Onder de Eiken

Drift 20a 7991 AB Dwingeloo Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Onder de Eiken

Joop D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Eten bij Onder de Eiken is eten in een gezellige, kneuterige ambiance. Samen met prima eten en een zeer vriendelijke bediening maakt het echt een avondje uit. De bediening is een voorbeeld voor veel horecazaken. Het meisje dat ons hielp verdient een tien, hoger kan helaas niet. Het eten is niet hoog culinair, maar smaakt goed, is vers en gewoon lekker.
Europart .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Waren op 26 december jl. te gast in Onder de Eiken te Dwingeloo. Een sfeervolle locatie en smaakvolle Drentse inrichting. De bediening vriendelijk. Maar het 3-gangen diner viel bitter tegen. Van het voorgerecht: spek, bloedworst en broodje was de bloedworst te hard gebakken en keihard, de broodjes gortdroog. Hebben we laten staan. Van het stoofpotje was het gestoofde vleesje veel te zout. Nagerecht o.k. Hebben aan de serveerster van onze onvrede melding gedaan en daar bleef het dan ook bij. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Fischer .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
We komen hier regelmatig. Elke keer weer is het eten en de gezelligheid reden om terug te komen. Er wordt vers gekookt, met zoveel mogelijk producten uit eigen streek zowel zomers met de mooie tuin als ook in de winter is het hier goed toeven. Ga zo door!
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
We waren opzoek naar plek om te eten afgelopen zaterdag en besloten aan de bar van het café uit te zoeken wat de volgende bestemming zou zijn. Juist, we zijn gebleven. Ontzettend vriendelijke man aan de bar raadde Maallust biertjes aan waar we gelijk een klein hapje bij kregen. De ossentong trok ons over de streep en we zijn gebleven. Van de bar vertrokken naar "Stal 1" voor ons diner (leuk dat we heel de zaak hebben mogen zien alvorens een keuze te maken). Twee gangen van de kaart, mooie fles wijn en heel de avond door fijne enthousiaste jonge mensen aan de tafel. Carpaccio was super zacht (wellicht iets teveel sla), zwezerik mooi gemaakt, fijne combinatie met de ui. Hoofd hadden we Wild (wang was super) en Lam (stoof mooi helder), op de helft de borden gewisseld omdat we allebei meenden de beste keuze gemaakt te hebben. Heerlijke relaxte ontspannen avond. Dankjulliewel!
Kokkies1 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Met 4 personen van 3 gangen van de menukaart cq. wildmenu genoten. Wat een bijzondere smaakbeleving. Een goede wijnkaart met een prima prijs/kwaliteitskeuze.
Dit restaurant verdient een ster. Bijzonder vriendelijke en toegankelijke service door moeder en zoon van dit "familiebedrijf".
Na afloop nog wat bijzondere biertjes van het huisbier "Maallust" meegenomen.
Zeker aan te bevelen.
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
We bezochten het café-gedeelte van dit restaurant: een ongedwongen sfeer, een gezellige bar, simpel meubilair, precies wat we zochten.
Vooraf dronken we een Chardonnay en een Zware Jongen van brouwerij Maallust. Dat was al een genot.
We bestelden uitsluitend een hoofdgerecht: lamsbout/lamskotelet en stoofvlees. Beide gerechten waren heerlijk bereid. De salade, de groenten (broccoli) en de gebakken aardappelschijven (met rozemarijn) smaakten prima.
We hebben lekker gegeten! De bediening was correct en vriendelijk.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Buiten gegeten op het terras. Bij reservering aangegeven dat wij 2 uur de tijd hadden omdat wij naar een theater gingen en om 19u weg wilden zijn en dat was geen probleem. We waren de eerste gasten van de avond en de drankjes plus de menukaart en de amuse (huisgemarineerde olijven en twee miniscule plakjes gedroogde ham/schinken zoals de serveerster meldde) kwamen snel ter tafel.
Vervolgens ging het personeel met z'n allen eten en gebeurde er 20 minuten niets. Doordat er nieuwe gasten kwamen konden wij ook de aandacht trekken en onze bestelling doorgeven. De voorgerechten, salade met huisgerookte zalm en zwezerik waren smakelijk maar de zwezerik was iets te hard gebakken. Diverse keren kwam er personeel langs onze tafel maar ondanks de wespen en vliegen liet men alles staan totdat het hoofdgerecht kwam en dat duurde lang.
De hoofdgerechten waren runderstoof en een wilgerecht (reebiefstuk, wat droog en een wildstoof, goed van smaak) Erbij een salade en gebakken aardappelpartjes in de schil. Op het eten was verder weinig aan te merken.
De (huis)wijnen waren goed. Keuze uit 3 witte en 3 rode huiswijnen uit respectievelijk Spanje, Italie en Frankrijk.
Na het hoofdgerecht was er geen tijd meer over voor een dessert of een kopje koffie.
De service was uitermate slecht, het zou toch mogelijk moeten zijn om in een vrijwel leeg restaurant (de eerste 5 kwartier waren wij de enige gasten) een 3 gangen menu te serveren in twee uur tijd.
Tip: Neem geen gasten aan als het personeel voltallig samen wil eten. Pas in dat geval openingstijden van het restaurant aan.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Afgelopen zondag bij 'Onder de eiken' gegeten omdat dit restaurant volgens Iens het beste is in Dwingeloo. Ik hoop niet dat dit waar is, want de ligging mag dan fraai zijn, de service is belabberd.

Er klopt niets van de organisatie in dit restaurant.

We zijn vanege de wespen binnen gaan zitten, maar dat hadden we niet moeten doen. Daardoor zaten we duidelijk in het 'vergeethoekje'.

In eerste instantie werd nog wel vlot de menukaart gebracht, wat ingeschonken en de amuse gebracht (heel simpel wat olijven met een schijfje komkommer en wat vissalade (denk ik)). Nadat onze wensen waren genoteerd, viel het geheel stil.

Zeker 45 minuten later kwam er weer leven in de brouwerij doordat een andere gast maar zelf de kaart ging halen om een nagerecht te bestellen. Als dat niet gebeurd was, hadden we waarschijnlijk nog veel langer moeten wachten.

Toen kwam eindelijk ons hoofdgerecht. Kwaliteit was wel redelijk, alhoewel wij het vermoeden hadden dat deze al lang klaar stond en wat was opgewarmd. Met name het stuk vlees van mijn partner had aangebrandde randjes.

En dan afrekenen. Ik denk dat het de eigenaresse zelf was. Aandacht voor ons had ze niet, want ze had een heel gesprek met een vriendin, over een sportieve prestatie die ze geleverd had. Zelfs vragen of alles had gesmaakt was teveel gevraagd.

Wat ons betreft, eens maar nooit meer. Een aanfluiting voor het horecawezen.
Jeannet B.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Met opa en oma en onze jongens gegeten in de tuin van deze prachtige boerderij. Geweldige kaart, met heerlijke gerechten. De omgeving is schitterend. Het eten is fantastisch. Heerlijke wijn, vlees, vis en vegetarisch allemaal heerlijk. Alleen het personeel is wat stug. Een glimlach had erbij gemogen. Onze zoon vond de hamburger een tien waard !

Tineke S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
We hebben hier hert gegeten uit de regio..het was behoorlijk zout ,bijna te zout .
Er werd een stoofpotje bij geserveerd en dat vond ik beter dan de biefstuk die wat aan de droge kant was ..
Soepje vooraf met wat brood ..leuke gerechten op de kaart .

Bediening was niet zo vriendelijk .
Timboogers .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Op een zondagavond gegeten bij "Onder de Eiken", zelden zo lekker gegeten!! De bediening is vlot en denkt met je mee. Eerst konden we lekker buiten zitten in een soort boerentuin en zijn zo langzaamaan naar binnen gegaan. Binnen in het restaurant is de ambiance ook zeer gezellig. We wonen helaas niet in de buurt, maar mocht je ooit in de buurt zijn dan is "Onder de Eiken" een echter aanrader. Complimenten !!
Me70 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Uitstekend gegeten en een vlotte ongedwongen bediening. De gerechten van het menu waren prima van smaak en hoeveelheid en werden in een relatief korte tijd op tafel gezet. Dus niet lang hoeven wachten en dat alles tegen een redelijke prijs. Let wel op de rekening, er kwam een toeslag voor een afwijking van het menu. Over de sfeer en het antiek kan je van mening verschillen, doorgezakte zittingen van stoelen passen wel bij het geheel maar zitten wat minder.
Alles bij elkaar toch wel een aanrader.
Marja S.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Verschrikkelijk lang moeten wachten. Reservering om 19.00 uur. Om 21.00 uur hadden we een waterig bordje aspergesoep gehad. Na klagen dat het wel heel lang duurde kregen we om 21.30 uur onze eend. Op de huid gebakken, nou dat viel tegen, het was een taai vel. De aardappeltjes waren te zout en ons nagerecht "de parfait" te waterig. Hier ga ik dus nooit meer naar toe.
Caherfst .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Wat van dichtbij komt is lekker! Lamsvlees van eigen kudde, groente en kruiden deels uit eigen tuin, hert, rund en zwijn van nabij. Uitstekende vleesbereidingen, goede prijs-kwaliteitverhouding.
Dineren in de sfeervolle boerderij of in de terrastuin onder een fruitboom en met zicht op moestuin en landerijen. Een pareltje.
John R. .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Spontaan naar Dwingeloo gereden en via www.iens.nl dit restaurant gevonden. Heerlijke gerechten met voornamelijk lokale producten. De gerookte koude zalm als voorgerecht was zeer mals en uitmuntend gerookt! Het lam- & wild hoofdgerecht smaakte boven verwachting. Als nagerecht de chocoladetaart en het kaasplankje met een glaasje port was een prima afsluiting. Toen de gastvrouw Sjak vertelde dat zij altijd complimenten krijgt over de koffie, besloten wij met (redbeans) koffie te eindigen. Aan iedereen in Noord-Holland en daarbuiten raad ik een bezoek aan "onder de eiken" aan. Drenthe is mooi, maar onder de Eiken maakt Drenthe nog mooier!!
Sylvia S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Super gegeten bij dit restaurant. Alles is biologisch en dat proef je. Of je nu de curry a la dwingel, het stoofvlees in bier gestoofd of het wild nam; het was allemaal even smakelijk. De koffie met huisgemaakte bonbons maakte het af. Het restaurant heeft allemaal verschillende kamers en wij zaten nadat vroege eters waren vertrokken hier alleen, maar dat vonden we niet erg. De bediening vergat ons niet en was gewoon goed.
Stam86 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
De claim dat alle ingrediënten met zorg zijn uitgekozen en dat ze dus precies weten waar het vandaan komt gaf de doorslag om hier en niet bij de overburen te gaan eten. Van deze keuze hebben mijn vriendin en ik zeker geen spijt van gehad.

De Heerenkamer is achter in de zaak gelegen en is veel knusser en warmer dan de foto's op de website tonen. Het was helaas erg rustig in de zaak, maar we kregen daarom wel alle aandacht van de vriendelijke jonge dame in de bediening. Aangezien mijn vriendin geen varkensvlees eet, moest er het nodig met de keuken worden overlegd om een geschikt menu samen te stellen. Hierin werd graag met ons meegedacht, wat wij natuurlijk zeer op prijs stelden. De gerechten waren boven verwachting smaakvol en het was goed om te zien dat er veel met lokale producten wordt gewerkt. Al met al is het wat ons betreft echt een aanrader.
Sigrid H.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Hier meerdere malen met smaak gegeten. Vind het eten van prima kwaliteit, met verrassende groente erbij, vandaag heerlijke tartaar gegeten, echt genoten. Vind de inrichting helemaal top, en vind het vooral fijn dat er niet zoveel mogelijk tafeltjes ingepropt zijn, maar dat je daadwerkelijk wat ruimte en privacy hebt! In dwingeloo absoluut een hele goede keuze om te eten. Bediening oprecht vriendelijk en in de zomer een heeeeeerlijke tuin achter. Doen dus.
Sinus .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Prachtige locatie met mooie tuin waar wij in de zomer zeker nog een keer voor terugkomen om buiten te kunnen eten. 3-gangen menu gekozen. Champignons in een heerlijke saus die onder andere van soja was gemaakt. Heerlijk! Hoofdgerecht kalfssucade. Heerlijk van smaak en mals. Garnituur ook smakelijk! Nagerechten ook prima in orde.
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Heerlijke zelf geschoten gans en hert gegeten. Vooraf een goeie koudgegaarde zalm en kaasplank toe. Dit alles vergezeld van een goede wijn en mjn man genoot van goeie bieren van de tap. Gezellige sfeer en plezierige bediening.