One Dim Sum

9,2

Jouw recensie over het restaurant One Dim Sum

Pim K.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Bij toeval bij one dim Sum terecht gekomen, wat een mazzel! Normaal gesproken reizen wij af naar Den Haag om dim Sum te eten maar dat is nu niet meer nodig. Het overtrof al onze verwachtingen. Ook al is de kaart beperkt, wat een verfijning in de gerechtjes. Ook al miste wij de WU kok en de gestoomde inktvis in knoflook... vonden wij het beter dan de grotere jongens in Rotterdam en/of Den Haag. Het eten krijgt van mij ons een dikke 10. Ambiance is prima als ook het bedienend personeel.
Rosalie B.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
Nooit eerder dim sum gegeten, maar het was echt superlekker om hier te proberen. De service was prima, met uitleg en toen we wilden bestellen werd ons ook verteld dat het waarschijnlijk wat te veel was, dus hebben we er in overleg nog wat afgehaald. De gerechtjes kwamen niet allemaal tegelijk, wat erg fijn was, en waren erg lekker. Prima om nog eens met een vriendengroep terug te komen en meer te proberen. Enige puntje is dat er niet heel veel vegetarische opties zijn.
antoinette A.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Alles was eigenlijk bovengemiddeld goed bij dit restaurant, het eten viel helaas wat tegen, qua smaak. De service was zeer goed en vriendelijk, het eten kwam snel. Het spijt me dat we niet positiever kunnen zijn over het eten.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Rustige ambiance, zeer vriendelijke en gastvrije bediening die behulpzaam uitlegde - onze eerste keer in een dim sum restaurant- hoe het werkt. De wan tan soep was erg geslaagd, prima basisbouillon met lekkere verse ingrediënten erin. de gefrituurde garnalen, gestoomde paksoi met oestersaus, krabbetjes met zwarte bonensaus, sesamballetjes, vietnamese en chinese loempiaatjes, het was allemaal prima. Prijzen op de kaart - 4 of 5 euro per gerechtje- schrik je even van maar de hoeveelheden zijn er naar, voor 15 a 20 euro per persoon, vijf euro meer voor een paar drankjes, heb je een prima maaltijd. Met mooie stokjes gegeten, maar op verzoek westers bestek. Wat we een beetje misten was de mogelijkheid van een fris toetje. De gerechten stonden ook heel snel op tafel, 5 a tien minuten, wat gezien onze volgende halte - het concertgebouw - heel plezierig was. Kan dit iedereen van harte aanbevelen.
Sigrid B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Echt een geweldig restaurant. Met uiterst lieve bediening, goed eten en schoon interieur. Ik hoop dat ze genoeg klanten aantrekken op de Overtoom want dat verdienen ze!
Van Herwerden A.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gezellig klein restaurant met zeer vriendelijke bediening. Uitgebreide Dim Sum en heerlijke rijst/ nasi en bamischotels. Ook Wonton soep is prima. Ik ga er regelmatig eten en heb nog steeds niet de hele kaart geproefd. Een aanrader,

Annelies van H.
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Met 4 personen van een uitgebreide dim sum avond genoten. De bediening is zeer attent en behulpzaam, de zaal gezellig en het eten erg lekker. We hebben 10 gerechtjes besteld en het was zelfs mogelijk om aan te geven dat we de zoetere gerechten (de waterkastanjesjelly en de kokos-atzukibonen ravioli) aan het einde van de maaltijd wilden hebben: super! Een gefrituurd gerechtje vond ik iets te vettig (de "Garnalen gerold in krokant jasje van soja"), maar de andere gefrituurde hapjes waren prima. Nu nog een volgende bezoek inplannen om meer specialiteiten te proeven!
Matsuza .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Inderdaad zo blij dat Amsterdam een nieuw Dim-Sum restaurant rijker is! En ook nog buiten de toeristische binnenstad en in een rustigere buurt. De kwaliteit van de Dim-Sum is prima, de bediening erg aardig, en het restaurant ziet er groot en licht uit. Ik wil hier zeker vaker komen!
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Heerlijk eten en perfecte bediening. Voor herhaling vatbaar. Wij zullen hier zeker veel vaker terug komen. Ook gezellig voor feestjes met kleine groepen.
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Naast al de nieuwe Aziatische fusion’s restaurants eindelijk weer eens een tradioneel chinees restaurant. Weg van het toch steeds drukke worden wallen gebied gevestigd aan het begin van de Overtoom bevindt zich het One Dim Sum restaurant. De goed uitziend, verzorgde website en de uitgebreide menukaart nodigt direct uit tot bestellen. Zoals als de naam al zegt, ligt het accent op Dim Sum. Deze zelf gemaakte gerechten zijn van uitstekend kwaliteit en erg smaakvol. Zoals als met alles is er natuurlijk altijd ruimte voor verbetering en onze persoonlijke voorkeuren, zo vonden wij de gebakken garnalenballetje met kaasvulling niet direct onze smaak en de kleefrijst weinig smaak en vulling hebben.
Ook de sausje werden pas na onze vraag geserveerd. En werd niet 1x gevraagd of alles naar onze wens was. Ondanks dit zijn wij beslist van plan om de weer een keer terug te komen om van de nasi, bami en overige gerechten te gaan te genieten.
Beslist de moeite waard om eens te gaan bezoeken en met uitstekend kwaliteit/prijs verhouding voor ieder wat wils.
WendyLo .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Fijn dat er een Dim Sum restaurant is geopend dat niet in de drukke binnenstad zit! En in Amsterdam West is het weer eens iets anders, ben er persoonlijk erg blij mee.
Kleine maar fijne kaart, maar de gerechten die wij kozen waren smakelijk. Bediening was vriendelijk en de inrichting is ook prima hoor.
Gertjan G.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Iets buiten het toeristengebied ( om de hoek van het Leidseplein, met over-aanbod van restaurants) maar de (om) weg zeker waard! We vonden er een gemoedelijke sfeer, aardige, vlotte bediening, en heel heerlijke kleine gerechten, die je gemakkelijk kunt delen. DIm Sum gefrituurd, gestoomd, lekkere flensjes een smakelijke soep vooraf, hoewel volgens Chinees gebruik de soep eigenlijk de sluiting van een maaltijd is, gewoon combineren en er allemaal wat van nemen. Potje thee er bij voor de ongelofelijke prijs van €1,00, en dan schenken ze een leeg potje ook nog bij zonder extra te rekenen. Waar vind je dat nog?! Kortom, een aangename ervaring en zeer aan te bevelen.
Kinny .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Vandaag met collega wezen lunchen. Mooi ingericht kleinschalig restaurant en aardig personeel.

Kaart niet zo uitgebreid dan de grotere dimsum restaurants in Rotterdam en Den Haag, maar de meeste kerngerechten die in een dimsum restaurant niet mogen ontbreken staan erop. Belangrijk is dat de kwaliteit gewoon goed is. Ik ben zelf Chinees en kan iedereen dit restaurant aanraden. Kok is afkomstig van een (voor Chinezen) bekend restaurant op de Zeedijk.

Ik vind het gedurfd om een dimsum restaurant te openen op de Overtoom. Normaal zijn de meeste dimsum restaurants gevestigd op lokaties in een Chinatown, danwel bij toko's of hartje centrum waar ook veel Chinezen komen eten (want dimsum is nog niet bekend bij het massapubliek in NL). Dit getuigt wat mij betreft van zelfvertrouwen en kunde. Ik kom zeker terug.

tappin .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
One Dim Sum is een nieuw restaurant in Amsterdam en het eten is echt super lekker!
Ik ben naar veel dim sum restaurants geweest in Amsterdam en vind One Dim Sum een van de betere. Bediening is erg leuk en het restaurant ziet er gezellig uit. De Gestoomde flensjes met gefrituurd deeg was erg lekker! Maar ook de gevulde aubergine / bapao met varkensvlees / nasi met gember dit allemaal zelf gemaakt was ook echt heel goed en lekker!
Benvandijk .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Ik als liefhebber van de chinese keuken moest natuurlijk een kijkje nemen bij One Dim Sum. Dim sum restaurants in Amsterdam zijn schaars (in vergelijking met Den Haag en Rotterdam).

Voorafgaand aan mijn bezoek had ik hun website bekeken en dat zag er veelbelovend uit met allerlei mooie foto's. Er was een openingsactie waarbij de eerste ronde drankjes van het huis was. Fijne actie en de reservering was dan ook snel gemaakt.

Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. We kregen een formulier waarop we onze bestelling zelf konden invullen. Ik vroeg aan de serveerster hoe de gerechten heten die op hun website staan afgebeeld. Ze gaf aan dat ze die gerechten helemaal niet hadden. Erg jammer dat die foto's van internet zijn geplukt want je geeft je gasten wel een bepaalde verwachting.

De gestoomde gerechten vonden we vrij mild van smaak. Niet speciaal. Aangepast aan de westerse smaak en niet authentiek. De gefrituurde sojavellen gevuld met garnalen bevatte weinig inhoud en was doordrenkt in olie. De kokos dumplings als afsluiter vonden we verrassend lekker. Zachte structuur zoals ze horen te zijn met een lotusvulling.

One Dim Sum is naar mijn mening een prima restaurant om kennis te maken met dim sum. Voor dim sum lovers zou ik andere plekken aanraden.