Omega

Freericksplaats 24-26 3054 GN Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Omega

Restaurant Omega staat garant voor puur en intens genieten. Hoogstaande kookkunsten gemixt met een tikkeltje eigenwijsheid, maar met oog voor detail. Bent u op zoek naar kwaliteit in een ontspanning omgeving, dan voelt u zich bij Restaurant Omega in Hillegersberg direct thuis! Bij binnenkomst kijk je direct in onze strak ingerichte keuken en zo neem je letterlijk een kijkje ‘in de keuken van Restaurant Omega’. Bij ons draait alles om puurheid, authenticiteit en kwaliteit; lekker en stijlvol uit eten in een ontspannen en vriendelijke sfeer. De basis is een betaalbare en toegankelijke kaart die zich culinair onderscheidt op versheid, creativiteit en een unieke smaakbeleving.

Meer informatie over restaurant Omega

Maandag: Gesloten
Dinsdag - vrijdag: 16.30 - 22.00 uur
Zaterdag - zondag: 16.30 - 23.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Omega

erik283 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Wil D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Voorgerecht was erg lekker, het hoofdgerecht verassend lekker, het toetje verdiend wat meer aandacht dat was wat jammer. De bediening is zeer vriendelijke en de sfeer gemoedelijk. Het was aardig druk maar daar merkte ik weinig van.
margreethagoort .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Ontvangst was uitstekend, ligging restaurant is prima en een zeer goede klantviendelijke bediening.
Kwaliteit van de gerechten waren uitstekend van smaak en opmaak. Een aanrader!
Chris M.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Heerlijk genoten van een zeer sfeervolle ambiance en van de kwaliteit van de keuken. Wij komen gegarandeerd terug. Tot snel!
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Hoewel geen echte fan van Grieks eten is het eten bij Omega heel erg lekker. Wij hadden gereserveerd via de Albert Heijn Aktie en kregen een speciaal menu. Het is er gezellig en de sfeer is goed. Een aanrader! Wij komen hier zeker nog eens terug
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Alles was prima en kwaliteit goed maar de prijzen zijn te hoog 39.50 voor een keuze menu dus geen vrije keus van de kaart drankjes ook iets te hoog . biertje was 275 maar ik denk 20cc? en vroeg een grote en kreeg een bloemenvaas!
Maar we waren ondanks de prijzen wel tevreden over alles
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Heerlijk gegeten met de AH bon. Genoeg keuze en lekkere gerechten. Ik heb echt genoten en ga er zeker nog een keer heen.
Micha O.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Heerlijk gegeten! Sfeer van het restaurant is top. Werden hartelijk ontvangen en de service is erg goed. Wij willen zeker terugkomen.
Aad D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Enthousiaste en passievolle eigenaar die snapt waar het om gaat: kwaliteit.
Topzaak, een echte aanrader!!!

Aad de Beus
Thijs S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Een lekkere mixed grill gegeten in dit restaurant. Er hing een gezellige sfeer en over alles was goed nagedacht (inrichting, muziek, presentatie van het eten). Zeker een plek die ik aan zou raden!
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Goed restaurant (bediening ook goed) Laten ze dit VASTHOUDEN!
Edwin1979 .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Alles klopt in dit restaurant: stijlvolle uitstraling, vriendelijke ontvangst, bediening is goed op de hoogte van de gerechten en de wijnen, hoogwaardige kwaliteit ingrediënten, eerlijke en mooi gepresenteerde gerechten. Ondanks dat wij hier met de AH-restaurantactie kwamen eten, werden wij als 'volwaardige' gast behandeld: wij kregen vooraf van de kok een heerlijke amuse en na afloop een lekkere dessertwijn van de eigenaar. Die overigens zeer vriendelijk en gepassioneerd was: een man met een hart voor koken, mensen en kwaliteit. Het lekkerst vond ik de calamaris: prachtige smaak, structuur en bereiding. Wij hebben heerlijk lekker gegeten in deze mooie, nette zaak en komen zeker nog eens terug.
jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Wat een enorme gezellige en goed verzorgde zaak.Gisteren heerlijk gegeten met de AH zegels.Ik kijk uit naar de volledige menu kaart.Nicolai prima gastheer!Bedankt,Jolanda
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Met mijn vrouw naar Omega geweest met een AH bon. Eten is voor een Grieks restaurant weinig voor veel geld. Naast de prijs van € 39,50 voor één persoon moet je voor frites € 3,50 en voor salade € 2,50 extra betalen, daar dit bijgerechten zijn. De prijs komt dan alleen voor het drie gangen menu met de frites en salade op € 45,50.
De ontvangst was ietsje overdreven aardig voor mijn gevoel. Maar mogelijk goed bedoeld. De trio tapenade die we los vooraf namen is aan te raden, voldoende voor slechts € 6,50.
De rode wijn is voor € 4,00 per klein glas wel iets te hoog aan de prijs. En ook een flesje prosecco van 200 ml voor € 7,50 is ook wat te duur.
Wij zijn gewent bij een Griek ontvangen te worden met een ouzo. Dit miste ik hier. Ik mis helemaal de sfeer van Griekenland. De inrichting is modern, strak, schoon en heel netjes.
Voorgerecht heeft mijn vrouw de gamba's (4 stuks) genomen die in de knoflook olie dreven. Ze heeft de heerlijk smakende gamba's opgegeten en de groenten in de olie laten liggen, dit was te vet. Zelf heb ik een halve puntpaprika genomen die gevuld was met wat olijven schijfjes en mozzarella en in de oven was gesmolten geserveerd op een bergje van couscous. Hoofdgerecht beiden de Souvlaki. Twee spiesen van hout met redelijk wat vlees. Helaas werd hier alleen varkenshaas gebruikt en niet ook wat ossenhaas. Maar het was heerlijk mals. Het bord was aangevuld met een enkele champignon en veel paprika, allemaal goed gaar gemaakt. Helaas ontbreekt er frites en salade, deze kan je voor € 6 euro ( klein schaaltje) extra bestellen. Ook de mayonaise moet apart worden besteld.
Per abuis stootte de serveerster mijn vrouw haar volle glas prosecco om met het pakken van het lege flesje. Tas en mobiel die naast de tafel bij het raam lagen nat, maar dit kan gebeuren. Helaas werd er geen nieuw glas prosecco aangeboden, wel een excuses. We hebben snel de mobiel droog gemaakt en de tas. De serveerster heeft erna alles bij het raam droog gemaakt.

Ik vroeg aan de serveerster, zit de noga door het ijs? Ze wist niet precies hoe het er uit zag maar het smaakte anders dan noga. Het bestond uit een halve grote bal vanille ijs (goed ijs) wat op een dun plakje cake lag en de bal was door een mengsel van gemalen noten en noga gerold. Ik heb wel aangegeven dat men beter de slagroom weg kan laten. Het was een toefje van niet meer dan een theelepeltje naast de bol ijs. Nu zag de slagroom er wel erg karig uit. Jammer dat de serveerster niet wist waaruit het noga ijs bestond.

Na mijn opmerking over de slagroom gaf ze ons een thee en koffie van het huis.

Kort uitgelegd: Het voelt niet Grieks, het eten is goed, maar erg weinig voor wat je moet betalen, de bijgerechten zijn wij in Nederland niet altijd gewend wat de prijs uiteindelijk alleen maar opvoert. Nu was de rekening rond de € 70 euro, maar zonder AH bon zit je hier met twee personen toch boven de € 110 euro te eten. Dan weten wij andere restaurants met een zelfde kwaliteit waar je toch enkele tientjes goedkoper uit bent. Ontvangst is bij ons redelijk, daar we het te overdreven en er bovenop gelegd vonden om zeer vriendelijk naar de klant te zijn. Inrichting ook redelijk omdat we niets van Griekeland zagen en het net zo goed een Italiaans restaurant zou kunnen zijn.
Beste Willem,

Bedankt dat u naar ons restaurant bent gekomen en dat u de tijd heeft genomen om een uitgebreide recensie te schrijven. Uw mening is enorm belangrijk voor ons.

Wij zijn een Mediterraans restaurant met Spaanse, Italiaanse, Portugese, Franse en Griekse gerechten op onze menukaart. Zoals u ervaren heeft zijn wij geen traditioneel Grieks restaurant. Vandaar dat wij hebben gekozen voor een moderne inrichting en dat u wellicht de ‘ouzo bij binnenkomst’ miste zoals u gewend bent bij een traditioneel Grieks restaurant. Hierop zijn ook de porties van onze gerechten aangepast.

Het klopt dat onze serveerster deze avond het glas prosecco van uw vrouw omstoot, hiervoor onze oprechte excuses. Ons streven is om al onze gasten met dezelfde vriendelijkheid te ontvangen zodat onze gasten zich thuis voelen. Wij vinden het vervelend als u dit anders heeft ervaren. Wij hopen u binnenkort opnieuw te mogen ontvangen in ons restaurant en uw ervaring te verbeteren.

Met vriendelijke groet,
Restaurant Omega
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Erg matige kwaliteit eten voor een veel te hoge prijs.
Droge gehaktballen, zompige inktvis.
En een eigenaar die overdreven aanwezig is.
Geen aanrader deze tent!
M. K.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Een zeer vriendelijke ontvangst, een stijlvol ingericht restaurant, de bediening is attent en enthousiast en de mooie borden met smaakvolle gerechten zorgden voor een culinair/ mediterranse avondje uit. “Een absolute aanrader”
vanrooy .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Eensgezind voor voorgerecht met garnalen gegaan.
Hoofdgerecht souvlakipennen van varkenshaas heerlijk mals.
Ook het dessert was lekker.
Arjen W.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Eten was heerlijk, personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Prijs is wat aan de hoge kant, maar daar staat de kwaliteit van het eten wel tegenover. Je merkt dat het eten met passie is bereid. Een aanrader!
M W.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Het eten was erg lekker en de bediening doet er alles aan om je van de avond te laten genieten!

Zeker een aanrader!.....
Aveline S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Wij kwamen met zijn viertjes af op de goede recensies van Iens en met bonnen van de AH restaurant actie. Wij werden zeer hartelijk ontvangen en hebben prima gegeten. Een driegangen menu, waarbij we per gang nog ruime keuze hadden. Met name de gamba's vonden we erg lekker. Het dessert van onze keuze bleek al op te zijn, maar we kregen in plaats daarvan een heerlijk vanille nougatine ijs. Leuke ambiance, gezellig, wat wel bleek uit het feit dat het vrijwel helemaal vol zat.