Over het restaurant Op Hodenpijl

Toe aan iets anders, iets nieuws, natuurlijks? Dan is een bezoekje aan de Hodenpijl een aanrader. De naam is al net zo origineel als de kaart van deze bijzondere eetgelegenheid. Alles natuurlijk en grotendeels afkomstig uit eigen stal, kas of moestuin. Originele gerechten met opmerkelijke ingrediënten. Geniet van creatieve gerechten waarbij nieuwe of juist ‘vergeten’ groenten en kruiden galant op je bord belanden. Je zult verrast zijn door hun onverwachte smaaksensaties.

Meer informatie over restaurant Op Hodenpijl

• Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Heerlijk....eerlijk eten....
Patrick-D .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Goede en vriendelijke bediening.
En er kon aan speciale dieetwensen voldaan worden. Top!
We komen graag nog eens terug.
Nicole C. B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Een kleine kaart met verrassende gerechtjes (uit eigen tuin) , genoten van het herfstmenu : * Salade van gepofte biet, zachte geitenkaas & walnoten * Moestuingerecht: gerookte oesterzwam,
geroosterde spruiten, kroketje van pastinaak
& een créme van knolselderij en als dessert * Kwarkbavarois, kletskop en meringue. Leuke vlotte bediening.
Wessel S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Heerlijk gegeten, verse producten en mooie combinaties. Het was jammer dat we om 22.45 uur werden gevraagd af te rekenen terwijl nog wel even rustig hadden willen natafelen.
Harm H.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Perfecte locatie. Reden voor een feestje. Op deze locatie getrouwd en we vieren elk jaar deze dag op onze trouwlocatie (trouwens ook een aanrader). Zuivere, eerlijke gerechten, perfecte wijn. Niet te snel een nieuwe gang, ook weer niet te lang wachten. Heerlijk vlees, heerlijke vis. Groente uit eigen tuin.

Echt een must
Rachelle V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Hier nu eenmaal met 4 personen en 1 maal met gezelschap gegeten. Met zijn 4en beduidend beter dan in groep. ondanks vast menu blijkbaar toch moeilijker om zo veel tegelijk op tafel te krijgen. sfeer en ontvangst blijft bijzonder. persoonlijk vind ik de desserts voorzien van te veel suiker, maar verder top. Voor herhaling vatbaar, maar niet voor onze tienerkids...
A F.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Heerlijk gegeten van bijzondere gerechten met lekkere wijn
Charlotte G.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Gekozen voor een drie gangen menu, waarbij de vlees de vis en vegetarische liefhebber prachtig opgemaakte borden geserveerd kregen. Het eten was heerlijk door de verschillende smaken.
Ymke V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Op dinsdag 8 augustus j.l. waren wij met 3 personen te gast voor de lunch, online gereserveerd.
De natste dag van deze week waarbij wij het geluk hadden in de serre te zitten dus toch daglicht hadden. Service was goed, eten en drinken prima, wij kozen voor de proeverij van lunchgerecht en dat is werkelijk een aanrader!
In onze ogen was het druk, de bediening vond het reuze meevallen. Sfeer goed, beetje lawaaierig, toen er een tweede deur werd geopend van de serre, was het op ons plekje wel wat frisser en tochtig af en toe, maar met vest en jasje goed te doen en het had wel wat die regen op het serredak en zelf droog te zitten. Nog een rondje gemaakt door het gebouw waarbij de sfeer opvallend stil en relaxed is zo vlak bij het wat rumoerige restaurantgedeelte.
Prima plek om samen te zijn en bij te praten.
bar.f .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Alhoewel er 1 x een tegenvallende maaltijd bij heeft gezeten, is het verder altijd goed hier. Het is een groot genoegen om hier te vertoeven, gewoon, omdat het goed voelt, in alles. Zeker aan te raden als je fijne momenten wilt beleven met goed gezelschap.
hendrik S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Wij hebben hier heerlijk gegeten, verrassende gerechten met veel aandacht gemaakt. Bediening was keurig en correct. De inrichting kan wel een nieuwe impuls krijgen....
Morsefan .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Ik kom graag in Op Hodenpijl. Ik houd van de sfeer en het eten is altijd prima voor een redelijke prijs met vaka verrassende elementen.
Arco Z.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Mooie locatie heerlijk rustig gelegen een aanrader
Jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Wij hebben genoten van een gezellige lunch in een prachtige
omgeving .
Art_en_Shan .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Wat een aangename verrassing, leuk concept. Het restaurant ligt in Schipluiden, randje Delft. Prachtige achtertuin, alwaar wij(11 mensen) ook plaats konden nemen aan een lange tafel. Het was een mooie zomermiddag, met een laag hangende zon tussen de bomen, door de bladeren heen, prachtig..

Het eten was lekker, beter dan ik had verwacht. De entrecote is zeker een aanrader. De bediening was voldoende en het decor, wij zaten buiten, zoals ik al zei puur natuur, mooi.

Dit restaurant is zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar. Goed opletten wanneer je ernaar toe rijdt, je rijdt hem zo voorbij.

Tip voor de eigenaar: een beter aanduiding.
Tip voor de gast: loop eens rond, bezoek de tuin, het winkeltje en de oude kerk..
jacob_p .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Afgelopen zaterdag hebben wij hier gegeten met een groep (6 volwassen en 2 kinderen).
We waren hier terecht gekomen om dat 1 van de aanwezigen alleen wou eten bij een biologisch restaurant.

Over het eten kan ik kort zijn, helemaal top! Heerlijke smaken en de juiste porties.
Ik had zelf als voorgerecht een gnocchi met gepofte paprika en blauwe kaas, deze was verrukkelijk.
Als hoofdgerecht had ik de moestuin, een vegetarisch gerecht met kikkererwt balletjes (falafel) op een bedje van gesmoorde uien met daarbij nog allerlei grill groenten, ook hier was de smaak weer voortreffelijk.
Als nagerecht het kaasplankje gekozen, deze was ook gewoon goed.

Het decor is gewoon wel aardig, je zit in een mooie serre met veel bomen buiten, maar het is verder wel wat eenvoudig ingericht en een wat grote open ruimte.

Wat wel jammer was is het feit dat de service echt slecht was. Het gehele team, wat op zich al niet zo'n groot team was, bestond uit jongeren die een beetje doelloos rondhingen en met van alles bezig waren behalve met de gasten. Drinken besteld en niet gekregen, pas na een tweede keer vragen het glas wijn eindelijk gekregen. Ook moesten we behoorlijk lang wachten op ons eten, zowel op het voorgerecht (1 uur) als op het hoofdgerecht (40 minuten). Toen we aangaven dat er mensen uit de groep op tijd naar huis moesten i.v.m. een lange terugreis kon wel het toetje direct na het hoofdgerecht geserveerd worden.

Al met al een leuk restaurant, met heerlijk eten, maar de bediening dien wel wat opgevijzeld te worden, om te beginnen met 1 volwassen persoon die de jonkies wat aanstuurt..
Ger D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Op Hodenpijl ligt enigzins van de weg af en daar er een kerk voor het restaurantgedeelte staat, rij je er best snel voorbij.
Er is ruim voldoende parkeergelegenheid bij het restaurant.
In de tuin onder de bomen zijn fijne zitjes en in het serre achtige restaurant is het ook goed toeven.

Zoals velen al schreven: er is een grote tuin en de producten daaruit worden in het restaurant gebruikt. Dus alles vers en onbespoten.
Er is een kleine etalage waarin de producten staan die je kunt kopen: van verse sappen tot eieren.
De kaart is verrassend te noemen, er staan veel lekkere dingen op.
Vraag zeker naar het gerecht van de dag!
Wat ook een aanrader is, is de Op Hodenpijl lunch. Naast een klein bekertje soep krijg je dan een keur van gerechtjes op een groot bord, met wat brood erbij. In een woord heerlijk!
Wat wij erg lekker vonden is de krombekbonencreme! Moet je gewoon een keer proeven.
Je kunt diverse verse sappen bestellen, gevitaliseerd water is gratis.
Er is natuurlijk ook gewoon wijn en dergelijke.
De koffie na was ook gewoon goed, ook de bambu koffie die wij persoonlijk nog nooit hadden gedronken. De appeltaart en cake waren uiteraard weer versgemaakt.
Op Hodenpijl, daar rij je een stukje voor om!
Antoniop .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Sfeervol, gezellig en ontspannen sfeer. We zijn met een groepje spontaan naar binnen gegaan. Op aanraden jongeman lekker in de tuin gezeten. Was warme dag.Werden echt hartelijk ontvangen. Persneel zeer vriendelijk. Heerlijk gegeten. Ik ga niet vaak uiteten, maar zeker voor herhaling vatbaar. Voor mij een dikke tien. :)
Susan K.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Een mooie plek waar ik al veel vaker ben geweest, de tuin is in de zomer heerlijk om te zitten onder de grote bomen op het gras. Het was deze keer niet warm genoeg om buiten te zitten dus zaten we in het restaurant, waar de akoustiek niet prettig is: er zijn teveel omgevingsgeluiden waardoor je hard moet praten om voor elkaar verstaanbaar te blijven.
Het eten viel helaas wat tegen. Alles was wel leuk opgemaakt, het was duidelijk dat er aandacht aan was besteed, maar het was het nét niet, kwam onvoldoende professioneel over, evenals het personeel.
De drie jongens in de bediening waren aardig en gaven uitleg over de gerechten, maar waren verder niet alert. Lange wachttijden tussen de gangen, twee keer moeten vragen om een drankje dat niet kwam. Het was niet overdreven druk dus meer oplettendheid zou prettig zijn. Ze maakten de indruk niet overdreven veel om handen te hebben, het kwam een beetje over als personeel in opleiding of een werkgelegenheidsproject.

Het voorgerecht was lekker: rode biet met geitenkaas en walnoten. Hoofdgerecht bestond uit rundvlees met gegrilde groenten, champignons, aardappeltjes. Het vlees was redelijk goed, wel wat vette randen laten liggen. Er werd gezegd dat het een entrecote zou zijn, maar het leek meer op rosbief. Wel jammer dat er ook een stuk worst bij lag. Dat was teveel. Mijn groenten waren redelijk gaar, mijn tafelgenoten hebben stukken courgette laten liggen die te rauw en/of verbrand waren. Niet iedereen was tevreden over het eten. Als nagerecht namen we de kwarktaart, maar dit bleek geen taart te zijn; het kwam in een glas en moest eruit gelepeld worden. Het vorkje dat naast ons neer was gelegd, hebben we dus niet hoeven gebruiken. De smaak was wel goed, maar ook erg machtig. Thee en cappucino hadden we samen bij het nagerecht besteld, maar kwam pas later. Cappucino niet geheel opgedronken: teveel melk waardoor het niet meer naar koffie smaakte.

Alles bij elkaar genomen blijft het een prachtige plek om te zijn met mooi weer, een wijntje in de tuin met wat noten, maar ik denk niet dat ik hier nog voor lunch of diner langskom.
jose.heeren .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Voor ons een verrassing om een keer op deze manier te lunchen. Mooie locatie en een heerlijke serre. Het eten was biologisch en vegetarisch. Een lekker kopje pompoensoep, een heerlijke bol belegd met kaas, mooi bruin brood met smeerseltjes en een dessert met koffie en thee. Een leuke ervaring opin een mooie omgeving