Oostergoo

Meer informatie over restaurant Oostergoo

• : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

Maandag t/m Zondag

• Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Eten7,4/10
Service7,7/10
Decor8,1/10
Gaby D. Fijnproever (4 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Wij hebben met een vriendengroep biefstuk van de BBQ gegeten. Prachtige bij passende wijnen. Wat een heerlijke ervaring!! Overigens hebben ze een zeer goed lunch kaart en een goed ontbijtbuffet. Kortom ...tot gauw!
Norbert S. Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Al vele jaren onze favoriete plek in Friesland! De unieke ligging aan het water en het prachtige nieuwe terras is geweldig. We hebben weer heerlijk gegeten en genoten van de wijnen. De gastheer en zijn team maken er altijd iets speciaals van en niets is te gek! Hier vind je nog echte ouderwetse service!
Henny K. Fijnproever (3 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Bestel beslist geen menu!!! De portionering is minimaal, je krijgt 1 portie geserveerd aan 2 personen. Schandalig! Wij hebben er een tournedos bij besteld waardoor het net voldoende was. De rode schenkwijnen zijn te jong en niet lekker.Thuis nog wat kaas gegeten bij een glas goede wijn.Mijn indruk is dat de kok de weg kwijt is en de eigenaar niet weet welke richting hij wil gaan.
Prachtig gelegen, klassiek gedekte tafels, grote wijnglazen..heerlijk. Jammer dat de keuken niet klopt.Deze gast voelde zich niet welkom en heeft niet genoten. Dat kan heel anders in Grou!
Johson01 . Meesterproever (24 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Op een fantastische plek gelegen is het prachtig varen en daarvoor en daarna zitten bij deze gelegenheid. Waar de drankjes en hapjes helemaal goed zijn, viel het eten zwaar tegen. De soep was flauw en lauw, de biefstuk aardig met friet en sla en het ijsje werd bijna gesmolten geserveerd. Ondanks de opmerkingen hebben wij de kok niet aan de tafel gezien. Jammer.
Rob V. Expertproever (6 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Het eten is redelijk tot goed. Maar zeker geen top. De bediening was niet best. Wij moesten vragen om de servetten, het duurde allemaal erg lang, de hapjes vooraf kwamen na lang wachten bijna gelijk met het hoofdgerecht, na het vragen om de rekening duurde het ca 20 minuten voor die kwam.
De lokatie en de sfeer aan het water vergoeden veel, maar de ergernis overheerste helaas.
Jan H. Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Bij aankomst lekker op het terras eerst wat gedronken. Uiteindelijk konden we daar ook van ons diner genieten. Kortweg gezegd hebben we lekker gegeten en bij de afsluiter (koffie) werd ook nog een keer een surprise neer gezet met 4 lekker hapjes voor ieder. Dus wij komen daar zeker weer een keer terug!
DickMH . Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Op een super lokatie in Grou, aan het water met fantastisch uitzicht, staat Hotel Oostergoo. Ik heb malse kalfslever gegeten met een prima merlot (huiswijn) als begeleiding. Een mooi en fijn terras met een gezellige drukte en bovenal prettige en attente klantgerichte service. En goede terrasverwarming voor de latere uurtjes na zonsondergang.

Renate V. Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Wij zijn met Skûtsjesilen bij oostergo beland.
Wij kunnen niet anders zeggen dan:fantastisch!
De oude beoordelingen en dan berwijs ik naar 'Paul 356' zijn ab-so-luut niet aan de orde!
Voor ons ALLE respect naar de eigenaar hoe hij het tóch allemaal maar even doet!
Daar kunnen nog een hoop mensen van leren.....
Marcel en personeel:
Onwijs bedankt voor de werkelijk fanatastische 'oostergo'
Tot snel.
Jan F. Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Afgelopen zaterdag Skutjessilen in Grou. Hoe druk en gezellig kan het wezen. En dan met een heel team het iedereen naar het zin maken. Chapeau voor alle services, en wat een fantastische dag. Heerlijk gedronken, gegeten, geslapen en een super-ontbijt. Tot volgend jaar !
Paul356 . Expertproever (6 recensies) 3,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
n 2014 stonden nog lekkere bijzondere gerechten op het lunchmenu. Nu naar het vivo van 2 kroketten op brood. Ze noemen dat "Dutch Quisine". Wel gevoel voor humor.
Eigenaar selectief aardig tegen de gasten. Heeft duidelijk zijn voorkeuren en laat dat ook duidelijk blijken. Een eerder telefonisch gereserveerde tafel, bleek plots niet meer beschikbaar en werd aan een ander "chique" gezelschap gegeven. Slechte gastheer dus. Zijn personeel doet haar best. Kan de eigenaar voorbeeld aannemen.
De eigenaar heeft een eigen methode gevonden om wijn te serveren. Daarbij plaatst hij de wijnglazen op zijn onderarm en het glas (drinkgedeelte) tegen zijn bezwete shirt. Zeer onhygiënisch.
Voor aankomende gasten: hoe groter de boot, hoe aardiger de baas.
Cindy H. Meesterproever (35 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Op een zwoele zomeravond weer eens gegeten bij Oostergoo in Grou. Wat een verandering, de nieuwe steiger en het mooie terras. Je kon goed zien dat er behoorlijk geïnvesteerd was. Als je dan aan komt varen en de bediening heel hulpvaardig de lijnen aanpakt, voel je je echt Gast, met een hoofdletter G. De bediening is altijd erg vriendelijk en enthousiast en wat een heerlijk terras om buiten te genieten van het eten, kijkend naar het leven op het water. We hadden vooraf gemarineerde sperziebonen met pekelvlees, maar konden het niet laten om ook de paling van Ate erbij te bestellen. Heerlijk!
Als hoofdgerecht had ik het vegetarische gerecht Filosoof, waarbij de Kollumer erwten met de VOC-specerijen een uitstekende combinatie vormden. Mijn man koos voor de tournedos en ook deze viel goed in de smaak, temeer omdat medium-to-well weleens verkeerd geïnterpreteerd wordt, maar deze perfect gegaard was.
We hebben genoten!
Aizo W. Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Afgelopen weekend zijn we met een groep (ca 30 personen) bij hotel Oostergoo geweest. Het eten was heerlijk, de service goed en de locatie top! Het ontbijt was zowel op zaterdag- als op zondagochtend tip top voor elkaar (versgebakken eieren, gekookte eieren, zuurdesembrood, broodjes, verse sapjes, fruit, groente, yoghurt etc). Met dank aan het mooie weer konden we op zaterdagavond met de hele groep aan een lange tafel op het terras eten. Dit was geweldig en gaf een extra dimensie aan het eten en het mooie weekend! Alles gaat in goed overleg met de eigenaar. Hij denkt actief mee (eten, dagtipjes etc) en snapt de dynamiek van een groep. Al met al was het een geweldig weekend met heerlijk eten! Aanrader!
Arnoud V. Meesterproever (12 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
We belandden hier onverwacht. Eigenlijk was het tweede keus, maar het restaurant dat ons aangeraden was (schuin aan de overkant van het water), was dicht. Daar ben ik achteraf heel blij om, want deze avond staat in mijn top tien, zeker in Nederland.
Goed, het was mooi weer en het was mijn verjaardag. Dat zal hebben bijgedragen aan de vreugde. Maar laat me vertellen waarom Oostergoo zo goed is. Hun oude jenever en corenwijn staat ijs- en ijskoud. Ze zijn gevestigd in een prachtig, klassiek havenhotel met mooie details die naar de scheepvaart verwijzen. Het interieur is gezellig en klassiek. Ik ben er dol op. Ze hebben een chef die 'groentesoep met balletjes' op de kaart durft te zetten. De bediening is supervriendelijk. De paling in het groen is een van de lekkerste voorgerechten die ik ooit heb gegeten en hun tournedos was perfect. En ze hebben nu ook nog een schitterend terras.
Ik zou zo terug willen. Wat een avond.
Voor het eten twijfelde ik tussen een 8 en een 9. Het is hoog, maar ik koos voor een negen. Wij (Randstedelingen) komen hier terug.
Hans G. Meesterproever (50 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Oostergoo....met het gezelligste terras van Noord Nederland heeft....heeft gekozen om alleen ingredienten uit de regio te gebruiken voor haar gerechten. Ook hier heeft men de liflafjes en de gelletjes overboord gegooid. Geen toeters en bellen...een eerlijk stuk vlees of vis met een mooie bijpassende groente. Mooie smaken........zo moet het zijn!
De prijzen zijn ook aangepast (lees: verlaagd)
Dus wederom een aanrader.....

Renilde S. Meesterproever (31 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Met kerst met de hele familie weer gegeten bij Oostergoo. Het menu was een beetje curieus (Jodenhaas klinkt niet erg aantrekkelijk), maar het eten was heerlijk.
Verschillende lekkere amuses. Eerste gerecht een groentetuintje met pastinaak, pompoen, gerookte gans. Was verrukkelijk en had van mij wel iets meer gemogen. Voor de vegetariërs was de gans vervangen door kaas, prima keuze. Volgende gerecht was bouillon van paddestoelen met bitterbal van paddestoelen, werd door iedereen zeer gewaardeerd. De Jodenhaas bleek bij nader inzien een erg lekker haasbiefstukje en de sukade van ree met zuurkool was ook een uitstekende keuze. Voor de vegetariërs een risotto met groente, lekker maar wel iets aan de zoute kant. Het dessert was een verzameling kleine hapjes, mooi gepresenteerd en lekker. Dit alles ging vergezeld van zeer toepasselijke Frison wijn..zowel de rode als witte variant waren erg lekker en combineerden goed. De bediening was zeer vriendelijk en attent. Marcel en zijn medewerkers hebben ons zeer goed verzorgd. Ondanks dit alles toch een paar suggesties. Net als vorig jaar duurde het wel erg lang voor de gerechten werden geserveerd, aan tafel rond 6 uur en om 9 uur het hoofdgerecht... Langzaam eten is fijn, maar ook dit keer was ik weer behoorlijk aangeschoten tegen de tijd dat het hoofdgerecht werd geserveerd... Ook het contrast met het eten van de kinderen was erg groot: een bord met amper gare frites en een verzameling snackhapjes...ze hebben vrijwel niets gegeten. Hier zou wat meer aandacht voor mogen zijn. Kinderen lusten graag een lekker stukje vlees, gebakken aardappelen en wat groente en mogen best een beetje worden uitgedaagd. Aldus mijn zoon: Wij zijn toch de klanten van de toekomst?
Het springkussen werd wel bijzonder gewaardeerd en de sfeer in het restaurant is altijd gemoedelijk en levendig. Al met al weer bijzonder geslaagd!
Lagendijk1972 . Meesterproever (11 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2013
Een midweekje in Friesland met de familie, daar hoort een etentje bij Oostergoo bij. Het is een restaurant dat mooi aan het pikmeer ligt en goed bereikbaar is met auto en boot. We hebben met zijn vijven heerlijk gegeten. Het eten is gewoon goed, dat valt niet te ontkennen, maar het mist een beetje de verrassende smaken die je wel verwacht vanwege de setting en service. Het bestek wordt netjes neergelegd met witte handschoentjes aan etc. Misschien iets te prijzig voor de gerechten, maar weet zeker dat we wanneer we weer in Friesland zijn zeker terug komen. Gewoon mooi restaurant!
Hans_H . Meesterproever (20 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
De eerste dag van weekend Friesland gebruikten wij de lunch bij hotel-restaurant Oostergoo. Dit op basis van een aanbeveling van de eigenares van een B&B in Grou. Wij kozen voor de Waldkornbol met makreelsalade uit eigen keuken, met een glas Chablis. Een goede keuze want de Makreel was echt heel vers. Enige aanmerking is dat de hoeveelheid Makreel wel wat meer had mogen zijn. De bediening was correct en op het buitenterras met uitzicht op het water was het goed toeven. Wat ons betreft is Oostergoo van harte aan te bevelen.
Ben V. Expertproever (7 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
Vandaag ging ik met mijn boot richting Grou om te lunchen bij Oostergo. Toen ik aan kwam varen kwam de ober naar buiten en hielp mij met aanmeren van de boot. Wat hij vanzelfsprekend vond, vind ik zo fantastisch dat ik de hele dag met een glimlach om mijn mond dit verhaal wel aan 10 andere mensen heb verteld. Oostergo bestaat al meer dan 100 jaar. Goed eten, een fijne omgeving en erg leuk personeel zijn hier nog de normaalste zaak van de wereld. Prachtig!
Joost V. Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Wij zijn op 1-1-12 in Grou getrouwd en hebben het hele weekend in het hotel gezeten, er geborreld, gegeten en een feest gegeven. Het was een waanzinnig leuke locatie met een perfecte service. Marcel heeft fantastisch voor ons gezorgd en is er voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor dat we zo een fantastischweekend hebben gehad. Verder hebben we heerlijk kunnen eten, ontbijten en slapen in Oostergo. Ik raadt iedereen aan om naar Oostergo te komen en als het even kan, er een feetsje te geven. In de winter heeft het net zoveel charme als in de zomer en de Friese gastvrijheid zorgt ervoor dat je er altijd warm bij zit. Bedankt!
Hans_Kuhne . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2012
Wat een geweldige gastvrijheid en atmosfeer ! De kok heeft ons verrast met prachtige gerechten. Voor de liefhebber is de gebakken paling een echte aanrader. De aanvoer geschiedt vanaf het Pikmeer. M.a.w. super vers. De avond daarop zijn wij verwend met een heerlijke amuse gevolgd door perfect gebakken sliptongen. Dit alles vanaf het verwarmde terras uitkijkend over de gezellige haven. Een aanrader ! Reserveer vooral de sloep met lunch.