Ono

Antoine Platekade 1005 3072 ME Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Ono

Bij restaurant Ono ontdek je de gevarieerde Japanse keuken, die natuurlijk veel meer biedt dan alleen sushi. Verse vis speelt hier een tongstrelende hoofdrol, maar alleen dankzij de combinatie met vele andere ingrediënten die met zorg worden bereid. Daarnaast serveert restaurant Ono ook verschillende vleesgerechtjes. Heerlijk in combinatie met sake, Japans bier, Japanse cocktails en Japanse thee. Als lunch is de Bentobox een smakelijke verrassing, vol variatie.

Halve fles mineraalwater

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Terras
Duur
Roc R.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
gisteren weer eens bij ono gegeten.
eten en drankjes waren natuurlijk prima.
we komen er inmiddels 10 jaar, dus vanaf het begin, het wordt daarom tijd om het menu eens te verrijken met nieuwe, andere gerechten, sommige aten wij 10 jaar geleden ook al.
tijdens de eerste jaren van ono was het personeel een ramp, onvriendelijk en vooral niet attent.
de jaren daarna ging het veel beter, perfect eigenlijk, maar gisterenavond was het weer mis, afstandelijk bediend en niet attent, spelen met een mobieltje achter de bar was belangrijker wij en onze buren.
Will6118 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Een paar dagen geleden hier gegeten met mijn vriendin.
We begonnen met een amuse van Tuna Temaki. Dit smaakte erg goed, waardoor wij hoge verwachtingen hadden.
Wij kregen vervolgens als voorgerecht de california maki, spicy tuna maki en een sake roll met truffelsaus. Deze waren niet slecht, maar voor de status van het restaurant had ik eigenlijk wel meer verwacht. Ik vond de sushi niet zo bijzonder.
Als hoofdgerecht kregen wij takoyaki, beef teriyaki en eendenborst. Wederom was het eten niet slecht, maar niet bijzonder.
Als toetje kregen wij een mochi-ijs van chocolade en een mochi-ijs van strawberry cheesecake. Deze waren aardig zoet.
Bij navraag naar de cocktails die op hun eigen website staan, schijnen deze niet beschikbaar te zijn. Als met al was het eten niet slecht maar zijn wij wel iets teleurgesteld in het etentje.
Jofie .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Met de stafleden gedineerd in Ono. Was voor mij een bekend restaurant maar voor mijn stafleden niet. Heerlijk gedineerd. Zoals te doen gebruikelijk heerlijk hapjes, verfijnd van smaak en de Pinot Gris werd zeer gewaardeerd. Amsterdamse gasten gedineerd in Rotterdam. Men was aangenaam verrast. Hoewel er een afstand voor afgelegd moest worden doen we dit zeker nog een keer, mede op verzoek van mijn gasten bedankt, het was zeer goed..!
Joshi76 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Wij gingen voor het 5 gangen menu van de chef. Vooraf werd gevraagd naar allergieën en of er dingen waren die we niet lustten. We konden ervoor kiezen of we alleen vis of alleen vlees wilden of een combi van vis en vlees. Wij namen de combi. Ik moet er ook bij vermelden dat ik geen echte viseter ben en dit graag wil worden. De eerste gang was een koude gang met op het bord zalm, heilbot, tonijn en 2 sushi achtige dingen met rijst waarop een vis lag waar ik de naam van ben vergeten. Ondanks dat niet alles mijn persoonlijke smaak was kon ik wel proeven dat de vis vers was en van uitstekende kwaliteit! De 2 gang was lauw en bestond uit kort gebakken tonijn, loempia's van eend en een oester. Prima gang, op de oester na maar ook dat is een kwestie van smaak. Gang 3 was warm en betrof een jakobbsschelp met een pittige saus, degene bij ons aan tafel die had aangegeven dat ze niet tegen te pittig eten kon kreeg 2 tempura garnalen. Uitstekende gang, goed van smaak, verse producten. De 4e gang een warme gang van ossenhaas in terryaki saus en gebakken heilbot. Heerlijk! Om je vingers bij af te likken. De 5e en laatste gang betrof het dessert en dat bestond uit vers fruit, 2 bolletjes ijs omgeven met een soort marshmallow achtig laagje en slagroom. Dat ijs was echt meesterlijk! Kortom je betaald meer dan bij een all-you-can-vreetschuur maar de kwaliteit is vele malen beter en het is stukken lekkerder!
Daniiv .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Eten was wel ok, maar veel te duur.
€16 voor 8 stuks middelmatige sushi is echt belachelijk, andere sushi restaurants zijn echt vele malen beter en goedkoper.
Daarnaast hadden we ook beiden een bento box besteld, best lekker maar ook veel te duur voor wat je krijgt in vergelijking met andere restaurants.
Maar uiteindelijk is dat toch echt allemaal eigen keus of je er naar toe gaat of niet.

Maar wat ik echt stuitend vond was de bediening.
Deze dames geven ons heel erg het gevoel dat ze geen plezier in hun werk hadden.
Al met reserveren bleef de gastvrouw uiterst koel en zakelijk.
Toen we er eenmaal waren werden we ontvangen door de gastvrouw en daarna werden we geholpen door een andere Japanse collega.

Ik heb werkelijk geen enkele glimlach gezien op hun gezichten in anderhalf uur! De andere dame die ons geholpen heeft was onaardig en wilde alleen maar pushen.
Zelf heb ik ook jaren in horeca gewerkt en er is niks ergers dan onaardige bediening.

Daarnaast roddelden ze ook nog onderling over een andere tafel die er zat (dat het rare mensen waren), terwijl wij dit konden horen.
Terwijl mevrouw chagrijn aan het afruimen was wilde ik nog iets zeggen over het eten dat het lekker was maar dat ik nu toch echt wel vol zat na voor en hoofd maar ze was echt nergens geinteresseerd in behalve in nog een nagerecht aansmeren. Toen we dit beleefd weigerden zei ze met een stalen gezicht: "Is goed hoor". Erger kan gewoon niet!!
Ik kom in vele horeca gelegenheden in Rotterdam, maar wat bediening betreft kan het absoluut niet slechter dan bij ONO.
Toen ik nog puur uit beleefdheid 4 euro fooi gaf (terwijl ik dit eigenlijk niet eens moest doen) bedankte ze me niet eens, en toen we het restaurant onder haar ogen verlieten heeft ze geen woord gezegd. Geen fijne avond geen dankjewel geen niks!!! Dat vind ik persoonlijk zo erg, dat ze niet eens gedag heeft gezegd.
Deze dames waren echt toppunt van slechte en vooral onaardige bediening. Een glimlach is veel waard, vooral bij ONO...
Maria1986 .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
al vele malen hier gegeten, nu met een 4gangen groupon. De gerechten smaakten maar de sushi was echt veel minder dan voorheen, rijst was droog en hard, absoluut niet smaakvol. Naast de 4 gangen nog een extra sushirol besteld, deze was kwalitatief wel beter dan de standaard sushi bij het menu. De vriendin van mijn moeder had dit mij al 2 maanden geleden verteld, misschien ben ik daardoor iets meer bevooroordeeld. Maar zou niet snel weer hier gaan eten, voorheen was het mijn absoute nummer 1 sushi restaurant van Rotterdam.
Jeanette B.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Vanavond hier met n groupon een vier gangen diner gegeten. Bij binnenkomst zeer vriendelijk te woord gestaan door serveerster liza. Vooraf een amuse van het huis, daarna voor elk 3 soorten sushi, super kwaliteit. Daarna had ik de geroosterde tonijn en mijn partner de schelp met coquilles en een heerlijke saus. Het hoofdgerecht, Tongfilet, rijst, pasteitjes, heerlijke kip in saus.
Als nagerecht strawberrycheese cake ,iets van chocolade, slagroom en fruit
Mic B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Loungy hoge ruimte met prachtige uitzicht over de Rijnhaven. Ons valt altijd de versheid van de ingrediënten op -- met name bij de sashimi -- en de goed op smaak gebrachte sauzen. Omdat we slechts een uur hadden ieder een Bento box genomen. Een 'broodtrommel' met verschillende gerechten, de Japanse nasi rames. Bij de visvariant was het pasteitje favoriet, bij de vleesvariant de beef teriyaki.
Anton S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Op een winderige avond gegeten in dit restaurant op de Kop van Zuid. Het is duidelijk dat ze een hip restaurant beogen te zijn met een strakke inrichting. Het mag dan wel hip zijn: sommige banken hadden geen rugleuning en een hele avond zonder steun in de rug is geen pretje.

We hadden een groupon. De sushi was aardig. Er was een sushi met Philadelphiaroomkaas (geen succes), een California Roll en een andere sushi met mango. Vervolgens jakobsschelpen waarvan de subtiele smaak geruïneerd werd door de mix van heftige kaas en peper. Als hoofdgerecht goede kip teriyaki, een wat smakeloze heilbotfilet en aardige vegetarische pasteitjes. Het toetje bestond uit sesamijs, wat vruchten en een aardige aardbeiensushi.

Dan de service: hoofdzakelijk werden we bediend door een nogal chagrijnige vrouw die er niet echt veel zin in leek te hebben. Gelukkig kwam af een toe een vrolijke en hartelijke serveerster langs, wat het weer een beetje goed maakte. Een erg groot minpunt is dat ze geen kraanwater serveren. Waarom doen ze dat niet, desnoods tegen vergoeding? Veel milieuvriendelijker. En we drinken heus genoeg andere drankjes.

Voorlopig vind je mij hier niet terug.
Michelle V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Een aantal weken geleden een slechte ervaring gehad bij Ono, Ik ben hier toen samen met mijn moeder wezen eten met een Groupon-Bon. helaas hebben wij toen moeten ondervinden dat de vis niet dag-vers was, de bediening hard hun best moest doen om te lachen, het lang duurde voor er drinken werd bijgeschonken... Maar de grootste fout was voor alsnog dat het eten gewoon "niet goed" was.

Dit hebben wij per email besproken met de manager. Ik kan niet anders zeggen als dat hij zijn uiterste best heeft gedaan dit op te lossen. Zo zijn wij gisteren opnieuw bij Ono geweest, geheel op de kosten van dr manager. Het verbaasde hem heel erg dat wij ons afgelopen keer niet lekker voelde aangezien dat nog nooit was voorgekomen in 9 jaar tijd. We kregen een 3 gangen menu voorgeschoteld. Niet alles naar onze smaak, maar het was in ieder geval nu wel gewoon vers! Ook de service was er zeker op vooruit gegaan en het personeel deed erg zijn best. Voor de sushi en sashimi zou ik zo nog een keer terugkomen. Voor derest sla ik over.

In ieder geval nu een dikke 10 voor de service, hij heeft het zeer zeker erg netjes opgelost !
Georg K.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Op een regenachtige zondagavond naar Ono getogen. Het was de tweede maal. Binnengekomen werd ons een grote tafel, waar met meerdere gasten aan kon worden plaatsgenomen, aangeboden. In eerste instantie kon dit niet veranderd worden doch even later werd ons medegedeeld dat men de tafelindeling had veranderd en konden wij wel plaatsnemen aan het raam. Prima service. Vooraf een zalige amuse. Maar toen was de koek een beetje op. 3 gangen menu € 39,50 per persoon. Voorgerecht smakelijk maar niet bijzonder, tussengerecht de Jacobsschelp zalig en dan het hoofdgerecht zalm en ossenhaas met wat witte rijst prima maar ook niet spannend. Vond dit buiten het eten met stokjes niet echt Japans. Het zijn sterrenprijzen maar geen sterrenmaaltijd. Wat wijn, sake en thee en een gepeperde rekening van meer dan € 125,00 is toch wel van de zotte. Misschien dat de locatie het duur maakt maar het eten ik elk geval niet. zeewiersalada € 8,50, sake € 8,50. Trendy maar erg duur. Wel compliment voor de bediening.
Birdynumnum L.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
We zijn weer een ervaring rijker maar het was toch niet wat we verwacht hadden, en dat is jammer gezien de recensies. Voorafgaand aan het diner zijn we netjes ontvangen en kregen we een mooi plekje (met rugleuning)
Vervolgens hebben we besloten om het menu te kiezen van 3 gangen . Sashimi tonijn/zalm met 2 sushi redelijk maar absoluut geen topper.het tussengerecht jacobschelp was wel lekker, en toen kwam het hoofdgerecht kip teriyaki+dorade filet....tja what to say ? Niet echt een aanrader
We zijn niet van plan om hier nogmaals te eten en zeker niet voor het hoge bedrag van 85 euro want dat is het niet waard . Japans eten is normaal iets waarbij je de sensatie meteen proeft en je de ogen bijna sluit om nog dieper te genieten en dat hebben wij niet kunnen ontdekken . Jammer .......
Tina V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Hier vanavond uitgebreid diverse gerechtjes gegeten. Het smaakte in het algemeen prima, maar de uiteindelijke rekening viel wat hoog uit in vergelijking met de kwaliteit. Dan hebben we recent toch echt lekkerder Japans gegeten voor minder geld. Tel daarbij op de wat kille uitstraling van de zaak en de weliswaar vriendelijke, maar niet al te sprankelende bediening, en dan gaan we de volgende keer toch maar ergens anders eten.
Ai Lien O.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
De bediening stelde op ons verzoek een menu samen. Daarbij werd genoeg rekening gehouden met onze vegetarische tafelgenote. We aten verschillende gerechten waaronder sushi maar ook warme gerechten. Erg goed en mooi gepresenteerd. Het decor is steriel, futuristisch en kil. Niet echt een prettige atmosfeer. Wel was de bediening erg vriendelijk en behulpzaam.
Ruud_Schiedam .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Samen met dochterlief en schoonzoon bij ONO gegeten. Ik houd van restaurants met een "Urban atmosphere" en ONO voldoet daar in eerste instantie aan, maar hier is duidelijk vorm boven functie gegaan. De ongemakkelijk zittende bankjes zonder rugleuning worden steeds onplezieriger, en in combinatie met de lelijke LED verlichting ben je na een tijdje wel klaar met je verblijf.

Maar veel wordt vergoed doordat het eten van bijzonder goede kwaliteit is. Wij hadden het chefs menu via couverts en zowel de sushi's als de hoofdgerechten waren van een goede kwaliteit, met als hoogtepunt de kings prawns. Een leuk japans nagerecht rondde de maaltijd af.

ONO is niet het goedkoopste restaurant van Rotterdam, maar het eten is van van uitstekende kwaliteit. En mocht ik nog een gaan dan vraag ik zeker naar een box bij het raam zodat het zitten wat genoeglijker is.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Met 4 personen gekozen voor het 3 gangen diner via de Couvert Diner week, was er op tijd bij om te reserveren. Ono stond nog op mijn "bucketlist" .
Het eten was lekker en van goede kwaliteit, behalve de groente dumplings echter geen verrassingen en ook maar net genoeg, het toetje vulde het aan.
De bediening liep als een geoliede machine, dacht heel even " we staan over een uurtje weer
buiten" maar gelukkig niet. Om 9 uur ging 1 van de 3 serveersters naar huis en liep alles een stuk minder vlot in het nagenoeg volle restaurant.

Door onze bank zonder rugleuning krijg je de neiging om op een gegeven moment over de tafel te gaan leunen. Interieur is strak maar gehorig, dat is best te dempen.
De lucht behandeling kan ook beter, de keuken is boven maar later op de avond rook je het ook beneden. Het is een Japans restaurant in een hoger segment dan de bekende ketens maar ik had er meer van verwacht qua eten en beleving, een ervaring rijker en illusie minder.
Wel een mooie korting op de normale 3 gangen prijs dat dan weer wel.
Sisi888 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Wat een slechte ervaring! Bij binnenkomst was er geen ontvangst. Na lang wachten zelf naar de bar gelopen voor de "gastvrouw". Vervolgens plaats genomen in het midden van het restaurant, waar bankjes staan zonder rugleuning. Ons verrassingsmenu bleek vooraf 2 simpele sushi's en 2 plakken zalm en tonijn sashimi. Dit bleek achteraf nog het beste gerecht geweest te zijn van heel de avond. De hoofdgerechten waren kip teriyaki en vis wat niet vers uitzag, maar net was ontdooid. Waarschijnlijk had het personeel ook door dat wij totaal niet onder de indruk waren, want ze deden er ook heel lang over voordat iemand de tafel kwam afruimen waar nog meer dan de helft eten over bleef. Na ons toetje: mochi ijs, wat waarschijnlijk ook bij de toko was ingekocht, zijn wij snel vertrokken. Wij zijn daarna doorgereden naar een eethuisje om onze buiken lekker te vullen.
Jan O.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Gisteren hier voor de tweede keer uitstekend gegeten. We hadden gekozen voor het 5 gangen verrassingsmenu dat was ook echt verrassend. Het eerste menu bestond uit sashimi van verse tonijn, zalm en zwaardvis met nigeri sushi. Het volgende gerecht bestond uit drie schaaltjes met diverse hapjes waaronder een rauwe oester. Het derde gerecht was een St. Jacobsschelp in een pittige saus. Het hoofdgerecht bestond uit geroosterde ossenhaas en zalm. Ook het nagerecht van verschillende vruchten en ijs smaakte heerlijk. Omdat wij aan onze tijd gebonden waren en dat hadden gezegd werden de gerechten op tijd door de vriendelijke bediening geserveerd zodat wij op tijd konden vertrekken.
Aalstein .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Sinds een jaar zijn wij weer gaan eten bij Ono. In plaats van een (moeilijke!) keuze maken tussen de diverse nigiri sushi's ,sashimi's en andere gerechten hebben wij ons door de keuken laten verrassen in vier gangen. Conclusie: een betere Japanse keuken is m.i. niet te vinden in deze regio. Wat verrukkelijk allemaal ; met als toppunt voor mij de St.Jacobsschelpen. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Maar het is handig indien je al enige principes van de Japanse menukaart kent.
De ambiance blijft strak ,maar nu met een speciaal lichteffect. Hetgeen een speciale,ontspannende sfeer geeft. Nog steeds een aanrader voor wie van Japans eten wil genieten.
Renée R.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Mooie setting op kop van zuid. Strakke, moderne inrichting. Sushi was van goede kwaliteit, tempura iets minder. Al met al gewoon prima!