Opa

Duur
Erg rumoerig
Tim C.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Gisteren hier toevallig naar binnen gelopen. Het was 21:50 en er waren al flink wat zaken dicht. Dit ongeplande bezoek is ons zeer goed bevallen. Konden gewoon nog een hoofdgerecht bestellen en werden goed geholpen. Het eten was lekker en vond het redelijk geprijsd. Zeker een aanrader.
MarcelleB .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Gezellige bistro-achtige sfeer, vriendelijk personeel en een vlotte bediening.
Samen met mijn partner het "delen met opa" menu voor twee personen besteld. Dit werd opgediend op een blad met schaaltjes met verschillende gerechtjes. Smaakte uitstekend.
Als dessert bestelde ik vanilleijs en mijn partner "opa's popsicle". Dit bleek een waterijsje te zijn, gemaakt van ijsthee. Vonden wij niet lekker.
Al met al vonden wij de prijs ten opzichte van het gebodene te hoog.
Jaco H.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Eetcafé Opa: Rotterdamse nuchterheid!
Met totaal 7 man verjaardagsetentje hier gevierd. We zaten beneden in de hoek bij het raampje van de keuken voor de ingang van het toilet. Wat direct opviel was dat de zaak heel strak en modern verbouwd was ... waar is de oude gezellige bruine kroeg achtige Opa gebleven? Echt niet passend bij een dergelijk concept. Daarnaast viel de akoestiek (wellicht door de verbouwing) tegen, op zijn Rotterdams; wat een bak 'teringherrie'. Je verstaat elkaar amper aan tafel, even lekker dineren en bijpraten is er daardoor niet bij. Daarnaast was het in deze hoek te warm tot hoofdpijn warm aan.
De kaart ziet er veelbelovend uit, iets wat je in een eetcafé verwacht. De presentatie daarentegen is meer voor een restaurant. Leuke fris opgemaakte borden, planken en stalen emmertjes gevuld met ingrediënten. Leuk! Wij hadden de zalm uit de oven, sate en seafood bucket en 4 x de biefstuk. Variërend in prijs rond de 16 tot 22 euro. Zalm lekker en goed, saté leuk opgediend in een emmertje met zoetzuur onderop en een schaaltje met pittige komkommer als bijgerecht op een plank. Goede portie en lekker mals vlees, niet echt makkelijk eten uit die bucket. De biefstukken: 3 x medium en 1 rare gebakken. Die kwam met een mooi prikkertje en zowaar was het ook goed gegaan met de frietjes en/of gebakken aardappels. Echter de rare was minder rood dan de medium gebakken. Jammer maar doorgegeten. De biefstuk is klein en was opgediend met 3 grote beetgaar gekoogte wortels die er naast lagen. Ehmmm apart en zeker niet bijzonder van smaak! De biefstuk zelf is aan de kleine kant en ingesmeerd met kruidenboter. Hierdoor was hij vlak van smaak en denk dat er ook geen korrel zout of peper op zat. Maar goed vlees kan je zo eten en blijf lekker, bij Opa helaas niet. Ook lag de biefstuk (bijna verstopt) onder er een soort kool/ui sprieten. Deze smaken een beetje naar ui en zijn niet lekker of weg te werken (het lijkt net plastic). Jammer! de salade erbij moet je blijkbaar apart bestellen, want er zat niks van sla bij. Dat maakt het werkelijk een marge verhaal; weinig slecht vlees, niet goed op smaak met 3 wortels voor 18 euro. Wij hebben bij het afruimen doorgegeven de biefstuk niet goed te vinden en verteld dat de rare niet rare was. De bedienende dame haar antwoord was; 'owwja dat kan, nee goed dat u het zegt hoor ...' En bij dessert, koffie en afrekeken niks meer vernomen over onze opmerking. Bedoelen ze dit met Rotterdamse nuchterheid? Dan lopen wij volgende keer door op de gezellige Witte de Withstraat.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Lekker gegeten op het terras en later binnen in de zaak. Vooraf het brood en de gepofte knoflook. Lekker en weer eens wat anders. Als hoofdgerecht gekozen voor de hamburger met friet en de biefstuk met chimichurry( ook met friet). Hemburger erg lekker en mooi. Biefstuk was lekker, maar beetje klein. Samen met de friet die in een leuk mandje geserveerd wordt was het een beetje te weinig. Jammer want wel lekker.
Nagerecht Opa's popsickle is erg groot maar viel niet helemaal in de smaak. Het is een soort van waterijsje en dat is voor €5,75 best duur.
Bediening is attent en vriendelijk.
NK59 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Kleine porties, als je geen voorafje neem heb je echt niet genoeg. Al met al ben je dan toch aardig bedrag kwijt. Buiten zitten is het leukst in de Witte de With, maar de tafeltjes zijn belachelijk klein! Misschien daarom de kleine porties ..... Twee grote borden passen echt niet.
Yvonne-eet .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
We hadden beide het garnalen/vispotje als hoofdgerecht. Vis erg lekker, friet ook maar kleine portie. Geen groente en toen ik daar wat van seizoen werd er schaapachtig gelachen. Ze zei: ik zal het doorgeven. Behoorlijk aan de prijs!
EvaRotterdam .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
We kwamen hier eten op een gewone vrijdagavond zonder reservering. Er was gelukkig nog een plek vrij! Vooraf hebben wij een broodje met stokbrood en gepofte knoflook en boter genoten en de gepofte knoflook vonden wij een mooie creatieve vinding op het 'standaard' broodje bij veel restaurants. De knoflook had wel iets langer gepoft mogen zijn waardoor deze nog zachter kon zijn. Een beetje olijfolie bij het brood serveren was erg lekker geweest voor de variatie / smeuigheid. Als hoofdgerecht had ik de spareribs (buiten de kaart om) en deze waren overheerlijk, goed gekruid en vielen zo van het bot af, mijn handen waren na afloop absoluut niet vies. Ik had voldoende aan deze portie! Mijn vriend had het pannetje van varkenshaas en dit was prima, maar een relatief kleine portie en wat saai (vandaar geen 8), qua prijs kwaliteit waren de spareribs ruim beter. De service was prima al had de snelheid wel iets hoger mogen zijn wat mij betreft, ik kreeg pas halverwege mijn hoofdgerecht mijn biertje, dat had wel iets eerder mogen zijn. Al met al blijft OPA een fijne plek om samen te eten met een goede gezellige sfeer.
Sophie59 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Op een woensdagavond gegeten bij Opa. Voorgerechtje garnalen, makreel en zalm werd leuk opgediend in 3 aparte glaasjes. Hoofdgerecht voor 2 personen (naam weet ik niet meer) bestond uit een een klein beetje van alle hoofdgerechten. Leuk op een dienblad gepresenteerd, maar erg onhandig aan het tafeltje voor 2 omdat er nauwelijks ruimte overbleef om te eten. De bediening was erg vriendelijk maar liep een beetje langs elkaar heen, zodat er 3x werd gevraagd of we de kaart nog wilden voor een nagerecht. De heater buiten onder de luifel zorgde ervoor dat we voor en na het eten nog heerlijk buiten een wijntje konden drinken.
Jpk1967 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Vandaag met 3 personen hoofdgerecht genomen bestaande uit verschillende hapjes van de hoofdgerechten op de kaart. Prijs/kwaliteit is niet in verhouding, kosten 22,50 p.p. Gerechten waren zo klein dat we extra friet moesten bestellen. Daarna nog trek in eten. Eerst bij de ober gemeld maar die reageerde apathisch. Bij afrekenen gemeld aan eigenaresse (aanname) maar kreeg als antwoord dat ze dit nog nooit hadden gehoord. Qua oplossinggerichtheid en empatisch vermogen kan er zeker nog bijgeleerd worden.Jammer maar wij gaan er niet meer heen. Positief is wel dat je er gezellig kan zitten en een leuke sfeer is.
Gijane .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Onlangs hier gegeten. De kippensoep was aardig maar niet bijzonder, het brood was lekker. Eigenlijk gold dat voor de gehele ervaring. Aardig tot goed, maar niet bijzonder.
JenR54 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Gisteravond een City trip aan Rotterdam en bij Opa gegeten. Het is een sfeervol eetcafé en erg leuk ingericht. Het personeel is uiterst vriendelijk en behulpzaam. We zaten wat op de tocht en na melding ging gelijk de achterdeur dicht. De bediening was erg enthousiast en leuk te horen hoe de geschiedenis van het restaurant Opa tot stand is gekomen en met trots wordt verteld. De biefstuk was uitstekend met lekkere frietjes en wat salade. Kortom, een aanrader en als we weer in Rotterdam zijn, komen we zeker eens terug.
Kuno S.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Een begrip in Rotterdam, was er al jaren niet meer geweest, maar het heeft geen kwaliteit verloren... Op de tafels om ons heen zag alles er prima uit, ons eten (de burger) was top, en de keus aan lekker speciaal bier was prima... bediening vlot en gezellig, zoals hoort in een eetcafé...
Het heeft echt een lekkere sfeer, en daar hou ik van....
Caliope .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Vanmiddag koffie/ cappuccino met Limoncello cheesecake gegeten bij Opa, op de Witte de Witstraat 49a. Het eetcafe is mooi ingericht, met veel oude foto's en prachtige kroonluchters aan hoge plafonds.De hoge krukken zaten niet comfortabel. De koffie en cappuccino waren in orde. De (gebakken) cheesecake was erg droog en compact, totaal niet luchtig, de Limoncello smaak was totaal niet terug te vinden, de bodem was zwaar, compact en smakeloos. De cake leek uit de vriezer te komen, misschien daarna opgewarmd of was gewoon oudbakken, mijn tafelgenote vond het gebak ook erg droog en zwaar, eigenlijk oneetbaar. Dit aangegeven bij de ober, totaal geen reactie. Toen kwam de rekening, voor 1 stuk cheesecake vraagt men €7,50 ! Ik voelde me echt een beetje opgelicht. Nu, uren later weer thuis, ligt de cheescake mij nog letterlijk zwaar op de maag.€7,50 is een erg stevige prijs, zeker als het product dan zo tegenvalt. Nee, mij zien ze niet meer bij Opa.
Pimm S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Voor een lunch neergestreken in de gezellige Witte de Withstraat. Bij Opa op het terras was nog plaats en dus besloten we ons hier onze lunch te bestellen. Het was gezellig druk op het terras, waardoor het erg lang duurde voordat we een drankje en ons eten konden bestellen. Het eten was verder perfect verzorgd en was bovendien zeer smakelijk. Van binnen zag de zaak er ook erg leuk en gezellig uit.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Had gereserveerd en het ontvangst was top , keuze op de kaart is kort maar het eten was super goed, warm, netjes geserveerd ! Prijs kwaliteit - top .. Zeker dat we terug komen !
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Gisteren weer bij Opa gegeten in de bekende Witte de Withstraat. Het is echt een prachtige zaak met een hele gezellige uitstraling op een toplocatie. Het etablissement heeft een klassieke touch, door het leuke en gemêleerde publiek dat er komt is het een zaak waar iedereen zich snel thuisvoelt. De bediening was ronduit top te noemen, de eigenaar Jan zorgt ervoor dat je lekker en op je gemak zit, zijn glimlach is erg aanstekelijk. De Jack-Daniel's burger van Opa verdient wat mij betreft een prijs, een prachtige burger van goed vlees met een verrassende combi met blauwe kaas. Echt subliem, uiteindelijk liepen we met een ronduit tevreden gevoel weg door de mensen en het lekkere eten. We gaan snel weer!
Jack N.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Een leuke locatie, vriendelijke bediening en de combinatie proeverij van alle hoofdgerechten een aanrader. Gerechten die je bij een eetcafe verwacht, maar dan wel met een verrassende touch bereidt
Tjak .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Prima eetcafé! Wij konden later op de avond (half tien) nog terecht voor een hapje. Biefstuk was prima gebakken, pepersaus zoals het hoort en friet met de schil er nog aan dus extra lekker. Bediening is netjes en professioneel. Inrichting ook netjes en gezellig.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
We kwamen hiet per ongeluk terecht, wat een leuk zaakje is dit. Een beperkte kaart maar dat wat je krijgt is bijzonder goed, vers en heel smakelijk en leuk opgediend. Heerlijke garnalen kroketten en een supermalse biefstuk van de grill met heerlijke goed doorbakken zelfgesneden frieten. Een uiensoep grootmoeders wijze en perfecte tonijnsalade voor mijn gast, 2 starters, het kan daar allemaal. Zeer vriendelijke en professionele bediening. Ik ga volgende keer weer eten hier in dit gezellige eetcafé.
Sophie L.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Alles was prima. Het eten was niet bijzonder maar ook zeker niet slecht. De kaart was vrij beknopt, echte eetcafé gerechten, zoals saté en hamburger en geen gezonde keus. Zeker wel een vriendelijke bediening.