen gelopen. Het was 21:50 en er waren al flink wat zaken dicht. Dit ongeplande bezoek is ons zeer goed bevallen. Konden gewoon nog een hoofdgerecht bestellen en werden goed geholpen. Het eten was lekker en vond het redelijk geprijsd. Zeker een aanrader.
MarcelleB .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Gezellige bistro-achtige sfeer, vriendelijk personeel en een vlotte bediening.
Samen met mijn partner het "delen met opa" menu voor twee personen besteld. Dit werd opgediend op een blad met schaaltjes met verschillende gerechtjes. Smaakte uitstekend.
Als dessert bestelde ik vanilleijs en mijn partner "opa's popsicle". Dit bleek een waterijsje te zijn, gemaakt van ijsthee. Vonden wij niet lekker.
Al met al vonden wij de prijs ten opzichte van het gebodene te hoog.
Jaco H.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Eetcafé Opa: Rotterdamse nuchterheid!
Met totaal 7 man verjaardagsetentje hier gevierd. We zaten beneden in de hoek bij het raampje van de keuken voor de ingang van het toilet. Wat direct opviel was dat de zaak heel strak en modern verbouwd was ... waar is de oude gezellige bruine kroeg achtige Opa gebleven? Echt niet passend bij een dergelijk concept. Daarnaast viel de akoestiek (wellicht door de verbouwing) tegen, op zijn Rotterdams; wat een bak 'teringherrie'. Je verstaat elkaar amper aan tafel, even lekker dineren en bijpraten is er daardoor niet bij. Daarnaast was het in deze hoek te warm tot hoofdpijn warm aan.
De kaart ziet er veelbelovend uit, iets wat je in een eetcafé verwacht. De presentatie daarentegen is meer voor een restaurant. Leuke fris opgemaakte borden, planken en stalen emmertjes gevuld met ingrediënten. Leuk! Wij hadden de zalm uit de oven, sate en seafood bucket en 4 x de biefstuk. Variërend in prijs rond de 16 tot 22 euro. Zalm lekker en goed, saté leuk opgediend in een emmertje met zoetzuur onderop en een schaaltje met pittige komkommer als bijgerecht op een plank. Goede portie en lekker mals vlees, niet echt makkelijk eten uit die bucket. De biefstukken: 3 x medium en 1 rare gebakken. Die kwam met een mooi prikkertje en zowaar was het ook goed gegaan met de frietjes en/of gebakken aardappels. Echter de rare was minder rood dan de medium gebakken. Jammer maar doorgegeten. De biefstuk is klein en was opgediend met 3 grote beetgaar gekoogte wortels die er naast lagen. Ehmmm apart en zeker niet bijzonder van smaak! De biefstuk zelf is aan de kleine kant en ingesmeerd met kruidenboter. Hierdoor was hij vlak van smaak en denk dat er ook geen korrel zout of peper op zat. Maar goed vlees kan je zo eten en blijf lekker, bij Opa helaas niet. Ook lag de biefstuk (bijna verstopt) onder er een soort kool/ui sprieten. Deze smaken een beetje naar ui en zijn niet lekker of weg te werken (het lijkt net plastic). Jammer! de salade erbij moet je blijkbaar apart bestellen, want er zat niks van sla bij. Dat maakt het werkelijk een marge verhaal; weinig slecht vlees, niet goed op smaak met 3 wortels voor 18 euro. Wij hebben bij het afruimen doorgegeven de biefstuk niet goed te vinden en verteld dat de rare niet rare was. De bedienende dame haar antwoord was; 'owwja dat kan, nee goed dat u het zegt hoor ...' En bij dessert, koffie en afrekeken niks meer vernomen over onze opmerking. Bedoelen ze dit met Rotterdamse nuchterheid? Dan lopen wij volgende keer door op de gezellige Witte de Withstraat.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Lekker gegeten op het terras en later binnen in de zaak. Vooraf het brood en de gepofte knoflook. Lekker en weer eens wat anders. Als hoofdgerecht gekozen voor de hamburger met friet en de biefstuk met chimichurry( ook met friet). Hemburger erg lekker en mooi. Biefstuk was lekker, maar beetje klein. Samen met de friet die in een leuk mandje geserveerd wordt was het een beetje te weinig. Jammer want wel lekker.
Nagerecht Opa's popsickle is erg groot maar viel niet helemaal in de smaak. Het is een soort van waterijsje en dat is voor €5,75 best duur.
Bediening is attent en vriendelijk.
NK59 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Kleine porties, als je geen voorafje neem heb je echt niet genoeg. Al met al ben je dan toch aardig bedrag kwijt. Buiten zitten is het leukst in de Witte de With, maar de tafeltjes zijn belachelijk klein! Misschien daarom de kleine porties ..... Twee grote borden passen echt niet.