Op de Proef

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Carla W.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Vrijdagavond heerlijk gegeten bij Op de proef. Mijn zus en ik moeten beide strkt glutenvrij eten maar dat is hier geen enkel probleem. De kok en de bediening zorgen er samen voor dat er feestelijke en kleurrijke gerechten komen die bovendien ook heerlijk smaken!. Veel wordt zelf gemaakt en dat proef je! Er worden ook kookworkshops gegeven...
kortom: Ik om hier beslist nog eens terug!
Marietje01 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijk gegeten. De gerechten van op de proef zijn gevarieerd en voor ieder wat wils. Goed klaargemaakt en over na gedacht. Alles past prima bij elkaar. Bediening gezellig en professioneel. Een bedrijf dat weet waar ze mee bezig zijn. Echt een aanrader
Geraldfjr .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Super lekker eten in een ongedwongen sfeer. De menukaart wordt ieder seizoen aangepast met voor elk wat wils. We komen hier geregeld en zijn nog steeds niet uitgekeken op dit restaurant. Het personeel is erg vriendelijk en professioneel. En het is leuk om chef-kok Nico in de open keuken aan het werk te zien. Prijs kwaliteit verhouding is goed. We hebben hier vorig jaar een feestje gegeven en nu nog steeds krijgen we van onze gasten reacties dat het eten uitstekend was. Een echte aanrader dus.
Jolanda M.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Wil je in een gezellige, informele sfeer eten? Dan is Op de Proef misschien wat voor jou. Ruim een week geleden was ik er met twee vriendinnen. Gelukkig hadden we gereserveerd want het was bomvol, maar wel gezellig. De bediening is vlot en informeel, gewoon goed. De kaart is gevarieerd. Toen wij er waren werd gemeld dat een aantal dagen later een nieuwe kaart zou komen, die kennen we dus nog niet. We kozen voor het maandmenu van oktober 2015. Voordat het voorgerecht werd geserveerd kregen we heerlijk brood met sausjes. Het voorgerecht was een courgettesoep, daarna volgde parelhoen met de nodige garnituur. Het maandmenu werd afgesloten met ijs met warm rood fruit. Het maandmenu heeft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouden. Alles zeer verzorgd, kok Nico heeft een eigen stijl van koken! We komen zeker weer terug.
Ewald L.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Vanavond heerlijk gegeten bij Op de Proef. Bediening was top, sfeer erg goed en we hebben genoten van De Proeferij. Dit gerecht is een aanrader waarbij je kunt genieten van meerdere kleine gerechtjes die voor je worden gekozen van de kaart.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Erg lekker gegeten! Gevarieerd en smaakvol. Persoonlijke aandacht en sfeer is gewoon top! Prijs/ kwaliteit meer dan in orde! Een echte aanrader!
Gerritenwendy .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Hier gister avond gegeten. De kaart is niet erg uitgebreid maar er staan toch genoeg verschillende gerechten op. Mijn man had de Carpaccio van Waygu Rund. Leuk opgediend met aparte potjes. Mijn voorgerecht met garnalen was lekker. De hoofdgerechten waren ook lekker al had de zalm wel iets minder lang gemogen,was iets aan de droge kant. Leuk restaurant leuke sfeer
Bjarne T.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Verse jus d' orange met pitten, gerechten snel op borden gedrapeerd uit plastic bakjes, 2 compleet verschillende voorgerechten om wat te kunnen uitwisselen maar de voorgerechten waren op 1 dingetje na identiek. Vervolgens aangebrande linzensoep gemaskeerd met te veel peper, verkoolde champignons voor de andere tafelgenoot, aangebrande koekjes om het goed te maken bij 1 gratis kopje koffie na alle klachten.. weinig gegeten en de andere kant niets van het hoofdgerecht. Toch 59 euro betaald.. geld toe was eerder op zijn plek. Bij de snackbar beter gegeten!
De bediening had overal een excuus voor dus klaar mee. Eerst keer en nooit weer.
Han T.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
De sfeer en uitstraling in het restaurant zijn prima. De open keuken in het midden geeft vertrouwen. Jammer dat er door het hele restaurant te duidelijk een etensgeur hangt. Kennelijk kan de afzuiginstallatie het niet aan.

Het eten smaakte prima, alleen waren er dusdanig veel en verschillende ingrediënten door elkaar gebruikt dat de individuele smaak niet meer te herkennen was. Eigenlijk jammer, soort van overkill.

De bediening was ronduit slecht. Twee dames, waarvan de ene onzeker en schuchter. Je kreeg het gevoel dat het haar eerste dag was. Mocht dat zo zijn dan snap ik het volledig en komt het vast nog wel goed, want vriendelijk was ze zeker.

De andere dame kwam niet over als een gastvrouw. Wanneer ze een bord wilde inzetten aan de overkant van de tafel werd er gemeld (inderdaad, niet gevraagd): "jongens, even opzij en oppassen". Pardon? Wie dient er nou op te passen? Geen sorry of iets dergelijks, nee gewoon een mededeling en zonder te wachten op antwoord of reactie wurmde ze zich tussen ons in zonder afsluitende bedankt.
Erg jammer.

Gelukkig waren we in goed gezelschap en hebben we een prima avond beleefd.
Rick S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Op basis van recensies een restaurant in Almelo uitgekozen, op de proef werd het en wij zijn zeker niet teleurgesteld, maar zeer tevreden na een geslaagde avond huiswaarts gegaan.

Natuurlijk zijn er altijd dingen die opvallen of die beter kunnen maar hier kun je daar zeker niet over vallen dit laagdrempelige restaurant beschikt over een zeer attente en oplettende bediening en een meer dan capabele chefkok. Alle gerechten waren goed verzorgd en op smaak, verast was ik door het gebruik van de black angus bavet in de surf en turf, een prachtig stuk vlees wat ik hier niet verwachte.

Verwacht hier geen hoogstaande culinaire fratsen maar gewoon goed uitgevoerde gerechten geserveerd door een uitstekende bediening! Chapeau! :-)
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Wij hebben hier op 1e kerstdag gegeten, was ons eerste bezoek aan Almelo en geslapen in het huis van bewaring wat ook zeker een aanrader is. Via Iens een restaurant uitgezocht en dat is Op de proef geworden. Zeker geen spijt van wij hebben een heerlijke avond gehad met een hartelijk ontvangst door de gastvrouw, een fantastische ober aan tafel die ons goed in de watten heeft gelegd. Mij man nam een eendenlever als voorgerecht wat eigenlijk een bijgerecht was maar hier is door de chefkok goed op ingespeeld door er een truffel risotto bij te maken. Voor mijzelf een herten ham vooraf die heerlijk was, gevolgd door super zacht gegaarde sucade met zuurkool en hier kreeg ik een glas riesling bij om te proeven van onze ober omdat die er zo goed bij paste ( wij hadden een flesje rood op tafel) mijn man is voor de vis als hoofdgerecht gegaan. Dessert was ook heerlijk, jenever en drop ijs voor mijn man (heel apart) en voor mij een chocolade taartje met ijs. Fantastisch gegeten en voldaan naar onze hotelkamer gelopen, jammer dat wij niet dicht bij Almelo wonen.
Groningsgenieten .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Wij hebben afgelopen weekend gegeten bij Op de proef. We hadden hooggespannen verwachtingen na het lezen van de recensies op deze site. En die verwachting is uitgekomen. De sfeer was gemoedelijk. We waren vrij laat, dus kwamen binnen terwijl anderen aan het toetje zaten. Het was sowieso een rustige avond qua gasten. De bediening was attent. Leuk om de koks in de open keuken bezig te zien met de bereiding van je gerecht. We hadden beiden een voorgerecht met vis, heerlijk qua smaakbeleving. De Angus beef (hoofgerecht) was mooi mals en top qua smaak. De scholfilet was iets minder speciaal en was iets minder op smaak gemaakt. De bijgerechten, salade en (veel) frietjes, waren lekker. Met een kopje koffie en thee hebben we dit heerlijke diner beëindigd. prijs-kwaliteit verhouding is uitzonderlijk.
Genietenvanaandacht .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Afgelopen zaterdag met zijn vieren een verjaardag gevierd bij Op de Proef. Het was een super geslaagde avond! Het eten was heerlijk, een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Naast het lekkere eten viel de goede service erg op! We werden de hele avond in de watten gelegd, de gastheer was alert en vriendelijk. Het is dat we niet in de buurt wonen, maar anders zouden we hier vaker komen. Echt een aanrader voor een gezellige avond uit!
Teunnl .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Tijdens een personeelsuitje hebben we gegeten bij "op de proef". Op speciaal verzoek van ons hebben we dit laten combineren met een wijnproeverij, welke werd verzorgd door een sommelier uit de buurt.

We hebben heerlijk gegeten, en bij elk gerecht (en elke wijn) een keurige uitleg ontvangen over de ingrediënten. Als hoofdgerecht en tevens het hoogtepunt van de avond hebben we een heerlijke black angus gegeten.

Als ik in de buurt van Almelo zou wonen zou ik er regelmatig te vinden zijn!
Pjv22 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
Het personeel is vriendelijk en heeft aandacht voor de gast. Het eten is gewoon erg lekker en wordt met aandacht bereid. De open keuken is leuk, hierdoor zie je wat de kok doet. De eerste keer dat we hier hebben gegeten, kregen we het lauw op tafel. Maar nadat we dit gezegd hadden werd zonder problemen alles opnieuw gemaakt en smaakte het perfect. Als compensatie voor het lange wachten kregen we een wijntje van de zaak en een kop koffie met extra. Super service en heerlijk eten
Spekkies .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2012
Zaterdag gegeten met zeven personen bij Op de Proef. De sfeer was prettig en de bediening oké.
Het eten, m.n. het hoofdgerecht viel ons nadrukkelijk tegen. Met zjin zevenen slechts twee verschillende hoofdgerechten (vis) besteld. Deze kwamen niet echt heet op tafel. Niets echt fout verder, maar de vis was niet of nauwelijks gekruid; jammer. Patat aan de vette kant. Waar hierboven over "met liefde koken" wordt gesproken, hadden wij het gevoel dat de aandacht van de kok niet echt bij het eten is geweest. Wij zullen geen reclame maken voor deze zaak, ondanks de sympathieke bediening en de overigens prettige sfeer.
Bijbestellen van de bijgerechten is geen probleem. Dat ging goed.
RFischer .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Aantal weken geleden 'een weekendje Almelo gedaan' en hier gegeten op een vrijdagavond. Het was toen erg rustig in de zaak maar daardoor had de gastheer extra tijd voor de tafels die er wel waren. In een open keuken zagen we een jong en gedreven keukenteam tot in perfectie elk gerecht maken. Vooraf hadden we Carpaccio en Hert en Wild Zwijn, was dik in orde. Het hoofdgerecht was Rode Mul voor mijn vriendin en voor mij Kalf en Varken. Mooie combinaties en het geheel was goed op smaak al was het soms wat zout. Ook de hoeveelheid viel op, gerechten en garnering was allemaal ruim voldoende. De gastheer zei ons dat we meer mochten bestellen maar dat was verre van nodig.
Aanrader voor de Almelo-ers die het die desbetreffende vrijdag lieten afweten, lekker eten voor een mooie prijs kwaliteit verhouding.
Aly O.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2012
Het is overduidelijk dat de chef met liefde en zorg de verse produkten bereidt. Alles wat op tafel komt is even lekker.
De bediening is ook erg attent en correct.
Alleen de huiswijn staat niet op de kaart en we moesten er speciaal naar vragen.
We komen zeker nog eens terug.
Ikke-87 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Meermaals héérlijk gegeten bij mijn lievelings-restaurant :)
Je zit gezellig om de keuken heen, het eten is heerlijk, de kok is altijd vriendelijk, personeel ook altijd, en weet goed wat er op de kaart staat.
Tip: voorgerecht 'van alles wat' ... genieten :)
ook de aardappeltjes die je bij het hoofdgerecht krijgt, zijn altijd heerlijk!
echt een aanrader!
Smulpaapje73 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
Leuk restaurant met lekker eten. Prijs-kwaliteit is zeker in orde. De bediening loopt soepel. Personeel weet van de hoed-en-de-rand. Had een lekker biefstukje en een uitstekende huiswijn.

Enig minpunt is dat de gastheer onpersoonlijk overkomt en onaardig met personeel omgaat.. Na het koken lijkt hij drukker met zijn mobiel dan met de gasten.