Ome Toon

Frans Halsstraat 66 1072 BT Amsterdam Nederland Kaart
31-204710020

Over restaurant Ome Toon

Grootsheid in het klein

Dit kleine powerhouse in de Pijp in Amsterdam is een samenwerking tussen vrienden en buurtgenoten. Daarom is de grap en de glimlach op de gezichten van koks en bediening een vrolijke zekerheid. Klein eetcafe beschikt overigens wel over een groot terras en serveert ambachtelijke gerechten zonder opsmuk omdat het gewoon goed is.

Meer informatie over restaurant Ome Toon

Dinsdag 17:00 - 01:00
Woensdag en Donderdag 12:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 03:00

Janjaapvanlier .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Erg fijn eetadres zo in het hartje van Amsterdam.

In tegenstelling tot veel andere eetcafés wordt je hier niet vol gedouwd met een overvloed aan eten maar krijg je gewoon waar voor je geld. Van een eenvoudige salade tot overheerlijke vleesgerechten. Dit in een typische eetcafé stijl, fijn.

Mooie wijnen met klassiekers als de sauvignon blanc en pinot blanc, deze zijn boven gemiddeld. Echt een aanrader dus.
Eveline M.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Fijnheid! Wat een heerlijk terras, fijne mannen, goede burgers, wat wil je nog meer deze zomer? Met een groep aangeschoven, gastvrij ontvangen, 'gewoon' gezellig.
Bedankt!
Edu K.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Natuurlijk klinkt 't als een cliché : "Klein maar fijn", maar het gaat hier wel terdege op..
We kwamen er min of meer toevallig aanwaaien en voelden ons vanaf de eerste seconde thuis.
De gerechten (voor mij een Chateau Briand, een Pastaschotel voor m'n maatje) waren bijkans perfect, de heerlijke frites mogen ook niet onvermeld blijven.
De service was ook prima, niet opdringerig maar zeer alert.
Ton(n)y en partner(s): jullie doen het prima!
Clemens G.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Heerlijk ontspannen en eenvoudige eetgelegenheid. Naar aanleiding van eerdere recensies zijn wij allemaal voor de Chateau Briand gegaan en inderdaad heerlijk boterzacht en mals vlees. Ook de bijgerechten waren dik in orde. Bediening was informeel en opmerkzaam. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Wij komen beslist terug.
Mamargot .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Gisteren onze 29e trouwdag gevierd bij Klein, was op zoek naar Carels, waar we vroeger altijd aten, was er wel nog(weer) maar totaal geen sfeer, toch maar even door gefietst, bij Klein op terras gaan zitten! Wat een verademing, zo gezellig, Tonny totaal top gastheer, eten top!!!! Zelfs zo top dat ik er vandaag met mn dochter weer ben gaan eten, gisteren de Chateau Briand die verukkelijk was en vandaag pasta(ja verse home made pasta) die ook weer zo lekker was, wat zal ik morgen daar gaan eten( de Tonny) burgers, zo hoorde ik naast me, waren ook niet te versmaden en de kip wil ik ook wel een keer, tsja, is gewoon een fantastische tent in de Pijp en zal daat nog vaak heen gaan, ook de wijn is goed!!!!!! Het is dus Klein maar ontzettend fijn!!!!!
Hannekesanders .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
absolute aanrader voor mensen die van authentiek houden. Ga de hele kaart proberen! Zijn veilig gestart met kip en een hamburger. Voor slechts €9 verwacht je niet zo lekker te eten! Aan de service kan 95% van de Amsterdamse horeca een voorbeeld nemen!
Ingevb .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Heel gezellig en gemoedelijk eetcafe in de pijp waar je heerlijk kunt eten. Eigenaar met passie voor t vak en hij straalt dit uit naar zijn gasten. Je voelt je er echt welkom. Heerlijke wijn en de chateau briand was top. Een aanwinst voor de buurt en we komen zeker terug.
Bertpaap .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Een prima restaurant met een uitstekende kok. De snoekbaars was overheerlijk. Mijn vrouw houdt niet van taai rood vlees, maar haar chateaubriand was zo heerlijk, zacht het smolt in de mond. Zij was vol lof.
De bediening is prettig en de mensen daar zijn gewoon lekker gezellig. Houden zo.
SSmeenk .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Eten bij Het Kleine Eetcafe is als door een regenbui lopen zonder nat pak te krijgen. Tussen al het eetgeweld in de Pijp -met veelal twijfelachtige kwaliteit- blijft Het Kleine Eetcafe fier overeind met recht voor z'n raap gerechten. Zonder poeha of enige vorm van dedain, schotelt de exuisite gastheer (Tony) je meer voor dan je op voorhand hebt bestelt. Alle gerechten zijn beperkt in aantal omdat kwaliteit nou eenmaal niet met massa's verkrijgbaar is. Een wijs man zei ooit dat perfectie vele kleine dingen zijn die goed zijn gedaan. Die vorm van perfectie past bij Het kleine Eetcafe op de kaart. Van de zelf gevangen snoekbaars tot de bijna-zichzelf-snijdende-rosé-gebakken biefstuk met groene peperkorrelsaus aan toe. Het water loopt me tijdens het typen al in de mond. Nu maar hopen dat dit Eetcafe zich groot weet te houden, door klein te blijven; dan hebben ze aan mij een stamgast erbij.
Etienne S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Chateau Briand "Carels" gehad. Heerlijk! prima gegeten. Ondanks dat het erg druk was een goede en snelle service. De inrichting is eenvoudig maar doelmatig. Dit is een goed adres om lekker te eten en gezellig een borreltje te drinken. Ik ga dit zeker bij mijn vrienden en bekenden aanraden.
Kc2015 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Heerlijke Chateau briand gegeten buiten op het terras, sfeer was heel gemoedelijk en gezellig. Bediening was top, wij komen zeker terug!
IM2011 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Wat een heerlijk warm eetcafé; aardige vlotte bediening en een gezelligheid die mede door de eigenaren wordt gecreëerd. Ik had de dagschotel: Oma's draadjesvlees met sperziebonen & aardappels. Een zeer gewone daghap denk je maar oh zo lekker gemaakt. En voor het geld hoefde je het niet te laten. Dit smaakt naar meer! Dankjewel Klein Eetcafé en tot zeker weer.
JanGarage .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Een gezellig buurt Eetcafe in de oude pijp. Ik heb de dagschotel gegeten. Een goede prijs/kwaliteit en een vlotte en plezierige Amsterdamse bediening zoals je mag verwachten. Het terras met picknicktafels nodigt uit tot een gezellige avond waar je met andere mensen in gesprek raakt. Zeker een plek om vaker te komen.
Dennis M.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Een gezellig eetcafe in de Pijp. Wat heb ik hier heerlijk gegeten. Alles was heel goed op smaak: Tony's burger, de sate, de vis of de daghap. Top!! De bediening is hartelijk, leuke humor en letten heel goed op. Je kunt zien dat hier met plezier gewerkt wordt.
Ivonne B.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Fijne sfeer, gezellig en echt!! Voelt als thuis met juist dat beetje extra. Ik kom zeker terug en raad jullie aan aan mijn vrienden!