Op Hatsum

Hatzum 13 9035 VK Dronrijp Nederland Kaart

Over het restaurant Op Hatsum

Zonsondergang tussen de weilanden

Dit restaurant is gevestigd in het voormalige koffiehuis van station Dronrijp en het interieur heeft nog steeds dezelfde sfeer, mooi en stijlvol. Je kunt hier midden tussen de uitgestrekte weilanden van Friesland genieten van gerechten geïnspireerd op de Franse keuken. Bekijk de zonsondergang vanaf de prachtige serre of onder de hoge bomen op het terras en beleef een authentiek romantische avond bij Op Hatsum.

Meer informatie over restaurant Op Hatsum

• : Parkeerplaats

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Susanna B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Met z'n zessen op Hatsum gegeten. Daarna een mooie voorstelling 'Kryst yn 'e wrald' van Tetsje van der Kooi in de Alde Wite in Dronrijp gezien. Heerlijk gegeten in een mooie omgeving. Bedankt daarvoor.
Jooo V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
We hebben via AH actie geboekt. Speciaal menu of A la carte met korting ter grootte van speciaal menu. goede formule. We hebben gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Voordat we zaten werden drankjes al opgenomen en ook was er de nodige druk om maar snel te kiezen. De gerechten kwamen erg snel na elkaar. Het was heel rustig dus men wilde blijkbaar vroeg naar huis. We hadden 2x vlees en 2x vismenu gekozen. Voorgerechten waten goed, respectievelijk gerookte zalm en eendenborst, heldere bospaddenstoelen bouillon viel ook mee. De IJsselmeersbaarsfilet zat echter nog vol graten en schubben. Dat heb je nou eenmaal met vis was de reactie. Later was het de schuld van de visboer. Entrecotes waren helaas tussen medium en welldone dus wat aan de droge en taaie kant. Na een eerdere goede ervaring nu dus een deceptie (verrassing) en voor mij reden om hier niet meer terug te keren.
Irene E.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
jammer dat we, nu het bijna te laat is, Op Hatsum hebben ontdekt. Ik heb er ook nooit iemand over horen praten, terwijl Op Hatsum een goed gesprek meer dan waard is.
Kan heel heel lang verhaal over het eten schrijven, of de geweldige gastheer, maar dat doet er niet toe. Het was geweldig.
Joram H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk gegeten, komen er vaker en gaan er graag naar toe. Daarnaast gemakkelijk parkeren en gezellig druk wat sfeer geeft.
Tjisse T.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Alleen bij een andere soort soep werd de a lacarte prijs berekend ,portie,s erg klein en maar een groente + bakje appelmoes
Helga G.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gezellige en huiselijke sfeer. Vriendelijke bediening en heerlijk gegeten. De moeiete waard om nog eens naar toe te gaan.
Ulbe P.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
even lekker met 4 personen gegeten en het was zoals gewoonlijk weer perfect!de sfeer was prima net als de bediening.een aanrader!
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Unieke locatie, per trein bereikbaar en goed eten.
personeel erg vriendelijk, jas aanpakken en netjes vragen of alles naar wens is.
gepke.jantje .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Een bijzondere locatie!
Voor herhaling vatbaar!
De moeite waard om op een zomerdag ook eens lekker op het terras te zitten of met een groep gebruik te maken van de serre.
Zeer verrassend!
tjerkvandijk .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Hier kun je je lekker laten verrassen laten met vis of vlees. In een goede omgeving
Leuke gastheer, en heerlijk eten. Mooi naast het trein station. Dus geen bob nodig
Aanrader.
pieter Z.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Wij vonden het erg gezellig om met onze vrienden daar te eten. Onze smaakpapillen kwamen aan het werk.Prijs verhouding was voor een voordeel
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Onze reservering was niet goed doorgekomen, maar dat was geen enkel probleem want er was nog een tafel voor 6 vrij. Wij maakten gebruik van de AH actie en men gaat daar zeer flexibel mee om. Als je het 3 gangen maandmenu niet (helemaal) wenst dan kies je gewoon 3 gangen van de kaart en wordt het bedrag van het maandmenu in mindering gebracht. Je kunt dus lekker eten wat je wilt. En lekker is het! De entourage is mooi en rustig, de muziek prima en zo ook de bediening. Men had ook erg leuke interactie met onze kinderen! Dik compliment! Wij komen graag weer eens.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Was prima, wonen nu 13 jaar in Friesland, en als westerling waren tot nu toe de van der Valk restaurants favouriet.
Maar eenmaal hier geweest is ook Op Hatsum voor ons nu een favouriet, gaan hier in de toekomst zeker vaker
naar toe.Mooie aanvulling.
Lieuwe L.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Weer heerlijk verrassend gegeten, leuke smaak combinaties. Bediening goed en vriendelijk. Je kunt lekker de tijd nemen geen gehaast.
brenda.nijboer .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Een heerlijke cullinaire avond bij Op Hatsum. Wij hebben gekozen voor het 5-gangen verrassingsmenu vis. Wij gaan u niet vertellen wat wij hebben gegeten, maar het was een waar feestje voor de smaakpapillen. Een hartelijk ontvangst, vriendelijk personeel en een gezellige entourage. En een mooie oplossing met de AH-actie: één dagmenu gratis of de prijs van een dagmenu in mindering indien er van de kaart wordt gegeten. Een echte aanrader!
blomke .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Wij zijn zaterdag naar Op Hatsum geweest met de AH restaurantactie.
Wij hebben gekozen voor het maandmenu. Soep voor, gamba's/maishoen als hoofdgerecht en ijs na.
Een gewoon lekkere maaltijd voor een hele kleine prijs en een prima service.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Lekker gegeten, ruime porties. Vriendelijke eigenaar en bediening.
Locatie gevonden nav AH restaurantacties, anders hier niet zo snel terecht gekomen :-)
mvbruggen .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het keuze menu kwam niet geheel overeen met wat er op de site van Albert Heyn vermeld stond. Dit was een twist punt maar werd uiteindelijk wel opgelost. het bedrag wat vergoed werd ivm de restaurant bon kwam overeen met het eigen 3 gangen menu. Hierbij krijgen klanten echter nog een drankje wat nu niet het geval was. We zaten in de serre waar nogal wat muggen rond vlogen, helaas dus een aantal muggen bulten opgelopen tijdens het eten. Het eten was conform de prijs redelijk.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het 4gangen verrassingmenu was de moeite waard. De karbonade, die geen karbonade mocht heten, want het was van bijzondere varkens uit gaasterland, was bijzonder smakelijk en sappig.
debbiepoel02 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Gastvrije ontvangst, prettige en vlotte bediening, lekker eten.
Duidelijke uitleg over de resaurantactie van AH.
Menu was een aanrader, net als de gerechten op de kaart (vond zelf de perzik soep een lekkere verrassing)
We komen hier zeker nog eens terug.
Tip: wel even de rekening controleren; wij hebben voor een extra dessert betaald.....