Onder de Pannen

Heereweg 22 8891 HS Midsland (Terschelling) Nederland Kaart

Over restaurant Onder de Pannen

Culinaire trots van het eiland

Onder de Pannen is een eetcafé waar gemoedelijkheid centraal staat. Hier dompel je je onder in culinaire overdaad en laat je je door het gastvrije personeel in de watten leggen. Geniet van lokale producten, tongstrelende gerechten en een goed glas wijn. Speciaal zijn ook de cappuccino’s van Onder de Pannen; in sommige gevallen ware kunstwerken. Of je nu Terschellinger of bezoeker van dit mooie eiland bent: bij Onder de Pannen voel je je thuis.

Meer informatie over restaurant Onder de Pannen

De bus stopt naast het restaurant

Dinsdag t/m Zondag

Wilma J.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Alweer heerlijk gegeten. Gekozen voor het suprise menu. Heerlijke gerechten! Ontzettend aardige bediening en na het eten nog even blijven borrelen! Een absolute aanrader...
Hildabathoorn .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Op vrijdagavond 17 september hier met een groep van 11 dames gegeten. Heerlijk gegeten allemaal. Vooral de gewokte mosselen waren overheerlijk. Prettige, vriendelijke bediening en de barman zong er ook nog. Kortom een aanrader.
AT V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Lekker gegeten bij " onder de panne" . Waren hier eerder geweest en hadden goede ervaringen. Deze keer viel het een beetje tegen. Eten op zich heerlijk maarbij de saté zat lauwe spinazie en lauwe rode kool als groente. De salade moet los bijbesteld worden omdat men bang is dat het weggegooid zal worden. Bij saté is echter salade ons inziens een betere keus dan de eerder beschreven groente. We maakte hierover een opmerking naar het bedienende meisje maar die serveerde dit meteen af met de opmerking dat die mening niet gedeeld wordt en klaar was het. Onaangenaam was het .Erg jammer want voor ons hield het toen ook op. Geen nagerecht geen koffie. We hebben afgerekend en zijn weggegaan .
Carolinenieboer .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
2 sessies 18.00 uur of 20.00 uur. Meestal gaan we niet eten in restaurants met zo'n systeem omdat we het niet prettig vinden al na 2 uur op te moeten stappen voor de volgende gasten. Omdat we hier toch wilden eten gekozen voor de 20.00 uur sessie. Voorgerechten: proeverijtje van brie, soep en carpaccio. OK. Hoofdgerechten: proeverij van 3 soorten vis. Lekker klaargemaakt. Het stoofpotje van rundvlees viel ook in de smaak. De zeetong die 1 van ons had gekozen was ook erg lekker. Het toetje cheesecake met cranberry voor 2 van de gezinsleden viel ook in de smaak. De bediening was goed, snel en correct. We zijn nog een aantal dagen op Terschelling dus wellicht gaan we hier nog eens eten deze week.
ELF76 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Vandaag voor het diner uitgekomen bij "Onder de pannen". Op basis van de recenties hadden wij dit restaurant op de shortlist staan om te bezoeken. Dat bezoek is zeker niet tegengevallen. Gelukkig hadden wij gereserveerd. Iets wat lang niet bij alle accommodaties mogelijk is. Ambiance is die van een gezellig dorpscafe/eetcafe. De bediening is erg hartelijk bij aankomst en gedurende het hele diner. Ondanks dat ze op een gegeven moment helemaal vol zitten blijven de mensen relaxed en vriendelijk. Ze zijn goed op elkaar ingespeeld.
Op de kaart is keurig aangegeven welke gerechten glutenvrij bereid kunnen worden. Heel netjes.
Als voorgerecht bestellen we gevulde champignons met roomkaas, gorgonzola en spek en een garnalencocktail. Voor de kleine een tomatensoepje in kinderformaat. De gerechten staan snel genoeg op tafel en zijn goed op smaak. Salade als garnering bij de champignons ook lekker vers en voorzien van een lichte dressing. Ook de garnalencocktail drijft niet van de saus maar is uitstekend gedoseerd en goed op smaak. Tomatensoep met rookworst geeft ook duidelijk een twist aan de soep. Erg lekker. Tussentijds worden de drankjes tijdig ververst.
Als hoofdgerecht bestellen we gewokte verse mosselen buiten de kaart om en zeebaarsfilet. Voor de kleine saté van varkenshaas. We kunnen meteen salade en rabarber bij bestellen. Wordt niet standaard op tafel gezet om verspilling tegen te gaan. Top! Natuurlijk bestellen we dit mee. Ook is er de keuze tussen friet of gebakken aardappeltjes.
Ook deze gerechten staan op tijd op tafel. De keuken en de bediening hebben de planning goed op orde.
De mosselen zijn prima van kwaliteit en een erg smakelijk gerecht. De zeebaars is goed op smaak en ook de saté is erg lekker. De birden gaan schoon leeg. Ook de garnituur is prima op orde. Mocht je meer willen dan wordt dat op verzoek aangevuld. In ons geval niet nodig want de grootte van de porties is dik in orde. Onze dochter neemt nog een kinderijsje en wij sluiten af met Irish Coffee en thee. Ook de Irish Coffee is goed van smaak en voorzien van goede room. We hebben hier een prima avond gehad. Het restaurant doet zijn nasm eer aan. Je bent echt een avondje onder de pannen.
Bedankt voor uw zeer uitgebreide recensie! Hier worden we blij van en geven ons de motivatie en de energie om er iedere dag weer een feest van te maken. Heel graag tot ziens in ons eetcafeetje!
Veenkam .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
vanavond overheerlijk gegeten onder de 'pannen' maar dan wel op het overdakte voorterras. Topbediening met humor en erg vriendelijk en vlot. We hadden allemaal vis, slibrong, trio van vis ( tong, kabeljauw en zeebaars) en de gamba's die allemaal met veel smaak naar binnengleden. prima frietjes, gebakken aardappeltjes met salade, rabarber met cranberry, en gestoofde venkel, allemaal top van smaak! de rode negroamaro vloeide zwoel naar binnen en paste prima bij de vis(eigen verzoek ons bekende heerlijke zuid-italiaanse) kids ijs na, wij espresso doppio met een juttersbittertje om in eiland stijl deze heerlijke ervaring te eindigen. Wij zeggen het voort en komen zeker weer terug.
Bedankt voor de complimenten, we blijven werken aan onze kwaliteit, de humor en vriendelijkheid zit in onze genen en kost ons bij de fijne gasten die we krijgen geen enkele moeite!
W_pistorius1984 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
we hebben bij sjoerd en zijn team mijn 32e verjaardag gevierd met een uitstekende maaltijd.
we hadden allebei hetzelde en dat was de gewokte ossenhaaspuntjes met groente ( op het menu onder het kopje samen delen) en dit was van superieure kwaliteit. en de bediening was ook super.
Bedankt voor de super recensie, we zien jullie op je 33e verjaardag graag terug.
Jenniferboersma .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Lekker gegeten bij Onder de Pannen. Alles was in orde. Het eten was lekker, de bediening was vriendelijk en er was een rustig sfeertje.
Bedankt voor uw recensie en de mooie cijfers, graag tot ziens!
Bianca P.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Naar aanleiding van recensies hier naar toe gegaan. En heb absoluut géén spijt. Wat je ook besteld alles is even smaakvol en de porties zijn precies goed. Personeel heel vriendelijk en proberen je echt een huiselijk gevoel te geven. Twee hele fijne avonden beleeft.
Fijn dat we het u zo naar t zin hebben weten te maken, dat is precies wat we graag willen, bedankt voor de mooie recensie en graag tot ziens!
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Tijdens ons verblijf op Terschelling hebben we gegeten in eetcafé Onder De Pannen in Midsland. Wij vonden het een leuk, gezellige en sfeervol bistroachtige eetcafé waar je in een ongedwongen sfeer bediend wordt.
We kiezen beide voor het verrassingsmenu waarbij 1 persoon kies voor vlees en een voor de versie met vis. Ons voorgerecht bestond uit een proeferijtje met een geitenkaas salade (lekker), broccolisoep en gefrituurde brie met cranberry compote. Helaas was de laatste koud en van binnen nog bijna bevroren. Onze hoofdgerechten bestonden uit een kogelbiefstuk met bearnaisesaus – prima bereid met een krokant korstje en lekker pittig gekruid met een hoopje rode kool en een zalmmoot met garnalen met lemon-curd-mosterd saus. Perfect bereid met pittige grote roze garnalen en een paar worteltjes als warme groente. Dit alles werd gecompleteerd met gebakken aardappeltjes, frites, spinazie en rabarbermoes met cranberry. Ruim voldoende en prima van smaak.
Voor beide een dessert van cranberry-mousse met vanille ijs en slagroom met een cranberry-saus als afmaker. Een prima combinatie.
Wij vonden het aangenaam toeven in dit eetcafé met een prima prijs/kwaliteit verhouding (prijs totaal incl. 3 drankjes € 57,50) en werden ook nog eens getrakteerd op een kort vocaal optreden van de zingende barman/eigenaar.
Culiexpert .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij deze leuke zaak met sympathieke bediening, heerlijke smaken en de gerechten zagen er ook nog prachtig uit. Alles was goed verzorgd en we hebben een heerlijke avond gehad.
Bedank voor uw fijne recensie, graag tot ziens!
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Een gezellig eetcafé. Mijn vrouw had een 3 gangenmenu verrassingsmenu. Het viel erg in de smaak. Een proeverij als voorgerecht, biefstuk vormde het hoofdgerecht en het werd afgesloten met een ijsdessert. Het smaakte goed alleen moet gezegd worden dat zowel de rode kool als de rabarber een vreemde smaak hadden. Misschien bepaalde kruiden of specerijen gebruikt? Mijn menu bestond ook uit een proeverij van voorgerechten en als hoofdgerecht een ribeye steak. De steak was goed gegrild maar er zaten een aantal zenen in. Jammer. Het ijsdessert was lekker maar niet bijzonder. De bediening was vriendelijk. De prijzen vond ik, gezien het gebodene, aan de hoge kant.
Sanne T.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Vanavond weer eens heerlijk gegeten bij Onder de Pannen. Vooraf had ik een proeverij en als hoofdgerecht de salade O. de P. Erg lekker en meer dan genoeg! Daarnaast een lekker flesje wijn erbij besteld. De bediening is er altijd even vriendelijk, het is een heel gezellig & knus eetcafé. Er heerst een gemoedelijke sfeer en we voelen ons er altijd welkom. Een aanrader dus!!
Jennifer V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
2 weken geleden (nog in het laagseizoen) op zondagavond hier gegeten naar volle tevredenheid. Het zat zelfs bijna vol. De eigenaar zeer vriendelijk, sociaal en in voor een praatje! Samen een voorgerechtje gedeeld, de trio van carpaccio, uiensoep en kaasje. Lekker! Als hoofdgerecht hadden we de slibtong en de gevulde varkenshaas. Beiden erg smaakvol en met de bijgerechten meer dan genoeg. Ook fijn dat ze inventariseren wat je van de bijgerechten wilt gebruiken om verspilling te voorkomen. Het toetje; Terschellinger tiramisu was helemaal het einde. Die deelden we ook, maar in juni bestel ik deze lekker voor mezelf. Hier kan je geen genoeg van krijgen. De tip om terug te komen tijdens Oerol pak ik met beide handen aan. Onder het genot van lekker eten bij een gezellig eetcafe 'Klein Oerol' beleven. Tot snel. Wij komen terug (met kids).
Mieke S.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij Onder de Pannen. Sliptongetjes en Zeebaars perfect klaargemaakt en vergezeld door allerlei heerlijke bijgerechten als lof rabarbar salade en lekkere frietjes. Ruime keus aan glutenvrije gerechten. Bediening was attent en gastvrij. Ook verrukkelijke voorgerechtjes en toetjes. Wij hadden gevulde champignons die erg in de smaak vielen, garnalencoktail prima en een smullerij van verschillende voorgerechten. Toetje van de week hazelnootmousse met veel lekkere slagroom en vanilleijs viel ook prima in de smaak. Echt een aanrader, goed geprijsd, goede sfeer en heerlijk eten!
Edwinhest .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Heerlijk drie gangen verrassingsmenu. En onze favoriete Negroamare rode wijn. Het was weer voortreffelijk. Wel reserveren. Want het was druk.
Dbruining .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Al tientallen jaren komen we op Terschelling. Dat de ah actie nodig was om hier eens te gaan eten hebben wij spijt van. Spijt dat we nooit eerder hier heen zijn gegaan.
Bij binnenkomst werden we heel hartelijk begroet en een hoog tafeltje bij het raam werd onze plek waar we heerlijk gegeten hebben.Verschillende biertjes op de tap geprobeerd en de wijn was ook goed en voor een goede prijs. Het voorgerecht was een proeverij van camembert, ossenstaartsoepje en carpaccio. Ik had de hollandse garnalen. Alles was zalig. Toen als hoofdgerecht de varkenshaas genomen en de hele kip. De kip zat in een lekkere jus met spekjes en champignons. De jus was ook wel nodig omdat de kip uiteindelijk wat droog was maar verder lekker met de handen opgegeten. Later ook nog de rabarber met de cranberry gebruikt om de kipfile in te dippen. Die rabarber hebben we als laatste nog een keer extra erbij gekregen omdat die zo lekker was. De varkenshaas was ook prima op smaak. De garnituur was in overvloed. Heerlijke spinazi en spruitjes en slasalade. Frietjes en gebakken aardappelen erbij. Het kon niet op en dat voor een hele schappelijke prijs. Als dessert namen we de kaasplank met een een wel heel klein glaasje port erbij, mag wel iets groter. 5 soorten kaas en uiteindelijk de pedro ximenez erbij besteld voor maar 4 euro. Dat is echt geen geld. De chocolade mousse was prima mat heerlijke slagroom. We hebben afgesloten met een koffie brasil. De liquer 43 proefde je goed en de room was perfect. De prijs kwaliteits verhouding is erg goed. Wij komen steeds terug naar Terschelling, nu ook naar onder de pannen. We hebben echt genoten.

mvg Fam Bruining
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
De bediening was weer als vanouds, zeer gastvrij, vriendelijk en amicaal, het eten heerlijk, mals vlees, goed klaargemaakte vis, slibtong, met traditionele Hollandse groentes, daarbij een goede salade, frieten, gebakken aardappeltjes en heerlijke huisgemaakte rabarbermoes.
De hazelnootmouse uit eigen keuken was ook niet te versmaden
Jedeve .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Heerlijk gegeten. Veel verschillende groenten en de lekkerste rabarber die ik ooit gegeten heb.
Verrassingsmenu was boven verwachting en zeer zeker een aanrader.
Een goed en gezellig restaurant om op Terschelling naar toe te gaan.
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Gegeten bij Onder de Pannen in het kader van de AH restaurantactie tijdens onze vakantie op Terschelling. Een prima ervaring.
Gastvrije ontvangst, vrije keuze uit de kaart dan wel het driegangen verrassingsmenu met keuze uit vlees of vis.
Wij gingen voor à la carte en namen beiden de garnalencocktail (aan te bevelen) en de sliptongen. Nog nooit zulke lekkere sliptongen gegeten! Prima garnituur. Dessert van de dag was homemade hazelnootmousse met slagroom en ook daar hebben we van genoten. Bokbiertje en witte wijn erbij en ook nog lekkere koffie.
Kortom een mooie avond gehad bij Onder de Pannen.