Onder de Platanen

Genieweg 50 1981 LN Velsen-Zuid Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Onder de Platanen

• Kom je met de auto?
    In het recreatiegebied Spaarnwoude de R101 volgen tot aan de parkeerplaats.

Dinsdag t/m Vrijdag 09:30 - 17:00
Zaterdag en Zondag 09:30 - 19:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Kookcursus , Lift aanwezig , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Anneke K.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Wat een leuke plek en wat een vriendelijk personeel, zelfs aan het eind van een drukke zondagmiddag wordt je nog gastvrij ontvangen en voel je je meteen welkom. Eigenlijk ben ik niet zo'n pannenkoekenliefhebber (in tegenstelling tot mijn ega) maar de hier geserveerde spekpannenkoek was wel erg smakelijk. Lekker luchtig en goed gevuld met knapperig spek. Het smaakte me zo goed dat ik manlief wist over te halen om nog een pannenkoek te delen. Hij wilde spek en ik liever kaas waarop de eigenaresse voorstelde een halve kaas en een halve spek te maken. Top idee! En ook die met kaas was voortreffelijk. Samen met een glaasje biologische chardonnay was het dus aangenaam verpozen aan een van de tafeltjes die gereserveerd zijn voor 12+, wat ik een briljante vondst vind. Tip voor de bediening: na het afruimen even een dweiltje over de gemorste stroop (ja, ook volwassen mannen kunnen knoeien) op tafel halen.
En als er weer eens een dag komt met trek in pannenkoek, weten we nu waar we zijn moeten!

Dank je wel voor je bezoek en deze mooie recensie Anneke190. Uiteraard blijven we attent op verbeterpunten. Graag tot ziens. Team Onder de Platanen.
Juliette J.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
We wonen in Amsterdam, maar wilden een keer wat anders. Het was prachtig weer, woensdag middag, veel jonge gezinnen en moeders met kinderen in de speeltuin, en bij de geiten en koeien.
We hebben hier de BLT sandwich gegeten op het terras, super lekker, mooi terras.

Ik vind de kwaliteit van het eten, zeer goed, ik had dat niet verwacht op deze plek. De pannenkoeken zagen er ook heel goed uit. Goede prijs-kwaliteit verhouding.

Leuke, aardige, sympathieke bediening. Gezellige sfeer. Een aanrader. Goed parkeren.
Leuk wandelen in het gebied. Heerlijk softijs overigens.

Ik denk dat als de grote platanen blad hebben, dat het dan helemaal heel sfeervol is. Wat leuk is om te weten. Je kunt hier verjaardagen en partijen organiseren.
Dank je wel voor je bezoek en deze mooie recensie Juliette11. Graag tot ziens. Team Onder de Platanen.
Willy B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijk geluncht, bruin boerenbrood met lekkere warme grillworst, prima koffie en een lekker wijntje toe. Wat mij iedere keer weer opvalt is dat het personeel zo vriendelijk en behulpzaam is. Ze komen met een kleurplaat en kleurtjes aanzetten voor de kindjes zodat de volwassenen ongestoord kunnen genieten van hun maaltijd.
Dank je wel voor je bezoek en deze mooie recensie Willy70. Graag tot ziens. Team Onder de Platanen.
Ingrid G.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
we hebben heerlijk gegeten, een hamburger ome jan en spareribs. echt uitmuntend! Aardig en vrolijke bediening. geen opsmuk, 100% fris en eerlijk. echt een aanrader
Dank je wel voor je bezoek en deze mooie recensie Ingrid292. Graag tot ziens. Team Onder de Platanen.
Anita1978 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Afgelopen zaterdag hier gegeten met de lunch. Heerlijke broodjes, super gastvrije bediening en een prachtige locatie. Waarom een 9? Iedereen heeft verbeter punten maar jongens (en meisjes) keep the good work up!
Dank je wel voor je bezoek en deze mooie recensie Anita. Uiteraard blijven we attent op verbeterpunten. Graag tot ziens. Team Onder de Platanen.
R. M.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Hier komen wij toch met enige regelmaat een pannenkoek, broodje etc. eten. Na bezoek aan de speeltuin en de boerderij. Bediening is, over het algemeen, heel vriendelijk en behulpzaam. Kijk, verwacht geen bedieningsbrigade en uitvoering van het gastheerschap op het hoogste niveau maar dat kun je natuurlijk ook niet verwachten van de, over het algemeen, tieners in de bediening en in een restaurant van een zorgboerderij. De een heeft er net wat meer gevoel voor dan de ander. Eten kun je er prima en een drankje doen ook. Leuk dat de eigenaresse (neem ik aan) volgens mij al met pensioen kan en toch de touwtjes nog in handen heeft. Je kunt iig aan haar zien dat ze het naar haar zin heeft. Tot de volgende keer!
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Opdringerige bediening. Met de kaart in de hand vragen of we onze keuze hebben gemaakt, dat tot 3 keer toe. Karige porties. Kon de geitenkaas amper terug vinden in de salade. Pittge kip in een pannetje was een droge substantie met daarbij apart sweetchili saus bij geserveerd. Onbegrijpelijk.
De gemiddelde leeftijd in de open keuken was niet hoger als 20. Zet een ervaren kok neer mensen, al is het een pannekoeken restaurant.
Gewaardeerde gast. Hartelijk dank dat u de moeite heeft genomen om een recensie te plaatsen. Uiteraard zijn wij niet blij de inhoud van uw recensie. Wij betreuren het dat het verblijf in ons restaurant niet naar uw wens is verlopen. Wij vinden het jammer dat u dit niet tijdens uw bezoek aan ons kenbaar heeft gemaakt. Wij hadden dan, wellicht, direct uw onvrede kunnen wegnemen. Inhoudelijk zullen wij op deze site niet ingaan op uw klachten. Graag nodigen wij u uit om contact met ons op te nemen.

Reactie van proever:

We hadden aangegeven dat we nog aan het wachten waren op 2 andere mensen die nog moesten aanschuiven, als dan als nog meerdere keren gevraagd wordt of we een keuze hebben kunnen maken dan begrijp ik dat niet. Een redelijk bijdehande jonge man zei; heeft u nu uw keuze al gemaakt? Wij antwoorden met nee. Vervolgens zei hij; Okay, maar niet dat ik me omdraai en wegloop dat u plotseling wel uw keuze heeft gemaakt en ik terug moet lopen. onbegrijpelijk!!
We waren er om een verjaardag te vieren en de rekening was voor oma. Op zo'n dag wil je geen discussie aan tafel voeren en is het niet makkelijk je klachten kenbaar te maken. je wilt de sfeer goed houden. maar zowel de keuken als de bediening hielp daar niet bij.

anf 2e reactie van restaurant:

Gewaardeerde gast, hartelijk dank dat u de moeite wilde nemen om te reageren. Wij kunnen ons heel goed voorstellen dat een dergelijke opmerking als heel ongepast over komt aan tafel. Wij willen hier dan ook onze excuses voor aanbieden. Wij vinden het echter jammer dat u niet direct heeft gevraagd naar een leidinggevende. Wij hadden op dat moment deze collega kunnen vervangen door een andere collega aan uw tafel. Dit had wellicht veel irritatie voorkomen. Uw klacht over de bezetting in de keuken herkennen wij niet. Er stond tijdens uw bezoek een jonge-, doch geschoolde- en ervaren ploeg in de keuken. De gehele dag heeft de keuken, bij de uitgifte van het eten, onder toezicht gestaan van een ervaren, oudere, collega die tevens een ervaren leermeester is. Wellicht bent u binnenkort in de gelegenheid om nogmaals bij ons langs te komen, zodat wij u een kijkje in de keuken kunnen geven en u inzicht te geven in de verse producten waar wij mee werken. Wij horen graag van u! Met vriendelijke groet Ruud en Josje van der Putten.
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
Wat een leuk restaurant waar je eigenlijk alleen pannenkoeken verwacht, maar een uitgebreide kaart treft. Heerlijke BLT sandwich gegeten met biologisch wijntje erbij. Je kunt kiezen uit een tafel voor 12 jaar en ouder, alwaar geen kleurplaten en potloden, maar dan zit je enigszins rustig zonder gillende kinderen om je heen. Heel fijn!
Leuk om dit eens te combineren met een speurtocht door het bos met de kids. Er zijn allerlei activiteiten te doen in naastgelegen centrum, maar neem zeker even de tijd om wat te eten in dit restaurant!
MariondeK .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2013
Leuke plek om ontspannen met kinderen te eten, ook met onze grote groep ging het goed en vlot. Ruim opgezet, voor kleine en grotere kinderen. Lekkere pannenkoek gegeten
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2012
Onder de Platanen bij boerderij Zorgvrij. Een schitterende lokatie voor kinderen met het spinnenbos, een kinderboerdij en een heuze stal in de directe opgeving.
Ik heb er een pittige pizza hete kip gegeten en die was echt 'heet'. Hellaas heb ik hem koud laten worden doordat ik meer aandacht had voor de koeien.
Personeel is erg attent en zelfs bereid een lege fles voor je op te snorkelen voor het geval dat u bij de boerderij heerlijke warme melk wilt kopen. Topservice vind ik dat.
Helaas zijn de medewerkers wel erg op de klok, tijd is tijd, dat is jammer. Zelf vind ik de sluitingstijden aan de erg vroege kant, zeker in de zomer.
Ik ben er nog nooit binnen geweest. Maar buiten is het gezellig met veel parasols. Dus voor ieder wat wils.
De menukaart is erg uitgebreid. Ook voor vegetariers.
Het is wel een van mijn favoriete plekjes geworden door de parasols, de snelle bediening (elektronisch) maar vooral ook door de boerderij die eraan grenst en het spinnenbos.