Op de Brusse

Brussendijk 4 7095 BD De Heurne Nederland Kaart

Over restaurant Op de Brusse

Alles uit eigen tuin

In dit gezellige boeren huiskamerrestaurant maken eigenaren Petra en Reinier hun droom ‘van grond tot mond’ waar. Zij oogsten hun eigen groenten, plukken verse vruchten voor in de taart, maken hun eigen yoghurt en kaas en beschikken vooral over een trotse glimlach die bijna nooit van hun gezicht verdwijnt. Hier kom je helemaal tot rust. Maak eerst een mooie fiets- of wandeltocht en strijk daarna neer voor een heerlijk diner afkomstig uit de moestuin!

Meer informatie over restaurant Op de Brusse

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 18:00 - 22:30

Erg voordelig
Werner D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Op de Brusse is een hele aparte ervaring. Je komt echt binnen in een boerderij. De eerste indruk is letterlijk; "waar ben ik nu toch terecht gekomen". Op het moment dat je de deel op komt en de tafeltjes ziet staan, krijg je een warm gevoel, je bent hier meer dan gast. De gastvrouw en gastheer hebben alle tijd voor je en het eten is ronduit goed en smaakvol. Het wordt eerlijk opgediend en de Achterhoekse wijnen zijn er voortreffelijk bij. Of zoals de gastheer het zegt; "bij een Achterhoeks zwijn en aardappeltjes en rode kool uit de Heurne, hoort een wijn van dezelfde grond"! Iedere seconde hebben we genoten!
FrankHeinen .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We zijn in best veel restaurants geweest maar dit is echt een hele speciale ervaring. Je loopt echt een boerderij op. Modder op het pad, niet echt duidelijk waar je heen moet, een klein deurtje door en daar achter de kok/boer/ober die je warm verwelkomt. Dan kom je binnen in een leuk ingerichte ouderwetse omgebouwde schuur. Gezellig.
Daar wordt je netjes begroet en wordt je verteld wat er vandaag op het menu staat. Zoveel mogelijk biologisch en lokale ingrediënten, liefst van eigen land. Er is dus niet echt een menu.
En dan is het heerlijk rustig genieten van de diverse maaltijden met speciale en overheerlijke ingrediënten.
Het was voor ons ruim voldoende, zoals het op de boer hoort. En echt super lekker.
Het dessert was in buffet vorm, je mocht lekker pakken. Niet dat daar nog veel ruimte voor was na de heerlijke gerechten....
De rekening hoor je niet over te praten maar laten we het zo zeggen een super prijs kwaliteit verhouding!
11456758 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
We werden allervriendelijkst ontvangen.We gingen eerst in het lounch gedeelte zitten bij een waanzinnige houtkachel. Reinier kwam uit de keuken om te vertellen wat er op het menu stond. Voorgerecht was een klein pastaschoteltje met heerlijke groenten+ zelfgemaakt brood. Echt heerlijk van smaak. Tussengerecht was een pizaatje met asperges en eigen gerookte ham, echt een topper. Hoofdgerecht: Keuze uit vlees of vis. Wij komen regelmatig terug om deze beleving met vrienden te delen. Ook het desert is altijd verrukkelijk. De ambiance idyllisch. Echt een aanrader als je in de buurt vertoefd.
Jelle R.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Heerlijk gegeten in een sfeervolle authentieke boerderij! Bij ontvangst kregen we een heerlijke appelsap van appels uit eigen boomgaard. De kok kwam zelf het menu van de dag vertellen en de bestelling opnemen. De 4 gangen waren stuk voor stuk erg lekker en zien er ook fantastisch lekker uit.

De sfeer die hier hangt is 'gemudeluk' en ongedwongen. Dít is nou de Achterhoek op en top.

Het was de eerste, maar zeker niet de laatste keer eten hier!

Echte aanrader voor iemand die de achterhoekse sfeer (én lekker eten) wil proeven!
Niels W.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2014
Eerlijke tent. Bijzonder in zijn soort. Lekkere bende om de boerderij heen en alles is nog zoals het ooit was. De kachel wordt uren van te voren al aangemaakt. Voor het geld is het eten uitstekend. Wij hebben er met ons kleine bedrijf samen gekookt. Aanrader.
Karen S.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Gisteren ben ik hier vanuit het MSVN wezen high tea'en en dat vond ik heel dubbel.
De high tea zelf was goed/ lekker geregeld; een mooi gepresenteerde etagere voor zoete lekkernijen en met zorg en aandacht bestede schalen met hartige hapjes. Ook kon je goed proeven dat alle hapjes 'huisgemaakt/ met producten van eigen land' bereid waren, erg leuk en lekker. Ook de verschillende thee soorten waren 'vers'; je moest zelf thee trekken met de blaadjes en andere toevoegingen voor de smaak.
De eigenaars kwamen ook telkens persoonlijk vertellen welke hapjes we kregen en 'waar vandaan' (toch leuk om te weten).
De ambiance is wat het zo dubbel maakte. Door het mooie weer zaten we buiten in de tuin/ nabij de moestuin en temidden van grazende koppen/ in de nabijheid grazende koeien, heel erg de typische boerderij sfeer. Echter bleek de accommodatie niet bepaald rolstoelvriendelijk (hoewel dat wel op verschillende 'restaurant/diner- sites, zeker als je zoekt via de zoekmachine, als 'aangepast' vermeldt staat); het natuurlijke terrein is lastig om zelf met de rolstoel te berijden en er is geen invalidentoilet aanwezig dus dat was een behoorlijk minpuntje
Loes D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Heerlijk restaurant, altijd erg gezellig, lekker eten leuke bediening. De kok ( Reinier) komt zelf ook altijd meehelpen en de desserts staan uitgestald in de oude boerderij keuken. In de zomer kan je hier heerlijk buiten zitten en uitkijken over de landerijen en het vee. Ook een aanrader is de pipo wagen die gehuurd kan worden om te overnachten.
EvertM .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2013
Hier kan je echt fantastisch eten! zoals bovenstaande proever ook al schrijft, er is hier geen menukaart maar dat is absoluut geen nadeel.
Heerlijke eerlijke gerechten voornamelijk uit eigen tuin of de streek en alles is biologisch.

Mocht u ooit in Gelderland zijn dan is dit adres echt een aanrader.

De ambiance is ook erg leuk, we werden ontvangen met een heerlijke appelsap! van appels uit eigen boomgaard in de lounge hoek.

Daarna heerlijk gegeten voor de haard, romantiek ten top.

De desserts zijn een aparte vermelding waard, er is van alles, wat als buffet wordt geserveerd in de oude keuken, ik ben denk ik 3 keer gelopen.

Mochten we weer in de buurt zijn... dan weten wij wel waar we gaan eten!
Esmarev .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Eten bij en boerderij restaurant, dat leek ons wel wat. Nou, dat was het ook.

We begonnen met 2 verschillende droge witte wijnen, biologisch. Beide van Nederlandse bodem, en bijzonder goed!!

Er is geen menu. Je kunt wel aangeven vis, vlees of vegetarisch.

Vooraf een salade met huisgerookte kip: bijzonder lekker. Mals en met een hele mooie rooksmaak. De soep met groenten uit eigen tuin was smullen. Zo wil ik soep kunnen klaarmaken. Het vegetarische hoofdgerecht me aubergine, pittige tomatensalsa was ook bijzonder lekker. mooie smaak.

Iedereen om ons heen zat erg te genieten.

De ambiance is leuk, gezellig bij de houthaard. De eigenaren hebben iets heel bijzonders gecreëerd, waar we zeker gaan terugkomen. alleen al voor de wijnen!