Onder de Vuurtoren

6,7
7,1
Pascal K.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Vorig jaar hier ook eens met ons gezin gegeten en toen viel ons met name de dikke deegflap van een pannenkoek tegen die nauwelijks belegd was. Dit keer was de pannenkoek beter van smaak maar de stukjes ananas op mijn kaas-ananas kon ik letterlijk op 1 hand tellen. De bediening was ongeïnteresseerd en is na het serveren van het eten niet meer langsgekomen voor navraag, ondanks dat het helemaal niet druk was. Mijn zoontje van 3 liet zijn vork op de grond vallen en heeft zelf gevraagd of hij een nieuwe mocht. Die zouden ze komen brengen maar hebben ze niet gedaan. Het dessert was voor de kwaliteit en afmeting aan de prijzige kant. Wij komen hier niet meer.
Renske B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Op dit hele mooie plekje op Ameland zit een pannenkoekenrestaurant waarvan de pannenkoeken ons niet bevielen. Te dik en te lomp belegd. Meer is niet altijd beter. Bediening is zeer vriendelijk en snel. Wij komen hier echter niet meer terug voor de pannenkoeken.
Johannes-Anouska .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Vanmiddag hier lekker geluncht. Ontvangst was al meteen goed. Werden meteen opgemerkt en begroet. Een van de medewerkers (Jelte) kwam al met bak water aan voor de hond. Verdere service was persoonlijk. Ze namen echt de tijd voor je. Miste toch wel tweede drankje. Lege glazen worden opgehaald, maar navraag werd niet gedaan. Het eten was prima. Pannekoek ananas kaas.
Riem .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Pannekoek goed van smaak maar zwart , broodje shoarma , kadetje met verlepte rucola sla en in magnetron opgewarmd vlees, knoflooksaus die niet naar knoflook smaakt, kortom zonde van t geld
Kees P.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Pannenkoek met spek en kaas besteld. De kaas ontbrak helaas op het bord. De ober beweerde dat er kaas was . Want hij had het op de kassa aangeslagen...
Ramon W.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Prima terras, mooie plek om te zitten. Kundige, ervaren bediening met een losse stijl. Maar de pannenkoeken... dat zijn geen pannenkoeken. Het is een dikke plak gestold beslag, met de toppings erop geperst. In het buitenland zou je zoiets een tourist trap noemen.
PeerkeDonders .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Alles lekker, verzorgd, gezellig en betaalbaar. Echt een aanrader.
Bediening was adequaat, actief en reageerde goed op speciale wensen.
We komen zeker terug.
Pascal K.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Na een fietstochtje beslote we hier pannenkoeken te gaan eten. Het terras zat goed vol, binnen was voldoende ruimte in een wel wat gedateerd interieur, maar wel gelegenheid voor onze peuter om zich even te vermaken met wat speelgoed. De bediening was jong en alert, maar liet zich onderling af en toe een beetje gaan, desondanks prima. De pannenkoeken lieten niet lang op zich wachten, binnen een kwartier waren we aan het eten. De pannenkoeken waren voor onze smaak iets aan de dikke kant, maar prima van smaak en goed belegd, al had op mijn ham-kaaspannenkoek iets meer kaas gekund. Het dessert was goed, al had verse slagroom i.p.v. slagroom uit een spuitbus het net even beter afgemaakt.
Agaath J.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
De pannenkoeken waren top! erg lekker en je hoeft niet lang te wachten voordat je ze hebt.
Ook 1 maal de appeltaart met slagroom besteld dit is een echte aanrader. Maar de warme wafel met kersen was helemaal een topper. Volgens mij is het geen "vers gemaakte wafel". Maar dat maakt niet uit.
Bediening is gezellig, leuk en gewoon zichzelf.
volgend jaar zijn wij er gewoon weer!
Markdeboer .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Erg lekker geluncht. snelle en vriendelijke bediening.
ze hebben zowel jupiler en hertoch jan van de tap en dat mag ik altijd graag zien!

pannenkoeken waren lekker, zeker een succes met kinderen!
Erika V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Heel gezellig restaurant, geweldig aangekleed! Alleen al van het decor hebben we genoten! Vriendelijke hardwerkende mensen die het restaurant runnen! Het eten was heerlijk, meer dan voldoende en niet duur! Wij komen zeker terug!
Ben G.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Ook geopend buiten het seizoen. Lekker gegeten in een leuke aankleding. Diverse bieren op tap. Redelijke prijzen. Vriendelijk personeel.
Paul8888 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
uitstekende service, lekker ontspannen en met humor gebracht. we worden hier altijd meteen geholpen en de kleintjes werden voor ons uit de speeltuin gehaald toen het eten aankwam.
Mjmt1302 .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2014
Op Ameland, vlakbij de vuurtoren bij Hollum, is het Pannenkoekhuis Onder de Vuurtoren te vinden. Het ligt op een prachtige plek waar het zomers fantastisch vertoeven zal zijn op de buitenterrassen. Wij waren in de nazomer en zochten daarom een plek binnen.
Als je door de aangebouwde serre heen bent (met lange tafels en veel ouders en kleine kinderen) kom je in het sfeervol ingerichte eetcafé vol met zeemeerminnen, meeuwen, stormlantaarns, visnetten en alles wat maar te maken heeft met strand en zee. Heel gezellig!

Deze uitspanning heet niet voor niets Pannenkoekhuis en daarom besluiten we een keuze te maken uit het ruime assortiment pannenkoeken. De lijst is zeker indrukwekkend en wij besluiten 2 verschillende pannenkoeken te bestellen: 1 spek en 1 rozijnen, appel & kaneel.
Als de pannenkoeken arriveren valt meteen op dat de pannenkoeken er praktisch hetzelfde uitzien.
Na wat graafwerk (bovenste laagje even opzij scheppen) komt de vulling in het zicht en blijkt dat de bestelling klopt.
De pannenkoeken zien er wel erg bleek uit en we vragen ons af hoe de pannenkoeken gebakken worden?
Desgevraagd krijgen we als reactie dat men bewust voor een dikkere soort pannenkoek heeft gekozen die op een speciale manier wordt bereid zodat de mensen met een gevulde maag het pand verlaten.
Na deze uitleg (en uitnodiging om in de keuken zelf een kijkje te nemen) is het ons duidelijk dat de pannenkoeken in een soort van tosti-ijzer voor pannenkoeken worden “klaargestoomd”.
Dat verklaart waarom onze pannenkoeken er niet als gebakken uitzien.
Zo´n machine is voor de uitbaters misschien wel heel gemakkelijk om in de keuken te hebben maar als pannenkoekhuis zou je je moeten schamen dat je dit soort “pannenkoeken” durft te serveren.
Tea H.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
De pannenkoeken waren veel te dik en van binnen niet gaar! Nog nooit zulke vieze pannenkoeken gegeten. Dit komt in veel recensies naar voren en ik vraag me dus af wat er mee gedaan wordt? Personeel was vriendelijk, ambiance verouderd
J S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Onder de vuurtoren is het pannekoekenrestaurant op een leuke locatie nabij de vuurtoren. Binnen is het leuk en warm ingericht. Echter voor specialiteit pannekoeken zijn deze ronduit slecht. Pannekoeken zijn heel dik (erg melig) en te veel gevuld. Bij navraag van de eigenaar of het ons smaakt, hebben wij dit aangegeven op een positieve manier. We kregen een bijzonder antwoord: "het is ook altijd wat!!" En vervolgens werden we compleet genegeerd (ook tijdens het afrekenen).

Kortom voor ons nooit meer en geen aanrader!
Jeantje .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Hebben meer dan 45 minuten moeten wachten op ons eten. Het excuus was dat het altijd druk is op de avond van de reddingsbootdemonstratie. Maar het zat niet eens vol. En dan nog als je weet dat er op zo'n avond veel mensen kunnen komen dan hou je daar rekening mee. Verder vielen de pannenkoeken tegen. We zijn er een paar jaar geleden ook geweest en toen heel tevreden. Jammer. Komen voorlopig niet terug.
Paulkarin .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
De pannenkoek was goed en lekker. Ook de patat en toest,ham en gebakken ei prima. Eten werd snel geserveerd. Ambiance is wat verouderd. Bediening is vriendelijk.
Andriesbakker .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
Met een groep senioren soep en pannenkoeken gegeten. Vlotte en vriendelijke bediening. De pannenkoeken waren goed op smaak, hoewel voor sommigen wat te veel van het goede na zo'n gevulde (prima) kop mosterdsoep.
Micheldebruijn .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Eenvoudig meer gezellig familierestaurant. Uitstekende bediening ondanks de grote drukte. Het Duitse witbier uit de fles is een aanrader. De kaart is vooral voor kinderen een feest maar voor de niet al te veeleisende volwassenen ook de moeite waard.