Ons eten&drinken

Walstraat 41 7511 GG Enschede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Ons eten&drinken

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi
6,9

Jouw recensie over het restaurant Ons eten&drinken

Eva V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2018
Jammer. Sympathiek restaurantje. Echter vlak en matig eten. Maaltijdsalade is alleen eikebladsa met vijf gamba's. Dat kan echt veel beter voor 14.50.
Selma K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Wat is het toch heerlijk bij ONS! Nu toch maar eens de tijd nemen om jullie te bedanken voor het lekkere eten, de vriendelijke bediening en een heerlijk atmosfeer. Alleen of met vrienden, ik geniet altijd van ONS! :)
anja Z.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
We hebben weer een fijne avond gehad bij ONS. Een prettige plek om te verblijven. Vriendelijke bediening waaraan je alles kunt vragen. Met nu ook nog een biertje van de tap die niet te versmaden is. Brand Porter. We komen zeker terug.
ellengrundel .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Wederom was het weer heerlijk met fijne bediening! De biertjes die werden geadviseerd bij ons gerecht waren een uitstekende keus, ONS bedankt voor wederom een heerlijke culinaire avond!
Tot snel
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Gisterenavond heerlijk gegeten
Bijzondere kaart met veel verse plaatselijke producten en met zorg bereid
Bediening was erg vriendelijk en attent ook ten aanzien van een voedselallergie
Het restaurant is gezellig ingericht
Een aanrader en zeker een bezoek waard
Ivo H.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Ons eten en drinken in Enschede ziet er leuk uit en je zit er prima. Maar het eten viel eigenlijk gewoon tegen. De biefstuk was taai; je bleef kauwen. Ik zeg betere slager zoeken. De sla had geen dressing en de garnalen in knoflook hadden geen knoflook gezien die dag. Pulled chicken was juist weer goed en parfait prima. Gratis koffie als tegemoetkoming voor het vlees dat bleef liggen. Maakt het iets goed, maar niet best.
Milou V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Wij eten regelmatig bij Ons! De sfeer is ontspannen en medewerkers zijn erg gastvrij, daarnaast hebben ze een gevarieerde (streek- en biologisch georiënteerde!) menukaart die regelmatig wordt vernieuwd (regelmatig heerlijke 'minder alledaagse' gerechten met bijv. couscous en polenta). Ieder gerecht heeft een bier en wijntip, maar voor leuke info en persoonlijk advies kun je het beter gewoon vragen!
rubicon .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Op een lauw-warme zomeravond plaats genomen op het straatterras, de sfeer en ambiance zijn veelbelovend in dit culinaire centrumstraatje van Enschede. Twee daghappen besteld en op de keper beschouwd was enkel het vlees goed smakend, hoewel behoorlijk ongekruid. De groenafdeling wel erg simpel uitgevallen en vlak van smaak. Het vega-dingetje was ronduit slecht, geheel doorweekt, veel te zout en naar een of andere bruine smaakversterker smakend. Alle (rest) hoop gevestigd op de patat frites, het onderdeel waar dit restaurant altijd in uitblonk, zelfgemaakt, lekker krokant met een goeie mayonaise. Wat kan kennismaking met een realiteit toch ontnuchterend werken; de eerst beste supermarktzak laat het gebodene ver achter zich en een Belg begrijpt opeens waarom het okay is dat de scheiding van Nederland zich bijna 200 jaar geleden moest voltrekken. Niet krokant, vet, nattig, mijn ogen begonnen zachtjes te weenen. Op mijn beklag kregen we promt een aanvulling, in een ouderwetse puntzak aangeleverd. Deze zagen er wat opgepoetster uit, edoch de smaak bleef bijna even desastreus....Interesse vanuit de bediening over het actuele culinaire welbevinden bleef uit, evenals na een teleurstellend kopje espresso (met zet-instructies van mijn kant; de serveerster kon geen kwaliteitswaarborg afgeven), waarvoor iedere (italiaanse) barista zich zou schamen. Zonder créma, te waterig en ver weg van het "bonbon-shot-explosiegevoel" van wat het kan en zou moeten zijn. Arm Holland met je peperdure italiaanse koffiemachines, dat doet gewoon zeer als je die bedroevende resultaten moet slikken... Dit lot kunnen ze gelukkig delen met bijna de gehele Enschedese binnenstad-horeca. Op de rekening stond notabene een dubbele espresso afgerekend; onwetendheid en onbenul staan een schijnoplossing van het woord "dubbele" niet in de weg. Conclusie van dit alles; teleurstellend (zelfs daghappen verdienen beter). Beterschap...en nog een "fijne avond"!
ellengrundel .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Gisteravond weer eens bij Ons gegeten en zoals altijd heerlijk genoten. De bediening was erg vriendelijk en het eten was heerlijk. Wat ik erg leuk vind zijn de bier en wijnsuggesties bij elk gerecht! Een echte aanrader, want ze hebben altijd iets verrassends. Het interieur is erg gezellig waardoor het erg warm aanvoelt. Kortom weer een topavond!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Ons is qua uitstraling en bediening een leuke plek, gezellige locatie in de binnenstad van Enschede. Helaas viel het eten me erg tegen, de sausjes smaakten kant en klaar, naanbrood dat volgens mij zo van de supermarkt kwam. Gewoon onder de maat, zeker gezien de prijs, we waren per persoon rond de 40 euro kwijt (voorgerecht + hoofdgerecht) en dan verwacht ik toch beter eten.
Lolindir .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Ons 3-gangen menu begon smaakvol met pulled porc en makreel. Als hoofdgerecht krokant gebakken en malse eendenborst en licht pittige en goed gebakken Procureur. Verrassend bijgerecht van drie vergeten groenten. Frites 2.0 waren lekker maar niet krokant. Als dessert een bijzonder notentaartje; de beschrijving op de menukaart doet geen eer aan deze heerlijke afsluiting! De strawberry panna cotta was lekker. Er werd zonder moeite opnieuw uitgeserveerd zonder pinda-noten garnering. Bediening is gastvrij en heeft humor!
Entourage is hip en het publiek is van alle leeftijden.
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Prima eetgelegenheid, gekozen om de zeer uitgebreide bierkaart. Leuke entourage, wordt duidelijk bezocht door veel studenten maar zeker ook geschikt voor de jongere oudere... Gerechten zijn goed bereid, genoten van de eendenborst en ossobuco met een net garnituur. Maar hoogtepunt hier is daadwerkelijk de bierkaart, wat een keus en prima advies van de staf. Geproefd: Maximus Violant, Emelisse, Kompaan 58, Barley Wine en nog een paar, zonder uitzondering hoge kwaliteit. Alleen voor de namen van de bieren moet je er al heen!
LekkerEten1984 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Ons eten & drinken is een verrassend leuke eetgelegenheid in het centrum van Enschede. Eigenlijk is het een eetcafé+, niet echt een restaurant maar leuker dan een doorsnee eetcafé. De sfeer is gezellig, rumoerig, studentikoos. De menukaart is veelbelovend met biologische gerechten. De presentatie van de gerechten vond ik echter wat simpel. De smaken daarentegen waren top! We hadden o.a. de pulled pork vooraf welke erg verrassend smaakte, de vitello tonato was niet heel bijzonder. Als hoofdgerecht de entrecote met salsa verde en de quinoa kikkererwtenburger welke weer erg lekker waren. We konden moeilijk kiezen uit de desserts maar besloten met de Omelette Syberienne en een kaasplankje dat we samen deelden. Heel erg leuk dat men bij elke gang een passend glas wijn maar ook een bijpassend glas bier kan bestellen. De bediening mag iets alerter, ze hadden ons makkelijk twee extra drankjes en koffie na kunnen verkopen als we niet zo lang hadden hoeven wachten. We komen hier zeker nog een keer terug.
FAW R.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2014
Informele bistro. Veel studenten. Grote variëteit aan bieren. Vooraf namen we een etagère met lekkere hapjes, warm en koud. Heel smakelijk. Als hoofdgerecht lamsschenkel resp. eendenborst. Beide vleesgerechten geen top maar wel smakelijk. Heerlijke frieten als extra bijgerecht besteld. Eveneeens een schaaltje rauwkost. Cappuccino als afscheid. Al met goed gegeten voor een redelijke prijs. Vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar.
Steef K.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2013
Goed eten, keuze uit veel speciaalbiertjes en leuke uitstraling. Er zijn niet heel veel tafels, daarom dus aangeraden te reserveren.