Omelegg - De pijp

Zaterdag en Zondag 08:00 - 17:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Wigerus .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wij hebben hier heerlijk geluncht! Er is een enorme keuze aan omeletten, en aan alles wat maar met ei te maken heeft. De omeletten smaakten voortreffelijk, echt een aanrader en het is eens wat anders. Zie het als een pannenkoekenrestaurant maar dan met ei i.p.v. pannenkoeken. Gezellig interieur, op de achtergrond draaide een jaren 30 muziekje wat het een erg relaxte sfeer gaf. De bediening spreekt alleen Engels.
Danielle D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Iedere keer weer de neiging om de heerlijke shakshuka te nemen, favoriet! Ook de Big Ben en de Billy Ggoat zijn heerlijk. Kom hier alleen door de week na lunchtijd, is altijd superdruk. Maar een echte favoriet!
Heisenberg .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
In de voormiddag hier een curry bockwurst omelet gegeten (de keuze van omeletten of eieren is erg uitgebreid) Ik was niet de enige die hier even wilde eten... Het was erg rumoerig en voor de info, je kan hier niet reserveren. Ondanks de drukte was het personeel erg vriendelijk en behulpzaam. Ik denk dat ze hier aan gewend zijn, want wat ze serveren is top! Daar komen dus meerdere mensen voor. Al met al een lekkere lunch, maar toch een ietwat haastige sfeer.
Jvdbrink .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Ei, Ei en nog eens Ei! Ik had een geroerbakt ei met tomaat en kaas. Erg lekker, maar helaas moesten we erg lang wachten. Daarnaast is de zaak enorm vol met toeristen. Positief voor de zaak, minder positief voor de gewone man. Er stond zelf een rij, daarom wilden wij het ook proberen. Door het lange wachten geen goede ervaring gehad, en het personeel zei dat het altijd zo lang duurt door de drukte. Helaas... Decor is leuk, apart en past er echt bij. Wellicht als de doorloopsnelheid verbeterd dat we terug komen.
Delicous .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Super heerlijk geluncht op een zondagmiddag. Alleen jammer dat we buiten moesten wachten totdat er een tafel vrij kwam. Het is ook niet mogelijk om een reservering te plaatsen. De omeletten zijn wel verrukkelijk en het decor lijkt op dat van een kippenhok wat het heel toepasselijk maakt en gezellig.
Zack .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Geweldige lunchlocatie! Zo simpel maar toch geniaal. Alles met ei, maar er is echt veel mogelijk! De shakshuka is nog lekkerder dan bij veel oosterse restaurants. Service is iet bijzonder of hartelijk, maar vooral afstandelijk. Dat is wel jammer want het kan de ervaring juist nog leuker maken.
Sophie-en-Alex .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Geweldig concept, inrichting tot in de puntjes en details over nagedacht. Grote ruime tafels en mooie menuplanken. De Shakshuka kon je helemaal zelf samenstellen en hij smaakte heerlijk! Ontzettende aanrader voor heerlijke omeletten of shakshuka.
Marcels_mening .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Voor een ontbijtje naar Omelegg.
We hadden al goede recensies gelezen en dus erg benieuwd.
Het uitgangspunt is, zoals de naam al doet vermoeden, alles met eieren.
Reserveren bleek niet mogelijk en dat voorspelt vaak veel drukte.
Bij de lunchroom aangekomen zagen we al mensen voor de deur zitten (en het was geen terrasweer!). We wurmden ons naar binnen, want ook daar was het druk.
Een vriendelijke ober met vrolijke krulsnor, vertelde dat de wachttijd zo'n 15-20 min. was en vroeg of we ivm de drukte (ook) buiten wilden wachten.
Nou ben ik niet iemand die graag in de rij staat voor zijn eten, maar we besloten het toch een kans te geven.
Na 5 minuten kwam er een groepje naar buiten waarvan er eentje zei: het was wel lang wachten, maar ik heb heel lekker gegeten.
Dat gaf voldoende moet om verder rustig af te wachten.
Na zo'n 20 minuten konden we inderdaad naar binnen waar we achterin plaats mochten nemen aan de 'leestafel'.
Daar zat al een bont gezelschap met voornamelijk toeristen.
Ook daar was het weer even wachten op verder bediening en vervolgens op uitserveren.
Ik had een 'Farm Boy' besteld een omelet met, salami, worst, bacon, puntpaprika, broccoli, champignons en zongedroogde tomaten. Hierbij wordt knapperig bruin brood (wit kon ook) geserveerd en een eenvoudige salade.
Mijn omelet was werkelijk perfect. Een smakelijk geheel en stevige basis om de dag mee te beginnen.
Bij elkaar heeft het ca. 45 minuten geduurd voor we konden eten, maar dat was het zeker waard!
Jammergenoeg wonen we niet in de buurt anders zou ik hier zeker vaker gaan eten.
Michel E.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Heerlijk had dit pas 2 maanden geleden ontdekt geweldig creatief met eieren en dagelijks een omelegg vd dag alles smaakt overheerlijk en de prijs is echt zeer redelijk en de porties zijn groot gelijk gevuld tot aan het avondeten. . Ik ben nu vaste klant en maatje bagus ook
Inge K.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
De omeletten hier zijn helemaal super!! Logisch dus dat er een rij staat. Wel vervelend dat als je eenmaal zit, er naast je tafel wachtende mensen staan. Verse sapjes en goede bediening. Rumoerig maar gezellig tentje!
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Bij Omelegg in de Ferdinand Bolstraat in de levendige Pijp in Amsterdam kwam het ei eerder dan de kip, en niet andersom. Hiermee is het kip-of-het-ei vraagstuk dat eeuwenlang sleepte ineens uit de wereld. Dit komt Omelegg uiteraard prima uit, want alles draait hier om ei, ja, scharrelei. Diepe zaak, idee van een Amerikaanse houten schuur, banken en stoelen, oude leren reiskoffers, en op de muur een schildering met vliegende spiegeleieren, lange toog, en keuken. De borden spiegelei, omelet of scrumbled eggs met pitten- of tarwebrood en bladsla en kool garni, worden met een jong enthousiasme huiselijk uitgeserveerd. De Big Ben € 9,95 is een Engels ontbijt variant. Twee keurige hele dooiers, Poolse worst, grof, lichtkruidig, niet melerig als de sausage in Engeland kan zijn, gebakken ontbijtspek, ui, champignons, gegrilde trostomaatjes met smaak, witte bonen in zachtkruidige tomatensaus, en zonnepitbrood. De ander een omelet omgeklapt, niet doorbakken, waarin zalm, roomkaas, en kappertje voor een welkome zuur-touch. Hierover snippers verse dille en bieslook. Erbij kool en rucola, licht aangemaakt, en pittenbrood voor € 8,95. Ieder nam een glas mixed wortel-, sinaasappel- en appelsap, als gezonde begeleider. In Omelegg kun je vanaf zeven uur – in weekenden acht uur - voor ontbijt, lunch of brunch terecht. Keuze uit circa 25 gebakken ei varianten. En naar jouw smaak kun je ingrediënten aanwijzen voor een privé samen te stellen eiergerecht. Prijs-kwaliteit is dik in orde.
Floor0710 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Leuk concept, fijne inrichting en vriendelijk personeel. Op zondag is het druk, dus even buiten wachten. Echt een aanrader!
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Gezellig restaurant. Heerlijk ontbijt- en lunchmenu. Vanzelfsprekend veel eiergerechten (zie naam). Het personeel is erg vriendelijk. Wel duurt het even voor je je eten krijgt als het druk is. De cakes zijn huisgemaakt.
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Voor omelet liefhebbers, anders heb je hier niet zo veel te zoeken. Grappig interieur, bediening die apetrots is op de omeletten die ze serveren... Grote porties, lekker brood/slaatje erbij: perfect voor een brakke zondagmiddag.
Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Superleuke tent! Grappige jongens in de bediening met een mexico baard en tattoos :) Heerlijke omeletjes in alle soorten en maten. Vriendelijk en attent bediend. Goede prijs! Lekker even lunchen daar!
ESmit .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Per toeval terecht gekomen bij Omelegg. In het begin voelde ik me een beetje onwennig, ik was niet helemaal zeker waar ik nou was beland. De uitstraling deed me toch wel een beetje denken aan een Grieks restaurant qua opstelling maar qua kleuren aan een italiaan. En toen ik de keuken zag en het menu dacht ik in eerste instantie dat ik pizza kreeg. Maar dat was niet het geval!

Ik was blij verast, want het concept van Omelegg is echt mijn ding. Ze hebben verschillende omeletten, zowel hartig als zoet en een uitgebreide kaart. Je kan het een beetje vergelijken met een pizza/pannenkoek combi, alleen dan een stuk gezonder. Ik ging niet voor de meest verantwoorde keuze (banaan met pindakaas), maar je kan zeker wel verantwoorde keuzes maken (lees: omelet met veel groente en een vruchtensapje).

De omeletten waren erg lekker. Mijn vriend vond het wel erg jammer dat hij maar 1 boterham kreeg.

De bediening was vriendelijk en legde het uit. Niets opvallends gebeurd. Eten kwam relatief snel en je zag ze het bereiden.
Esther3105 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Afgelopen zondag hier ontbeten/geluncht en wat een leuke zaak! Je wordt aller hartelijkst ontvangen en het personeel is zeer vriendelijk. De keuze van verschillende omeletten is groot en hebben voor ieder wat lekkers. De zaak zit super vol, en ik snap ook waarom. Prijs/kwaliteitsverhouding is heel sterk en je kan er super lekker eten. Iedereen die in de buurt is, ga hierheen!
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
De allereerste "Omeletterie" van Nederland :)

Dit was ons 2e bezoek aan Omelegg. Wat opvalt is dat je bij binnenkomst uitermate hartelijk begroet wordt door de Barista en vervolgens op een evenzo vriendelijke wijze door de rest van het aanwezige personeel. Prima! Je voelt je als gast meteen thuis. Het is, zaterdag rond de lunch, druk in de zaak, maar men neemt de tijd voor je.

De opzet van de zaak draagt daar ook aan bij. Mooie materialen en verlichting, alsmede de leuke details zorgen ervoor dat deze Omeletterie een heel gezellige en welkome uitstraling heeft. Bijna on-Nederlands. Wij vergelijken het met een aantal zeer interessante en gezellige eettentjes die wij in New York hebben bezocht.

De bediening;
Deze is uitermate vriendelijk, netjes, snel en accuraat. Complimenten. Je krijgt met gepaste snelheid de kaart, men geeft je de tijd om te beslissen en na het opnemen van de bestelling wordt de bestelde drank snel uitgeserveerd, om vervolgens netjes snel te worden opgevolgd door de omelet van je gading.

Dan de kaart:
Omeletten (uiteraard) alom. Vele soorten van zoet tot hartig, van eenvoudig tot zeer uitgebreid.

Laten we over één ding heel helder zijn; de omeletten zijn goed gebakken, zeer smakelijk en mooi gepresenteerd (we hebben inmiddels 4 omeletten gegeten) en voor ons is de keuze lastig. Het is een kwestie van 'waar heb je zin in?'.

De Farm Boy (oftewel vrij vertaalde Boerenomelet) barst uit zijn voegen van alle lekkernijen die erin zijn verwerkt, maar ook de Viking Fisherman (ja, natuurlijk met zalm) is erg lekker. De El Chorizo is lekker pittig en ook prima gebakken. Tot slot de Gorgonzola bacon, een feest als je van blauwe kaas houdt.

Het korte van het lange: als je een leuk, origineel en buitengewoon vriendelijk ontbijt/lunch tentje zoekt (èn je houdt van omeletten) ga naar Omelegg in de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam.

Dikke aanrader!
Marleen J.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Leuk en lekker veel ei met goede prijs-kwaliteitverhouding. De omeletten zijn ruim qua portie en mooi luchtig, met altijd een simpele (maar goed uitgevoerde) koolsla erbij. Probeer de 'Popeye' eens, met verse spinazie en champignons, een perfect begin van de dag. Goede koffie, lekker brood en een inrichting die laat denken aan een samensmelting van 'n Amerikaanse diner en Oostenrijkse bierstube. Bediening is vaardig en snel.
Harriet S.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Fantastische omelet! Lekker zacht van binnen, precies goed. Vriendelijke en vlotte bediening. Volgens mijn man top-koffie. Ik had een pot thee in een gezellig oma-serviesje. Wij zaten gezellig aan de grote tafel omdat alle tafeltjes bezet waren. Een ontbijt waar je het een dag op kan uithouden.