Onder de Pannen

Heereweg 22 8891 HS Midsland (Terschelling) Nederland Kaart

Over het restaurant Onder de Pannen

Culinaire trots van het eiland

Onder de Pannen is een eetcafé waar gemoedelijkheid centraal staat. Hier dompel je je onder in culinaire overdaad en laat je je door het gastvrije personeel in de watten leggen. Geniet van lokale producten, tongstrelende gerechten en een goed glas wijn. Speciaal zijn ook de cappuccino’s van Onder de Pannen; in sommige gevallen ware kunstwerken. Of je nu Terschellinger of bezoeker van dit mooie eiland bent: bij Onder de Pannen voel je je thuis.

Meer informatie over restaurant Onder de Pannen

De bus stopt naast het restaurant

Dinsdag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant Onder de Pannen

Zwaantje Z.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
De start met een kom soep was matig. Weinig smaak en niet veel bijzonders. Snel door naar de hoofdgerechten De zeebaars was vers en smakelijk en de mosselen erg lekker en een flinke pan vol ook. Ik had de klassieke versie maar hoorde ook enthousiaste verhalen over de gewokte versie. Bediening vlot en attent. Minpuntje was dat er geen doekje voor de handen bij geleverd werd en de handzeep was op in zowel het mannen en dames toilet. Na enig zoeken werd er uiteindelijk toch iets gevonden. Dat kan beter. Al met al prima tentje.
Hans O.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Heerlijk gegeten. Mals vlees, verse producten en verrassende extra’s als pastinaakpuree en rabarber. Zo lekker hadden we nog niet gegeten op Terschelling. De medewerkster wist twee ‘dames’ met drie honden die zich onbeschoft gedroegen tegen andere gasten en tegen haar op correcte wijze de deur uit te werken. Waarna de sfeer weer helemaal top was. Hulde!
ineke2 O.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Samen met vrienden hier 27 mei gegeten. Op zich was het heel gezellig (maar ja, daarom eet je ook met vrienden) en het eten was ook prima.
Voorgerecht met z'n alle een broodplank (lekker) en een proeverij van voorgerechten, hoewel redelijk smakelijk sloeg dit toch wel de plank mis. Maar 3 gerechtjes waaronder 1 soepje (met rookachtige worst; hallo het was >25 graden).
We hebben als hoofdgerecht allemaal vis gegeten:1xsliptongetjes en 3xde proeverij van 3x vis, dat zal wel steeds een andere combinatie zijn en best goed, maar de boter waarin de kabeljauw ronddreef was voor de laatste 2 echt teveel, alleen maar boter om de vis uit te vissen. Wel lekkere bijgerechten, hoewel ik niet van rabarber houd was de rest er op zich wel blij mee. Wat wel jammer was is dat de beloofde cranberry's daarin niet geproefd werden.

De bediening vond ik iets minder, te joviaal en te weinig aandacht voor onze verlangens, laat ik het daar maar bij laten, het was erg warm op het terras.
dorien B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heerlijk gegeten! T verrassingsmenu is een absolute aanrader. Gezellige sfeer met goede bediening. Niet gereserveerd, we mochten daarom eerst even plaats nemen aan de bar in afwachting van een tafeltje. We hoefden niet lang te wachten gelukkig.
wilma J.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Alweer heerlijk gegeten. Gekozen voor het suprise menu. Heerlijke gerechten! Ontzettend aardige bediening en na het eten nog even blijven borrelen! Een absolute aanrader...
hildabathoorn .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Op vrijdagavond 17 september hier met een groep van 11 dames gegeten. Heerlijk gegeten allemaal. Vooral de gewokte mosselen waren overheerlijk. Prettige, vriendelijke bediening en de barman zong er ook nog. Kortom een aanrader.
AT V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Lekker gegeten bij " onder de panne" . Waren hier eerder geweest en hadden goede ervaringen. Deze keer viel het een beetje tegen. Eten op zich heerlijk maarbij de saté zat lauwe spinazie en lauwe rode kool als groente. De salade moet los bijbesteld worden omdat men bang is dat het weggegooid zal worden. Bij saté is echter salade ons inziens een betere keus dan de eerder beschreven groente. We maakte hierover een opmerking naar het bedienende meisje maar die serveerde dit meteen af met de opmerking dat die mening niet gedeeld wordt en klaar was het. Onaangenaam was het .Erg jammer want voor ons hield het toen ook op. Geen nagerecht geen koffie. We hebben afgerekend en zijn weggegaan .
carolinenieboer .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
2 sessies 18.00 uur of 20.00 uur. Meestal gaan we niet eten in restaurants met zo'n systeem omdat we het niet prettig vinden al na 2 uur op te moeten stappen voor de volgende gasten. Omdat we hier toch wilden eten gekozen voor de 20.00 uur sessie. Voorgerechten: proeverijtje van brie, soep en carpaccio. OK. Hoofdgerechten: proeverij van 3 soorten vis. Lekker klaargemaakt. Het stoofpotje van rundvlees viel ook in de smaak. De zeetong die 1 van ons had gekozen was ook erg lekker. Het toetje cheesecake met cranberry voor 2 van de gezinsleden viel ook in de smaak. De bediening was goed, snel en correct. We zijn nog een aantal dagen op Terschelling dus wellicht gaan we hier nog eens eten deze week.
Eelke F.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Vandaag voor het diner uitgekomen bij "Onder de pannen". Op basis van de recenties hadden wij dit restaurant op de shortlist staan om te bezoeken. Dat bezoek is zeker niet tegengevallen. Gelukkig hadden wij gereserveerd. Iets wat lang niet bij alle accommodaties mogelijk is. Ambiance is die van een gezellig dorpscafe/eetcafe. De bediening is erg hartelijk bij aankomst en gedurende het hele diner. Ondanks dat ze op een gegeven moment helemaal vol zitten blijven de mensen relaxed en vriendelijk. Ze zijn goed op elkaar ingespeeld.
Op de kaart is keurig aangegeven welke gerechten glutenvrij bereid kunnen worden. Heel netjes.
Als voorgerecht bestellen we gevulde champignons met roomkaas, gorgonzola en spek en een garnalencocktail. Voor de kleine een tomatensoepje in kinderformaat. De gerechten staan snel genoeg op tafel en zijn goed op smaak. Salade als garnering bij de champignons ook lekker vers en voorzien van een lichte dressing. Ook de garnalencocktail drijft niet van de saus maar is uitstekend gedoseerd en goed op smaak. Tomatensoep met rookworst geeft ook duidelijk een twist aan de soep. Erg lekker. Tussentijds worden de drankjes tijdig ververst.
Als hoofdgerecht bestellen we gewokte verse mosselen buiten de kaart om en zeebaarsfilet. Voor de kleine saté van varkenshaas. We kunnen meteen salade en rabarber bij bestellen. Wordt niet standaard op tafel gezet om verspilling tegen te gaan. Top! Natuurlijk bestellen we dit mee. Ook is er de keuze tussen friet of gebakken aardappeltjes.
Ook deze gerechten staan op tijd op tafel. De keuken en de bediening hebben de planning goed op orde.
De mosselen zijn prima van kwaliteit en een erg smakelijk gerecht. De zeebaars is goed op smaak en ook de saté is erg lekker. De birden gaan schoon leeg. Ook de garnituur is prima op orde. Mocht je meer willen dan wordt dat op verzoek aangevuld. In ons geval niet nodig want de grootte van de porties is dik in orde. Onze dochter neemt nog een kinderijsje en wij sluiten af met Irish Coffee en thee. Ook de Irish Coffee is goed van smaak en voorzien van goede room. We hebben hier een prima avond gehad. Het restaurant doet zijn nasm eer aan. Je bent echt een avondje onder de pannen.
Bedankt voor uw zeer uitgebreide recensie! Hier worden we blij van en geven ons de motivatie en de energie om er iedere dag weer een feest van te maken. Heel graag tot ziens in ons eetcafeetje!
veenkam .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
vanavond overheerlijk gegeten onder de 'pannen' maar dan wel op het overdakte voorterras. Topbediening met humor en erg vriendelijk en vlot. We hadden allemaal vis, slibrong, trio van vis ( tong, kabeljauw en zeebaars) en de gamba's die allemaal met veel smaak naar binnengleden. prima frietjes, gebakken aardappeltjes met salade, rabarber met cranberry, en gestoofde venkel, allemaal top van smaak! de rode negroamaro vloeide zwoel naar binnen en paste prima bij de vis(eigen verzoek ons bekende heerlijke zuid-italiaanse) kids ijs na, wij espresso doppio met een juttersbittertje om in eiland stijl deze heerlijke ervaring te eindigen. Wij zeggen het voort en komen zeker weer terug.
Bedankt voor de complimenten, we blijven werken aan onze kwaliteit, de humor en vriendelijkheid zit in onze genen en kost ons bij de fijne gasten die we krijgen geen enkele moeite!
w_pistorius1984 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
we hebben bij sjoerd en zijn team mijn 32e verjaardag gevierd met een uitstekende maaltijd.
we hadden allebei hetzelde en dat was de gewokte ossenhaaspuntjes met groente ( op het menu onder het kopje samen delen) en dit was van superieure kwaliteit. en de bediening was ook super.
Bedankt voor de super recensie, we zien jullie op je 33e verjaardag graag terug.
jenniferboersma .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Lekker gegeten bij Onder de Pannen. Alles was in orde. Het eten was lekker, de bediening was vriendelijk en er was een rustig sfeertje.
Bedankt voor uw recensie en de mooie cijfers, graag tot ziens!
Bianca P.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Naar aanleiding van recensies hier naar toe gegaan. En heb absoluut géén spijt. Wat je ook besteld alles is even smaakvol en de porties zijn precies goed. Personeel heel vriendelijk en proberen je echt een huiselijk gevoel te geven. Twee hele fijne avonden beleeft.
Fijn dat we het u zo naar t zin hebben weten te maken, dat is precies wat we graag willen, bedankt voor de mooie recensie en graag tot ziens!
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Tijdens ons verblijf op Terschelling hebben we gegeten in eetcafé Onder De Pannen in Midsland. Wij vonden het een leuk, gezellige en sfeervol bistroachtige eetcafé waar je in een ongedwongen sfeer bediend wordt.
We kiezen beide voor het verrassingsmenu waarbij 1 persoon kies voor vlees en een voor de versie met vis. Ons voorgerecht bestond uit een proeferijtje met een geitenkaas salade (lekker), broccolisoep en gefrituurde brie met cranberry compote. Helaas was de laatste koud en van binnen nog bijna bevroren. Onze hoofdgerechten bestonden uit een kogelbiefstuk met bearnaisesaus – prima bereid met een krokant korstje en lekker pittig gekruid met een hoopje rode kool en een zalmmoot met garnalen met lemon-curd-mosterd saus. Perfect bereid met pittige grote roze garnalen en een paar worteltjes als warme groente. Dit alles werd gecompleteerd met gebakken aardappeltjes, frites, spinazie en rabarbermoes met cranberry. Ruim voldoende en prima van smaak.
Voor beide een dessert van cranberry-mousse met vanille ijs en slagroom met een cranberry-saus als afmaker. Een prima combinatie.
Wij vonden het aangenaam toeven in dit eetcafé met een prima prijs/kwaliteit verhouding (prijs totaal incl. 3 drankjes € 57,50) en werden ook nog eens getrakteerd op een kort vocaal optreden van de zingende barman/eigenaar.
culiexpert .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij deze leuke zaak met sympathieke bediening, heerlijke smaken en de gerechten zagen er ook nog prachtig uit. Alles was goed verzorgd en we hebben een heerlijke avond gehad.
Bedank voor uw fijne recensie, graag tot ziens!
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Een gezellig eetcafé. Mijn vrouw had een 3 gangenmenu verrassingsmenu. Het viel erg in de smaak. Een proeverij als voorgerecht, biefstuk vormde het hoofdgerecht en het werd afgesloten met een ijsdessert. Het smaakte goed alleen moet gezegd worden dat zowel de rode kool als de rabarber een vreemde smaak hadden. Misschien bepaalde kruiden of specerijen gebruikt? Mijn menu bestond ook uit een proeverij van voorgerechten en als hoofdgerecht een ribeye steak. De steak was goed gegrild maar er zaten een aantal zenen in. Jammer. Het ijsdessert was lekker maar niet bijzonder. De bediening was vriendelijk. De prijzen vond ik, gezien het gebodene, aan de hoge kant.
Sanne T.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Vanavond weer eens heerlijk gegeten bij Onder de Pannen. Vooraf had ik een proeverij en als hoofdgerecht de salade O. de P. Erg lekker en meer dan genoeg! Daarnaast een lekker flesje wijn erbij besteld. De bediening is er altijd even vriendelijk, het is een heel gezellig & knus eetcafé. Er heerst een gemoedelijke sfeer en we voelen ons er altijd welkom. Een aanrader dus!!
Jennifer V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
2 weken geleden (nog in het laagseizoen) op zondagavond hier gegeten naar volle tevredenheid. Het zat zelfs bijna vol. De eigenaar zeer vriendelijk, sociaal en in voor een praatje! Samen een voorgerechtje gedeeld, de trio van carpaccio, uiensoep en kaasje. Lekker! Als hoofdgerecht hadden we de slibtong en de gevulde varkenshaas. Beiden erg smaakvol en met de bijgerechten meer dan genoeg. Ook fijn dat ze inventariseren wat je van de bijgerechten wilt gebruiken om verspilling te voorkomen. Het toetje; Terschellinger tiramisu was helemaal het einde. Die deelden we ook, maar in juni bestel ik deze lekker voor mezelf. Hier kan je geen genoeg van krijgen. De tip om terug te komen tijdens Oerol pak ik met beide handen aan. Onder het genot van lekker eten bij een gezellig eetcafe 'Klein Oerol' beleven. Tot snel. Wij komen terug (met kids).
Mieke S.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij Onder de Pannen. Sliptongetjes en Zeebaars perfect klaargemaakt en vergezeld door allerlei heerlijke bijgerechten als lof rabarbar salade en lekkere frietjes. Ruime keus aan glutenvrije gerechten. Bediening was attent en gastvrij. Ook verrukkelijke voorgerechtjes en toetjes. Wij hadden gevulde champignons die erg in de smaak vielen, garnalencoktail prima en een smullerij van verschillende voorgerechten. Toetje van de week hazelnootmousse met veel lekkere slagroom en vanilleijs viel ook prima in de smaak. Echt een aanrader, goed geprijsd, goede sfeer en heerlijk eten!
edwinhest Z.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Heerlijk drie gangen verrassingsmenu. En onze favoriete Negroamare rode wijn. Het was weer voortreffelijk. Wel reserveren. Want het was druk.