Onder de Wester

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,1
Natalie S.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Afgelopem vrijdag hier gegeten met vriendinnen. Beetje vaag: op internet is een uitgebreide allergenenkaart beschikbaar, maar in het restaurant niet. Uiteindelijk besloten om voor de familieproeverij te gaan (koude en warme hapjes). De hapjes verschilden van ok tot erg lekker. Wel grote portie. Prima huiswijn. Al met al ok.
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Hier onlangs gegeten, wij hadden de proeverij in 2 gangen om dit restaurant eens uit te testen. Het eten was niet meer dan oke, zeker bij de koude voorgerechtjes. Oude kaas met compote hoort meer bij de nagerechten wat ons betreft. De service was oke, hoewel onze reservering niet op de lijst stond en de eerste dame niet wist wat ze moest doen. Gelukkig werden we daarna door iemand anders wel naar een lege tafel gebracht (die er voldoende waren). Het terras buiten is wel heel leuk zitten.
Rozemarijn D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Afgelopen week met een groot gezelschap hier wezen eten. Restaurant uitgekozen op basis van de recensies en de veelzijdige kaart. Het decor was erg aangenaam alleen het eten was zo zo. Wanneer de 1ste gang werd geserveerd viel het op dat deze niet is afgekruid met o.a. peper e/o zout. Goed dat kan een keuze zijn van het restaurant maar zet dan wel voor de liefhebber een peper en zoutvaatje op tafel. De avond vorderde en bij het toetje is er wat misgegaan. Er werd een kaasplankje besteld eenmaal geserveerd ontbrak er het hartige gedeelte van, dit is gemeld aan de serveerster. Navraag in de keuken bleek dit te kloppen en iets vervangen da was niet mogelijk. De open vraag die werd gesteld was of er iets ter compensatie aangeboden kon worden op zich een aardige geste liever hadden wij gezien dat er iets vanuit hen werd voorgesteld. Het andere toetje wat werd besteld was tiramisu maar dit leek meer op een cheescake, navraag bij de serveerster was als antwoord; 'ik geef u gelijk hierin wat betreft de bovenkant maar de onderkant is toch echt koffiesiroop, waarschijnlijk komt het ook doordat de kok het recept nog niet zo goed kent'. Wij wisten vervolgens niet wat we moesten terugzeggen en hebben uit ontzet ook geen fooi gegeven. Erg vreemde gang van zaken daar, dit voorval doet ons iniedergeval niet meer doen sluiten om terug te gaan jammer!
JoycevdB .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Onder de Wester is een klein restaurantje die heel smaakvol, landelijk/industrieel ingericht is.
Samen met mijn zus heb ik een tapas-schotel genomen, verdeeld over 2 gangen. Eerste gang met koude gerechten, tweede gang met warme gerechten. We hebben overheerlijk gegeten in een zeer gezellige ambiance met leuke en fijne bediening.
Aanrader? JA!
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Snoekbaars met huisbereide ravigotesaus, verrukkelijk.
Met 6 gegeten en zeer tevreden allemaal.
Goede keuken en zeer plezierige bediening.
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Gister was de tweede keer dat ik samen met een goede vriend ben wezen eten bij Onder De Wester. Beide keren namen we een soepje. Over de rest van het eten kunnen we (nog) niet oordelen maar de soepjes zijn in ieder geval prima van smaak! We kregen er twee reepjes brood bij. De service was prima, aardige blonde dame die ons netjes en spontaan te woord stond. Het decor ziet er gezellig en sfeervol uit.
Gerrit Jan N.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Wij hebben tapas gegeten de familieschotel opgedeeld in koud voor en warm als tweede gang. Het was erg hoog op smaak en zeer uiteenlopende keukens b.v een curry en stoofpotjes van lamsvlees arabisch gekruid echt heerlijk.
De bediening vriendelijk en goed geinformeerd. Enthousiast.
Verborgen pareltje komen we zeker terug.
Arend S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Heerlijk! Aanrader. Echt genoten van een zeer smaakvolle maaltijd. Gezellige locatie en goede bediening. Echte aanrader. We komen hier beslist terug.
Ralph N.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Een dikke voldoende! Ik heb hier al een paar keer gegeten en steeds vergeet ik een recensie te schrijven. Bij deze! Binnen is het klein maar fijn, maar vooral met mooi weer kun je hier heerlijk op het terras zitten. Naast dat het eten heerlijk is, is ook de bediening is erg vriendelijk, ik kom hier dan ook graag. Ieder jaar doen wij de "Amuse tour" in Enkhuizen, voor mijzelf geef ik dan cijfers achter elk restaurant. Onder de Wester bestaat nog niet zo heel lang, maar is op één jaar na altijd mijn favoriet geweest. Ga zo door! (duidelijk een aanrader dus!)
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Het eten vond ik niet bijzonder. Wij hadden tapas en die waren niet fijn van smaak. Het leek wel ingekocht en niet zelfgemaakt. Het decor is wel erg leuk, je zit er gezellig. De bediening is best aardig maar niet bijzonder.
Wij kijken niet elke dag naar IENS, wel naar onze kwaliteit. We kunnen ons niet vinden in uw beoordeling. Jammer, de wereldburger op Tripadvisor krijgt een heel ander beeld van onze kwaliteit. Als u ons weer bezoekt, neem dan gerust een kijkje in onze open keuken. Als vers niet van ingekocht onderscheiden kan worden beginnen we toch wel te twijfelen aan de waarde van deze recensie.
FotoRein .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Een zomers dagje Enkhuizen; wat een prachtige stad met royale keuze op eetgebied. Maar liefst 55 restaurants volgens IENS. Van vishal tot chinees en alles wat daar tussen zit. Zo kwamen we 'Onder de Wester' tegen, een rustig eetcafé aan de voet van de oude Westertoren. Gelukkig beschikt de zaak over een ruim terras met schaduw.

Twee maal lunch bestaande uit gerookte makreel op bruinbrood met wasabimayonaise en roerei met zalm, lekker door elkaar gehusseld op grof witbrood. Allebei naar wens en afgerond met een prima cappuccino. Ondanks de hitte was de bediening actief en bleven de wachttijden aan de korte kant. Alles geslaagd en goed voor elkaar.
Corjohan .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
Het eten op zicht was goed, alleen als je Ierse biefstuk Rood besteld, verwacht je niet dat het vrijwel doorbakken is zelfs niet Rosé. En de lamsschotel smaakte niet echt naar lam, maar meer naar rund. En als je dat dan bij het personeel onder de aandacht brengt en ze dan zeggen dat ze het in de keuken gaan vragen. En je na een half uur nog geen weerwoord gehoord krijgt, heb ik mijn twijfels over het geheel. Franske en Cor.
Onze excuses voor de biefstuk. en deze info is helaas niet bij keuken gekomen. Lamsschotel is een Arabische stof met ras el hanout kruiden, verse munt, geconfijte dadels en vijgen en daarom heel anders dan een tradionele lamsstoof zoals we die in Nederland kennen. De reacties zijn veelal lovend !
Dominique1984 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2014
2 weken terug gegeten bij Onder de Wester, na hier al eerder een aantal keer te hebben geluncht.
We waren met z'n tweetjes en hebben 3 gangen genomen.

Als voorgerecht hadden we Javaanse kippensoep en een appelbeignet met geitenkaas. De laatste combinatie klonk erg spannend, maar het was heerlijk!

Als hoofdgerecht hadden we een lamsstoof en een lasagne van vergeten groente, we hebben elkaars eten geproefd en het was beide ontzettend lekker.

Ons dessert was een familiedessert. We verwachtten wat verschillende kleine desserts, maar als ik zou zeggen dat dit het was zou ik ze tekort doen! Het was een bord vol kleine lekkernijen en een amuse glaasje met een kleine ijs cocktail, allemaal erg lekker en mooi opgemaakt.

We vonden het al met al een ontzettend lekkere en fijne avond, het personeel was heel aardig, het eten super en eigenlijk hebben we helemaal niks aan te merken, we gaan snel weer eens terug!
C V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Geluncht onder de Wester. Toevallig hier terecht gekomen en toen we gingen zitten voelde het prettig warm aan. De bediening was vlot en vriendelijk, precies wat je verwacht. De verrassing zat in de gerechtjes: oerbrood met serranoham en aioli. Alle ingrediënten pasten prima bij elkaar, echt lekker. Het ander broodje was een hamburger van het huis en ook die smaakte uitstekend. De hamburger was duidelijk zelf gemaakt en was goed gekruid, Ook de bacon, een goede mayonaise, ketchup en de overige ingrediënten die voor een goede hamburger nodig zijn ontbraken niet. Voor beide broodjes gold dat de verhouding brood - ingrediënten goed was. Na afloop houd je niet een half broodje over. Goede prijs ook.
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Het is vakantie en het is mooi weer. Met gezin op pad naar Enkhuizen. We lunchen bij Onder de Wester.

Daar treffen we vriendelijke bediening, maar over het algemeen wat jong en misschien wat onervaren.

Het is niet erg druk, toch duurt het opdienen van de lunches iets meer dan een half uur na de bestelling. Daarbij wordt 1 van de warme lunchbestellingen wordt koud afgeleverd, die gaat terug voor een herkansing.

Het is toch niet zo gezellig lunchen als de helft van het gezelschap zijn bord al leeg heeft voordat een ander zijn bord heeft gekregen. En vergeet men bij de herkansing het bestek weer mee te brengen... Geluk bij ongeluk dat sommigen van ons al klaar waren, en kon het bestek worden geleend.

De foutjes werden best charmant gerepareerd, ik wil hier niet teveel nadruk op leggen. Al met al was het geen tegenvallend bezoek.

Belangrijker is dat het eten boven onze verwachting smaakte, en bovendien tegen een redelijke prijs werd aangeboden.

Ik vroeg hier mijn gebruikelijke drankje - heet water of thee zonder thee. Die bestelling werd met een lach aangenomen en correct afgerekend. Ik zou hier gerust terugkomen.
HelenP .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Leuk restaurant. Eten is prima en de bediening ook. Prijzen wel wat aan de hoge kant, zeker als je de tapas los besteld.
Lore .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Een aangename verrassing! Wij kozen voor de tapas en die waren zeer smakelijk. De locatie is ook leuk en dit kleine restaurant heeft een fijne, ongedwongen sfeer. Leuke bonus was het terras met volop ruimte (en speelgoed!) voor de kinderen om te spelen.
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Hier na afloop van de Enkhuizen Amuse Tour met vrienden genoten van een familietafel koude en warme proeverijen, zeg maar een uitgebreide tapas maaltijd. Ondanks de drukte als gevolg van de Amuse Tour had de bediening de zaken goed voor elkaar en werden we prima geholpen. De tapas waren van prima kwaliteit, uitschieters naar boven waren de tortilla, de gambas en de chorizo kroketjes. Er heerste een gezellige drukte waardoor Onder de Wester zijn reputatie als grand café meer dan waarmaakt. Bonus: mooi terras, letterlijk in de schaduw van de Westertoren. Warm (en koud...) aanbevolen!
Rowald .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Even snel een hoofdgerecht want we hadden niet veel tijd. Dit aangegeven en hier werd prima op ingespeeld en binnen een kwartier stond er eten op tafel. Prima. Lekker eten (lamsstoof met gegrilde groentes). Zag er ook erg goed uit. Al met al een adres waar we zeker vaker zullen komen.
Arianne F.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
Heel erg lekker gezeten en gegeten bij het gezellig ingerichte Onder de Wester. We zijn er niet helemaal uit of het een luxe eetcafé of een ongedwongen restaurant is.
De mediterraans georiënteerde kaart biedt een net even 'anders-dan-anders' keuze. Wij kozen een heerlijk gerecht van lamsstoofvlees met aubergine en bladerdeeg, dat heel origineel in de vorm van een grote tompouce werd opgediend. Het had wat ons betreft wel een iets minder grote portie mogen zijn. Als nagerecht een (tamelijk eenvoudig, maar lekker) kaasplankje met een glas tien jaar oude port, en (wat dik uitgevallen) crèpes suzettes.
De bediening was net iets té vriendelijk: over de tafel heen hangen en inbreken in een gesprek om te vragen of alles naar wens is, dat hoeft niet.
We gaan vast nog een keer, om op een mooie dag ook van het terras te genieten!