Oortjeshekken

Duur
Lang
Heleen D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Ik heb hier met mijn moeder geluncht en het is helaas zwaar tegengevallen. De plek is fantastisch, maar de stoelen zitten vervelend en er is geen bediening aanwezig. De courgettesoep smaakt naar bouillon zonder iets uit een pakje, het broodje kaas was een aldi afbakbroodje (nog te hard afgebakken ook) met een schraal plakje komkommer en tomaat. De salade kwam ook uit een pakje, met te weinig dressing en ongare aardappeltjes. De forel die aanwezig zou moeten zijn was ver te zoeken. Het personeel is wel vriendelijk en de drankjes waren lekker. Ik zou echter niet nogmaals voor eten langskomen.
HuibIrene .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Donderdag 1 september hier gegeten met vier personen.Een mooie nazomeravond dus buiten gegeten .Gezellig eetterras. Helaas werd er geen tapbier geschonken. Gekozen voor de soep van de dag, eenmaal vis van de dag en drie gegrilde entrecotes met gepofte aardappel.
De mosterdsoep werd te koud geserveerd.De smaak was redelijk. De vis van de dag, een moot zalm was wat flauw van smaak doch net voldoende. De gegrilde entrecotes konden echt niet. Een klein lapje vlees, taai en droog met een halve gepofte aardappel erop en een beetje saus.Jammer.
FoodieSchiedam .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Door een tip van vrienden kwamen we midden in de uiterwaarden bij deze oude boerderij en herberg terecht. Mooi sfeervol terras en een gezellige drukte. De bediening was vriendelijk en snel, al ging het langzamer toen het steeds drukker werd. We hadden de halve haan, stoofvlees en de entrecote. De entrecote won de prijs van de avond; heerlijk rosé gebakken, mals vlees, goed op smaak met kruiden, maar ook zonder die kruiden een goed stuk. Van de haan was vooral het krokante velletje niet te versmaden; en dat zegt iemand die nooit velletjes eet. Goede huisgemaakte frieten, frisse sla erbij, verder weinig poespas. Ober kwam uit zichzelf met extra frietjes. Met een lekker biertje en een mooie avondzon was het op zijn zachtst gezegd goed te doen. De volgende keer willen we ook logeren. Hoeven we niet alcoholvrij over de dijk....
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Ons verblijf op kamer 10 op 26mei was een feestje.het eten en de bediening uitmuntend het is zeker voor herhaling vatbaar.H.j diepbrink
Elki O.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Na een wandeling heerlijk geborreld en gegeten bij Oortjeshekken. Wat een verrassing dat ze nu ook heerlijke warme borrelhapjes hebben. Gesmikkeld van de wereldhapjes met een wit wijntje.

En.. Fantastisch gegeten. Een mooi gedecoreerd lentetaartje met veel verse groenten. En een verse zalm als hoofdgerecht. Met zelfgemaakte frieten en salade. Een feestmaal voor de zintuigen...opgediend door vriendelijke mensen. Hier kom ik gauw terug.
Eelco S.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Oortjeshekken, toch een legendarische plek voor velen die (rondom) Nijmegen wonen. Ik heb er vaak gezeten voor een drankje, een lunch en voor de jaarlijkse Trammelant voorstellingen maar vreemd genoeg nog nooit in de avond gegeten. De plek is prachtig aan de dijk, met ooievaars nestelen in de tuin. De inrichting is eigenlijk nooit veranderd; vriendelijk en ontspannen.

Voor het avondeten benaderukken ze het seizoen gerichte en bewuste inkoopbeleid van de keuken. Daar heb ik na deze avond toch mijn twijfels over, van de geserveerde groenten deze avond was er geen enkele typisch van het seizoen. Het voorgerecht is een lentetaartje met erwten, peultjes en sugarsnaps. Gezien het feit dat het april is kan geen van deze groenten vers uit de streek of überhaupt van Nederlandse kweek zijn en ook de pastinaak bij het hoofdgerecht passen meer bij koudere maanden.

Het eten is qua smaak nogal wisselvallig. Het voorgerecht is prima van smaak, gewoon lekker van smaak met knapperige sugarsnaps en grote erwten. IJzersterk is het hoofdgerecht, zeebaars met pastinaak saus en notentapenade. De vis is super zacht en de combinatie van de zoete pastinaak saus en de stevige noten smaak is uitstekend. Met zo een mooi gerecht vergeef ik ze graag de eerder gemaakte opmerking over de seizoensgroenten.

Als dessert nog het trio van Rabarber, ook een beetje te vroeg nog voor Rabarber trouwens, maar ik kan echt geen nee zeggen tegen welk Rabarber gerecht dan ook. Dat had ik beter wel kunnen doen want dit dessert is echt het tegenovergestelde van het hoofdgerecht. Twee stukjes taaie gezoete rabarber, een semifredo die keihard bevroren is en zonder enige uitleg in plaats van het beloofde rabarber-chocolade taartje, een stukje cake met, gezien de smaak en de pitjes, wat aardbeienbavaroise er bovenop. Het kan natuurlijk gebeuren dat iets op is, maar ik vind het wel prettig als ik dat vooraf weet zodat ik zelf de keuze heb om eventueel iets anders te kiezen.

Qua plek is Oortjeshekken echt heerlijk om te eten, het eten zelf is wel te wisselvallig en ik denk met wat meer moeite is er echt een goed regionaal, seizoensgebonden keuken van te maken. De kwaliteit is er gezien het top hoofdgerecht, maar het lijkt wel alsof de focus er niet helemaal is om het concept consequent goed door te zetten.
Arjenar .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
We hebben hier zo lekker gegeten! op ons verzoek werd er veganistisch gekookt en je snapt werkelijk niet waarom ze dat niet op de kaart zetten. Om je vingers bij op te eten (maar dat zou dan weer niet zo veganistisch zijn ;). Top!
Dirkhoutgraaf .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Lunch was veel, maar niet erg 'natuurlijk'. Standaardbroodjes, standaard kaas die uit de fabriek lijkt te komen, standaard vrchtenyoghurt. In mijn herinnering was het vooral een gezellige 'handmade' plaats, maar de als feestelijk verkochte lunch was erg middelmatig. Jammer, want het is een prachtige plek met een goede naam. Hoop dat ze de oude sfeer weer terugkrijgen.
Will S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Wederom erg lekker gegetenWortelsinaasappelsoep heerlijk!.Hertenbout met rodewijn-chocoladesaus:top! Aardige bediening. Mooie nieuwe meubels!
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Oortjeshekken is één van onze favoriete plekken. We hebben er regelmatig geluncht en dat is altijd prima. Vanavond hebben we ook gedineerd. Er stond wild op het menu en dat was heerlijk bereid met veel smaak en opgediend met oog voor detail. Ook de pompoenrisotto smaakte heerlijk.

De ambiance is prachtig; zowel in de winter als in de zomer. Kortom, een aanrader.
Brenda L.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
We kenden Oortjeshekken al als een prachtige plek voor een drankje op een zomerse avond. Maar nu waren we er voor het diner. En dat was echt super. We waren met een grote groep maar dat was geen enkel probleem. Prima bediening. Heel behulpzaam, zochten nog voor ons uit hoe laat de bus terug precies ging.
Het eten was ook echt heel lekker. Ik had de vegetarische strudel. Dat kan soms te veel deeg zijn maar dit was echt goed in balans. Lekkere groenten erin en een lekker groen sausje erbij. De apart geserveerde aardappeltjes waren ook echt heel erg lekker. Al met al zeer tevreden dus!
oosterpoorters .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
De locatie van dit restaurant en met name het terras is heel mooi , hoewel aan het mooie uitzicht wel wat afbreuk wordt gedaan door alle geparkeerde auto's. De kwaliteit van de geserveerde menu's schiet op details ook wat tekort. De basis ingrediënten zijn prima maar de dosering van bijvoorbeeld de dressing kan wel wat subtieler en minder overdadig. De kabeljauw is van goede kwaliteit evenals de zeekraal. Jammer dat de oriëntaalse saus veel te overdadig en te geconcentreerd aanwezig is , wat ten koste gaat van de smaak van de vis .Het is allemaal net niet in balans. De citroen schijfjes drijven in deze saus en alvorens deze uit te persen moet je ze er eerst uit vissen. Vingers onder de saus. De afstemming van het geheel verdient wat meer aandacht in de keuken . De bediening is echt matig . Zes drankjes worden in drie etappes door twee medewerkers geserveerd. Bij bestelling van thee komt alleen heet water. Koffie opgediend zonder melk en suiker. Iedereen doet zijn best maar de afstemming is ver te zoeken. De plek leent zich voor een topper maar er moet nog wel wat bijgeschaafd worden. Tip : Een kussen op de houten stoelen zou zeer comfortabel zijn.
SanderN .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Blijft een prachtige locatie in de Ooij, zeker als je met mooi weer ook nog eens gebruik mag maken van het terras. Is een stuk appelgebak bij de koffie eten? Voor mij wel als deze opvalt door niet zo verschrikkelijk mierzoet maar toch smaakvol te zijn in tegenstelling tot wat je veelal krijgt toegereikt. Self service concept maar aan de kassa alles goed ingericht op vriendelijk doch snel. Bij mooi weer zeker weer een keer.
Diana P.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Slechte bediening, erg lang wachten op thee koffie, melk besteld maar nooit gekregen!
Lunch met van alles op het bord, jongens denk na, fruit brood en een bord vol met van alles en nog wat maar ook meteen een toetje er bij!
Er werd niet gevraagd of we nog wat wilde drinken en met het afruimen werd je aangetikt van ga eens aan de kant!
Sorry maar hier komen wij nooit meer!
We waren met een groot gezelschap eten en enige uitleg of wat dan ook moet echt beter
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Zelfs op een druilerige dag is de huiskamersfeer uniek. Rijp en groen eet en drinkt in opgewekte rust in het zeer goed bezette etablissement.
Onze brunch is uitgebreid. De gebonden tomatensoep is uitstekend - romig en smakelijk. Onze alles op een bord maaltijd ziet er wat rommelig uit. Fruit, tomaat, komkommer, diverse soorten brood, een handvol noten & rozijnen en het yoghurt/vruchtensaus/(veel)slagroom dessert maken een overladen indruk. De apart geserveerde boter, Hollandse kaas, schinken en jam lijken instant. De koffie komt uit snelfilter apparatuur en wordt in thermoskan geserveerd; verschraald en enigszins verzuurd. De witte wijn is droog, goed op temperatuur en komt netjes in een koeler. Tafelwater wordt ongevraagd geplaatst en bijgevuld. De bediening is efficiënt en vriendelijk.
Nissy P.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Oortjeshekken is een idyllisch plekje. Mooi in de natuur en een prima plek om een hapje te eten tijdens een wandeling of fietstocht. Wat gegeten na een wandeling vlak in de buurt.
Het is zowel hotel als een plek voor koffie, thee en lunch.
De sfeer is anders dan in andere plekken waar ik ben geweest en dat vind ik leuk want dat maakt het uniek. Er is namelijk geen bediening aan tafel, maar te bestellen aan de bar. We hebben voor een broodje gekozen. Niet heel bijzonder maar prima in prijs kwaliteit verhouding. De dag dat wij er waren was het heerlijk weer dus lekker buiten ons broodje gegeten.
Gaby M.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Prachtige plek in een even prachtig gebied. We logeerden een paar dagen in de onmiddellijke nabijheid in een bed & breakfast, dus hadden half het plan om er zeker een paar keer te eten.
Wat allereerst opviel toen we het terras opkwamen, was dat er opvallend veel en wat ouder personeel rondliep; ruime twintigers en geen scholieren en studentjes.
Deste verbazender dat het zelfbediening was en dat je geacht werd zelf je tafel af te ruimen. Was zeker te duur om door personeel te laten doen.
Ook de bediening aan de afhaalbar was chaotisch en ongeorganiseerd.
Dan het eten. Best een veelbelovende kaart met verrassend klinkende gerechten. In de praktijk vlak, smakeloos en ongeïnteresseerd.
Als je langs komt fietsen moet je er zeker een kop koffie drinken want het is een prachtige plek.
Verder zou ik het links resp. rechts laten liggen. Helaas is er verder niet veel in de buurt, dus het zal ze waarschijnlijk " aan de dijk roesten"; de klanten komen toch wel.
Het lijkt me alleen persoonlijk leuker om het op een gastvrije manier te doen.
2403 .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
In de gemoedelijke ambiance van dit huiskamer-hotel-café-restaurant kan je heerlijk eten. Sommige gerechten hebben een Marokkaanse inslag, andere een Oosterse, en weer andere doen meer aan de Franse keuken denken. In de voor- en hoofdgerechten komen ook vegetarische gerechten voor. De borden zijn met zorg opgemaakt. Gebakken aardappeltjes kunnen gratis bijbesteld worden. Een aanrader! Het personeel is attent en vriendelijk en een deel van de bediening werkt er al vele jaren. Je kunt hier ook heerlijk ontbijten of lunchen. Het ontbijt bestaat uit en prachtig opgemaakt bord met diverse soorten brood, noten, fruit en verschillende soorten beleg. Voor de lunch zijn er onder andere heerlijke broodjes. Een overnachting is overigens ook de moeite waard. De omgeving is geweldig, je zit in de Ooijpolder vlakbij de Waal en 6 km verder zit je in de beboste heuvels bij Beek-Ubbergen.
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2014
Onlangs met vrienden op dinsdagdag hier genoten van de Oortjeshekken-lunch. We waren wat aan de late kant, maar dat gaf geen enkel probleem. Vooraf een lekkere maar wat flauwe bloemkoolsoep, daarna voor ieder een groot bord met diverse broodjes, beschuitje met brie en veel vers fruit. Daarbij schaal met kaas en vleeswaren en zoet beleg. Prima koffie en thee. Als dessert vruchtenyoghurt met slagroom en mango. Beleg en koffie/thee konden eventueel bijbesteld worden, maar er was van alles ruim voldoende. Zoals gebruikelijk zat het restaurant nagenoeg vol, en was door het mooie weer het terras ook al redelijk bezet. Dat alles droeg al vroeg in het voorjaar bij aan een lekker vakantiegevoel, en maakte van onze lunch een heel plezierige ervaring.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2013
Met een gezelschap 2 dagen doorgebracht in Oortjeshekken. Wat bij aankomst direct opvalt is de schitterende ligging in de waarden rond Nijmegen en de sfeervolle uitstraling van de oude "herberg". Je wordt bijzonder gastvrij ontvangen en ze doen hun uiterste best om alles naar het zin te maken.

De menukaart is zelfs voor een frequente restaurantbezoeker erg aantrekkelijk en gelukkig zonder platgetreden paden als carpaccio of zalmfileetje. Wij kregen een stoofpotje van wildernis runderen uit de polder, gestoofd in bier. Mooie combi samen met de venkel die was gestoofd in honing.

Ook de lunch daar gebruikt. Ook hier niet de bekende saaie lunchkaart met uitsmijters of broodjes kroket. Je krijgt een groot bord met een grote verscheidenheid: fruit, diverse soorten brood enlekkere hapjes. Aanrader: gastvrij, servicegericht, verrassend en lekker eten!