Op de koffie Bij Daan

6,2
Kan beter
Selene89 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Wat een tegenvaller was onze lunch Bij Daan afgelopen weekend. Door het opvallend knusse uiterlijk van de zaak, de ambachtelijke vitrine en etagères en de omschrijvingen op de website en kaart, kregen we de indruk dat Bij Daan alleen verse en zelfgemaakte producten serveert. De 3 droge casinoboterhammen waar onze omelet ham-kaas op werd geserveerd, waarbij we niet eens de keuze hadden uit wit of bruin, was dan ook een flinke tegenvaller. De andere omelet, een met rosbief, was besteld zonder brood en de vraag of er wat salade bij geserveerd kon worden. Dit verzoek werd ontvangen met een frons en moest even nagevraagd worden. Zonder terugkoppeling kwam daar opeens de bestelling. Inderdaad: een omelet zonder brood. Maar behalve de standaard garnituur, een blaadje sla, schijfje komkommer en tomaat en een lepel mais uit blik, geen vervanging voor het brood te bekennen. We moesten overigens wel de ‘volle mep’ afrekenen. Het gastvrije gevoel kregen we helaas ook niet, de bediening was ongeïnteresseerd en kwam amper op het terras kijken of zij ons van dienst konden zijn. Ook was de aanwezigheid van 1 toilet aan de magere kant, zeker rond lunchtijd wanneer het druk is. Gelukkig was de koffie goed.
Leslie B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Hetgene ik doorgaans neem, bevalt mij erg goed.
Aardig en prettig personeel werkt er ook.
Het buiten, inpandig terras is gezellig om te vertoeven met op enig afstand winkelend publiek.
Mao M.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Koffie is prima, de aankleding is leuk. Het ontbijt vond ik niet super geweldig. Helaas is klantvriendelijkheid niet optimaal.
Babs V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Vandaag wezen "high tea-en", was geweldig, heerlijke hapjes, vriendelijk en attent personeel. Alles ging op behalve de scones, die waren zonder jam of clotted cream een beetje droog. Klasse, komen zeker nog terug!
Jolanda L.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Lang moeten wachten tot iemand kwam helpen, was haar ontschoten, dit gold ook voor tafel 3 en 4.
De koffie met gebak was erg lekker maar er wordt niet hygiënisch gewerkt, het gebak werd direct na het opnemen van de bestelling buiten de vitrine op een stellage gezet waar steeds mensen kwamen afrekenen en boven het gebak stonden te ademen. Na hier wat van gezegd te hebben werd het gebak erg driftig terug in de vitrine geplaatst en andere gebakjes gepakt.
De kok stond broodjes te maken, pakte het vlees met blote handen waarna hij in een bak sla stond te graaien om het garnituur op de borden te plaatsen, nog even aan de neus wrijven en verder met de bestelling, dit alles zonder de handen te wassen.
De dames van de bediening hebben zeer lang gelakte nagels.
Bij het afrekenen was de dame bij de kassa nog steeds chagrijnig over mijn opmerking over het gebak en liet dit heel goed merken. Normaal geef ik fooi maar omdat de dame zo reageerde heb ik hiervan afgezien.
Jammer, de zaak ziet er leuk uit en met een beetje meer service en betere hygiëne is er iets heel leuks van te maken.
Fijnproever 81 B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Op een doordeweekse middag hebben we hier geluncht. De bediening was niet vlot, ze konden de drukte nauwelijks aan.(Krijsende baby's, rondrennende kinderen). Eventjes gewacht op de thee en daarna lang gewacht op een broodje filet Americain "luxe". Het enige luxe is dus wat zure rauwkost die je erbij krijgt, niet lekker en een gekookt ei in plakjes. De filet Americain smaakte ook wat zurig, had beter zelf een broodje kunnen klaarmaken. Mijn tafelgenoot had een tosti, maar ook dat zag eruit alsof je die zelf zo had kunnen klaarmaken. Presentatie was niet om naar huis te schrijven. Simpele lunchkaart, prijs/kwaliteit moet echt beter, zo ook de bediening. Verwacht hier absoluut geen hoogstandjes.