Over het restaurant Oogst

Heerlijk eten met de beste wijnen

Even geleden is Maxime omgebouwd tot restaurant Oogst. Een totaal andere, bijzondere formule! Dit restaurant, aan de Denneweg in de prachtige wijk in Den Haag, is gelegen middenin een straat van kunstgaleries en antiekwinkels. Oogst haakt in op de huidige trend van kleinere gerechten en komt met een kaart van tien, steeds wisselende, gerechtjes a €9,-, wat je een heerlijk gevarieerde avond geeft.

Na een intensieve museumochtend is het goed toeven bij Oogst, maar ook na een lange vergadering krijg je hier een welverdiende lunch of ‘s avonds een excellent diner. Geniet van deze culinaire parel in het bruisende hart van Den Haag.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Oogst

Zondag en maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag

Jouw recensie over het restaurant Oogst

Marion V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Mijn partner en ik waren blij verrast door de ontvangst, de kwaliteit van het eten en last but not least: de rekening! Kortom: goed eten en drinken voor een redelijke prijs.
Greetje P.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Heel goed eten, heel goede ontvangst, vriendelijke bediening in een gezellige ambiance.
wjm V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Te krap op elkaar zitten maar wel lekker gegeten en vriendelijke bediening
Jana V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Porties zijn wel aan de kleine kant (na 3 gerechten + kaasplankje had mijn man nog honger)
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Prima bediening. Veel verstand van wijnen. Aanrader!
thomas L.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
bijzonder restaurant , erg vriendelijke bediening en goede levendige sfeer , eerlijke gerechten .
gewoon een aanrader in Den Haag !!!
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Leuk concept, je eet allemaal voor- of tussengerechten. Zeer vriendelijk bediening en ook ter zake kundig. Lekkere kaart, het is goed maar nergens wow. Het dessert een carameltaartje had dat wel. Prijs-kwaliteit verhouding is zeer gunstig.
ga J.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Super leuk formule! Eerste gerechten waren vers, lekker en verassend : de oesters zijn een topper. Helaas was de kaas een domper ( er was niets bijzonders bij) hoofdgerecht en dessert hebben wij teleurstellend gevonden. Ook best lastig dat er de koplampen recht in je ogen schijnen als er autos in de straat tegen over komen: dat vooral als je aan het eind tafel zit daar wil je dus echt niet zitten!
Al om al hebben we een prima avond gehad, je moet alleen geen hoge verwachting hebben...
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Culinair hoogstandje! Een aanrader!! We will be back????
met als verdeterpunten
Porties van de voorgerechten iets te klein
Te lang gewacht op gerechten in volgeboekt restaurant op zaterdag avond
jan kees V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Bij Oogst wordt op zeer hoog niveau gekookt. Als men geïnteresseerd is in koken op het niveau van sterren dan moet men er naar toe gaan, de inrichting van de zaak is gezellig.De bediening was persoonlijk en attent. wij waren er op een vrijdag en klaagden over lawaai en lang wachten. De bediening raadde ons aan dan op een dinsdag of een woensdag te komen. Dan zijn er minder grote tafels.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Met vrienden hier een heerlijke en fijne avond gehad. Bediening is attent en de gerechten zijn echt goed, alles met veel smaak. Een dubbele boeking uit het verleden werd goedgemaakt. Je krijgt goede uitleg over de verrassende gerechten en de heren hebben de juiste kennis van de wijnen. Oogst heeft een prettige prijskwaliteit. De iets langere wachttijden tussen de gerechten ervaren wij absoluut niet als een probleem. Voor ons prima zo. Wij komen. zeker weer terug!
Cees Z.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Wachttijd tussen de maaltijden is te lang.
gerard S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Lekker eten, vriendelijke bediening, totdat we vroegen om de gerechten iets sneller op elkaar te serveren. toen was het antwoord "als ik tijd heb. "
Saskia H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Wat een geweldige keuken..heerlijk gegeten en leuke formule. Wachttijd veel te lang.
Yorick G.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
In het verleden heb ik gegeten bij de voorloper van dit restaurant: Maxime. Een leuk concept: met een kleine kaart ervoor zorgen dat je kwaliteit kunt leveren voor een redelijke prijs. Destijds was het eten weliswaar erg goed, maar viel de service tegen en dat bleek ook bij Michelin opgevallen te zijn waardoor Maxime de Bib Gourmand kwijtraakte. Inmiddels is Oogst de nieuwe invulling aan een redelijk vergelijkbaar concept.

Bij binnenkomst hartelijk ontvangen, deur werd opengehouden en jas werd aangenomen. Wij kozen voor een charcuterie en daarna twee gerechtjes die ieder voor 9 euro op de kaart staan.

Voor beide gerechten gold dat de borden prima, mooi opgemaakt waren. Helaas viel de smaak wat tegen. Misschien was de verwachting hoog, maar er mistte toch wat spektakel in de smaakcombinaties. De gerookte zal was tot een soort mousse vermalen en de dressing zorgde ervoor dat de zalmsmaak wegviel. Lekker was de doorzichtige, ziltige gel die bij het gerechtje werd geserveerd. De tweede gang kreeg haar smaak vooral door de geslaagde toevoeging van oesterblad, maar het blaadje was snel op en daarmee was de rest van het gerechtje ook weer vlak van smaak.

Niet super, niet vies, maar al met al toch tegenvallend. Wellicht dat met twee euro meer per portie er een grotere stap gezet kan worden, of dat er meer keuze gemaakt wordt in de ingrediënten waardoor er met een kleinere kostprijs per bord meer smaak op tafel gezet kan worden. Dit is wel nodig om het concept te laten slagen. Nu was de maaltijd gewoon erg vlak.

Vervelende verrassing kwam bij het afrekenen. Er wordt een concept gehanteerd waarbij je als je twee gerechtjes a 9 euro kiest, je er voor 1 euro een dessert bij krijgt. Opzich een koopje, ware het niet dat Oogst creatief is in het achteraf aanmerken wat wel en geen dessert is. Als gast mag je er toch vanuit gaan dat het aangeboden kaasplankje onder de noemer "desserts" ipv gerechten valt. Dit wordt in ieder geval niet vermeld waardoor je op de bon als verrassing 8 euro meer gepresenteerd krijgt. Een tikje flauw (net als het eten) om dit op deze manier aan te pakken. Het voelde een beetje als een tourist-trap. Ook helemaal niet nodig. Zet dan op de menukaart dat er voor een kaasplankje een supplement wordt gevraagd, heel gebruikelijk op veel restaurantkaarten.

Andere verrassing op de rekening was dat de thee achteraf drie ipv een keer was aangeslagen. Op het wenken van de ober wist hij zonder te kijken al dat dit was gebeurd, toch moesten we expliciet om een nieuwe bon vragen.

Zodra wij ons geld hadden achtergelaten was het personeel ons meteen vergeten. De eerder vriendelijk aangenomen jas konden wij zelf uit de garderobe terugzoeken, laat staan dat we uitgelaten werden zoals we werden begroet.

Het is een lastig concept: goed eten voor een zachte prijs. Toch ben je al met al voor een paar kleine gerechtjes en paar glazen wijn snel 50 euro per persoon kwijt en dat betekent dat je ondanks de relatief goedkope prijsklasse toch in een hoger segment actief bent dan de gemiddelde bistro. Dat houdt in dat je nu eenmaal ook moet zorgen voor een goede service (tot het einde van het bezoek ipv tot het versturen van de pinbetaling) en voor echt lekker eten!

Anders is een concept als deze gedoemd om haar voorganger achterna te gaan en precies tussen wal en schip te vallen.

Wij laten een volgend bezoek voorlopig even zitten.

Bezocht Mei, 2017
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Voor de vijfde keer bij dit restaurant geweest. Het blijft een van onze favoriete adressen in Den Haag. We hebben super gegeten: alle gerechtjes waren heerlijk. Leuke smaken, goede uitvoering (vis perfect gaar, lekkere beurre rouge) en mooie bordjes. De geserveerde wijnen waren lekker en pasten goed bij de gerechten. De bediening is top.

Wij blijven enthousiast en komen dus snel terug.
Bramsche66 E.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Lekker gegeten tijdens de lunch. De kaart is niet heel uitgebreid. Prettige bediening, uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Helene H.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Prijs-kwaliteit top, aangename sfeer, perfecte timing, verfijnde gerechten en lekkere aangepaste wijnen. Een echte aanrader!
Robajo B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
u al voor derde keer gegeten, prima restaurant, waar voor je geld
Lonneke V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Prima gegeten bij Oogst, maar mijn verwachtingen werden niet helemaal waargemaakt. Dit lag zeker niet aan de service, die vriendelijk was, of de locatie, op de prachtige Denneweg. Ik vond de gerechtjes wat aan de kleine kant en had achteraf gezien aan twee hartige gerechten en een dessert niet genoeg.