Ome Bernard

Verwersstraat 35-37 5211 HT Den Bosch Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Ome Bernard

Kees V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Bij Ome Bernard verloopt alles even soepel: de ontvangst, de vraag wat je wil drinken, de komst van een mandje brood en een plateautje met zalm, olijven en gerookte ham en het uitschenken van de bestelde wijn. Dat was ook deze keer weer de verrukkelijk zachte Cotes du Rhône "Château de Panary" La Marquise. Met de komst van een nieuwe chef-kok heeft de kaart enige verandering ondergaan. Derhalve kozen wij ditmaal voor de "nieuwe" kikkerbillen en de salade confit de canard als voorgerecht. Deze vielen beide bijzonder in de smaak. Ons hoofdgerecht bestond uit tournedos en lamsrump. Als je aangeeft dat je die rosé gebakken wilt hebben zijn ze ook rosé. De royale porties deden ons besluiten als dessert geen gerecht maar koffie met likeur te nemen. Al met al weer een zeer geslaagde avond.
N-clemens .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Goed gegeten! Carpaccio was heerlijk mals en de heilbot met spinazie ook erg lekker!
Goede bediening, ook met een grote groep. Gemoedelijke sfeer en ga ik zeker nog een keer naar terug
Jason J.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
De ontvangst door gastheer was afstandelijk en kwam niet geheel gastvrij over. Had het zichtbaar druk en moest daar veel en snel tegelijk doen, waatbij wij ons een beetje ongemakkelijk voelden hoe hij af en toe met ander peroneel omging. Aan het einde kregen we onverwacht ineens de bon gepresenteerd, terwijl wij nog aan de koffie net bseld hadden met de boodschap dat we weg zouden moeten. Dit was niet afgesproken en uiteindelijk bleek dat er een vergissing was gemaakt.

Het eten was ok, opmaak van de borden was niet bijzonder. Smaakte verder wel ok.

Al met al ok gegeten, maar denken wij dat den bosch wel leukere eetgelegenheden heeft.
Dolph H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
de vitello tonnato was uitstekend-met-een-ster, het vlees van de salade teriyaki was taai. Zowel de Zeebaars Tante Rosa als de Zeewolf in een winters jasje waren prima, de pommes frites van goede kwaliteit en de gemengde salade vers en knapperig. De IJstruffel en de ik hou van Holland waren erg goed. De reactie op het taaie teriyaki vlees was uiterst professioneel, de keuken werd ingelicht zodat dat verbeterd kan worden, excuses gemaakt en als goedmaker een koffie geserveerd. Dat is gastheerschap, ook als er eens iets fout gaat erkennen, herkennen en corrigeren.... klasse! Wij komen hier zeer zeker nog eens terug.
Marinus O.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Wat een gezellig restaurant! Diverse mooi ingerichte kamers. Een buitengewoon mooie kaart, waarvan je alles wel wil proeven. De menu prijs 29,95 met keuze uit bijna alle voor,hoofd en nagerechten is beslist niet hoog. Een heerlijk glas witte huiswijn die ruim werd geschonken. We hebben genoten en komen beslist terug als we weer in den Bosch zijn.
Kokkiethuis .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Gezellig shoppen in Den Bosch en aansluitend gegeten bij Ome Bernard. We waren mooi op tijd en konden een tafeltje uitkiezen. Dus doken we voor op het plekje aan het raam, gezellig!
Lekker gegeten, geen hoogstaande gerechten maar wel smakelijk. Bediening was attent genoeg.
Paulusvught .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Donderdagavond, koopavond, hier even een hapje gegeten. Restaurant zat vol dus we hadden geluk met een tafeltje helemaal achterin. Het was bijzonder warm binnen en erg gehorig / slechte akoestiek. De bediening was erg aardig en attent (zoals het hoort).
We bestelden zeetong met een mandje stokbrood vooraf. Even later kwam, met excuses, de mededeling dat het stokbrood nog in de oven lag en wat later zou komen. Geen probleem.
De Zeetong was echt goed bereid en lekker, eigenlijk zonde om daar ravigotesaus bij te serveren.
Kaasplankje met tweeën gedeeld als nagerecht. We kregen nog een drankje aangeboden omdat het stokbrood uiteindelijk helemaal niet meer kwam. Wel jammer dat het alsnog op de rekening stond.
Lodewijk V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Bijzonder prettig en gezellig en lekker gegeten

De bediening was zeer opmerkzaam een compliment
De sfeer is erg gezellig
Het was de eerste keer maar zeker niet de laatste
Gezelligheid123 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Het restaurant heeft een leuke inrichting waar het prettig is om te zitten. De bediening is jong, afstandelijk en een tikkeltje arrogant. De gerechten zijn niet origineel en hebben een matige uitvoering.
Arm .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Onverwacht naar ome bernard op een zaterdagavond. Het restaurant zat vol, maar de chef zei: als jullie aan de overkant bij café het Voske even wat gaan drinken kom ik jullie over ongeveer een kwartiertje halen ! En zo geschiedde, geinige oplossing. We gingen alle vier voor het 3 gangen keuze menu. Vooraf lekker brood met boter en knoflooksausje. Lekkere wijn goede scampi,garnalen croquetten, alleen bij de soep ging wat mis. De bestelde bisque d homard werd tomatensoep. Jammer. Zeewolf, schnitzel Paris en van alles wat, allemaal lekker. Ook het kaasplankje toe,de crèmebrulee en het glaasje Limonchello. Vriendelijke bediening en een heel knus interieur. Voor herhaling vatbaar...
Marita K.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Afgelopen weekend héérlijk gegeten bij Ome Bernard. Bij aankomst viel ons meteen op hoe gezellig en knus het was, met alle verschillende "kamers", wat zorgde voor een knus en intiem sfeertje. De bediening was top, en het eten zo mogelijk nog lekkerder, en dat voor zeer schappelijke prijs. Mochten wij weer eens in Den Bosch zijn, dan wordt het zeker weten weer Ome Bernard!
FamiliePeterssen .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Heerlijke Surf en Turf gehad bij Ome Bernard. Het personeel is enorm vriendelijk en weet ook veel uit te leggen over de wijnen en het vlees. Voor een goed diner in een gezellig restaurant waar je genoeg krijgt wat van uitmuntende kwaliteit is, ben je hier aan het juiste adres!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
de menukaart is mooi, gevarieerd en overzichtelijk. De meest gangbare gerechten zijn er vertegenwoordigd, daardoor niet echt verrassend. Concept is keuze uit voor,- hoofd en nagerecht voor net iets minder dan € 30.
Je zit er gezellig; restaurant heeft diverse onverwachte plaatsjes, hoekjes en plekjes waar je kunt zitten. Ondanks het feit dat het druk was, was de bediening erg vlot en hulpvaardig.
We kregen precies wat we verwachten.
Value .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Hier gegeten met onze Engelse loge's.
Het was mooi weer, dus we konden lekker in de achtertuin zitten (wel wat krap).
Binnen leuk ouderwets ingericht, beetje gevoel van een leeskamer, tegels, houten wandbekleding, boekenkasten, oude spulletjes
Zeer uitgebreid keuzemenu met voor elk wat wils, 3 gangen voor €29,75, voor sommige gerechten moet je wat bijbetalen.
Tot nu toe 3 keer hier geweest, iedere keer heel lekker gegeten, en leuke sfeer.
Mijn favoriet is de twee diamanthaasjes, met een gesmolten brie en portsaus - bourgondisch!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Een super gezellig restaurant met diverse vrij intieme kamers. De bediening is zeer alert zonder opdringerig te zijn.
Een driegangenmenu voor € 29,50 met een groot assortiment leuke gerechten. Wij namen onder andere de gamba's als voorgerecht en de combinatie van mul en gamga's als hoofdgerecht. Zelden zulke perfecte gamba's gegeten. Smaak, beetgaarheid, aankleding..... alles klopte. Het nagerecht van ijs met advocaat was redelijk. Daarentegen de koffie met Drambuie was fantastisch vanwege de niet-krenterige hoeveelheid likeur.
Ome Bernard is een echte aanrader.
Kavano O.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Wat een leuk restaurant was dit. Bij binnenkomst lijkt het een klein bruin café te zijn, maar als je verder doorloopt kom je in een heel gezellig restaurant terecht met mooi aangeklede tafels. De bediening was heel vriendelijk en oplettend. Iedereen vond het lastig om een gerecht te kiezen, aangezien alles ons heerlijk leek. Toen het eten op tafel kwam bleek dit ook zeker te kloppen. Eten was heerlijk, porties waren goed waardoor je niet overdreven vol zit na het eten, en de wijn die erbij werd geschonken was ook goed. Zeker een restaurant om nog een keertje naar terug te gaan.
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Leuke tent met een uitgebreid 3 gangen keuze menu. Het fijne is dat je bijna alles kunt bestellen zonder dat je iets moet bijbetalen. Bij veel andere restaurants met een dergelijke formule is dat vaak wel anders!
Met z'n vieren goed gegeten en waren aangenaam verrast van de prijs-kwaliteit verhouding. Alles goed warm, goed op smaak en net even niet helemaal standaard qua combinaties wat het leuk maakt. Bediening; Bij binnenkomst voelden we ons door de bediening aan ons lot overgelaten en dat werd later wel weer goed gemaakt. Verder vonden wij het lastig dat we de bediening achet de bas konden horen praten over andere klanten.
Leuke tent voor een informeel en budget vriendelijk diner met het gezin of vrienden!
Gijs H.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Leuk eetcafe, twee stappen buiten de drukte van de binnenstad. Menu niet bijzonder, maar treffend voor het etablissement, passende formule! Als je niet op zoek bent naar culinaire hoogtepuntjes, maar een goed bereide maaltijd voor een schappelijke prijs wil nuttigen, the place to be. Gezellig ingerichte ruimte krijg je op de koop toe.
RicoSan .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Restaurant Ome Bernard is gewoon top!
Het personeel is uiterst correct, netjes, relaxed en vriendelijk.
Al vele malen terug gekeerd in dit gezellige restaurant met z'n leuke ambiance en gezellige warme sfeer.
Al vele gerechten genuttigd van de uitgebreide menukaart.
We konden totaal geen gerechten op de kaart vinden die we niet zouden willen nuttigen.
C86 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Heerlijk gegeten bij Ome Bernard. Altijd een leuk driegangenmenu (zelf samen te stellen), lekker eten en een goede atmosfeer.
De service is prima, er wordt rekening gehouden met bijzondere wensen. Jammer is dat zelfs na veelvuldig bezoek er niet eens uit eigen beweging een keer een kopje koffie af kan. Hopelijk pakt het restaurant dit verbeterpunt (dat is medegedeeld) op.
Ik kom hier zeker vaker terug.