Op de Hej

Erg gunstig
Erg rustig
Teamcl .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Dit was ons tweede bezoek aan dit restaurant en we vonden het alle vier weer even goed als de eerste keer. Namen een verrassingsmenu . Alle 4 gerechten vonden we heerlijk en de opmaak van de borden was als een schilderij. Bij ons gaat ie zeker in de favorieten. Ontvangst en bediening ontspannen en hartelijk ook oplettend
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Je moet er echt bewust naar toe (rijden), maar dat is het zeker waard. De ontvangst is hartelijk, met handdruk en al. Het restaurant is niet heel groot en daar ligt gelijk het enige minpunt; toen wij er aten zat er o.a. een groep van 8 personen en was het soms bijna moeilijk om elkaar te verstaan, ook al omdat de tafels vrij breed zijn en je dus tegenover elkaar net wat verder weg zit..
Maar het eten was heerlijk! Voor ons spongen de voorgerechten eruit; zowel de carpaccio van hert als de salade met gerookt wildzwijnham waren top. Als hoofdgerecht aten we beide een lekkere combinatie van fazant en hert. Ook de nagerechten van het Hej menu - mango parfait en aan kaasplankje - waren erg lekker. De bediening is vriendelijke en attent. Wat verder opviel; alle glazen wijn werden aan tafel (royaal) uitgeschonken, een karafje kraanwater komt om niet op tafel. En zo kun je met z'n 2en heerlijk eten en drinken voor net honderd euro. Wat ons betreft een aanrader!
CK_SK .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Wederom heerlijk genoten van culinaire gerechten.
Ondanks onze voedselallergieen ( o.a koemelkeiwitten, gluten, suiker, e-nummers etc...), zijn er zeer smaakvolle gerechten aan ons geserveerd.
Tevens is het contact met kok en bediening zeer oprecht en hartelijk.
Goede bediening en gezellig sfeer.
Zowel bediening als kok verstaan hun vaak zeer goed.
Een absolute aanrader!!

Nogmaals bedankt voor de fijne en smaakvolle avond!!
ingedl .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
"Vegetarisch? geen enkel probleem , wij gaan wat lekkers maken voor u" gaf de eigenaar aan de telefoon al aan. En dat lukte hem goed. We werden gastvrij ontvangen; "aha de vegetariërs, wij hebben iets heerlijks voor u bedacht" Een lekkere salade vooraf, eigen gemaakte ravioli met oesterzwammen gevuld en yoghurtijs met bosvruchten toe. Echt lekker gesmuld voor een zeer schappelijke prijs en zeer vriendelijk personeel. Een aanrader, ook voor de vegetariërs dus!
Gertruud D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
We hebben met een groep van 16 personen afgelopen zaterdag gegeten bij het restaurant Op de Hej.
Van te voren overleg gehad met Frank(eigenaar en kok) over opties menu. Een mooie keuze uit de gerechten was allemaal mogelijk. We werden heel warm ontvangen door Maurice die een echte gastheer is. We kregen van het huis een heerlijke amuse aangeboden en daarna volgde een heerlijk drie gangen diner. De zalm tartaar met scampi's als voorgerecht, zeebaars als hoofdgerecht en het heerlijke toetje van ananas carpaccio met bosvruchten sorbet ijs was allemaal even heerlijk en prachtig gedecoreerd. Dit restaurant kan ik van harte aanbevelen het is top kwaliteit in een ongedwongen sfeer en de prijs kwaliteit verhouding klopt!
WVB60 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Restaurant bomvol. Alle tafeltjes bezet. Met 4 personen ( twee volwassenen en twee tieners) het Hej-menu genomen. Zowel de voorgerechten, bijv carpaccio en vitello tonato en de hoofderechten als de gestoomde kabeljauw, gegrilde tonijn en het runderstaartstuk smaakten perfect en de borden waren zorgvuldig opgemaakt. De Chileense huiswijnen
Van Mondo 56 zijn van goede prijs/kwaliteit. De eigenaren Zijn voorkomend en servicegericht. Knusse setting zonder overlast van andere tafels.
hans49B .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Uitstekende en hartelijke ontvangst. Heerlijk gegeten. Bijzonder voorgerecht: een pannacotta met onder andere paling. Ook het hoofdgerecht was bijzonder smakelijk.
Miriam_Kerkrade .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Voor het citroentaartje met frambozensorbet en de zuurkoolbitterbal kom ik vast en zeker weer terug. Erg lekker :) Groetjes, Miriam
slike .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Een hartelijke handdruk als welkom. Begin van een avond genieten van lekker eten. We genieten nog na van de knolselderij pana cotta. De kabeljauw perfect klaargemaakt. Tot slot een overheerlijk dessert van ananasijs en pina colada. De bediening is professional en erg hartelijk. prachtig gelegen aan de heiweg tussen mesch en st geertruid. Bent u in de buurt voor vakantie, dan mag u dit restaurant niet missen.
Jean H.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Gewoon een goed restaurant met mooie producten, enthousiaste bediening en vriendelijke prijsstelling.
Het verassingsmenu is erg 'braaf' (je verwacht toch ook echt verrast te worden met wat minder voor de hand liggende keuzes van de chef - maar dat bleek hier niet het geval) en wijkt ook te weinig af van de gewone kaart - maar biedt nog steeds heel veel waar voor je geld.
De wijnen en koffie zijn prima. De bediening is adequaat en vriendelijk, maar lijkt soms wat te gehaast.
Lex V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Op Eerste Pinksterdag hebben we met vier personen de 70-ste verjaardag van mijn zwager Harrie de Heij uit Lelystad gevierd. Speciaal gekozen voor " op de Hej", ook vanwege de ludieke naamgelijkenis.
Het werd een geslaagde avond. Lekker buiten gegeten. De drie voorgerechten: makreelsalade, carpaccio en zalm werden niet alleen charmant opgediend, maar waren bovendien zeer smaakvol. Gastvrouw Fabienne adviseerde zowel de rode en witte huiswijn, die bij het hele gezelschap in goede aard viel. Ook de hoofdgerechten: schol, eendenborst en varkensrollade zorgden voor een aangenaam hoofdpunt.
Op advies van kok Frank werd de avond, speciaal voor de dames, afgesloten met een grand dessert. Prima.
Al met al een aanrader, waarbij ikzelf de afstand vanuit mijn woonplaats Zutendaal/België naar Sint Geertruid (45 minuten) voor een volgend bezoek geen belemmering vind.
D.B.E. G.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Een terechte IENS topper! Op de Hej is echt een pareltje in in het prachtige Limburgse Heuvelland. Het is alweer een tijdje geleden dat we zo aangenaam verrast werden door een restaurant waar we eerlijk gezegd nog niet eerder van gehoord hadden. Ontdekt door de Heerlijk10daagse en uiteraard vanwege de vele positieve recensies op deze site.
Het restaurant is klein en gezellig druk; je wordt hier enthousiast en hartelijk ontvangen door de gastvrouw en daardoor ontstaat meteen een lekker ongedwongen sfeer. Ook de chef helpt mee in de bediening, wat ook bijdraagt aan ons gevoel dat hier met liefde voor het vak gewerkt wordt.
Het kokos-currysoepje bij de amuse was wat te sterk van smaak, zeker voor een amuse, maar dat is dan ook meteen het enige puntje van kritiek op het eten: de vier gangen erna waren zonder uitzondering geweldig. Heerlijk verse producten, mooi opgediend en perfect bereid. Zo was de saus bij de runderbavet uitzonderlijk lekker: echt zo'n saus waar je nooit genoeg van op je bord hebt.
Wij begrijpen prima dat Op de Hej veel vaste klanten heeft: hier voel je je ouderwets welkom en eet je gewoon super voor een aantrekkelijke prijs. Wij wonen helaas wat ver weg om ook vaste klanten te worden, maar ons zien ze hier zeker nog wel eens terug.
Wie in het Heuvelland is moet hier absoluut heen! De wegen zijn prachtig, dus het is de trip altijd waard.
Legions .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Wat de mensen van Gault Milau sinds kort hebben ontdekt, wisten de vaste klanten van Frank en Fabienne natuurlijk al lang. Namelijk dat Restaurant op de Hej in Sint Geertruid een top adres is als je op zoek bent naar: lekker eten, met liefde bereid, van een constante kwaliteit, met een scherpe prijs/kwaliteit verhouding en een super service. Wij zijn er vandaag gaan lunchen en ik heb chef kok Frank verteld dat hij ons nog nooit teleur heeft gesteld. En dat is een prestatie in 10 jaar tijd! In die 10 jaar hebben wij steeds opnieuw genoten van steeds variërende smaken in een sobere maar smaakvolle inrichting. Het eten is bereid met top kwaliteit producten (vaak uit de regio) en dat proef je. Wat Restaurant op de Hej extra bijzonder maakt is dat Frank en Fabienne hun terugkerende klanten weten te waarderen en dit laten merken. Zij kennen hun klanten met naam en toenaam en zijn betrokken. Beste Frank en Fabienne - echt top! Wij blijven terugkomen! Voor de mensen die Restaurant op de Hej nog niet kennen: snel kennis gaan maken - het is echt de moeite waard:-)
Anne P.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Een kleinschalig restaurant, maar groots in alle opzichten: leuke vlotte bediening, mooie inrichting, maar vooral voortreffelijk eten. Het aspergemenu is een aanrader. Verrassende gerechten, bijzondere smaken op een mooi opgemaakt bord. Tot en met de koffie goed verzorgd.
Anne en Jopie Pera
Leo J.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Van de eerste tot de laatste minuut genieten. Een warm welkom van zowel de gastvrouw als de kok Frank, hij kwam er even bij zitten om het menu toe te lichten. Lekker aperitiefje met een mooie combinatie als amuse . Vervolgens het aspergemenu met een persoonlijke noot van de chef, heerlijke zalmsnippers in de aspergesoep. Ter afsluiting een dessert met een lék-vinger-lék-doum honingmousse. Kortom een heerlijk avondje in april.
Fabienne en Frank, bedankt. Lenny & Leo
Bojoan .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Afgelopen weekend eindelijk hier kunnen reserveren en het was helemaal top, zowel qua eten als que service. De kok kent absoluut zijn vak. We bestelden het paasmenu, waarbij vooral ook het voorgerecht heel bijzonder was: een combinatie van ingrediënten die je zelf niet zou bedenken, maar echt helemaal klopte. Ook onze dochter heeft genoten. We komen dus zeker terug!
George G.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Een aanrader, hartelijke ontvangst en service zoals deze moet zijn, betrokken maar niet opdringerig. Genoten van een heerlijk aspergemenu met perfect passend lamsvlees. Op vakantie in Vijlen vonden we dit restaurant op iens en de positieve recensies werden voor ons helemaal bewaarheid. Het stukje rijden meer dan waard.
mcleroux .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Afgelopen zaterdag onze zilveren bruiloft (31 genodigde) gevierd met koffie en vla buiten op het terras, wandelingetje en daarna een voortreffellijk diner, met vooraf 2 amuses van de zaak. Frank en Fabienne hadden alles tot in de puntjes geregeld. De sfeer was heel gemoedelijk: net een grote huiskamer waar alles mogelijk is. Ook met de kinderen werd goed rekening gehouden.

Caroline en Maurice
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2014
Na onze eerste kennismaking met "Op de Heij" hebben we ook ons weekje Limburg daar afgesloten.
Wij hebben twee maal een verrassingsmenu GENOTEN. Het was oprecht een verrassings- menu. Goede smaak combinaties, perfect bereid, en mooi gepresenteerd, begeleid door een zeer passend en verrassend wijnarrangement. Volgens ons een goede reden voor een volgende vakantie in Zuid Limburg.
NLSusan .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Zalig eten in prettig restaurant, waar goede service en gastvrijheid normaal zijn. Het eten erg lekker, mooie smaakcombinaties en ook mooi gepresenteerd. De gastvrouw is bijzonder vriendelijk en vrolijk. Je wordt kundig geadviseerd over het eten en de wijnen. De kok komt zelf af en toe restaurant in, en je kunt hem dus vragen stellen of een praatje maken. Echt een aanrader, dit restaurant!