Ono

Antoine Platekade 1005 3072 ME Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Ono

Bij restaurant Ono ontdek je de gevarieerde Japanse keuken, die natuurlijk veel meer biedt dan alleen sushi. Verse vis speelt hier een tongstrelende hoofdrol, maar alleen dankzij de combinatie met vele andere ingrediënten die met zorg worden bereid. Daarnaast serveert restaurant Ono ook verschillende vleesgerechtjes. Heerlijk in combinatie met sake, Japans bier, Japanse cocktails en Japanse thee. Als lunch is de Bentobox een smakelijke verrassing, vol variatie.

Halve fles mineraalwater

Merel S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Bob D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Veel minder bijzonder dan verwacht, was oke maar niet meer dan dat.
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Het was erg gezellig, eten was ook erg lekker, alleen we moesten erg lang wachten op onze eten. Bediening was erg goed en hartelijk. Het was echt een top avond!
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Overheerlijke gerechten (probeer de coquille in pittige roomsaus!!) uitgebreide kaart inclusief sushi die overheerlijk zijn, mooie wijnkaart! Bediening kan wel wat attenter, verder een absolute aanrader!
l.schwier .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Helaas lang moeten wachten voor we aan tafel konden (een uur), de rekening was foutief en het personeel niet heel vriendelijk. Het eten was verder goed hoor, en eerdere ervaringen met het restaurant waren zeker beter dan deze keer, maar ONO ziet ons niet meer terug.
Ronny O.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Wij vonden het jammer dat je voor veel geld (want Ono is niet goedkoop) aan een tafel moet zitten met vreemden. Je hebt dan niet de privacy die je gewend bent. En als het druk is en dat was het ook, dan merk je dat het personeel moeite heeft om iedereen op tijd te bedienen waardoor je ineens lang moet wachten op je eten.
Sharita G.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Na onze positieve ervaring met Uno in 2013 wilden we weer hier eten. We hadden het chef's menu (4 gangen) deze viel zeer tegen. Van het toetje zei een medewerker zelf "het is ook niet mijn ding" dan begrijp ik niet waarom het dan geserveerd word. Meerdere gasten hadden deze laten staan, werd ook geen compensatie geboden. Helaas was het ons geld niet waard en zullen we niet meer hier gaan eten!
jac S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Gezellig, goede bediening lekker eten.
Helaas zeten we op een bank zonder rugleuning en dat gaat op den duur lastig zitten.
Shakira F.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heel geslaagd
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Voor een prijs die net boven de prijs van all-you-can-eat ligt, is Ono ontzettend de moeite waard. De sushi ziet er prachtig uit, is ontzettend lekker en de rijst is heerlijk. Echt een aanrader
Natascha L.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wij eten vaak in het restaurant en doen ook vaak aan take out bij Ono. Ik weet echter niet wat er gebeurd is maar het is niet meer de kwaliteit zoals gewend. Sushi is slecht ingerold en is anders bereid dan vroeger en dat is niet in de positieve zin van het woord. Vroeger was de sushi rijst nooit hard en taai, nu wel. Drie kwartier wachten op je bestelling terwijl dat vroeger hooguit een kwartier was. Alle gerechten smaakte anders en worden anders bereid. Presentatie van gerechten is ook niet meer zoals het geweest is. Jammer, ono was altijd een top restaurant maar daar is weinig meer van over.
Michel S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Kennelijk een nieuwe eigenaar en de kwaliteit is het absoluut niet ten goede gekomen! We komen al jaren bij Ono, zowel in het restaurant als afhalen. Al jaren dezelfde gezichten ook en constante kwaliteit. Vandaag weer eens afgehaald en direct viel een aantal nieuwe gezichten op in de bediening. Geen probleem, maar het wachten was dusdanig lang (45 minuten) dat we argwaan kregen. Zijn we niet gewend! Bij thuiskomst blijkt het vermoeden waar; geen enkel gerecht smaakt nog hetzelfde. De boterzachte Beluga is opeens een taaie bende geworden. Andere sushi's ook zeer slecht ingerold. Warme gerechten ook niet meer van dezelfde kwaliteit en bovendien geleverd in bakken die je van de lokale afhaalchinees verwacht. Lijkt erop dat Ono een nieuwe weg inslaat en mikt op snel geld maken ipv de klant een unieke sushi beleving geven. Dood- en doodzonde!
Max V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Eten was oke, maar niet bijzonder. Service was echt ondermaats en sommige gerechten werden na 2 uur ineens niet meer geserveerd. Tel daarbij de slechte zitting bij op en je hebt echt het gevoel dat je bij McDonalds zit.
Sandra R.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Ik had al lang geleden aan mijn zoon beloofd hier eens te gaan eten omdat ik onder de indruk was na een eerder etentje. Ook deze keer weer heerlijk gegeten: boterzachte vis en dito vlees en een echt verrukkelijke saus bij de St. Jacques' . En in tegenstelling tot andere recensies hadden wij ook nog eens heel vriendelijke bediening. Wij hebben een topavond gehad! (En zoon was net zo enthousiast :))
Ted P.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Slecht beleid en onprofessioneel. Heb ruim van te voren telefonisch gereserveerd voor 2e kerstavond. Reservering is geaccepteerd en verwerkt. Krijg plotseling 4 dagen voor mijn reservering te horen dat ze niet open gaan op 2 e kerstdag. Zonder opgaaf van reden. Moet ik nu alle zeilen bijzetten om ergens anders te reserveren. Komen ook niet met alternatief. Moet het zelf maar uitzoeken. Slechte service en geen klantvriendelijkheid.
roc R.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
gisteren weer eens bij ono gegeten.
eten en drankjes waren natuurlijk prima.
we komen er inmiddels 10 jaar, dus vanaf het begin, het wordt daarom tijd om het menu eens te verrijken met nieuwe, andere gerechten, sommige aten wij 10 jaar geleden ook al.
tijdens de eerste jaren van ono was het personeel een ramp, onvriendelijk en vooral niet attent.
de jaren daarna ging het veel beter, perfect eigenlijk, maar gisterenavond was het weer mis, afstandelijk bediend en niet attent, spelen met een mobieltje achter de bar was belangrijker wij en onze buren.
Will6118 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Een paar dagen geleden hier gegeten met mijn vriendin.
We begonnen met een amuse van Tuna Temaki. Dit smaakte erg goed, waardoor wij hoge verwachtingen hadden.
Wij kregen vervolgens als voorgerecht de california maki, spicy tuna maki en een sake roll met truffelsaus. Deze waren niet slecht, maar voor de status van het restaurant had ik eigenlijk wel meer verwacht. Ik vond de sushi niet zo bijzonder.
Als hoofdgerecht kregen wij takoyaki, beef teriyaki en eendenborst. Wederom was het eten niet slecht, maar niet bijzonder.
Als toetje kregen wij een mochi-ijs van chocolade en een mochi-ijs van strawberry cheesecake. Deze waren aardig zoet.
Bij navraag naar de cocktails die op hun eigen website staan, schijnen deze niet beschikbaar te zijn. Als met al was het eten niet slecht maar zijn wij wel iets teleurgesteld in het etentje.
Jofie .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Met de stafleden gedineerd in Ono. Was voor mij een bekend restaurant maar voor mijn stafleden niet. Heerlijk gedineerd. Zoals te doen gebruikelijk heerlijk hapjes, verfijnd van smaak en de Pinot Gris werd zeer gewaardeerd. Amsterdamse gasten gedineerd in Rotterdam. Men was aangenaam verrast. Hoewel er een afstand voor afgelegd moest worden doen we dit zeker nog een keer, mede op verzoek van mijn gasten bedankt, het was zeer goed..!
Joshi76 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Wij gingen voor het 5 gangen menu van de chef. Vooraf werd gevraagd naar allergieën en of er dingen waren die we niet lustten. We konden ervoor kiezen of we alleen vis of alleen vlees wilden of een combi van vis en vlees. Wij namen de combi. Ik moet er ook bij vermelden dat ik geen echte viseter ben en dit graag wil worden. De eerste gang was een koude gang met op het bord zalm, heilbot, tonijn en 2 sushi achtige dingen met rijst waarop een vis lag waar ik de naam van ben vergeten. Ondanks dat niet alles mijn persoonlijke smaak was kon ik wel proeven dat de vis vers was en van uitstekende kwaliteit! De 2 gang was lauw en bestond uit kort gebakken tonijn, loempia's van eend en een oester. Prima gang, op de oester na maar ook dat is een kwestie van smaak. Gang 3 was warm en betrof een jakobbsschelp met een pittige saus, degene bij ons aan tafel die had aangegeven dat ze niet tegen te pittig eten kon kreeg 2 tempura garnalen. Uitstekende gang, goed van smaak, verse producten. De 4e gang een warme gang van ossenhaas in terryaki saus en gebakken heilbot. Heerlijk! Om je vingers bij af te likken. De 5e en laatste gang betrof het dessert en dat bestond uit vers fruit, 2 bolletjes ijs omgeven met een soort marshmallow achtig laagje en slagroom. Dat ijs was echt meesterlijk! Kortom je betaald meer dan bij een all-you-can-vreetschuur maar de kwaliteit is vele malen beter en het is stukken lekkerder!