Oost

Andreas Bonnstraat 46 1091 BA Amsterdam Nederland Kaart
31-206928674

Over restaurant Oost

Het leukste stukje Amsterdam

Oost streeft naar het maken van eerlijke en eenvoudige gerechten die worden bereid in een ongedwongen setting. En dat gaat ze behoorlijk goed af! Er wordt zoveel mogelijk met biologische producten gewerkt en daarnaast voel je hier meteen na binnenkomst de hartelijke gastvrijheid. Het restaurant bevindt zich in een karakteristiek hoekpand met grote ramen en in de zomermaanden kun je op het terras, onder de bomen of in de zon, genieten van heerlijke gerechten met een glas wijn!

Meer informatie over restaurant Oost

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Voordelig
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
De pizza' in OOST zijn totaal anders. Dun en knapperig. Daar houden we van. Het was weer heel gezellig druk. Leuke attente bediening.
De tiramisu was ongelofelijk lekker.
We komen hier regelmatig en zijn nog nooit teleurgesteld.
Arno D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016

Wat een pracht locatie en de pizza die ik had, zoooooooo lekker!!
knapperig en dun zoals het hoort. heerlijk topping. Voor dessert had ik hun eigen gemaakte tiramisu. whou!
Als je hier nog niet geweest bent zou ik zeggen, dit is een must!! ik kom zekkkkker terug om de rest van de kaart te proberen!
Lisa H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Super fijne plek. De pizza's zijn dun en krokant. Ik heb me laten vertellen dat het pizza uit Rome betreft. Deze hebben een krokantere bodem dan de pizza uit Napels. Bediening vlot en vriendelijk. Mijn tafelgenoot had een ravioli gevuld met aubergine en truffel met paprikasaus en ik had een pizza met ham en truffelsaus. Wij komen terug. Yammie!
Janssen69 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Gisteravond voor het eerst aangeschoven op het gezellige terras van dit restaurant. Wij komen zelf uit emmen en kwamen hier per toeval langs gelopen na een bezoek aan kennissen in de buurt. Veel tafels waren bij onze aankomst al gereserveerd maar de dames uit de bediening wisten voor ons ook nog een leuk plekje te vinden. 3 verschillende pizza's en een ravioli met aubergine en truffel besteld. Eten stond naar onze verbazing super snel op tafel en hebben heerlijk gegeten. Vriendelijke en snelle bediening, heeft met mijn dochters nog over verschillde tattoowinkels gepraat omdat mijn dochter die van haar zo mooi vond en houdt van een lolletje tussen de bedrijven door. Leuk. Als we in de buurt zijn komen we zeker terug.
Anna C.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Eten (pizza's) prima, en ook de plek an sich vind ik fijn. De reden dat ik echter niet meer terugkom bij dit restaurant is de - in mijn ogen- echt onvriendelijke, ongastvrije en onbeschofte bediening. Jammer! Want het was echt een leuke plek waar ik graag kwam.
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Op een warme zomeravond fijn gezeten op het terras. Gekozen voor een pizza met tomaat, mozarella, ansjovis, knoflook en kappertjes. Goede pizza: mooie verse ingrediënten en een dunne knapperige bodem. De pasta van mijn tafelgenoot smaakte ook prima. De verdicchio dronk lekker weg en paste perfect bij deze zwoele zomeravond. De bediening was jong en aardig. Prijs-kwaliteit is ook een orde.
Robmk .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
We hebben ons beperkt tot de pizza's en die waren heerlijk. Lekker dun, knapperig en belegd met goede producten. Vriendelijke bediening, vlotte service.
Eevd V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Heerlijke crostini's als voorgerecht. Bijzondere pizza's. bijvoorbeeld met pittige worst. Niet alle standaard pizza's staan op het menu. bijvoorbeeld geen tuna pizza. Bij mooi weer heerlijk buiten eten.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Een fijn restaurant voor een goede pizza en een lekker glas wijn. De vongole vooraf zijn ook prima in orde. De dames in de bediening zijn vlot en correct.
J. D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Oost zal een leuke keuze zijn op een koude doordeweekse dag, als het erg rustig is. Gisteren was het zonovergoten en warm, het terras zat vol en er werden extra tafels bij gezet vanuit binnen. Na niet al te lang wachten kregen we ons voorgerecht - de bietencarpaccio was erg lekker, de capresesalade zeer matig - maar daarna niets meer. Bij navraag kregen we excuses en uitleg dat er maar 1 kok was. Waarom dan toch tafels erbij zetten, vraag je je af. Nog vreemder was dat veel klanten die later dan wij kwamen wel hun bestelling kregen, veelal salades en pizza's. Na ruim een uur wachten hebben we de salades afgerekend en zijn we weggegaan. Niet voor herhaling vatbaar.
Anita S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Gezellige ongedwongen sfeer. Er ging het nodige mis in de bestelling. Antipasto misto lekker ( crostini, vitello, bresola, kaas, vongole goed van smaak maar licht zanderig. Prima pasta en pizza.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Sinds een lange tijd weer eens bij Oost gegeten. Was weer fijn. Leuke tent waar je ongecompliceerd lekker kunt eten. Acoustiek is wel een dingetje, maar daar wordt aan gewerkt heb ik begrepen!
Hermann R.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Het eten was erg goed; vitello, bietensalade, vongole en natuurlijk de pizza's.
De bediening was alleen en had het erg druk (op een woensdagavond!), maar ze hield ons in de gaten en was heel leuk. Ze snapte meteen wat en hoe je iets wilde.

Het enige nadeel is het interieur; er is niets dat de akoestiek een beetje dempt. Al tijdens de koffie kon ik het oorverdovende lawaai niet meer verdragen en wilde echt naar huis. Buiten viel een last van me af. De dag erna was ik ook schor van het harde praten. Mijn tafelgenoten hadden er ook last van.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Gezellig italiaans buurt restaurant, met eenvoudige gerechten op de kaart. Mooie keuze uit pizza's en pasta's verder wat salades en hapjes. Lekker maar niet heel bijzonder. Antipasto Misto was duur (17,50) en heel standaard. Pizza's waren goed, Bresaola (als voorgerecht)was wel erg droog aan de buitenkanten. Service was ondanks alle goede bedoelingen onder de maat. Vergeten bestellingen, lang wachten. Dit werd onderkend want we kregen, heel aardig, een flesje olijfolie mee. Kortom, leuke plek, eet er een lekkere pizza en hou het daarbij.
Sjoerd G.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Het blijft een prima plek om (aan het eind van de dag) buiten te eten. De (pizza)kwaliteit is nog steeds prima en de gastvrouwen vriendelijk. We dachten ons te buiten te gaan aan een fles Vernaccia a € 25,=. De 1e fles kwam geopend aan tafel en gaf ik terug wegens 'kurk'. De tweede fles was ietsje beter en schonk mijn tafelgenoten in om ook hun oordeel te krijgen. Oordeel was wederom niet goed en de gastvrouw nam deze weer mee die vervolgens teruggestuurd werd door haar baas met de mededeling dat er te veel uit de fles was geschonken en dat we daardoor voor de gehele fles moesten betalen. Kennelijk durfde 'de baas' het niet aan om ons dat zelf te komen vertellen. Om de avond en het lekkere eten niet te laten verpesten hebben we het hierbij gelaten en vervolgens een glas huiswijn besteld die prima was. Vervolgens werden we in etappes bediend zodat we niet gezamenlijk aan het hoofdgerecht konden beginnen. Jammer dat de dienstverlening een ontwikkelpunt blijft; de keuken verdient beslist beter!
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Nog nooit waar dan ook (Portugal, Zeeland, Sicilië) zulke lekkere venusschelpen gegeten; antipasti vongole! En de pizze salmone was ook bijzonder lekker. De antipasti met tonijnsalade en rund was ook goed. Idem de parallelle con salsiccia piccante. Voor het heerlijke verse brood en de smaakvolle olijfolie komen we ook zeker terug. Bijzonder om zo op een zwoele zomerse avond in een straat in Amsterdam-Oost op het terras (vlakbij het OLVG) Italiaans te tafelen! En de bediening van de dames was prettig en persoonlijk!
Lieke020 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Fijne buurt-Italiaan gerund door vriendelijke Nederlandse vrouwen. Prettige lichte ruimte, ruim plek ook voor kinderen. Nu drie keer gegeten. De pasta's zijn lekker, de pizza's vielen wat tegen. Heel dunne korst, te droog, flauw, tomatensaus zo dun dat je het niet proeft, kaas niet goed gesmolten.
Voor pasta's en toetjes komen we graag terug.
Zepp S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Wat een top restaurant! Vriendelijk onthaal en kregen een tafeltje aan het raam. Genoten van de anti pasti misto voor 2 personen. De pizza was perfect. Dun, knapperig, verse toppings en zoals het hoort, heerlijke Buffalo mozerella koud. Mijn partner had de spaghetti vongole. Wat lekker zeg!
Harry-Oostberg .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Heerlijke pizza's! Lekker dunne bodem, verse ingrediënten! Voorgerechten de crostini's waren heerlijk vooral met vijgenjam. Service was opzich prima en zeer vriendelijk, alleen lopen de dames er rond met een soort Leger Des Heils look en warrig los haar, niet professioneel of fris, jammer. Het restaurant ziet op een hoek met veel raam. Leuk om daar te zitten. Echter lijkt de inrichting op een kinderdagverblijf. Ik kom er wel zeker terug voor de pizzas!
Stef-85 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
De laatste paar maanden een aantal keer bij Oost gegeten. Het was alle keren heerlijk en zeer betaalbaar. Ze hebben ook zeer goede, biologische wijn op de kaart staan voor een zachte prijs. Echt een aanrader!