Op Suyt

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Stephan B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Binnen komen in die grote ruimte en de afwachtende houding bij het welkom had ons bijna doen omkeren, en behoeft meer aandacht. Een rustig plekje achterin gezocht en we kwamen snel tot rust. We hadden het 3 gangen menu, met keuze uit vlees of vis. De zalm vooraf was heerlijk klaar gemaakt samen met de witte huiswijn een prima combinatie, ook de zwaardvis voor het hoofdgerecht was heerlijk bereid.
Lena15 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Afgelopen weekend in het Fitland Helmond hotel verbleven. Restaurant Op Suyt is hierin ondergebracht. De eerste avond hebben wij heerlijk genoten: een rib-eye uit een Green Egg. Prachtig stuk rose vlees, met een lekkere rooksmaak en heerlijke jus. De eendenborst was prima, maar helaas iets minder rose waardoor het vlees wat taai was. De witte huiswijn smaakte goed.
Omdat het de eerste avond zo goed bevallen was, hebben wij ook op zaterdagavond gedineerd bij Op Suyt. Het 3-gangendiner (dat ins on arrangement zat) beviel ook erg goed. We kregen vooraf een zalmsalade. Prima, maar niet erg verrassend. Als hoofdgerecht kregen wij de carving special: rund lende. Net als de vorige avond was het vlees van een zeer goede kwaliteit. Ook de jus was heerlijk (wel wat weinig). De desserts waren ook prima, maar wederom niet super bijzonder. Kortom: met name de carving specials zijn aan te raden. De groene eieren geven alle gerechten een bijzondere smaak.
Bediening is netjes, zeer voorkomend en toegankelijk. Met name stagiaire Nicky verdient een pluim. Inrichting is niet heel pakkend, maar voldoet. Ruimte is wel wat kaal en niet echt huiselijk.
De volgende keer dat wij Helmond aandoen, gaan we zeker weer naar Op Suyt.
Tim O.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Eten:
Ze koken/grillen hier met de "groene eieren" voor een uitmuntende rooksmaak. Als voorgerecht carpacio (licht zoet verrassend) en een big spanish salad met chorizo (ook weer lekker rooksmaken en paar verrassende elementen in de slade qua smaak). Daarna de "carving" als hoofdgerecht (buikspek en kalkoen), een gerecht dat bereidt wordt met slowcooking... Lauwwarm in dit geval en vraag me af of het warmer kan. Verder alle gerechten met een specifieke rooksmaak (bbq) heerlijk als je ervan houdt.

Service:
Goede service. Zijn vriendelijk en over het algemeen alert. De nieuwe floormanager moet nog even wennen aan de nieuwe locatie.

Decor:
Het restaurant is 1 grote ruimte naast een sportzaal en bowlingbaan. Enige afscherming van de sporthal en bowlingbaan zijn wel noodzakelijk en het opdelen van de grote ruimte in kleinere stukken door onderbrekingen zou mooi zijn

Al met al een vernieuwende locatie met rooksmaak/groene eieren die de eerste is in Nederland (volgens zeggen in het restaurant) petje af voor wat ze al bereikt hebben in een maand van open zijn