Ongder den Kukel

Kerkplein 19 1777 CD Hippolytushoef Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Ongder den Kukel

• Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
Esma B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
In eerste instantie hadden we wel onze vraagtekens bij de prijzen, maar de gerechten zagen er zo lekker uit dat we toch gereserveerd hebben. En wat hebben we lekker gegeten! De porties zijn fors (vandaar de prijzen) en heerlijk van smaak. De bediening is attent en flexibel. Het décor is smaakgevoelig, maar vonden het heel gezellig. Absoluut een aanrader!
Dokpet .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Lekker gegeten in dit restaurant. Het eten was voortreffelijk en de entourage was goed.
Wat ontzettend tegen viel was de bediening. 2 jonge meiden die niet het gevoel gaven dat je gezellig komt eten maar zakelijk en behoorlijk humeurig. Hier eerder gegeten waar we door een "oudere" vrouw (met respect :-) ) zeer goed werden bediend. Misschien moeten deze meiden even in de les bij deze vrouw. Maarrr... het eten was voortreffelijk!
M.P.C. K.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Met z'n elven zijn we hier gaan eten tijdens een weekendje weg. Het restaurant is heel gezellig van binnen, aangekleed met oude dingen en schilderijen aan de muur. De bediening is heel vriendelijk en oplettend. We hadden met onze groep diverse voorgerechten. Zelf had ik het proeverijtje (zalmfilet, garnalen en gerookte paling). Allemaal lekker vers en mooi opgemaakt op het bord. Iedereen had ook een verschillend hoofdgerecht. Zelf nam ik Surf en Turf. Een combinatie van ossenhaas en tonijn die heel goed bij elkaar smaakte. De chocolademousse als toetjes maakte het feestmaal helemaal af.
Marisca Z.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Fijne, echt Noord Hollandse bediening ("wat kan ik voor je doen Meis") en goede porties. De surf en turf was heel mooi klaargemaakt en er werd een mooi assortiment groenten gepresenteerd (heel lekkere gesmoorde (?)kool, gestoofde appeltjes, sla, broccoli, frietjes). De gastvrouw kwam meerdere keren controleren of we nog voorzien waren van alles wat we nodig konden hebben.
De pannacotta met Wieringer jodenkoeken was de "doodklap om een hoekje" voor mij, maar hij was zo lekker dat ik hem toch helemaal opgegeten heb. Mijn ouders en broer hadden de steak "ODK", de Mixed Grill en de Zeewolf en waren ook tevreden. De kinderen aten frietjes met minifrikandellen. Er had wel wat groente bij gemogen, maar er was wel fruit en dat werd zeer gewaardeerd. Ze vonden het zelfs zielig voor de grote mensen dat die geen fruit hadden. :-)

Persoonlijk vind ik de kaart wat beperkt, er staat vooral erg veel rund op. Wellicht is dit gewoon wat het goed doet op Wieringen, het zat in ieder geval stampensvol met tevreden klanten. Persoonlijk zou ik wat meer gevogelte, schaap en bv leuke schelpdieren wel waarderen op het voormalig eiland.
Het maltbier is erg duur (3,50 tov 2,75 voor een pilsje met alcohol...) maar dat mocht de pret niet drukken. Gezellige avond gehad.
Elard V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
's Avonds hier gegeten als afsluiting van een mooie septemberdag. Bij binnenkomst werden we hartelijk welkom gegeten. De sfeer en uitstraling van het restaurant zijn gezellig en warm. Op de kaart staan voornamelijk vis en vlees. We kozen de haasbiefstuk en de "Surf & Turf". Vooraf namen we een broodplankje met kruidenboter. Het brood was heerlijk vers en de kruidenboter was ook lekker. Een goed begin! Daarna kwam het hoofdgerecht en een aantal bijgerechten ( rabarber, spinazie a la creme, salade en friet). De haasbiefstuk was perfect gebakken en heerlijk mals. De stroganoffsaus was voortreffelijk. Een klein smetje was misschien dat de borden niet warm waren. De "Surf & Turf" was ook goed. De bijgerechten waren veel en lekker. Een rabarber met aardbei had ik weleens vaker op, maar deze stak er met kop en schouders bovenuit. De spinazie was om je vingers bij af te likken. Dat kun je ook zo op de kaart zetten, heerlijk! De salade en frietjes tenslotte waren ook lekker. Een dessert paste er helaas niet meer bij. Het hoofdgerecht met de bijgerechten waren daar de "boosdoener" van. We bestelden nog een thee na. Hier wil ik toch graag nog een tip meegeven. Sluit het mooi af. Het was allemaal zo lekker en goed. Geef dan een lekkere losse thee, mooi opgediend en gezet in een mooi theepotje als afsluiter. Er wordt al zo vaak thee in standaard zakjes gegeven en dat is zo jammer. Het zou de kers op de taart zijn. Dan is het van het begin tot en met het einde perfect! Tot slot wil ik zeggen dat de bediening ook uitstekend was. Wij zullen jullie restaurant in ieder geval aanbevelen aan de mensen die het noorden van Noord Holland gaan bezoeken. Wij hebben genoten!
Duif56 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Met zes personen bezochten we het restaurant. De entree was prachtig, met al die oude voorwerpen. Het is een klein museum. Die avond waren alle tafels bezet. Toch kregen we al snel het brood met kruidenboter geserveerd. Het brood lag in dikke sneeën op een flinke plank. Samen met de kruidenboter was dat een goede start van de avond. Als voorgerecht kozen we voor carpaccio, visallergaartje, garnalencocktail, gebakken mosselen en de soep van de dag. Wat direct opviel, waren de flinke porties. Hier werd duidelijk niet moeilijk gedaan over hoeveelheden. Noord-Hollandse gastvrijheid. Alle gerechten waren prima van smaak. De hoofdgerechten die op tafel kwamen, waren biefstuk Ongder De Kukel en de vis van de dag: zeetong. Ondanks de afmeting van de vis, lagen er toch twee op het bord. Eigenlijk was één vis wel genoeg. Maar de smaak van de heerlijk in roomboter gebakken vissen was uitstekend. De biefstuk-eters genoten van hun boterzachte vlees. De hoofdgerechten werden begeleid door een flinke bak patat, gebakken aardappelen en groente. De helft haakte hierna af, de anderen wisten er toch nog een nagerecht in te krijgen. Het pecannoten-caramel ijs met moccaschuim, maakte grote indruk, zowel qua afmeting als qua smaak. Het was een heerlijk avondje uit, waarbij de alerte bediening met Hollandse nuchterheid er voor zorgde dat het ons aan niets ontbrak.
JFafiani .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Gezellige locatie. We hadden gereserveerd voor 2 personen en mochten een keuze maken uit 3 tafeltjes. We hadden gekozen voor de gezellige plaats in het oude postkantoor. Zeer decoratief ingericht met email kookspullen, porseleinen kannen en oude foto"s.
Na het doorgeven van onze wensen betreffende het eten werd er brood met kruidenboter aangeboden. Wat naar onze mening heerlijk was , maar een beetje aan de ruime kant.

Als vooraf een garnalen cocktail en een vis allegaartje (gerookte vis). Was meer dan voldoende en je proefde de versheid van pas gevangen vis.
Als hoofdgerecht een T bone steak en een Wieringerwerf biefstuk.. Het vlees wordt aangeboden door de streek zelf en dat proef je dan ook. Vol van smaak en zeer goed bereid. Het garnituur was uitgebreid met 2 soorten groentes en 2 soorten aardappeltjes (frites) Zeer goed gebakken.
De wachttijd was minimaal en de bediening uiterst vriendelijk en ook nog tijd voor een praatje en dat met een drukke zaterdagavond.

Als dessert de chocolademousse. Een enorme portie met slagroom. Maar ja zoiets laat je natuurlijk ook niet staan.

We hebben heerlijk gegeten, prijs kwaliteit verhouding is goed te noemen. We komen hier vaker terug om andere heerlijkheden te nuttigen.

Marijke M.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Bediening was alleraardigst. Porties van het eten waren veel te groot waarbij bij het hoofdgerecht nog eens veel te veel garnituur werd geserveerd (biefstuk met groenten op bord, ernaast friet, gebakken aardappelen, spinazie, salade en compote). Het kan niet anders dan dat ze veel eten weg moeten gooien, wat de prijs nogal opvoert.
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Onlangs hier met zijn tweeën gegeten. Tevoren gereserveerd, wat gezien de drukte wel verstandig bleek. Een gezellig restaurant met een informele bediening. De sfeer werd nog verhoogd omdat er op het Kerkplein een Halloween markt was. Vooraf gebakken champignons en kipsalade. De kipsalade prima, de champignons ietsje vettig. Maar wat een porties! Met de helft waren we al tevreden geweest. Hoofdgerecht mixed grill en een varkenshaasje. De mixed gril bestond uit twee grote stukken vlees, een biefstuk en varkensvlees met patat frites EN gebakken aardappeltjes en een simpele salade, de varkenshaas een twee persoonsportie. Qua smaken goed, maar zoveel dat er echt geen toetje meer in kon. De grote hoeveelheden vlees drijven de menuprijzen op, maar blijkbaar is er vraag naar gezien de drukte. Wijn: twee soorten rood en wit (Spaans en Chileens), redelijk.
Rian G.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Voor het eerst in dit gezellige restaurant gegeten. We werden hartelijk ontvangen en konden zelf een tafeltje uitkiezen. Bij ons aperitief kregen we heerlijk zuurdesembrood met kruidenboter.

Als voorgerecht hadden we de carpaccio en garnalen. De carpaccio was heerlijk, alleen ik vond persoonlijk dat ze er teveel dressing (pesto) bij hadden gedaan waardoor de smaak van de carpaccio zelf een beetje wegviel.

Als hoofdgerecht hadden we de tonijnsteak en ossenhaas. Bij het opnemen werd ons niet gevraagd naar de bakwijze. Jammer, want ik vond de tonijn wat rauwer van binnen lekkerder. Tonijn grill je erg snel droog. De ossenhaas was wel mooi gegaard.

Flinke porties, honger zul je hier dus zeker niet lijden. Er kon geen dessert meer bij, dus hebben we voor een lekker kopje koffie met bonbon gekozen.

Service was goed, niet opdringerig.
Marleen R.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2013
Erg leuk restaurant met oerdegelijke 'Hollandse' keuken. Zeer goed vlees (uit Wieringen ) vonden wij en de vis, zeewolf mer gamba's, was ook prima, maar voor mij wat te zwaar van smaak door de spekjes en room. De proeverij van verschillende voorgerechten( mosterdsoepje, rundercarpaccio,paling, garnaal en een soort viskoekje), was verrassend lekker en verder de beste carpaccio ooit gegeten.Opvallend en lekker vonden wij de sperzieboontjes, ze smaken zoals oma ze vroeger bereidde...in bouillon gekookt met veel nootmuskaat erop.De porties zijn echt voor grote eters. De kaart is niet echt uitgebreid, maar biedt toch voldoende keus, maar wel best aan de prijs.