Ons eten&drinken

Walstraat 41 7511 GG Enschede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Ons eten&drinken

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Ellengrundel .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Wederom was het weer heerlijk met fijne bediening! De biertjes die werden geadviseerd bij ons gerecht waren een uitstekende keus, ONS bedankt voor wederom een heerlijke culinaire avond!
Tot snel
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Gisterenavond heerlijk gegeten
Bijzondere kaart met veel verse plaatselijke producten en met zorg bereid
Bediening was erg vriendelijk en attent ook ten aanzien van een voedselallergie
Het restaurant is gezellig ingericht
Een aanrader en zeker een bezoek waard
Ivo H.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Ons eten en drinken in Enschede ziet er leuk uit en je zit er prima. Maar het eten viel eigenlijk gewoon tegen. De biefstuk was taai; je bleef kauwen. Ik zeg betere slager zoeken. De sla had geen dressing en de garnalen in knoflook hadden geen knoflook gezien die dag. Pulled chicken was juist weer goed en parfait prima. Gratis koffie als tegemoetkoming voor het vlees dat bleef liggen. Maakt het iets goed, maar niet best.
Hanneke A.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Vandaag ben ik alleen naar ONS gegaan,ik moest alleen eten en bedacht me dat ik bij Ons wel een bord friet wilde.Tja... ze hebben de lekkerste friet vind ikzelf. Huisgesneden friet in de schil..daar staat ONS ook bekend om..de friet is super lekker.Ik zat er rustig in een hoekje en daar kwam mijn bord aan..precies goed gebakken ,niet te hard,niet te zacht,en ook genoeg. Een half uur was ik niet hoorbaar,smikkelend van de friet.Ik vind het zo lekker,je proeft en ziet vooral dat dit niet uit een zak komt....moet iedereen uiteraard zelf weten,mijn voorkeur gaat uit naar deze huisgesneden friet (in schil).Een lachend gezicht van het personeel liep voorbij en vroeg of het smaakte,nam er de tijd even voor en ik zag dat ze weer verder ging met haar werk.Dat even aanspreken ...fijn!!!!Het rook er fris,buiten lagen de kussentjes alweer op het terrasje,kussentjes met vrolijke kleuren.
Ook de schort die het personeelslid in de bedieng droeg,zag er in soort gelijke kleuren uit.
Heerlijk gegeten bij ONS ,eten & drinken ,een super bord friet.Op naar de volgende keer ONS,jullie blijven me aantrekken. Compliment.
Milou V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Wij eten regelmatig bij Ons! De sfeer is ontspannen en medewerkers zijn erg gastvrij, daarnaast hebben ze een gevarieerde (streek- en biologisch georiënteerde!) menukaart die regelmatig wordt vernieuwd (regelmatig heerlijke 'minder alledaagse' gerechten met bijv. couscous en polenta). Ieder gerecht heeft een bier en wijntip, maar voor leuke info en persoonlijk advies kun je het beter gewoon vragen!
ArendvanAchteren .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Op deze maandag zit het gezellig vol bij ONS eten&drinken. De ober heeft er duidelijk zin in en maakt bij iedere tafel een praatje. We zijn begonnen met heerlijk vers brood en geroosterde verse groenten. Als hoofdgerecht kozen we voor een steak (groot!) die mooi was gebakken en een heerlijke vegetarische salade met geitenkaas. Daarnaast huisgemaakte frietjes want daar staan ze om bekend en deze waren errug lekker! Wat ons opviel was de mooie bierkaart met veel Nederlandse bieren en we kozen er voor om de ober de begeleidende bieren te laten kiezen. Deze bieren smaakte uitstekend bij het eten. Enig minpuntje van de avond was een wiebelend tafeltje maar dit werd snel verholpen. We gingen voldaan en tevreden weer naar huis en komen hier zeker weer terug!
Rubicon .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Op een lauw-warme zomeravond plaats genomen op het straatterras, de sfeer en ambiance zijn veelbelovend in dit culinaire centrumstraatje van Enschede. Twee daghappen besteld en op de keper beschouwd was enkel het vlees goed smakend, hoewel behoorlijk ongekruid. De groenafdeling wel erg simpel uitgevallen en vlak van smaak. Het vega-dingetje was ronduit slecht, geheel doorweekt, veel te zout en naar een of andere bruine smaakversterker smakend. Alle (rest) hoop gevestigd op de patat frites, het onderdeel waar dit restaurant altijd in uitblonk, zelfgemaakt, lekker krokant met een goeie mayonaise. Wat kan kennismaking met een realiteit toch ontnuchterend werken; de eerst beste supermarktzak laat het gebodene ver achter zich en een Belg begrijpt opeens waarom het okay is dat de scheiding van Nederland zich bijna 200 jaar geleden moest voltrekken. Niet krokant, vet, nattig, mijn ogen begonnen zachtjes te weenen. Op mijn beklag kregen we promt een aanvulling, in een ouderwetse puntzak aangeleverd. Deze zagen er wat opgepoetster uit, edoch de smaak bleef bijna even desastreus....Interesse vanuit de bediening over het actuele culinaire welbevinden bleef uit, evenals na een teleurstellend kopje espresso (met zet-instructies van mijn kant; de serveerster kon geen kwaliteitswaarborg afgeven), waarvoor iedere (italiaanse) barista zich zou schamen. Zonder créma, te waterig en ver weg van het "bonbon-shot-explosiegevoel" van wat het kan en zou moeten zijn. Arm Holland met je peperdure italiaanse koffiemachines, dat doet gewoon zeer als je die bedroevende resultaten moet slikken... Dit lot kunnen ze gelukkig delen met bijna de gehele Enschedese binnenstad-horeca. Op de rekening stond notabene een dubbele espresso afgerekend; onwetendheid en onbenul staan een schijnoplossing van het woord "dubbele" niet in de weg. Conclusie van dit alles; teleurstellend (zelfs daghappen verdienen beter). Beterschap...en nog een "fijne avond"!
Ellengrundel .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Gisteravond weer eens bij Ons gegeten en zoals altijd heerlijk genoten. De bediening was erg vriendelijk en het eten was heerlijk. Wat ik erg leuk vind zijn de bier en wijnsuggesties bij elk gerecht! Een echte aanrader, want ze hebben altijd iets verrassends. Het interieur is erg gezellig waardoor het erg warm aanvoelt. Kortom weer een topavond!
Mrtnlm .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Gisteravond heb ik voor het eerst bij Ons gegeten. Erg leuk ingericht restaurant en vriendelijk personeel, niets op aan te merken. Echter, het eten was dusdanig slecht dat ik niemand zou aanraden hier geld te spenderen aan voedsel. Wij (mijn vriendin en ik) hadden allebei de daghap, één vegetarisch en één met vis. Vooraf de vergeten groenten (welke groenten dit betrof is ons niet geheel duidelijk geworden) besteld en toegegeven, daar zat aardig smaak aan. Na ruim een uur te hebben gewacht werd gevraagd of ze mij nog iets konden inschenken, waar ik op heb geantwoord dat ik liever iets te eten wilde hebben. Zo gezegd, zo gedaan en na 5 minuten werd ons eten geserveerd: standaard salade (slamelange met pijnboompitten en saus), véél te zoute friet, een knoflook saus(je) enkel bestaande uit (naar wij dachten) gemalen knoflook en voor mij een ongeïnspireerd, overgepaneerd stuk vis (soort blijft onbekend). De paneerlaag, zeer licht gekruid met tuinkruiden (denk ik), was nauwelijks krokant geworden en de binnenkant was nog erg deegachtig. De vis (waarschijnlijk uit de vriezer) zelf was halfgaar, snotterig en totaal niet gekruid. Mijn vriendin had gefrituurde groenten, waar het bovenstaande verhaal over de paneerlaag ook op toepassing van was.

Voor het drinken, ze hadden vrij veel speciaal biertjes en lekkere wijn, zou men hier naartoe kunnen gaan. Voor het eten zou ik dit niet aanraden.
DJTwist .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Wij kwamen binnen bij ons eten drinken en merkten gelijk dat er een gezellige sfeer was het restaurant zat vol , wij hadden niet gereserveerd .
Een vrouw van de bedining bood ons een drankje aan omdat we even moesten wachten op een tafeltje dat zo vrij zo komen.
We hadden eendenborst en steak besteld , echt een aanrader eendenborst perfect gebakken na mijn doen en de steak niks op aan te merken mooi meduim gebakken en was echt verrukkelijk .
Als dessert hadden we allebij cheesecake ook echt super mooie opmaak met een chocolade cheesecake en een mooie roze bol ijs .
Wij hebben ons vermaakt en komen zeker nog een keer langs
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Ons is qua uitstraling en bediening een leuke plek, gezellige locatie in de binnenstad van Enschede. Helaas viel het eten me erg tegen, de sausjes smaakten kant en klaar, naanbrood dat volgens mij zo van de supermarkt kwam. Gewoon onder de maat, zeker gezien de prijs, we waren per persoon rond de 40 euro kwijt (voorgerecht + hoofdgerecht) en dan verwacht ik toch beter eten.
Lolindir .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Ons 3-gangen menu begon smaakvol met pulled porc en makreel. Als hoofdgerecht krokant gebakken en malse eendenborst en licht pittige en goed gebakken Procureur. Verrassend bijgerecht van drie vergeten groenten. Frites 2.0 waren lekker maar niet krokant. Als dessert een bijzonder notentaartje; de beschrijving op de menukaart doet geen eer aan deze heerlijke afsluiting! De strawberry panna cotta was lekker. Er werd zonder moeite opnieuw uitgeserveerd zonder pinda-noten garnering. Bediening is gastvrij en heeft humor!
Entourage is hip en het publiek is van alle leeftijden.
John_van_moer .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Op een druilerige maandagavond in december in Enschede kom je er achter dat de keuze voor om ergens te eten beperkt is. Nogal wat restaurants zijn op deze maandagavond niet open. Wij kwamen uiteindelijk terecht bij "Ons". Een leuk ingericht tentje met een goede sfeer. De bierkaart schijnt indrukwekkend te zijn, maar als niet-bier-drinkers hebben we daar weinig aan. De menukaart is verfrissend origineel. Een grappig voorgerechtje als een aubergine-dip met (beetgare) "vergeten groenten" is iets dat we nog nooit eerder tegenkwamen. Verder wordt veelvuldig gebruikt gemaakt van duurzame/streekproducten, iets dat we altijd kunnen waarderen.
De service is perfect: bij de vraag of de kok rekening wil houden met een (ernstige) voedselallergie van één van de tafelgasten, komt de vlotte jonge kokkin zelf even aan tafel de kaart doornemen, en denkt goed mee. Echt super.
Maar hoe aardig de bediening was, hoe origineel de menukaart, en hoe coöperatief de kok ook was, het eten viel behoorlijk tegen. We hebben er ter plekke niets over gezegd, maar hier valt nog wel wat te verbeteren. De eendeborst was kurkdroog (veel te lang gebakken), en de huisgemaakte frites waar de kokkin zo trots over vertelde waren ronduit smerig. Frites moet je even voorbakken om ze eetbaar te maken, maar dat was hier duidelijk niet gebeurd. De (rundvlees-)burger was OK, maar niet memorabel.
Ik hoop echt dat het niveau van het eten omhoog gaat, want de intenties (en de ingrediënten) zijn goed. En wie weet komen we dan nog een keer terug.
Marieke1974 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Ook voor vegetariërs is Ons een prima adres. De kaart mag wel iets vaker wisselen wat ons betreft. De quinoa-burger met topping was oké, maar mag wat meer uitgesproken van smaak. En de paprika/tomaatrelish er bovenop voegde niet echt wat toe. Naanbrood en dips waren heerlijk, evenals de frieten. Witlofsalade was ook lekker, maar mag ook wat meer diepgang (dille?). Fijn de keuze uit verschillende biertjes, de alcoholvrije Erdinger was een goede tip.
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Prima eetgelegenheid, gekozen om de zeer uitgebreide bierkaart. Leuke entourage, wordt duidelijk bezocht door veel studenten maar zeker ook geschikt voor de jongere oudere... Gerechten zijn goed bereid, genoten van de eendenborst en ossobuco met een net garnituur. Maar hoogtepunt hier is daadwerkelijk de bierkaart, wat een keus en prima advies van de staf. Geproefd: Maximus Violant, Emelisse, Kompaan 58, Barley Wine en nog een paar, zonder uitzondering hoge kwaliteit. Alleen voor de namen van de bieren moet je er al heen!
LekkerEten1984 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Ons eten & drinken is een verrassend leuke eetgelegenheid in het centrum van Enschede. Eigenlijk is het een eetcafé+, niet echt een restaurant maar leuker dan een doorsnee eetcafé. De sfeer is gezellig, rumoerig, studentikoos. De menukaart is veelbelovend met biologische gerechten. De presentatie van de gerechten vond ik echter wat simpel. De smaken daarentegen waren top! We hadden o.a. de pulled pork vooraf welke erg verrassend smaakte, de vitello tonato was niet heel bijzonder. Als hoofdgerecht de entrecote met salsa verde en de quinoa kikkererwtenburger welke weer erg lekker waren. We konden moeilijk kiezen uit de desserts maar besloten met de Omelette Syberienne en een kaasplankje dat we samen deelden. Heel erg leuk dat men bij elke gang een passend glas wijn maar ook een bijpassend glas bier kan bestellen. De bediening mag iets alerter, ze hadden ons makkelijk twee extra drankjes en koffie na kunnen verkopen als we niet zo lang hadden hoeven wachten. We komen hier zeker nog een keer terug.
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2014
Informele bistro. Veel studenten. Grote variëteit aan bieren. Vooraf namen we een etagère met lekkere hapjes, warm en koud. Heel smakelijk. Als hoofdgerecht lamsschenkel resp. eendenborst. Beide vleesgerechten geen top maar wel smakelijk. Heerlijke frieten als extra bijgerecht besteld. Eveneeens een schaaltje rauwkost. Cappuccino als afscheid. Al met goed gegeten voor een redelijke prijs. Vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar.
Ester B.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2013
Wij hebben zo'n leuke ervaring bij Ons gehad. Met mijn dochter van 6 en zoon van 3 zijn wij niet alleen heel vriendelijk bediend, maar ik een mijn dochter eten ook nog glutenvrij. De aandacht van de kok en de flexibiliteit was heel fijn en de gerechten heerlijk. Ook heel handig dat er een krat met kinder tekenspullen aanwezig is in het restaurant waardoor er toch rustig en gezellig en paar uur hebben gezeten. Heerlijke ervaring. Ester en THijs

Jayhead .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Een onverwachte verrassing. Een wat hippe tent met een jong publiek. De bediening is vlot, vriendelijk en ter zake kundig. Het decor is quirky, hoewel we begrijpen dat niet iedereen dit even hoog waardeert. Het eten is uitmuntend. De kaart ziet er een beetje alledaags uit, maar de bereiding is van de gerechten is dat allerminst. Verrassend en erg smakelijk. Als entree hebben we de anti-pasta gehad. De combinatie van geitenkaas met gerookte bietjes was de prijs al helemaal waard. De eendeborst was heerlijk rosé gebakken met heerlijk caramel-uitjes en balsamico saus. De kipfilet salade was heerlijk licht en zomers. De bijgeserveerde patatten zijn een beleving. Goede adviezen voor wijn bij het eten, van een overzichtelijke lijst. Zeer wel een bezoekje waard.
Steef K.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2013
Goed eten, keuze uit veel speciaalbiertjes en leuke uitstraling. Er zijn niet heel veel tafels, daarom dus aangeraden te reserveren.