Op de Hej

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag
EdenAnnie .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Na drie maanden weer een keer bij Op de Hej gegeten. Opnieuw voortreffelijk. De amuse (ommeletje met roomkaas en kroketje met spinazie en geitenkaas) was een smakelijke start.
Mijn voorgerecht was een tarte tatin van witlof met mango chutney en wasabi mayonaise. Wat een heerlijke smakencombinatie. Mijn vrouw had de als altijd smakelijke salade met val dieu kaasje als voorgerecht.
Het hoofdgerecht was eveneens zeer smakelijk. Mijn vrouw kon nog net (aan het einde van het seizoen) van de skrei genieten en mijn gevulde parelhoenfilet met cranberrysaus smaakte ook voortreffelijk.
Dessert ? Chocolademousse met mangosorbet. Klinkt gewoon, maar de presentatie maakte ook dit tot een bijzonder gerecht.
Prima prijs/kwaliteit verhouding. Aanbevolen.
Monikie .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Wat was het geweldig om hier te eten ! Het eten was voortreffelijk en de sfeer buitgewoon ! Echt een aanrader. Een restaurant hoe een restaurant hoort te zijn ! Dus echt een aanrader! Advies wel om te reserveren !
Coen B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Zonder te reserveren naar op de Hej gegaan, helaas bleken alle tafels al bezet en dus een aantal dagen later terug gekomen. Wederom een zeer hartelijke ontvangst en een mooi tafeltje op het terras toegewezen gekregen. Gekozen voor het 4 gangen verrassing menu met wijnarrangement en zeer lekker gegeten. Een interessante combinatie van smaken en steeds met een goed passende wijn geserveerd. Ik kon zelfs de chocolademouse waarderen(ik houd zelf niet van chocolade) .

Helaas wonen we niet in de buurt en kunnen we niet zomaar langs gaan om te eten, anders zouden we er beslist vaker komen.
J. B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Vriendelijk ontvangst met een hand van Frank. We hebben allebei het weekmenu gekozen. Vooraf een amuse, met soep en eend. Gerechten worden leuk opgemaakt,smaak is goed en hoeveelheid oké. Jammer dat alles snel achterelkaar kwam, waardoor je een vol gevoel kreeg. Tot slot een koffie, waarbij je ongevraagd een aantal zoetigheden geserveerd krijgt. Het laatste zie je terug op de rekening met 2x 5 euro.
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Het was een zeer goede keuze om voor restaurant Op de Hej te kiezen. Kleinschalig. professionele bediening en ambiance.
Top voor iedereen een aanrader!
Dubbel H.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Zoals altijd een warm welkom bij Op de Hej. Deze keer waren wij eensgezind in onze keuze voor het weekmenu met op ons verzoek in afwijking van het menu een aspergevoorgerecht van de aspergekaart. Van de gemarineerde asperge met tonijn of gebakken asperge met carpaccio had de laatste onze voorkeur. Het visstoofpotje van kabeljauw, zeebaars, tillapia en garnalen was prima evenals het passie-ijs met heerlijk gemarineerde verse aardbeien. De Grauburgunder uit de Pfalz smaakte uitstekend bij deze gerechten. De espresso met friandise is bijkans een extra nagerecht. Enige opmerking betreft het broodbeleid: het brood mag best al voor de amuse op tafel in plaats van vlak voor het voorgerecht. Wij komen hier al jaren met plezier en blijven dat ook samen met vrienden doen.
Dorus M.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Geweldig gegeten met een groep van 7. Enorm goede service en heerlijk eten! Het interieur is heel modern en fris met een geweldig uitzicht. Terras buiten had super geweest als er volop zon was, dus moeten we nog maar een keer terug komen midden zomer :)
Erg gezellig en heel erg lekker dus, het toetje "farfait van bastogne met karamelsaus" is een dikke aanrader voor de zoetekauw en de "scropino" als toetje was tevens erg lekker! Menu's zelf heeft iedereen van genoten!
Janenjoke .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Met een partner die een asperge allergie heeft in mei in Limburg gaan eten. Je moet het maar durven, maar bij Op de Hej kan dat, want er wordt uitstekend rekening mee gehouden. Mijn partner bestelde het 4-gangen verrassingsmenu en ik heb twee asperge gerechten van de kaart besteld met het verzoek die in te passen in een 4-gangen menu. De gemarineerde asperges met een perfect gegaarde tonijn waren voortreffelijk, terwijl de overkant een zeer smakelijke combinatie van coquilles, garnalen en paling kreeg. Het tweede gerecht was voor ons hetzelfde, schelvis – wederom prima gegaard - met risotto met zeevruchten. Op de hoofdgerechten, de lamsfilet met asperges en het staartstuk van kalf viel niets aan te merken. Tenslotte kregen we als dessert een kleine proeverij van verschillende nagerechten van de kaart. En dat alles begeleid door bijpassende wijnen, waar heel goed rekening werd gehouden met de verschillende gerechten.
Op de nota bleken twee verrassingsmenu’s te zijn gerekend, heel schappelijk! Maar ook buiten dat hanteert Op de Hej een voortreffende prijs / prestatie verhouding! Als we weer in Limburg zijn kan Op de Hej op ons rekenen!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Op de Hej was eigenlijk de belangrijkste reden om terug te gaan naar St. Geertruid voor een korte vakantie. De mensen aldaar zijn allerhartelijkst, het eten is heerlijk, en het aangeboden wijnarrangement past perfect. Alle reden om een logement op loopafstand te zoeken.
Na de goede ervaring van verleden jaar hebben we gewoon 2 x een verrassing menu (de eerst mogelijk dag na aankomst, en de laatste avond voor vertrek) genomen. De eerste keer 3 gangen, en de tweede keer 4 gangen.
Het nadeel van een verrassing menu is dat je gen bewuste keuzes maakt, en dan blijft minder goed hangen wat je gegeten hebt. Excuses voor eventuele ommissies.
De eerste keer: vooraf een panacote met daarop een gelei gemaakt met een plaatselijke likeur, met daarbij mousse met gerookte paling. Een prijswinnend gerecht volgens Frank, en terecht (schrijft iemand waar je maar heel moeilijk gerookte paling aan kwijt kunt). Het hoofdgerecht was heerlijk zacht kalfsvlees, gevolgd door een mini proeverijtje van nagerechtjes, waarvan de crême brulée een bijzonder goede indruk achtergelaten heeft.
De dag voor vertrek hebben wij een 4 gangen verrassings men GENOTEN, waarvan de asperges met Tonijn en de mango mousse uit het mini grand dessert speciale vermelding verdienen. Als ik al iets op MOET merken is het dat er over de volgorde van de kazen in de betreffende gang gediscussieerd zou kunnen worden. Ik heb ze in ieder geval veranderd. De keuze begeleidende wijnen verdien t een compliment!
EdenAnnie .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Wij komen regelmatig bij Op de Hej en komen ook elke keer weer met genoegen terug. Frank kookt voortreffelijk en Fabienne is een enthousiaste en hartelijke gastvrouw.
We schrijven evenwel nu voor het eerst een recensie op deze site, nadat we vandaag voortreffelijke asperges hebben gegeten. Mijn vrouw kreeg asperges bereid op vlaamse wijze en ik kreeg asperges met zalm. Klinkt allemaal gewoon, maar het was voortreffelijk bereid en mooi opgediend.
Eigenlijk begon het al met de amuse: gerookt sprotje met zoetzure venkel en ook een mousse van serranoham. Smaakte voortreffelijk.
Kortom, we komen graag in dit gezellige restaurant. Helaas regende het vandaag en was het te koud voor het terras.
RogerLanaken .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Op aanraden van meerdere personen restaurant Op de hej besproken ter gelegenheid van ons huwelijk.
Al meteen bij aankomst en entree was er een goed gevoel over de accommodatie gastvrijheid, service niveau.
Vooraf hebben we een vijf gangen menu besproken met Frank voor onze 10 gasten.
Op de huwelijksdag top avond genoten van de gerechten met begeleidende wijnen.
Ook onze gasten spraken zich zeer lovend uit over de menu's, service en keuken vakmanschap.
Kortom een zeer goed restaurant, een zeer goede prijs kwaliteit verhouding en een absolute aanrader.
Mensen van buiten Maastricht wil ik melden dat de paar kilometers naar dit restaurant zeer de moeite waard zijn.

Roger en Andrea Hochstenbach, Lanaken Belgie.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Kleinschalig restaurant met goede zitgelegenheid en gezellige aankleding .
Bediening vlot en vriendelijk.
Tefafmenu was heerlijk van smaak, gekozen voor de vis.
De andere personen hadden het menu van op de Hej zelf. Waarbij zowel de carpaccio als de bospaddenstoelen soep als zeer lekker ervaren werd.
Nagerecht vanille ijs met warme bosvruchten was heerlijk van smaak.
Legions .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Afgelopen week heb ik mijn verjaardag gevierd bij Op de Hej. Er was net een hele nieuwe menu kaart - dus weer veel nieuwe gerechten en lekkere combinaties. Ik had een carpaccio van courgette met rode mul en scampi (lekker fris en een heerlijke combinatie) en daarna de dry age Irish beef met huisgemaakte saus bearnaise. Super! En zoals wij gewend zijn was de service warm en persoonlijk. Wij komen al tien jaar bij Restaurant op de Hej en de kwaliteit is altijd constant - Chef kok Frank staat gewoon op eenzame hoogte wat de prijs-kwaliteit verhouding betreft!
Krokant .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Door de sneeuw naar dit verlaten oord en het was weer alleszins de moeite waard. Er wordt subtiel gekookt, het ziet er prachtig uit en de porties zijn helemaal goed. De skrei met romige zuurkool is top. Mooie betaalbare pinot noir erbij. Attente bediening. Een betere prijs-kwaliteit verhouding is in deze streek nauwelijks te vinden. Frank en Fabienne zijn een vaste waarde geworden met eigen klassiekers en telkens weer iets verrassends op het menu.
Minpuntje? Er zou wat aan de akoestiek gedaan kunnen worden.
Eefje1984 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Wij hebben ons afgelopen valentijnsdag heerlijk laten verwennen door de koks en de vriendelijke bediening van restaurant op de hej ? ze hadden een heel bijzonder valentijns-menu samen gesteld waar wij enorm van hebben genoten, de tafels waren romantisch versierd met hartjes en overal in het lokaal stonden de kaarsjes te branden, het licht was gedimd en er hing een gezellige, warme sfeer. Zelfs de borden waar het eten op geserveerd werd waren versierd met hartjes die eetbaar waren, bijvoorbeeld uit wortel! Het eten was uit de kunst, van voorgerecht en het heerlijk zelfgebakken brood, naar hoofdgerecht naar toetje.. een en al verwennerij en genot voor de mond en maag!! Daarbij een wijn arrangement besteld en iedere wijn paste perfect bij het daarvoor uitgekozen gerecht... en iedere wijn werd mondeling uitgelegd ???? Wij hebben een enorm mooie, gezellige en heerlijke avond gehad!
Petri62 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Weer met Valentijn bij jullie gegeten. En als vanouds was het weer heerlijk!
Deze keer voor het verrassingsmenu gekozen. Lekker veel variatie en goede wijnkeuze erbij.
Het was weer Toppie! En niet te vergeten de service was zoals altijd heel warm een vriendelijk.
Kwaliteitsrestaurant waar de klant nog koning is.
SLS08 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Wij komen niet uit de buurt, maar zaten op iens naar een restaurant te zoeken met goede recensies. Na de recensies gelezen te hebben, waren wij erg nieuwsgierig. Het was al tegen 8 uur voordat wij gingen eten en het restaurant sloot om 9 uur. Geen probleem voor de eigenaar.
Een warme welkom.
Met een Amuse van eendenleverpate en een soepje begon de avond al goed. Wij hadden een 3 gangen menu genomen, het hoofdgerecht, hertenbiefstuk, heerlijk! Afgesloten met een Stoofpeertjessoep, heel apart, maar erg lekker!
Jean M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
wij hebben eindelijk de gelegenheid gekregen om een plaats te krijgen bij op de Heij ook geprofiteerd van het 10 daagse diner menu . wat een beleving van carpacio kalfswang herte biefstuk met nog een toetje daarna koffie met een AVERNA likeur ook de wijn is zeer goed en niet duur. voortreffelijk zeer goede bediening hartelijk spontaan. kan me voorstellen dat je 3 weken moet wachten om hier een heerlijke avond mag doorbrengen
Teamcl .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Dit was ons tweede bezoek aan dit restaurant en we vonden het alle vier weer even goed als de eerste keer. Namen een verrassingsmenu . Alle 4 gerechten vonden we heerlijk en de opmaak van de borden was als een schilderij. Bij ons gaat ie zeker in de favorieten. Ontvangst en bediening ontspannen en hartelijk ook oplettend
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Je moet er echt bewust naar toe (rijden), maar dat is het zeker waard. De ontvangst is hartelijk, met handdruk en al. Het restaurant is niet heel groot en daar ligt gelijk het enige minpunt; toen wij er aten zat er o.a. een groep van 8 personen en was het soms bijna moeilijk om elkaar te verstaan, ook al omdat de tafels vrij breed zijn en je dus tegenover elkaar net wat verder weg zit..
Maar het eten was heerlijk! Voor ons spongen de voorgerechten eruit; zowel de carpaccio van hert als de salade met gerookt wildzwijnham waren top. Als hoofdgerecht aten we beide een lekkere combinatie van fazant en hert. Ook de nagerechten van het Hej menu - mango parfait en aan kaasplankje - waren erg lekker. De bediening is vriendelijke en attent. Wat verder opviel; alle glazen wijn werden aan tafel (royaal) uitgeschonken, een karafje kraanwater komt om niet op tafel. En zo kun je met z'n 2en heerlijk eten en drinken voor net honderd euro. Wat ons betreft een aanrader!