Op Hodenpijl

Rijksstraatweg 20 2636 AX Schipluiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Op Hodenpijl

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 10:00
- Diner vanaf 17:30

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Art_en_Shan .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Wat een aangename verrassing, leuk concept. Het restaurant ligt in Schipluiden, randje Delft. Prachtige achtertuin, alwaar wij(11 mensen) ook plaats konden nemen aan een lange tafel. Het was een mooie zomermiddag, met een laag hangende zon tussen de bomen, door de bladeren heen, prachtig..

Het eten was lekker, beter dan ik had verwacht. De entrecote is zeker een aanrader. De bediening was voldoende en het decor, wij zaten buiten, zoals ik al zei puur natuur, mooi.

Dit restaurant is zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar. Goed opletten wanneer je ernaar toe rijdt, je rijdt hem zo voorbij.

Tip voor de eigenaar: een beter aanduiding.
Tip voor de gast: loop eens rond, bezoek de tuin, het winkeltje en de oude kerk..
Jacob_p .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Afgelopen zaterdag hebben wij hier gegeten met een groep (6 volwassen en 2 kinderen).
We waren hier terecht gekomen om dat 1 van de aanwezigen alleen wou eten bij een biologisch restaurant.

Over het eten kan ik kort zijn, helemaal top! Heerlijke smaken en de juiste porties.
Ik had zelf als voorgerecht een gnocchi met gepofte paprika en blauwe kaas, deze was verrukkelijk.
Als hoofdgerecht had ik de moestuin, een vegetarisch gerecht met kikkererwt balletjes (falafel) op een bedje van gesmoorde uien met daarbij nog allerlei grill groenten, ook hier was de smaak weer voortreffelijk.
Als nagerecht het kaasplankje gekozen, deze was ook gewoon goed.

Het decor is gewoon wel aardig, je zit in een mooie serre met veel bomen buiten, maar het is verder wel wat eenvoudig ingericht en een wat grote open ruimte.

Wat wel jammer was is het feit dat de service echt slecht was. Het gehele team, wat op zich al niet zo'n groot team was, bestond uit jongeren die een beetje doelloos rondhingen en met van alles bezig waren behalve met de gasten. Drinken besteld en niet gekregen, pas na een tweede keer vragen het glas wijn eindelijk gekregen. Ook moesten we behoorlijk lang wachten op ons eten, zowel op het voorgerecht (1 uur) als op het hoofdgerecht (40 minuten). Toen we aangaven dat er mensen uit de groep op tijd naar huis moesten i.v.m. een lange terugreis kon wel het toetje direct na het hoofdgerecht geserveerd worden.

Al met al een leuk restaurant, met heerlijk eten, maar de bediening dien wel wat opgevijzeld te worden, om te beginnen met 1 volwassen persoon die de jonkies wat aanstuurt..
Ger D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Op Hodenpijl ligt enigzins van de weg af en daar er een kerk voor het restaurantgedeelte staat, rij je er best snel voorbij.
Er is ruim voldoende parkeergelegenheid bij het restaurant.
In de tuin onder de bomen zijn fijne zitjes en in het serre achtige restaurant is het ook goed toeven.

Zoals velen al schreven: er is een grote tuin en de producten daaruit worden in het restaurant gebruikt. Dus alles vers en onbespoten.
Er is een kleine etalage waarin de producten staan die je kunt kopen: van verse sappen tot eieren.
De kaart is verrassend te noemen, er staan veel lekkere dingen op.
Vraag zeker naar het gerecht van de dag!
Wat ook een aanrader is, is de Op Hodenpijl lunch. Naast een klein bekertje soep krijg je dan een keur van gerechtjes op een groot bord, met wat brood erbij. In een woord heerlijk!
Wat wij erg lekker vonden is de krombekbonencreme! Moet je gewoon een keer proeven.
Je kunt diverse verse sappen bestellen, gevitaliseerd water is gratis.
Er is natuurlijk ook gewoon wijn en dergelijke.
De koffie na was ook gewoon goed, ook de bambu koffie die wij persoonlijk nog nooit hadden gedronken. De appeltaart en cake waren uiteraard weer versgemaakt.
Op Hodenpijl, daar rij je een stukje voor om!
Antoniop .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Sfeervol, gezellig en ontspannen sfeer. We zijn met een groepje spontaan naar binnen gegaan. Op aanraden jongeman lekker in de tuin gezeten. Was warme dag.Werden echt hartelijk ontvangen. Persneel zeer vriendelijk. Heerlijk gegeten. Ik ga niet vaak uiteten, maar zeker voor herhaling vatbaar. Voor mij een dikke tien. :)
Susan K.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Een mooie plek waar ik al veel vaker ben geweest, de tuin is in de zomer heerlijk om te zitten onder de grote bomen op het gras. Het was deze keer niet warm genoeg om buiten te zitten dus zaten we in het restaurant, waar de akoustiek niet prettig is: er zijn teveel omgevingsgeluiden waardoor je hard moet praten om voor elkaar verstaanbaar te blijven.
Het eten viel helaas wat tegen. Alles was wel leuk opgemaakt, het was duidelijk dat er aandacht aan was besteed, maar het was het nét niet, kwam onvoldoende professioneel over, evenals het personeel.
De drie jongens in de bediening waren aardig en gaven uitleg over de gerechten, maar waren verder niet alert. Lange wachttijden tussen de gangen, twee keer moeten vragen om een drankje dat niet kwam. Het was niet overdreven druk dus meer oplettendheid zou prettig zijn. Ze maakten de indruk niet overdreven veel om handen te hebben, het kwam een beetje over als personeel in opleiding of een werkgelegenheidsproject.

Het voorgerecht was lekker: rode biet met geitenkaas en walnoten. Hoofdgerecht bestond uit rundvlees met gegrilde groenten, champignons, aardappeltjes. Het vlees was redelijk goed, wel wat vette randen laten liggen. Er werd gezegd dat het een entrecote zou zijn, maar het leek meer op rosbief. Wel jammer dat er ook een stuk worst bij lag. Dat was teveel. Mijn groenten waren redelijk gaar, mijn tafelgenoten hebben stukken courgette laten liggen die te rauw en/of verbrand waren. Niet iedereen was tevreden over het eten. Als nagerecht namen we de kwarktaart, maar dit bleek geen taart te zijn; het kwam in een glas en moest eruit gelepeld worden. Het vorkje dat naast ons neer was gelegd, hebben we dus niet hoeven gebruiken. De smaak was wel goed, maar ook erg machtig. Thee en cappucino hadden we samen bij het nagerecht besteld, maar kwam pas later. Cappucino niet geheel opgedronken: teveel melk waardoor het niet meer naar koffie smaakte.

Alles bij elkaar genomen blijft het een prachtige plek om te zijn met mooi weer, een wijntje in de tuin met wat noten, maar ik denk niet dat ik hier nog voor lunch of diner langskom.
Jose.heeren .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Voor ons een verrassing om een keer op deze manier te lunchen. Mooie locatie en een heerlijke serre. Het eten was biologisch en vegetarisch. Een lekker kopje pompoensoep, een heerlijke bol belegd met kaas, mooi bruin brood met smeerseltjes en een dessert met koffie en thee. Een leuke ervaring opin een mooie omgeving
Marina R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Bij toeval hier terecht gekomen voor een lunch.
Leuke locatie, met goed weer kun je buiten zitten.
Gaan we zeker een keer doen!
Wordt veel gebruik gemaakt van streekproducten eten is verzorgd en lekker.
Bediening is vriendelijk.
Jelmer V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
In tegenstelling tot wat door anderen geschreven is vonden wij de zondagse proeverij een prima prijs- kwaliteitverhouding hebben! Heerlijke smaakjes die ik zelf niet zou bedenken op een bord. Feestje.
Erg vriendelijke en adequate jongens in de bediening. Jonge kerels maar erg attent en beleefd.
Decor is werkelijk prachtig. Onze dochter van twee heeft het nog lang gehad over de mooie engelen in het kerkje.
Top plek waar ik nog graag een keer terug ga komen.
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Vandaag even een tussenstop gemaakt bij "Op Hodenpijl" te Schipluiden. Je moet het even weten maar nét achter het mooie kerkje is op deze buitenplaats in Midden-Delfland, onder de aangebouwde serre een leuk 'alternatief' restaurant van formaat gehuisvest. Als je goed kijkt zijn het vier gebouwen en twee tuinen aan elkaar geschakeld waar de natuur, cultuur, kunst, gezondheid en welzijn bij elkaar gebracht zijn en waar een diversiteit aan activiteiten zijn te vinden.
Van pianoconcert door Jan Vayne tot een eenvoudige lunch. Er is ruimte voor huwelijken, afscheidsceremonies en symposia in de Kerk. Ook bieden ze een activiteitenprogramma aan met muziek, cultuur, natuur, gezondheid en bewust leven.

Wij kwamen dit keer voor het restaurant de Herdershofs waar we weer eens wilden genieten van de pure smaken van Midden-Delfland. De Chinese preisoep was voortreffelijk en de linzensoep ook. Niet zoals elders beschreven met een klein stukje brood voor veel geld maar drie grote eigen gebakken stukken speltbrood voor slechts € 1,-.

Wij zaten al snel vol van de soep en het brood. We hebben daarna toch nog even zitten te ontspannen en onder het genot van een voortreffelijk cappuccino (met een forse portie eigen geklopte slagroom voor € 0,50) en hebben prachtige gerechten langs zien gaan. De bediening was uiterst vriendelijk en voorkomend.

Na nog mooie schorseneren (slechts € 1,50 per kilo!!), wat mooie vla en speltbrood gekocht te hebben in het 'plattelands' winkeltje zijn we weer zeer voldaan op huis aan gegaan.
Wat is dit toch een mooie plek waar je voor niet al te veel van eerlijke en echte producten kunt genieten. Beslis een aanrader!!
Annelieke H.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Inmiddels al drie keer bij Op Hodenpijl geweest. Twee keer voor een lunch en nu ook voor het winterdiner. Het diner werd geserveerd in de Pastorie, een prachtige zaal. We kozen voor het drie gangen menu van het winterdiner, wat uiteindelijk neerkwam op 5 gangen. We begonnen met een amuse en kregen tussendoor nog een knolselderij soep extra. Alle gerechten werden prachtig gepresenteerd en er werden verassende smaken samengevoegd. Wie had verwacht dat geconfijte bietjes in een toetje lekker waren? De bediening was zeer vriendelijk. We komen hier graag nog een keer terug!
Marten F.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Op Hodenpijl is een landgoed in Midden-Delfland waar we op 2de kerstdag dineerden. Eerlijke keuken met heerlijke biologische gerechten. De serre was niet heel sfeervol om s’avonds te eten maar prima voor grotere gezelschappen. Tip: reserveer een tafel in de pastoriekamer en focus vooral op een keuze uit de vegetarische keuken (in plaats van de vleesgerechten).
Ma-Ro .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Op Hodenpijl is een leuk restaurant met een bijzondere kaart. Alle gerechten zijn ongebruikelijk. Als voorgerecht had ik bijvoorbeeld een carpaccio van knolselderij. Die was verbazingwekkend lekker. Wat vooral opvalt aan alle gerechten, is dat er een heleboel verschillende smaken op je bord liggen. Daardoor geeft iedere hap weer een andere smaak.
Er is een ruime keuze voor vegetariërs. Maar ook voor vleeseters zijn er gerechten, en volgens mijn tafelgenoot was zijn vleesgerecht erg lekker.
De bediening is vriendelijk en beleefd. Het restaurant is sfeervol, maar wel een wat grote ruimte.
Kortom, met name door de eigenwijze en smaakrijke gerechten onderscheidt dit restaurant zich.
ElsaHap .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Wat een prachtige plek, een lieflijk kerkje met daaraan vast een serre waarin het restaurant is. Ik heb er een heerlijke groentesoep op en een plankje waarop verschillende hapjes lagen met lekker vers brood, prima lunch, wel wat prijzig maar het is biologisch en vers dus dan mag het wat extra kosten. Wel vind ik dat de bediening alerter mag zijn. het leek bijna of ze door je heen keken en zo druk was het toch niet (halfvol) ook was het redelijk lang wachten op ons gerecht. er is een mooi klein kerkje bij met wisselende exposities, het bezoeken waard.
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
De eerste keer dat ik hier ben gaan eten maar een plaats om terug te komen. Bijzondere locatie (een oude kerk) en de moeite waard om te bekijken, prachtige sfeer; een aanrader. De biologische keuken is erg goed. Je eet voor een echt heel redelijk bedrag mooi opgemaakte biologische gerechten die ook nog eens heel goed smaken. Waar maak je het nog mee dat de chef met enthousiasme zelf de amuse komt brengen en later na het hoofdgerecht nog even komt checken. Goede parkeermogelijkheden.
Bediening vriendelijk maar deze avond toch wat meer bezig met andere interne dingen dan de klanten. Al met al een bijzonder positieve ervaring.
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Op een zonnige zaterdag hebben we geluncht bij hodenpijl. Ondanks het nog rustige tijdstip kon de 3koppige bediening de 'drukte' niet aan en hebben we een uur op onze ragout, broodje appelstroop en gehaktbrood moeten wachten. De ragout bleek echter geen ragout maar gehaktsaus, de salade was gelukkig lekker, maar voor de prijs/kwaliteit en de bediening (het was een probleem dat we buiten bestelden, maar binnen aten) kom ik niet terug op deze verder prachtige lokatie.
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
vandaag gegeten, zondagproeverij. Tja... geen vlees te bekennen, Gezien wat er geleverd werd, wat houmous, wat eiersalade , verse salade , aubergines, 2 dunne plakjes kaas. Niet echt de 10.50 waard, prijs/kwaliteit cijfer 4.5. Jammer want hun ontbijtplankje was de 11 euro wel waard.
Lagolosa .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Wat kun je toch gelukkig worden van: onderweg bellen om te vragen of er over een kwartiertje nog een plekje is voor vier omdat we anders toch maar in de file staan, welkom zijn (ondanks een bruiloftfeest dat in de tuin plaatsvond) en dan ook nog de sterren van de hemel op je bord vinden. We houden van groenten, maar zo kleurrijk en smaakvol kom je het nog niet vaak tegen in restaurants. Inventief én lekker koken met groenten, kruiden en granen kunnen ze hier absoluut! De tuin komen we graag een andere keer genieten.

Personeel was vriendelijk en makkelijk met jonge kinderen.

Nog even de kerk ingewandeld en genoten van de sfeer waarin deze gedompeld is. Persoonlijke aandacht is voelbaar tot in de kleinste hoeken van het etablissement. Wat een kadootje om hier te mogen zijn en eten.
Gerrit Jan H.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Ik rij al jaren langs Op Hodenpijl en denk steeds dat ik er een keer moet gaan eten!! Nu eindelijk gedaan en ik kom zeker terug. Lekker eten, gezellige bediening en mooie omgeving. Heel mooi hoe gebruik gemaakt wordt van de seizoensprodukten.
Albertine V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Prachtige gerechten rechtstreeks uit eigen tuin. Goede smaken en schilderachtige presentatie.
Vriendelijke bediening in een rustgevende tuin.
Kruidentuin .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
wij hebben super genoten van jullie dag menu.
Zoveel smaken en belevingen .
Super bediening ,vriendelijke serveersters die goed konden vertellen wat er allemaal in het eten verwerkt was.
het was buiten regenachtig maar binnen lekker knus en behaaglijk.
hier gaan we zeker nog eens heen.
Goed bereikbaar met de fiets..
2 blije mensen uit Pijnacker