Omega

Freericksplaats 26 3054 GN Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Omega

Restaurant Omega staat garant voor puur en intens genieten. Hoogstaande kookkunsten gemixt met een tikkeltje eigenwijsheid, maar met oog voor detail. Bent u op zoek naar kwaliteit in een ontspanning omgeving, dan voelt u zich bij Restaurant Omega in Hillegersberg direct thuis! Bij binnenkomst kijk je direct in onze strak ingerichte keuken en zo neem je letterlijk een kijkje ‘in de keuken van Restaurant Omega’. Bij ons draait alles om puurheid, authenticiteit en kwaliteit; lekker en stijlvol uit eten in een ontspannen en vriendelijke sfeer. De basis is een betaalbare en toegankelijke kaart die zich culinair onderscheidt op versheid, creativiteit en een unieke smaakbeleving.

Meer informatie over restaurant Omega

Dagelijks 17.00 - 22.00 uur

• Bar , Wi-Fi
Charlotte Z.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Vincent B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Fijn om zo een nieuw restaurant bij ons in de buurt te hebben! Gezellig, heerlijk gegeten. Pittige feta en griekse salade voor waren heerlijk. Hoofd kalfssukade en parelhoen waren goed. Parelhoen was beetje veel vlees, weinig ' on the side'. Lekker Swinckels bier erbij. Wij komen zeker terug.
Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Ontvangst was heel gastvrij, erg vriendelijk personeel. De gerechten zagen er allemaal smaakvol uit en waren ook erg lekker. Porties waren prima van formaat (en ik ben een grote eter). Tempo waarin deze werden geserveerd was ook perfect.
Als ik een minpuntje zou moeten benoemen: voor iemand met hele brede heupen zijn de stoelen waar wij op zaten misschien te smal, maar er zijn ook tafels met andere stoelen of banken.
Wij gaan hier zeker nog eens terugkomen, een aanrader.
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Heerlijk gegeten!! De souflaki en moussaka raad ik zeker aan om te nemen. Ontzettend vriendelijk personeel. Nicolaas is een hele attente gastheer. kortom we hebben een hele gezellige avond gehad en wij komen zeker terug! Bedankt voor de leuke avond Nicolaas:).
Marielle E.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance. Vlees - en Visgerechten beiden goed van smaak. Komen hier zeker nog eens terug!
leo V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
top gegeten, vriendelijk bediening, was helemaal Fijn een aanrader gr Leo
Femke K.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Binnengewandeld met het idee een simpel hapje te eten. Nog nooit hier binnen geweest dus ik was nieuwsgierig. De deur werd door personeel netjes open gehouden, heel attent. Je voelt je direct welkom waarna ik verrast werd door de schoonheid van het restaurant. Super sfeervol en goede stoelen. Ondanks we voor een hoofdgerecht binnenliepen waren we getriggerd door de menukaart, ikzelf vooral door de calamaris. Hier krijg je écht calamaris zoals het hoort en geen gefrituurde troep. Mijn partner had de pittige gehaktballen, vers van de grill. Beiden mooi opgemaakt, perfecte garing en heerlijke smaken. Als hoofdgerecht had ikzelf de souflaki en mijn partner moussaka. De souflaki was heerlijk! Mals vlees, perfect van smaak en heerlijke bijgerechten. Deze souflaki voldeed perfect aan de behoefte naar goed gegrild vlees.
Nicolaás is een zeer competente gastheer. Ik kom zelf uit de hotellerie en gastheren als hem zie je helaas te weinig. Eerlijk, spontaan, oprechte interesse en vakkundig. Ook zijn personeel draagt zijn stempel.
Wij komen graag terug met meer gezelschap om dit mooie restaurant te doen bloeien. Een klein nadeel, prijs-kwaliteit kan beter. Naar mijn mening wat aan de te hoge kant.
Nicolaás, keep up the good work!
Helene B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Met de vriendelijke ontvangst voelde ik mij meer dan welkom bij dit mooie en nieuwe restaurant. Mooie inrichting mer heerlijke stoelen. De menu kaart biedt heerlijke gerechten en het is moeilijk een keuze te maken. Als amuse kregen we lekkere wijnbladeren gevuld met rijst. Ik heb gekozen voor een carpaccio van zeebaars, die heerlijk was en goed op temperatuur. Als hoofdgerecht een souflaki van diverse malse vleessoorten. Het vriendelijke personeel kwam regelmatig informeren of alles in orde was. Ik ben hier nu voor de 2e keer geweest maar ik kom hier zeker. Een toprestaurant met personeel dat wat service verlenen is!
Michelle V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Restaurant Omega is echt een aanrader voor een gezellig etentje met goede service, sfeer en heerlijk eten! Wij komen zeker terug.
Alles is goed op smaak, ziet er mooi uit en de bediening is super!
Kosta E.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijke avond gehad, waarop alles klopte! Verrukkelijk eten, mooie combinaties, niet om ingewikkeld te doen, maar gewoon dingen die (soms onverwachts) heel lekker bij elkaar smaken, ook een lust voor het oog. Aardige prettige bediening, mooi sfeervol ingericht. Persoonlijke uitleg over de kaart. Zeker een aanrader en voor ons een zaak om naar terug te komen!
jacqueline C.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
De mediterrane keuken, waar de Griekse keuken ook zeker een onderdeel van is, laat zich hier op een mooie en originele manier zien. 'Bekende' gerechten zijn er zeker ook.... maar dan net even anders bereidt en geserveerd! Ook de aankleding van dit mooi ingerichte restaurant is 'eigentijds' en zeer sfeervol. Een aanrader...
Ingrid C.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Wat een mooie sfeervolle zaak! Na een heel hartelijke ontvangst zijn we de hele avond heel lief en gastvrij geholpen. Alle gerechten erg voortreffelijk, wijn op hoog niveau en schroom verre van de moussaka te nemen; je krijgt 'm nergens lekkerder! Wij komen terug! Voor met z'n tweetjes of in een groter gezelschap; allebei meer dan de moeite waard. Een Rotterdamse aanwinst!
Miranda K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Zelden in. Een restaurant geweest waar ik zo warm onthaald werd en een fantastische kaart!!! Een toppertje in Hillegersberg.! De beste!
Serge V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Uit eten zoals uit eten moet zijn. Geweldig restaurant met een mooie uitstraling en ambiance.
Had hier al veel positieve verhalen over gehoord en nu toch maar eens zelf geprobeerd.
Hartelijk verwelkomd door de eigenaar, jassen aangenomen en keurig begeleid naar de tafel.
De bediening is vlot en uiterst vriendelijk en indien gewenst worden de gerechten op de kaart nog uitgebreid toegelicht.
Ook een bijpassende wijn wordt indien gewenst vriendelijk maar zeker niet dwingend geadviseerd.
Het eten werd netjes en vlot opgediend en is van goede kwaliteit. Ook aan de manier waarop het eten wordt gepresenteerd kan je zien dat het eten met zorg bereid is.
Wij gaan hier zeker nog eens eten en andere prachtige gerechten van de kaart proeven. Kortom een aanrader!!
Daan J.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Het was weer top. Geweldig ontvangst en zeer gastvrij. De bediening is perfect en vakkundig. Het eten is van uitmuntende kwaliteit. De smaak en opmaak van de gerechten zijn van een hoger niveau en zetten de mediteraanse keuken in een geheel ander voetlicht. Samen met een mooie rustige entourage is dit een restaurant wat bij ons hoog in het vaandel staat en wij hier graag naar terugkomen.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Entree en de zaak zelf zijn al sfeervol. Zeer vriendelijke en attente bediening die echt plezier hebben in hun werk en het de gasten naar de zin maken.
Aan de bar begonnen met een borrel en de 'proeverij Omega' voor 2 personen, heerlijk en originele fingerfood hapjes. De hoofdgerechten Souflaki Omega en de Specialiteit van de chef werden mooi geserveerd en heerlijk van smaak! Een heerlijke wijn gedronken en een 'nieuw biertje' geprobeerd, Swinckels. Tijdens de koffie kwam de eigenaar nog even kort aanschuiven om onze beleving van zijn zaak en gerechten te polsen. Een leuke en gezellige avond gehad, een echte aanwinst voor Hillegersberg en omgeving. We komen zeker vaker terug. Rondom het restaurant is het ook nog gratis parkeren vanaf 18.00u
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Wat een geweldig restaurant!!!
Afgelopen vrijdag voor de tweede keer hier gegeten, bij de ontvangst en de amuses begint je avond al goed. De gastvrijheid van de bediening gaat vlekkeloos samen met de fantastische gerechten die ze hier neer zetten. Ga hier heen en laat je verrassen!!
Gooke O.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Samen met een vriendin ben ik hier gaan eten. Omdat ik in de buurt woon maar ook omdat de recensies wel positief waren. Zelf waren wij een stuk minder enthousiast. We kozen de Proeverij Omega vooraf. Anders dan je zou denken (dit gerecht staat bij de koude voorgerechten) was een deel van het gerecht gefrituurd. Verder was het een voorgerecht dat je bij elke Griek kunt verwachten. Niets bijzonders en zeker niet creatief. Dit terwijl de prijs van het gerecht een stuk hoger ligt dan bij het gemiddelde griekse restaurant (en de hoeveelheid een stuk lager). Als hoofdgerecht hadden we de mixed grill en de souflaki. Ook hier een vergelijkbaar verhaal. De creativiteit ver te zoeken, de kwaliteit matig en de prijs-kwaliteitsverhouding helemaal zoek. Na namen we de chocolade bullet. Op zich ben ik enthousiast over het feit dat de mogelijkheid geboden wordt om een mini dessert te nemen bij koffie of thee. De bullet is echter een echt niet bijzondere bonbon. Deze had zonder meerprijs gewoon bij een kop koffie of thee neergelegd kunnen worden. Nu we er extra voor moesten betalen waren de verwachtingen te hoog gespannen en viel ook dit erg tegen. Kortom: bijzonder teleurstellend!
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Een aanrader en een culinaire aanwinst voor Hillegersberg. Dit restaurant is nog geen 2 maanden open verdient een dikke pluim. Uitstekende gerechten in een goede sfeer en vlotte en vriendelijke bediening.
Jur S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Tussen Kerst en Oud en Nieuw met 7 vrienden daar gegeten. Een superavond! Prachtige ambiance, zeer nette bediening en verrassende gerechten. Met andere woorden een absoluut geslaagde avond in dit Mediterraanse restaurant. Gelukkig geen bergen Gyros maar aparte gerechten die je niet gemakkelijk elders vindt. Tot zeker een volgende keer!