Op de Hej

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

Inge D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
"Vegetarisch? geen enkel probleem , wij gaan wat lekkers maken voor u" gaf de eigenaar aan de telefoon al aan. En dat lukte hem goed. We werden gastvrij ontvangen; "aha de vegetariërs, wij hebben iets heerlijks voor u bedacht" Een lekkere salade vooraf, eigen gemaakte ravioli met oesterzwammen gevuld en yoghurtijs met bosvruchten toe. Echt lekker gesmuld voor een zeer schappelijke prijs en zeer vriendelijk personeel. Een aanrader, ook voor de vegetariërs dus!
Gertruud D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
We hebben met een groep van 16 personen afgelopen zaterdag gegeten bij het restaurant Op de Hej.
Van te voren overleg gehad met Frank(eigenaar en kok) over opties menu. Een mooie keuze uit de gerechten was allemaal mogelijk. We werden heel warm ontvangen door Maurice die een echte gastheer is. We kregen van het huis een heerlijke amuse aangeboden en daarna volgde een heerlijk drie gangen diner. De zalm tartaar met scampi's als voorgerecht, zeebaars als hoofdgerecht en het heerlijke toetje van ananas carpaccio met bosvruchten sorbet ijs was allemaal even heerlijk en prachtig gedecoreerd. Dit restaurant kan ik van harte aanbevelen het is top kwaliteit in een ongedwongen sfeer en de prijs kwaliteit verhouding klopt!
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Restaurant bomvol. Alle tafeltjes bezet. Met 4 personen ( twee volwassenen en twee tieners) het Hej-menu genomen. Zowel de voorgerechten, bijv carpaccio en vitello tonato en de hoofderechten als de gestoomde kabeljauw, gegrilde tonijn en het runderstaartstuk smaakten perfect en de borden waren zorgvuldig opgemaakt. De Chileense huiswijnen
Van Mondo 56 zijn van goede prijs/kwaliteit. De eigenaren Zijn voorkomend en servicegericht. Knusse setting zonder overlast van andere tafels.
Jean H.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Gewoon een goed restaurant met mooie producten, enthousiaste bediening en vriendelijke prijsstelling.
Het verassingsmenu is erg 'braaf' (je verwacht toch ook echt verrast te worden met wat minder voor de hand liggende keuzes van de chef - maar dat bleek hier niet het geval) en wijkt ook te weinig af van de gewone kaart - maar biedt nog steeds heel veel waar voor je geld.
De wijnen en koffie zijn prima. De bediening is adequaat en vriendelijk, maar lijkt soms wat te gehaast.
D.B.E. G.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Een terechte IENS topper! Op de Hej is echt een pareltje in in het prachtige Limburgse Heuvelland. Het is alweer een tijdje geleden dat we zo aangenaam verrast werden door een restaurant waar we eerlijk gezegd nog niet eerder van gehoord hadden. Ontdekt door de Heerlijk10daagse en uiteraard vanwege de vele positieve recensies op deze site.
Het restaurant is klein en gezellig druk; je wordt hier enthousiast en hartelijk ontvangen door de gastvrouw en daardoor ontstaat meteen een lekker ongedwongen sfeer. Ook de chef helpt mee in de bediening, wat ook bijdraagt aan ons gevoel dat hier met liefde voor het vak gewerkt wordt.
Het kokos-currysoepje bij de amuse was wat te sterk van smaak, zeker voor een amuse, maar dat is dan ook meteen het enige puntje van kritiek op het eten: de vier gangen erna waren zonder uitzondering geweldig. Heerlijk verse producten, mooi opgediend en perfect bereid. Zo was de saus bij de runderbavet uitzonderlijk lekker: echt zo'n saus waar je nooit genoeg van op je bord hebt.
Wij begrijpen prima dat Op de Hej veel vaste klanten heeft: hier voel je je ouderwets welkom en eet je gewoon super voor een aantrekkelijke prijs. Wij wonen helaas wat ver weg om ook vaste klanten te worden, maar ons zien ze hier zeker nog wel eens terug.
Wie in het Heuvelland is moet hier absoluut heen! De wegen zijn prachtig, dus het is de trip altijd waard.
Legions .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Wat de mensen van Gault Milau sinds kort hebben ontdekt, wisten de vaste klanten van Frank en Fabienne natuurlijk al lang. Namelijk dat Restaurant op de Hej in Sint Geertruid een top adres is als je op zoek bent naar: lekker eten, met liefde bereid, van een constante kwaliteit, met een scherpe prijs/kwaliteit verhouding en een super service. Wij zijn er vandaag gaan lunchen en ik heb chef kok Frank verteld dat hij ons nog nooit teleur heeft gesteld. En dat is een prestatie in 10 jaar tijd! In die 10 jaar hebben wij steeds opnieuw genoten van steeds variërende smaken in een sobere maar smaakvolle inrichting. Het eten is bereid met top kwaliteit producten (vaak uit de regio) en dat proef je. Wat Restaurant op de Hej extra bijzonder maakt is dat Frank en Fabienne hun terugkerende klanten weten te waarderen en dit laten merken. Zij kennen hun klanten met naam en toenaam en zijn betrokken. Beste Frank en Fabienne - echt top! Wij blijven terugkomen! Voor de mensen die Restaurant op de Hej nog niet kennen: snel kennis gaan maken - het is echt de moeite waard:-)
Anne P.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Een kleinschalig restaurant, maar groots in alle opzichten: leuke vlotte bediening, mooie inrichting, maar vooral voortreffelijk eten. Het aspergemenu is een aanrader. Verrassende gerechten, bijzondere smaken op een mooi opgemaakt bord. Tot en met de koffie goed verzorgd.
Anne en Jopie Pera
Leo J.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Van de eerste tot de laatste minuut genieten. Een warm welkom van zowel de gastvrouw als de kok Frank, hij kwam er even bij zitten om het menu toe te lichten. Lekker aperitiefje met een mooie combinatie als amuse . Vervolgens het aspergemenu met een persoonlijke noot van de chef, heerlijke zalmsnippers in de aspergesoep. Ter afsluiting een dessert met een lék-vinger-lék-doum honingmousse. Kortom een heerlijk avondje in april.
Fabienne en Frank, bedankt. Lenny & Leo
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2014
Na onze eerste kennismaking met "Op de Heij" hebben we ook ons weekje Limburg daar afgesloten.
Wij hebben twee maal een verrassingsmenu GENOTEN. Het was oprecht een verrassings- menu. Goede smaak combinaties, perfect bereid, en mooi gepresenteerd, begeleid door een zeer passend en verrassend wijnarrangement. Volgens ons een goede reden voor een volgende vakantie in Zuid Limburg.
Marco E.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Evenals afgelopen twee jaar hebben we bij Op de Hej met kerst van het middag menu mogen genieten. En evenals vorige jaren was het werkelijk subliem! Op de Hej kookt op top niveau en kan zich meten met menig sterren restaurant. Vandaag was de combinatie van duif, bloedworst, zuurkool en calvados voor mij de absolute topper, echter ook de amuse van een bitterbal van snert op roggebrood was geweldig. De bediening is gastvrij en zeer persoonlijk in aanpak. De lokatie is buiten het gebaande pad en eenvoudig. In het kort: Voor wie van een voortreffelijke keuken houdt, is Op de Hej een restaurant dat je niet kunt missen en waar je graag een stukje voor om rijdt!
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2013
Wat een super gastvrijheid! Chileense huiswijnen: cabernet sauvignon, chardonnay en sauvignon blanc top! Amuses en menu van goede kwaliteit! Hier komen we voorjaar 2014 zeker terug!
Eef B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Zijn er al heel vaak langs gekomen op weg naar een andere camping. Nu maar eens gereserveerd: een ontdekking! Hartelijke ontvangst door beide eigenaars en het eten: top! Niet zo'n uitgebreide kaart maar evengoed was het lastig kiezen. Goede adviezen v.w.b. de wijnen en een voortreffelijke bediening. Hebben het bezoek nog maar een keer herhaald. En zullen zeker terug komen.
rob W.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Tijdens onze vakantie hebben wij hier 4 maal (in twee weken) gegeten. En bij alle gelegenheden hebben we het erg naar onze zin gehad. We kozen iedere keer voor het verrassingsmenu van de chef, dat dat was iedere keer buitengewoon aangenaam. De chef heeft liefde voor lekker eten en dat merk je. De porties zijn goed in balans, meer dan voldoende om het goed te proeven maar goed genoeg in balans om niet overvol te raken. Een deel van het gezelschap heeft ook een paar keer voor een volledig vegetarisch verrassingsmenu gekozen, en dat was beide keren origineel en erg lekker. De wijnen zijn lekker en schappelijk geprijsd. De staf verstaat zijn/haar vak, is enthousiast en gastvrij. De gastvrouw weet wie je bent, en als je al eerder een voorkeur of een allergie hebt doorgegeven, dan weet ze dat de keren daarna ook. Het gaat te ver om alle gerechten te beschrijven die we hebben gehad, maar wel twee voorbeelden: tartaar van zeebaars met tomaat en zoetzure venkel, en een torentje van gegrilde aubergine met een vulling van Val-Dieu kaas, tomaat & basilicum.

Bij een volgend bezoek van Limburg kom ik hier zeker terug.
wimenmarga B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
We hebben hier twee keer, op 2 en 9 augustus 2013, telkens met tien personen geluncht,. Het menu en de amuses waren twee keer geheel verschillend en goed aangepast aan het seizoen en de heersende temperaturen.
De ontvangst is bijzonder hartelijk, zonder te amicaal te worden. Met de wensen buiten of binnen gaat de gastvrouw heel natuurlijk en soepel om.
Met de dieetwensen (heel ingewikkeld) van een eter heeft de chef erg creatief gewerkt. Dit ontlokte deze gast de opmerking dat zelfs niet in een sterrenrestaurant zo goed met haar beperkingen was omgegaan!
De ingrediënten die op het bord komen, zijn net als de kooktechnieken van hoge kwaliteit.
De huiswijnen passen goed bij de diverse gangen en zijn zeer betaalbaar.
De uitleg bij de gerechten is duidelijk en inhoudelijk goed.
Kortom we moeten toch maar weer eens vaker 'de Hej Op' gaan.

Wim en Marga
roelm .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Op basis van de Iens beoordelingen zijn we hier terecht gekomen. We kozen voor het jubileum menu. Eerst konden we buiten op het terras van een amuse genieten. Smaakte goed.
Er waren wel veel vliegen, maar dat zal buiten de macht van de eigenaars liggen.
Binnen kregen we een voorgerecht met scampi's die was gewoon heerlijk. Hoofgerecht hadden we T bone steak en vis. Ook beide goed van smaak. De groente had misschien iets meer verrassing mogen hebben. Was nu een bedje van roerbakgroente.
Als dessert hadden we een ijskoffie die overheerlijk was. Mijn vrouw had een taartje van pompoen en die was te bitter van smaak. We gaven dit aan en de opmerking die we terug kregen was: "daar krijgen we echter veel complimenten over".
Dat kan maar, de smaak was gewoon (te) bitter.

Al met al vonden we het een (h)eerlijk menu met een goede prijs-kwaliteitverhouding. We komen zeker nog eens terug.
Gert G.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Bijzonder goed ontvangen in een bijzonder gastvrije sfeer; prima huiswijnen, mooi voorgerecht, uitstekend hoofdgerecht(kabeljauw) en fijn nagerecht. Hartelijkheid gecombineerd met prima kwaliteit en ontspannen sfeer... Voor herhaling vatbaar.
Frieda S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Evenals vorig jaar op vakantie in Sint Geertruid, en een bezoekje aan Op de Hej stond hoog op het verlanglijstje. Wat is dit toch een heerlijke plek: geweldige kwaliteit van bevlogen chef en hartelijke gastvrouw. Woensdagavond was vol, we konden nog wel op zondagmiddag, en we hebben een heerlijk dagmenu genomen. Buiten, op het terras, onder de parasol. Een amuse, salade met kaasje Val Dieu, daarna Victoriabaars en mijn partner varkenslende. Toe kersenbavarois, met gemarineerde kersen, en koffie met chocoladelekkernijtjes (w.o. kersen in chocola). Herkenning van vorig jaar. Zeer aan te raden.
Wietse K.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Wat een ervaring!Na de kleine weggetjes in het Limburgse land werden we bij binnenkomst zeer hartelijk onthaald door mensen die met hart en ziel met hun restaurant bezig zijn. Echt Limburgs, gezellig, ontspannen. Alle gerechten waren precies goed: een waar feestmaal. Extra compliment voor de carpaccio van bloedsinaasappel: simpelweg verukkelijk!
Vaessens .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2013
Het heerlijke eten en de huiselijke sfeer maken dat je hier steeds weer terug komt. Deze keer hebben we met een gezelschap van 7 personen genoten van oa het heerlijke asperge menu.
Ook de filet Mignon was heerlijk mals en precies zo gebakken als gevraagd. Of je nu met z'n tweeën eet of met een groot gezelschap, het eten is altijd van uitstekende kwaliteit en je voelt je erg op je gemak.
Carole D.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
In 'the middle of nowhere' in het uiterste puntje van Nederland ligt dit onverwachte eetpareltje. Wat een verwennerij door de chefkok en zijn vrouw. Alles even vers, heerlijk en mooi opgediend.Klasse! De sobere inrichting van het restaurant is een bewuste keuze, zo werd ons duidelijk gemaakt: ook de passanten moeten binnen willen komen voor een hapje. Wij vergaten die al gauw toen we zagen wat we op ons bord getoverd kregen. De wijnen (voor ons los per glas) waren ook prima. Als we de Tefaf weer bezoeken komen we zeker weer langs. Met stip aanbevolen!