Ons Loes

Frans Joseph van Thielpark 4 5707 BX Helmond Nederland Kaart
31-492520004

Over restaurant Ons Loes

Voel je thuis bij restaurant Ons Loes

Kom binnen en voel je thuis bij het leuke restaurant Ons Loes in het zuiden van het land! Ga voor een lekkere lunch, luxe diner of gewoon een lekker kopje koffie. Geniet hier van de Brabantse gezelligheid en de luxe gerechten. Extra leuk: het restaurant kijkt uit op het historisch kasteel van Helmond!

Meer informatie over restaurant Ons Loes

Maandag 17:00 - 22:00
Dinsdag t/m Zaterdag

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Bart K.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Afgelopen week voor het eerst bij Ons Loes gaan eten en ons laten verrassen met het 5-gangen verrassingsmenu. Een prima keus! We hebben heerlijk gegeten. Wel viel het bijbehorende wijn arrangement wat tegen. Nette wijntjes maar niks bijzonders. Daar hadden we net wat meer van verwacht. Ondanks dat hebben we een gezellige en prima avond gehad en komen we zeker nog een keertje terug.
HDroppert .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Voor de eerste keer gegeten bij Ons Loes op een dinsdag. Het was niet druk, maar het restaurant is toch leuk ingericht en met uitzicht op het kasteel was het leuk zitten.
We namen het drie gangen verrassingsmenu. Het was inderdaad verrassend lekker. Vooraf een tartaartje van garnalen. Toen heerlijk kalfsvlees en een prima dessert toe.
Helmond heeft niet veel goede restaurants, maar dit is zeker een aanwinst.
Patriciajacobs .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten samen met mijn zoon.
Nog wat gegekt over contant betalen of pinnen,maar afwassen mocht ook.
Alles was prima en vriendelijk .
Toen ik wou afrekenen ,uiteraard met pinpas bleek ik hem nog in de randomreader te hebben laten zitten.
Wat nu!!!
Maar er was helemaal niets aan de hand we hoefde onze naam maar op te schrijven en konden een dag later betalen.
Is dat niet toppie .
Vandaag dus betaald en een dikke duim voor " ons Loes'".
A R.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Met z'n vieren wezen eten. Een wonderlijke start met moeder van eigenaresse, veel warmte! Chefs menu en aangepast wijnarrangement......helemaal top. De bediening, en dan met name het enthousiastme waren ongekend. De Chileense chardonnay erg goed. Eerlijk en oprecht is beste omschrijving.....eigenaresse is super! Openings zin " ik ga zorgen dat jullie een top avond hebben" zegt voldoende.....= aanrader! Prijskwaliteit verhouding is goed.
Ps : vorige week in sterren tent 'spetters' gegeten .......daar kunnen ze qua bediening leren van het enthousiastme en de spontaniteit hier.
Lydia P.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Met zijn vieren heerlijk gegeten,, het drie gangen surprise menu a € 38,00 pp vooraf een amuse van gazpacho met creme fraise, het voorgerecht was 1x een salade met gerookte kip en wij hadden een tartaartje van bloemkool met tonijn, was erg smaakvol maar ook mimimaal.
Het hoofd gerecht duurde wel heel erg lang , er was 1x een vis hoofd gerecht dat lekker was maar wel erg weinig , 2 garnalen en 2 kleine stukjes vis, geen noemenswaardige groentes .De vlees hoofdgerechten waren heerlijk met 2 flinke stukken rundvlees en een hoekje stoofvlees wat heerlijk was, alleen misten we ook hier de groente., en dan een schaal frites dat is voor ons een afknapper, het is net of de frites moeten vullen wat er op het bord te kort is.
het desert was een bolletje meloen ijs een choco taartje en een sausje van meloen wat een beetje naar afwas water smaakte, een aardbei en een framboos die goud en zilver waren gespoten en een braam.
het personeel was aardig , vriendelijk en voorkomend.
alles bij elkaar was het een leuke avond maar een volgende keer geen surprise menu meer voor ons.
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
EEn 3 gangen suprise menu bestaande uit vis voorgerecht(rivierkreeftjes tartaartje) en kalfsoester in jus met asperges als hoofdgerecht en soort proeferij als desert (ijs, chocoladetaartje en fruit), dit alles voorafgegaan door een amuse zijnde een kroketje met kabeljauw vulling en een heerlijke kop koffie na met een bonbonnetje. Het was allemaal smakelijk met vriendelijke brabantse bediening in een soort lunchroom- achtige omgeving die weinig opwindend is. Je moet ook even weten waar het zit maar dan is het de moeite waard
Dirtsa .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Tussen een museumbezoek aan de Boscotondohal en een bezoek aan het kasteel hebben we geluncht bij Ons Loes. Dat is ons prima bevallen. De ontvangst en bediening waren heel vriendelijk en correct. De entourage is rustig, gemoedelijk, comfortabel, licht en je hebt lekker de ruimte. We zijn altijd op zoek naar stukjes vlees in de kroketten en die waren hier ruimschoots aanwezig! De kroketten lagen rustig op een sneetje brood met daaromheen wat salade. Het knapperige bruine broodje met ruim carpaccio, een flinterdun stukje Parmezaanse kaas, sla, saus en, voor mij wat ondefinieerbare, brokjes die leken op hard uitgebakken stukjes spek, smaakten prima! Koffie, cappuccino en thee (ruim keus en heet water!) waren in orde. Gastvrij dat er bij de eerste gang koffie en thee stukjes cake en lekkere chocolade koekjes werden geserveerd.
Alles wat eigenlijk "normaal" zou moeten zijn in een restaurant, was ruimschoots aanwezig. Zeker een gelegenheid voor ons om nog een keer te lunchen.
Elisa H.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Met een gezelschap van 3 werden we prettig ontvangen, in een zaak die er van buiten eerlijk gezegd niet uitziet alsof het heel veel voorstelt. Maar na de recensies die ik hier had gelezen ging ik met goede moed naar binnen, en het viel zeer zeker niet tegen!

Het personeel was vriendelijk en enthousiast, en hield ook rekening met wat persoonlijke wensen die bij de reservering waren doorgegeven.

Voor 38 euro p.p. kregen we een 4-gangenmenu met een visgerechtje, soep, vleesgerecht en een dessert. De smaakcombinaties waren erg lekker, en het vis en vlees was steeds prima bereid. Je krijgt bij de verschillende gangen ook (vers) brood en frites; ook grote eters hoeven dus niet met een onvoldaan gevoel naar buiten.

Bij één van de gangen hebben we om een bijpassende wijn gevraagd. Ook dat viel prima in de smaak. Bij een rosé gebakken runderhaas met zowel spruiten- als bietenpuree en wat verse groenten, kregen we een fruitige rode wijn geserveerd (primitivo) - met een duidelijke kersensmaak, geen hout en weinig tannines. Het paste prima bij het gerecht en was los ook een erg smakelijke wijn.

Kortom: Goed eten, lekkere wijn, vriendelijke bediening en een fijne ambiance. En wat mij betreft was de prijs-kwaliteitverhouding ook prima. Ik kom hier zeker nog eens terug!
Jalberslinden .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Laatst heerlijk gegeten bij Ons Loes. Een twee gangen verrassingsmenu met als voorgerecht een prachtig bereide coquille en een heerlijk wild hoofdgerecht met hert. Wijnen die er goed bij passen. De bediening praat met passie over het vak maar het ligt er af en toe iets te dik boven op. Zeker een aanrader!
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Door de recensies op Iens toch eens gaan eten. De uitstraling doet wat "eetcafé-achtig" aan. Het diner is echter zeer boven verwachting. Ook de service van Loes (in dit geval niet ons Loes zelf) was geweldig. Het vier gangen surprise menu was erg goed. Al met al dus zeker voor herhaling vatbaar.
Lilianne M.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Een hartelijke ontvangst van Loes en/of haar personeel laat je altijd welkom voelen! De koffie is heerlijk evenals de wijnen, het suprise menu is ook een aanrader. Je wordt echt verwend. Wij vinden het met mooi weer als je kan buiten zitten een nadeel dat het terras is gelegen aan een drukke weg waar hard gereden wordt. Wel mooi uitzicht.
Geert-1 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Een aantal weken geleden bij Loes gegeten met een aantal vrienden. Op het eerste oog lijkt het een leuk restaurant, leuk aan het kanaal in het centrum van Helmond. We kwamen binnen en het leek wel alsof de bediening ons negeerde want niemand kwam naar ons toe om een tafel aan te wijzen. Toen we toen eenmaal zaten duurde het naar onze mening te lang voordat de bediening langs kwam voor de drank, dit terwijl de zaak bij lange na niet vol zat. Ook het eten was niet super, veel te veel saus in verhouding tot het gerecht en het vlees was wat taai. Ook het dessert was een tegenvaller.
Niet voor herhaling vatbaar dus.
Marinke V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Ons Loes is genoemd naar de eigenares Loes, een gastvrouw die je met een lach ontvangt. Ik heb er high tea gehad, en dat was een understatement van het begrip. Het leek meer op een persoonlijke verwenmiddag: met veel verschillende hapjes, opbouwend van hartig naar zoet. Met name het warme kroketje en de verse sandwiches waren heerlijk. Alles geserveerd met heerlijke thee en goede service. De ligging van het restaurant is ideaal. Dit is echt een aanrader.
Jos H.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Vandaag een heerlijke brunch gehad met een verrassingsmenu met allerlei lekkere hapjes.
Zowel de vis als het vlees waren uitstekend!
Bediening uiters vriendelijk en behulpzaam.
Stephaniec .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
We waren hier voor de eerste keer en heerlijk geluncht! De club sandwich en de uitsmijter zijn aanraders. Beide rijkelijk belegd en mooi opgediend. Bediening is super vriendelijk en enthousiast. Je krijgt er een heerlijke lunch voor een zeer prima prijs. Als we weer in Helmond zijn, komen we zeker weer!
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2013
Voor mijn verjaardag bij Ons Loes geeeten.
Het brood was een zeer aangenaam bruin en wit met een heerlijk boter

De eerste mondvulling was zalm gemarineerd in whisky met een augurkje.
Het voorgerecht was gebakken coquille op een bedje van garnalen met een zoetzuurtje heerlijk.
Het tweede gerecht was een wild bouillon in een zeer speciaal glas lekker.
Het hoofdgerecht was herten rug filet met een soufflé van zuurkool saté van spruitjes met peertje en een heerlijk sausjes.
Het nagerecht was diverse chocolade heerlijk.
Wij zijn voor de Italiaanse wijnen gegaan deze avond de witte was Buglioni Il Disperato uit 2012 heerlijke wijn met veel fruit geur,de rode wijn was een Chianti classico uit 2010 van casa Emma.

Het was een fijne avond en komen nog zeker hier terug.
Ilse74 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
2 keer geweest voor een lunch. Eten was heerlijk, vooral het brood, lekker knapperig en lekker van smaak. Maar wij vonden de bediening wat traag op gang komen. Zaten al een tijdje, maar niemand die kwam vragen of we iets wilden drinken of eten. En dat terwijl er bijna niemand in de zaak zat. Ze heeft ons wel binnen zien komen, maar had het 'druk' met andere zaken...Ook vinden wij dat de poetsploeg (als er die al is) niet goed zijn best doet. Overal kruimels op de vloer, stoelen en banken. Stofnesten op de lambrisering en de plinten, tafels die niet schoon waren. En dat terwijl wij al om 12 uur aanwezig waren. Ik zou zeggen, tijd genoeg om smorgens even met de poetsdoek en de stofzuiger er doorheen te gaan. Eten is goed, maar voor die prijs mag er toch echt wel wat gedaan worden aan de hygiene!
Gerardvdzanden .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2013
1 van mijn favoriete restaurants zeker voor de lunch, normale prijzen en prima porties. Goede koffie en prettige bediening. Herken dan ook niets in de andere recensie.
Arnoldussen .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2013
Wij zijn reeds een aantal malen bij "Ons Loes" geweest voor een hapje en een drankje alsmede gebruik gemaakt van high tea en 2x s'avonds gegeten. Wij hadden al minder goede ervaring met het eten en de service maar besloten toch om op 14-04-2013 het restaurant te bezoeken voor een hapje en een drankje. De service was slecht en de vissalade en uitsmijter waren van mindere kwaliteit. De vis had een nare geur en de eieren van de uitsmijter waren doorgebakken, dus bruin aan de onderkant en de dooiers bijna solide. Bij binnenkomst moesten wij lang wachten alvorens de tafel opgeruimd werd, Mijn echtgenote bestelde thee en ondergetekende een pilsje. Het pilsje liet lang op zich wachten en toen mijn echtgenote afrekende zag ze dat het pilsje tweemaal was aangeslagen. Bij vermelding van deze fout kreeg ze een bits antwoord en om een scene te vermijden is ze vertrokken met betaling van een niet besteld tweede pilsje. Gezien mijn lichamelijke problemen zal ik nooit 2 pilsjes drinken. De smaakpolitie werd vrolijk van de inspektie maar dit geldt niet voor ons. De smaakpolitie heeft trouwens niets met smaak te maken, enkel hygiene. Wij zullen van dit restaurant geen gebruik meer maken.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
het eten was prima,voorgerecht was st.jacobsschelp met inktvissaus met tartaar ven vis,het soepje was van venkel met Palling met groentjes,hoofdgerecht was Hollandse kabeljauw met lente groenten,nagerecht was chocolade moes met wat vanily ijs en een crispy.
De gerechten met bij passensende wijnen was prima,zeer goed en mooi.
Het was enkel jammer dat het deze avond zeer druk was en men niet de aandacht besteden die de gerechten verdienden jammer.

Wij gaan nog wel een keer terug voor de herkansing.