Oost in Zuid

Saturday and Sunday 17:30 - 22:30
- Dinner 17:30 - 22:30

Michel D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Sinds kort is de Red Sun van naam veranderd naar Oost in Zuid. Met veel verwachtingen zijn we nu hier gaan eten. We kwamen voornamelijk voor de Sushi, om eerlijk te zijn we kwamen alleen maar voor de Sushi.

Op de kaart stonden veel speciale soorten Sushi, niet van die je bij een All you can eat kan vinden. Er staat op de kaart dat alles in delen geserveerd wordt. We hebben onze bestelling gedaan en binnen tien minuten stond werkelijk de gehele bestelling op tafel. Als je me nu vraagt hoe het was, nou precies 50/50. De helft van de bestelling was echt leuke/goede Sushi die je niet vaak eet en waar je een hoger bedrag zoals hier voor wil betalen. De andere helft was een bonk rijst waar ik de Wagyu beef niet in kon vinden. Werkelijk meerdere rollen waren gewoon 90% rijst. Dan is €9,- voor 4 stuks absurt.

Bij het betalen heb ik hier wat van gezegd, oh dan was het misschien vandaag een kok die minder ingrediënten gebruikt, was het antwoord en daar ging ik.

Nogmaals het was echt 50/50 de helft was erg goed, maar of ik terug kom, nee dat niet meer. Mede door de manier hoe ze met mijn opmerking omging. (Vroeg niet of het van de rekening af mocht, zou ik nooit doen). En o0k omdat ik binnen 35 minuten weer buiten stond.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Een Aziatische gevarieerde keuken met flink accent op Japans. Wij kwamen voor de lunch, dan is het veelal erg rustig. Wij lieten de ober voor ons kiezen, voorgerechten en warme hoofdgerechtjes. Prachtig, fantasierijke en zeer goed smakende sushis en sashimi. Mooi opgediend, kleurrijk. Zeer goed smakende hoofdgerechten, pittige kip sateh en rundvlees. Daarbij uitstekende mihoen. Goed glas chardonnay. Bij de koffie bonbons en chocolade koffieboontjes. Uitstekende en vlotte bediening. Wel redelijk duur. Mooie lounge inrichting.
G.J. R.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Ambience is ok. Bij binnenkomst tafel nog niet gereed op de bestelde tijd. Wijntje besteld maar na 15 minuten nog niet ontvangen. Spa rood besteld maar Spa blauw initieel gekregen. Porties zijn klein en niet in verhouding met de prijs. Eén gerecht incorrect voorgeschoteld gekregen. Bediening rommelig, meerdere bedieningspersoneelaleden aan tafel gehad die van elkaar niet weten wat er besteld is. Rekening was gepeperd. Al met al geen geweldige ervaring.
Fijnproevers_R_T .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Op vrijdag hier gegeten, restaurant was vol bezet. De sushi vonden wij heerlijk al waar ze wel wat kleiner dan de vorige keer. De overige gerechten zijn van iets mindere kwaliteit in verhouding tot de prijs, daar hadden we toch iets meer van verwacht. Overigens schenken ze hier een prima witte huiswijn! Nagerechten waren prima. Al met al loopt de rekening hier altijd wel aardig op....
Pierre O.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Al regelmatig bij de Red Sun gegeten, meestal met erg goede ervaringen. Ook dit keer en dat was belangrijk want wij trakteerden een familielid voor haar verjaardag. Het prettige aan de Red Sun is dat zij werken volgens het 'Fusion' principe maar dan wel vanuit allerlei Aziatische keukens. Wat ook erg prettig is zijn de kleinere porties, waardoor je diverse smaken kunt combineren, hetgeen wij ook deden zoals Tempura, Kipspiesjes, gestoomde Oesters, Gamba's, Ossenhaas, etc. Allemaal even heerlijk. Alleen waren de Springrolls wat aan de flauwe kant, maar de erbij geserveerde saus maakte veel goed. Dit alles overgoten met eerst een heerlijke witte Sauvignon en daarna een rode Carmenere, beide voortreffelijke huiswijnen. Maar, wat de avond met name bijzonder maakte was de geweldige goede bediening. De jongeman die onze tafel verzorgde was iemand met een aangeboren gevoel voor Aziatische gastvrijheid en vriendelijkheid. Voorkomend maar tegelijkertijd wel met de gasten meedenkend en converserend, zonder maar enigszins storend te zijn. En toen er even een kleinigheid fout ging werd dat op een elegante wijze meteen opgelost. Dit zou ik graag meer in horecaland willen zien, helaas kom je dit maar weinig zo goed tegen. Kortom, een heerlijk avondje uit waar onze gasten ook erg van hebben genoten. Zeer aan te bevelen.
Sanne P.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Van de week sushi besteld bij the red sun. Via telefoon besteld en konden het 20 min later ophalen. Erg hoge prijs voor de hoeveelheid sushi voor twee personen maar dan zal de kwaliteit daar dan wel naar zijn (65€). Er was ook iets verkeerd gemaakt maar dat werd goed opgelost. Echter thuis smaakte de sushi niet vers en de andere gerechten die wij hadden besteld waren eerlijk gezegd ook niet te eten. Absoluut geen aanrader!
Rieki C.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Veel pretentie,weinig kwaliteit, hier kom je om te zien of gezien te worden, niet voor het eten. De Sushi is niet van een kwaliteit die je verwacht in zo'n restaurant. Het is duidelijk dat de kok geen Japanner is.
emixam .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Afgelopen jaren altijd heerlijk gegeten bij Red Sun. Helaas is de bediening en de kwaliteit van het eten stukken minder geworden tov voorgaande jaren. De kwaliteit van de sushi is niet meer de kwaliteit die wij gewend waren bij Red Sun.
Boudewijn V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
2 jaar geleden voor het laatst bij The Red Sun geweest. Had goede herinneringen aan de sushi's.
Vond ik helaas in kwaliteit achteruit gegaan: een stuk kleiner en binnen een paar minuten na bestellen stond het op tafel. Werd dus niet meer vers bereid. Sushi met heilbot en truffel was wel heerlijk!
Gestoomde oesters ook goed. Ossenhaas veel te lang gebakken en rijst was al voorgekookt en uitgedroogd.
Bediening was leuk, maar een beetje rommelig.
Over het algemeen een leuk restaurant, helaas is de kwaliteit van het eten en de service een stuk minder geworden dan een paar jaar geleden.
Bas R.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
als je lekkere sushi wilt eten moet je bij red sun zijn gezellig mooie restaurant lounge
eten smaakt altijd goed personeel is aardig prachtig decor
BonAppetit020 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Wij waren hier inmiddels al enige tijd niet meer geweest, maar hadden wat te vieren en vonden het een mooie gelegenheid weer eens uit eten te gaan. Wij zijn niet teleurgesteld:
Van de sushi tot de warme (bij)gerechten, van de service tot de presentatie, alles klopte. De service was ook goed dus we hadden geen reden tot klagen. Uiteraard is Red Sun enigszins aan de prijs, maar dit is wel een tent waar je er echt wat voor terugkrijgt.
Theo M.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Tijdje waren we hier niet meer geweest en gingen het maar weer eens proberen. Eten was allemaal prima op smaak. Wij vinden het net aan de iets te prijzige kant. Wat wij jammer vonden was dat de lunchkaart veel beperkter was geworden dan voorheen. Vroeger kon je overdag gewoon van de avondkaart eten en dat is nu dus niet meer het geval. De entourage was een beetje verouderd in de zin van vergane glorie. Toch blijft het eten lekker en zullen we terug komen.
Wencke B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Heerlijk gegeten twee keer chefs choice twee keer anders dus precies wat we graag wilden. Sushi erg goed en vers, zeker geen all you can eat werk. Bediening netjes en het eten was er vlot. Hier komen we graag nog eens terug.
Irene S.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Ik kom hier erg graag vanwege de verrukkelijke sushi. De chef's choice is super voor de lunch en ook ruim voldoende. De friandises bij de koffie zijn voor mij voorts een reden om altijd koffie toe te bestellen.
Joyce H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijke avond uit gehad. Fijne bediening en goed gegeten , zoals altijd bij de red sun!
Eerst begonnen met de overheerlijke sushi en daarna oesters, coquille en tongfilet. Afgesloten met de choco soufflé , top
Shosha M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Geluncht bij de Restaurant Lounge The Red Sun aan het Olympiaplein. Ik was niet zeker wat precies te verwachten voor de lunch (vond het meer een restaurant voor diner), maar ruim tevreden. Wij hebben de Kani salade, tonijn tartaar en gestoomde oesters besteld. Was zeer smakelijk. Ook vind ik het publiek overdag aangenamer dan 's avonds. Derhalve zal ik zeker een keer terugkomen overdag voor de lunch. De service is goed, het decor is niet helemaal mijn smaak, maar ook niet storend. Ook een aanrader om zakelijk te lunchen vanwege de service en het vlot opdienen van de gerechten.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Heerlijk restaturanr, kom er graag. Nette en kundige bediening, top keuken (niet te vergelijken met all you can eat en afhaal japanners).
Fraai en luxe decor. Aanrader
Alicia V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Een week vantevoren gereserveerd bij the red sun om met vrienden te dineren. Ik kom hier vaker vanwege het heerlijke eten en de voortreffellijke wijnen. Ook vind ik het een leuk concept dat je meerdere gerechtjes kunt kiezen als hoofdmaaltijd. De kwaliteit van het eten was dit keer weer erg goed. We hadden de zalm teppanyaki, inktvis teppanyaki, de lamsrack, ossehaas en de sushi limited edition wat ook een streling voor de tong was.

Als ik dan toch iets moet aanmerken is het dat ze 2x een gerecht vergeten zijn te brengen, maar de ober heeft dat vriendelijk opgelost. En de prijs? Die viel reuze mee voor de kwaliteit die je krijgt.
CarolienF .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Echt heerlijk gegeten, vooral de limited edition sushi (speciaal voor het 10 jarig bestaan & verkrijgbaar tot begin november)! De sushi zijn stuk voor stuk prachtig gemaakt en bijzondere combinaties. Naast sushi en sashimi kun je ook vele andere smakelijke gerechten krijgen: rundvlees zo zacht als boter bijvoorbeeld. Wijn en toetje of koffie met friandise maken het af.
De bediening attent, behulpzaam en aardig. Prijs-kwaliteitverhouding is prima. Wij komen zeker terug!
Koekielove .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Wij hebben hier zo lekker gegeten!! Heerlijke sushi. Vriendelijk personeel en een gezellig sfeertje. Zeker voor herhaling vatbaar.