Onder de Linde

Prinsesselaan 22 1861 EN Bergen Nederland Kaart

Over restaurant Onder de Linde

Culinair genieten in Bergen

In het rustige Bergen zit restaurant Onder de Linde. Al jaren een begrip bij inwoners en omgeving. Een fijne rustgevende sfeer om lekker intiem te eten en door de open keuken je stiekem een kijkje nemen in de kookkunsten van de chef! De uitgebreide menu kaart wordt elke twee maanden vernieuwd, zodat er altijd wat nieuws te ontdekken valt.

Meer informatie over restaurant Onder de Linde

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Eric G.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Prettige ambiance, goede service, zeer snakelijke en mooi opgemaakte gerechten. Juiste porties - kortom een aanrader.
Marian J.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
We boften want op de woensdagen heeft Onder de Linde een speciaal menu voor een schappelijke prijs. Als voorgerecht kozen we een gravad lachs en als hoofdgerecht de schelvisfilet. Ik nam de chocolade combinatie en mijn partner koos voor het kaasplankje als dessert.
Heerlijk gegeten in deze top tent.
Ilja W.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Heel erg goed gegeten. Zowel het voorgerecht van mijn partner, geroosterde tonijn met couscous en hoi-sin vinaigrette als mijn voorgerecht, pastrami met huisgemaakte filet-americain waren perfekt. Zowel kwaliteit van de ingrediënten als de elkaar versterkende smaaksensaties die uitstekend uitgebalanceerd waren. Mijn partner had de eendenborst als hoofdgerecht. Ik vond de dragon in de saus ietwat te overheersend maar verder een prima gerecht. Malse eendenborst. Niet perfekt. Kan nog malser. De spareribs zijn van topkwaliteit. Nergens zo'n lekkere malse spareribs gegeten. De subtiele mangosmaak en de bijgeserveerde gamba's maken dit gerecht voor mij helemaal af. Een uitstekende prijskwaliteitverhouding. Fijne ambiance en een goede bediening.
Thom J.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Zeer goed restaurant, heerlijk gegeten, fraai geserveerd, heerlijke wijnen. Prettige ambiance, vriendelijke bediening. We kunnen dit restaurant iedereen van harte aanbevelen. Het is niet goedkoop maar prijs kwaliteit verhouding klopt!
Hoepla .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Bij reservering aangegeven dat ik iets te vieren had en gevraagd om een leuk tafeltje. Het werd het tafeltje voor de bar en bij de open keuken. Dat zou mijn laatste keus zijn. Denk niet dat mijn e-mail is gelezen. Erg 'ons kent ons' in dit restaurant met veel vaste gasten, lijkt het. Eén zeer luidruchtig heerschap had er van mij door het personeel wel even op gewezen mogen worden dat er nog andere gasten in het restaurant waren.
Frank E.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Zeker aan te bevelen. Eten erg smakelijk. Bediening heel erg vriendelijk. Er werd heel goed gereageerd op onze wensen over bijvoorbeeld het tempo van het opdienen van de verschillende gangen. Franse keuken in mooie porties, niet te klein maar ook niet te groot. We hebben maar 1 tip; voor de mensen die in de serre eten zou het fijn zijn als er iets aan de tochtkou gedaan van de voordeur gedaan kan worden. Maar wij gaan bij een volgend bezoek aan Bergen hier zeker weer eten
Albert P.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Simpelweg fantastisch; subliem gegeten, betoverende sfeer (gezeten op het terras)

Geen pretenties, maar wel een culinaire ervaring op topniveau.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Onder de Linde is een heel erg sfeervol ingericht restaurant. Vriendelijke ontvangst en professionele bediening door erg attente dames.
We kozen het voorgestelde viergangen menu. Bijzonder lekkere eigen interpretatie van Vitello Tonato, correct gebakken scampi lookboter, super lekkere roodbaars als hoofdgerecht en een mooi bord met witte chocolade en vers fruit als dessert.
Super !
Wij komen zeker terug
Paul
Movertoom .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
We hebben het menu besteld bij Onder de Linde. Dat is erg goed voor een keurige prijs. Er wordt duidelijk met meer allure gekookt dan gemiddeld. Enigepunt van aandacht is het buitenterras en de uitstraling van het pand. Daarvan vermoed je vooraf niet dat het restaurant deze allure heeft.
Amee S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Eten zoals altijd erg goed! Niks op aan te merken. We werden deze avond helaas een tijdje vergeten in het begin, waardoor we het eerste half uur geen menukaart kregen en ook het brood pas bij navraag een uur na binnenkomst op tafel werd gezet. We zaten echter lekker te kletsen dus het viel ons niet
direct op. Daarnaast zijn we dit niet gewend van dit fantastische restaurant dus zoiets zien wij als uitzondering.
Drie van ons hadden het speciale driegangenmenu, maar toen 1 iemand daarvan het dessert niet hoefde werd de koffie van diegene en van degene die geen menu had, zeer netjes als dessert passende bij het menu weggeschreven.
Wij komen hier vaker en zullen dit zeker blijven doen.
Hans821 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Hartelijke ontvangst
Menu gekozen.
Mooie gerechten, zeer smakelijk
bediening tent en vriendelijk.
Voor herhaling vatbaar.
Sylvia D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Wij waren zeer aangenaam verrast door de gezellige ongedwongen maar zeer verzorgde en gestylde sfeer in het restaurant. Het eten was heerlijk. De hond mocht mee en kreeg ook een bak water uit een echte hondenbak. De stoelen zaten heerlijk (niet onbelangrijk!) en de bediening was persoonlijk.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Op de dag zelf nog kunnen reserveren, laatste tafel (5 pers.). Op woensdagen wordt een menu met 3 gangen naar keuze aangeboden voor € 27,50 in plaats van € 37,50. Alles vers en zeer goed verzorgd, met oog voor detail. Strakke, vriendelijke bediening. Goede fles Sancerre (2014) erbij voor € 32,50. Wat ons allen betreft een restaurant met een goede prijs-kwaliteitverhouding, ook zonder de 'woensdagkorting'.
JosD1956 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wat een heerlijk restaurant!! Sfeervol ingericht en zeer vriendelijke bediening. We hebben het lamsgerecht gegeten met drie bereidingen van lam. Om te zuigen en voortreffelijk van smaak.
Mooie opmaak en top garnituur.
Nagerechten " meringe met aardbei" en het kaasplankje zijn aanraders. Blinken niet uit door de hoeveelheid, maar juist door de heerlijke smaken en zo hoort het!
Prijs/kwaliteit is echt top.
Pbuhrs .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Mooie gerechten. Scallops zijn een aanrader. En heerlijke witte wijn blend van chenin blanc en chardonnay als arrangement wijn.
Michiel K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Eten is prima, heerlijk 3 gangen menu gegeten! Service super. Prijs/kwaliteit top. Gezellige sfeer alhoewel het enigzins lawaaierig is.
Eveline T.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Restaurant zit in een zijstraat van de 'doorgaande' weg/winkelstraat, dus niet zo in de loop. Ondanks dat zit het vol.
Er wordt geen muziek gedraaid, wat wel prettig is want het is er erg rumoerig, ondanks dat wij op een rustige plaats zitten (hadden daar om gevraagd). Inrichting is leuk en er hangen mooie schilderijen.
Bediening is vriendelijk, maar vindt het blijkbaar wel moeilijk te onthouden waar het dagmenu precies uit bestaat (veel denkpauzes).
Eten is goed en lekker, maar de porties zouden iets groter kunnen zijn gezien de prijs.
Mochten wij weer eens in Bergen belanden dan zullen we er wellicht weer eten, maar wij zullen er niet speciaal voor naar toe gaan.
HansPetra .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Rustige goede plek. Het viel ons op dat er geen muziek werd gedraaid. De prijs / kwaliteit verhouding is goed. Restaurant wordt vermeld in Michelin gids en de Lekker. Dat laten ze je ook wel weten door de vele stickers op de deur. Komen graag nog eens terug.
Lmdebrauw .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Lekker eten in gezellige ambiance, met mooi weer zaten we [half] buiten, heerlijk! eer betaalbaar drie gangen menuutje genomen, en alles was lekker!
Nijnin .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Jongsteden weekend hebben wij met mijn ouders opnieuw bij Onder de Linde in Bergen gegeten; het eten was weer voortreffelijk. Het voorgerecht (tonijn met huisgemaakte carpaccio wat ver gezocht en eigenlijk geen geweldige combinatie, maar de lef om steeds iets vernieuwds te maken kunnen wij erg waarderen) - de zeebaars was voortreffelijk tournedos mals en mijn portebello verrassend smaakvol klaargemaakt en ook de gerechten oogden zeer kleurrijk. De wijnkaart is gevarieerd en harmonieert goed met de gerechten. Het toetje (citroen cheesecake en ijs) was zalig zo ook de kazen (die ik vorige keer heb genomen) - de koffie met friandises is ook geweldig. De bediening vriendelijk en professioneel; de entourage spreekt ons ook erg aan: gezellig, intiem en kleinschalig. Wij gaan hier vaker komen ondanks de afstand.