Ome Pietje

Meer informatie over restaurant Ome Pietje

Maandag 12:00 - 01:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 10:00 - 01:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Lovefood1980 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Wij komen regelmatig eten bij Ome Pietje, zowel lunchen als dineren. De wereld georiënteerde keuken spreekt ons erg aan: voor ieder wat wils! De beef terriyaki, oosterse tonijn en spareribs zijn mijn favoriet. Alle producten zijn huisgemaakt, dat zie je niet vaak. Zomers is het heerlijk vertoeven op het mooie terras aan het Spaarne en 's winters zit je gezellig binnen. Het personeel is erg vriendelijk en bezit productkennis. Wij komen snel weer een keertje langs, iedereen aan te raden!
Lovefood1980 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Afgelopen donderdagavond heerlijk gegeten bij Ome Pietje, samen met een vriendin. In totaal namen wij vijf gerechtjes: 10 oesters, tartaar van rode biet, beef teriyaki, Iberico kotelet en de eendenborst welke wij samen hebben gedeeld volgens het concept van Ome Pietje. Afsluitend namen wij een heerlijk lopend chocolade taartje en een lemon cheesecake (lees: beste ooit!!!). We hebben heerlijk getafeld, terwijl wij vriendelijk werden bediend door de amicale bediening. Onze jassen werden aangenomen, wijn werd bijgeschonken, werden goed geadviseerd en er werd vriendelijk gevraagd of alles had gesmaakt. Ook was er ruimte voor een dolletje, waar ik persoonlijk erg van houd. Het interieur ziet er super gestyled uit en alles is tot in de puntjes verzorgd. Wij zaten heel gezellig aan de chef's table met uitzicht op de keuken en bar, echt een aanrader:). Hierdoor konden we zien hoe schoon en netjes er werd gewerkt, ondanks de mega drukte. Kan geen minpuntje bedenken, echt een top tent!
Ak1962 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Vrijdagavond 18-11 samen gegeten met vriendin. Geen karaf kraanwater beschikbaar wel een glaasje. Ik vind het altijd prettig wanneer ik water bij mijn wijn kan drinken zonder dat ik een dure fles water moet bestellen. We hadden o.a. sashimi van beef. Dan moet de beef wel geschikt zijn voor sashimi dus boterzacht en niet taai. Ik kon het niet eens afbijten maar moest mijn mes gebruiken. Chopsticks waren in deze dus overbodig. Knoflook garnalen smaakte gronderig en waren niet lekker.
Wij hadden er veel meer van verwacht maar het was helaas een deceptie. Ik zal het niemand aanbevelen.
Beste Ak1962,

Wat vervelend om te lezen dat u ons restaurant als negatief heeft ervaren, wij betreuren ons dit zeer. Mochten wij iets verkeerd hebben gedaan, dan willen wij hiervoor graag onze verontschuldigingen aanbieden. Graag maken wij het goed met u! Zou u uw telefoongegevens misschien naar haarlem@omepietje.nl willen sturen? Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Team Ome Pietje
Roeland D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Lekker eten van een kaart met niet standaard gerechten. Shared dining en een kok die de volgorde van je diner bepaald. Heerlijke Peking eend gegeten.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Knus terras aan het Spaarne, in het zonnetje aan de rosé, En dat aan het einde van een werkdag. Ik kan me een slechtere start voorstellen. Iv.m. een koolhydraat/lactose-arm dieet kreeg ik een ander voorgerecht dan mijn 3 tafelgenoten. Bijzonder attent, vond de kwaliteit wel wat tegenvallen en weinig creatief. Ik ben benieuwd wat Ome Pietje serveert de volgende keer dat ik vooraf reserveer met deze dieetwens.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Prima restaurant met goed eten en een waanzinnige bediening. Een puntje van kritiek is de manier van opdienen, alles komt in kleine porties en je zit als het wijze een Nederlandse vorm van van tapas te eten, daardoor duurt het behoorlijk lang voordat je alles hebt gehad en je kan niet echt lekker dooreten.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Met een groep van 7 vorige week bij Ome Pietje gegeten. Gekozen voor de Chef's choice. Dit resulteerde in 3 gangen met 3 verschillende gerechten per gang, geserveerd op grote schalen.
Dit is echt shared dining. Erg lekkere dingen bij zoals de tonijn, spareribs en de ossenhaas.
Ga zeker nog een keer terug om de andere gerechten te proeven.
Jimmyyvonne02 V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Gisterenavond hebben we hier heerlijk gedineerd
Datsmaakt .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Ome Pietje is modern van binnen met een knus terras buiten. Wij hebben hier heerlijk gelunched en vinden de bediening heel erg goed. Servicegericht en vriendelijk (ook als je met kinderen bent!).
Benjamin P.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Laatst gegeten bij Ome Pietje aan het Spaarne. Plaatsgenomen aan de Chef's Table, een hele beleving! Van dichtbij gekeken naar de bereiding van ons heerlijke diner.
En de hele avond goed verzorgd door de enthousiaste jonge medewerkers van de zaak.

Haarlem123 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij Ome Piet aan het Spaarne. Eindelijk konden we terecht, want telkens zat het vol. Gerechten gezellig gedeeld en genoten van een lekker wijntje! De zaak zat dus ook vanavond helemaal vol, maar de service was top: vriendelijk en in voor een dolletje. Vooral de Peking eend, tonijn en stoofvlees waren onze favoriet. Wij komen zeker terug!
Jacqdreijer1964 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Vanmiddag een heerlijk broodje Carpaccio gegeten op het verwarmde terras aan het Spaarne.
Met een prachtig uitzicht op de melkbrug. Binnen is het sfeervol en trendy ingericht.
Lekkereten1960 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Afgelopen weekend gegeten bij dit vrij nieuwe restaurant op een van de leukste plekjes van Haarlem. Na veel goede berichten wilden wij het nu ook eindelijk eens proberen. We hadden al enkele keren geprobeerd te reserveren, maar telkens zat het helaas vol. En nu weten we waarom! We hebben afgelopen zaterdag echt genoten (écht GENOTEN) van een heerlijke en gezellige avond bij Ome Pietje. We hadden een gezellig plekje aan de bar met goed uitzicht op de open keuken. Met z'n 2e hadden we 6 gerechtjes gedeeld die verspreid over de avond op tafel werden gepresenteerd. We hebben 3 uur lang heerlijk getafeld! Bij iedere gang kwam de bediening even vragen of het smaakt of kwam even gezellig een praatje maken. Ondank dat het mega druk was, nam het personeel de tijd voor hun gasten en waren ze in voor een grapje! Vooral de bloedworst, beef teriyaki en de carpaccio waren onze favorieten. Ook de huiswijnen zijn top! Kortom, echt een aanwinst voor Haarlem. Ze krijgen ook een terras aan het Spaarne, dus ook van de zomer zullen we zeker langskomen :)
Marlinde Z.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Ik was al bekend met het concept in Beverwijk, toen ik in Haarlem ging eten. Zowel de inrichting als de menukaart is vrijwel identiek als die in Beverwijk. Vriendelijk en enthousiast personeel. Zowel in Beverwijk als in Haarlem is het ons-kent-ons sfeertje. Het is sharing diner, dus je besteld gezamenlijk een aantal gerechten en deelt die met elkaar. De gerechten zijn smaakvol klaargemaakt, maar de porties zijn wel veel te groot en mogen wel wat verfijnder. Wij hadden met twee personen op hun advies drie gerechten pp gekozen, maar dit was echt veel te veel. Op de avond dat wij er hebben gegeten hadden wij helaas last van een luidruchtige groep mensen. Er stond een grote tafel voor hun gedekt, maar ze besloten eerst aan de bar met zn allen een drankje te doen. Hierdoor stonden zij het personeel in de weg en waren erg luidruchtig voor de andere gasten. Daarnaast ging de een na de ander roken waardoor de buitendeur steeds openstond en er veel kou doorheen kwam. Dit was erg jammer.
ProeverinHaarlem .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2016
Van de week heerlijk met z'n tweeën wezen lunchen bij Ome Pietje. We hadden een broodje carpaccio en een broodje American Style daarna hebben we een heerlijke huisgemaakte appeltaart met gesuikerde noten en slagroom gedeeld. We werden geholpen door een attente jongen die wel hield van een gezellig praatje. Zelden hebben we zulke lekkere broodjes gegeten, de prijs/ kwaliteit verhouding is top! Tevens is de zaak ook erg sfeervol en trendy ingericht. We hadden direct gereserveerd voor aankomend weekend om de dinerkaart uit te proberen, we kunnen niet wachten!
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Heerlijke spareribs gegeten! Met daarna champignons in gorgonzola saus die ook overheerlijk waren. Zeer vriendelijke en goede bediening.
Het restaurant zelf heeft een moderne sfeervolle inrichting met veel licht. Erg netjes verzorgd allemaal!
Cloet .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Met 3 vriendinnen heerlijk gegeten bij Ome Pietje. Wij hadden in totaal 9 gerechten met z'n viertjes. Deze gerechten werden in 3 rondes geserveerd, elke keer iets. Zo kun je van alles wat proeven. Gerechten waren goed op smaak en mooi opgemaakt. Bediening ook zeer vriendelijk en bij elk gerecht uitleggen wat er op tafel kwam. Goed eten voor een leuke prijs!
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Wederom genoten van een heerlijke lunch.
Lekker gegeten in een mooie ambience. Komen graag snel weer terug bij Jeffrey en zijn team, aanrader!
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Nav de recenties op iens dit restaurant uitgeprobeerd. We hebben echt heerlijk gegeten. Vooral het krokante, glutenvrije stokbrood als start, de wijn, de gamba s in knoflooksaus, carpaccio en desserts waren voortreffelijk. Mijn vriend denkt dat hij nog nooit zo lekker gegeten heeft. De bediening was goed, timing van eten was prima. Het concept van de meerdere kleine hapjes sprak ons erg aan. Enige minpuntje is mogelijk dat er wat weinig groente waren, maar dat kan ook liggen aan onze keuze voor de gerechten. Al om al een top avond en een echte aanrader!