Olympus

Utrechtsestraat 13 3401 CS IJsselstein Nederland Kaart

Over restaurant Olympus

Griekse mythologie op je bord

Griekenland, het land van mythische goden, ouzo, sirtaki en heerlijke zon- en zeevakanties. Olympus is sinds 1984 gevestigd in IJsselstein en laat hier dus al sinds jaar en dag mensen kennismaken met specialiteiten uit de Griekse keuken. Vanzelfsprekend worden de zonnige gerechten stuk voor stuk begeleid door prachtige wijnen. Je zult versteld staan van wat deze combinatie doet in je mond.

Meer informatie over restaurant Olympus

Erg duur
Erg kort
Miranda C.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Verrassingsmenu met kleine hapjes besteld... Als voorgerecht een bordje met 5 bolletjes salade en stokbrood. Als hoofdgerecht de goedkoopste mixed grill en als toetje de keuze uit een plakje cake met een bolletje ijs of een kopje koffie. Fles wijn erbij zonder smaak en aan de kleur te zien behoorlijk gemixed met water (werd geserveerd in een karaf) Wel een gepeperde rekening van 100 euro! Niet zo vreemd dus dat er bijna geen klanten waren op zondagavond. Personeel liep er ook voor de eerste keer, heel onzeker en wisten niks. Muziek viel ook nog telkens uit. Nooit meer Olympus dus voor ons.
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Het einde van de vakantie gevierd met een hapje eten bij Grieks restaurant Olympus. Dat is prima bevallen! Het gaat om een laagdrempelig restaurant; je moet hier geen culinaire hoogstandjes verwachten. Maar "gewoon" lekker, goed klaargemaakte Griekse gerechten. Er is veel keuze uit gerechten van de grill, maar ook van diverse specialiteiten uit de pan of de oven. Gelukkig niet zo'n krankzinnig gevulde menukaart, maar een mooi afgewogen hoeveelheid herkenbare en een stel leuke meer uitdagende schotels.
Het was mooi weer en het tuin-terras achter de zaak was beschikbaar. Daar hebben we heerlijk gezeten.
Begonnen met een drankje en (natuurlijk) een glaasje Ouzo: lekker hoor. De bediening bestaat uit jonge, wat onervaren mensen. Binnen wordt de scepter gezwaaid door de eigenaar (denk ik). De bediening kwam wat onzeker over, maar deed erg zijn best.

Eerst twee voorgerechtjes die we met z'n drieën deelden. Heel attent werd er een extra bordje en bestek geregeld. We hadden Tzatziki en grote garnalen in knoflook-olie. De Tzatziki was goed op smaak, niet te zout wat heel fijn is! Eén van ons had nog wel wat meer knoflook willen proeven, maar dat is natuurlijk persoonlijk. De garnalen waren goed bereid; lekker pittig en ook hier niet te zout. Lekker vers brood erbij.
Vervolgens twee schotels van de grill en een gerecht uit de oven/grill. Het vlees is van hoge kwaliteit en heerlijk gekruid. Ook hier heeft de kok de zoutpot goed gebruikt: haast niet.
De erbij geserveerde frietjes waren goed gelukt evenals de salade. Van die laatste hadden we wel wat meer willen krijgen...
Het oven/grill gerecht is een gevulde varkenshaas met feta, spinazie en tomaat met daaroverheen een heerlijke fetasaus. Uistekend gerecht: mals vlees van prima kwaliteit en de suas paste heel mooi bij de spinazie/tomaatvulling.
Toetjes zijn er genoeg te kiezen, maar meestal zijn we al flink gevuld na de eerste twee gangen. We kozen dan ook voor koffie met wat lekkers. De één een Frappé. Die viel wat tegen. Daar heeft de bar zich wat makkelijk vanaf gemaakt. De andere een koffie D.O.M. en de laatste eter een espresso met een glaasje Metaxa 15*.
Het was voor ons de eerste keer dat we hier gingen eten en het is ons beslist goed bevallen. Voor een ongecompliceerde en goede Griekse maaltijd is dit een prima adres.
Eén puntje dat verbeterd zou mogen worden: het keukenpersoneel kwam na gedane arbeid op het terras om een sigaretje te roken waar wij als enige gasten waren achtergebleven. Uiteindelijk kwamen er steeds meer mensen bij, werd er van alles opgeruimd en aangevuld en gaven ze ons het gevoel dat het wel tijd werd om weg te gaan. Dat hebben we uiteindelijk ook maar gedaan.
Rosenie .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Vandaag met een opgewekt gezicht en een lege buik , vol enthousiasme op weg naar de griek in IJsselstein. Helaas stonden we na 1 uur met teneergeslagen gezichtjes weer buiten.
Reden:
De helft van de bestelling werd niet gebracht
Kip te droog
Champignonsaus met paprika en uien smaakloos.
Patat niet gaar
1 eetlepel Tzatziki bij t hoofdgerecht serveren. Dat is nooit genoeg. "Wat hun uitgangspunt natuurlijk is". Bestel bij, en je mag gelijk 3,50 extra afrekenen (smerige truc)
Verzoek voor extra pittigheid. Nooit gebeurd.

Topje van de ijsberg: Je meld dit en er wordt totaal geen empathie getoond.
Nee ze houden hun mond dicht en willen natuurlijk zo snel mogelijk je pinpas zien.
Dat was een gezellige Griekse avond bij Olympus IJsselstein.

MHJansen .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Met 6 vriendinnen via Social Deal hier gegeten. Op zich best een leuke avond. Eten was ok, vlees smaakte niet heel speciaal en de gyros was lauw, maar voorgerecht en toetje maakte veel goed. Bediening was op zich ook vriendelijk en attent.
Niets aan de hand tot het moment dat de rekening kwam. Bleek de Social Deal niet verrekend. Wij gaven onze bonnen af en nog geen minuut later komt de eigenaar op hoge poten stampij maken waar andere klanten bij waren! Bleek dat er van beide kanten iets niet goed was gegaan met de reservering. Kan gebeuren en we willen dat probleem ook best oplossen. Maar niet als je ons beticht van het feit dat wij niet de waarheid spreken en er nog een ander personeelslid bijhaalt die dit ook bevestigd. We zijn er uitgekomen na ong. 20 min. maar voor beide partijen met een vervelende nasmaak.
Als deze meneer rustig naar ons was gekomen en uitgelegd had dat er een probleem was en of 1 van ons even mee wilde komen om tot een oplossing te komen dan was ik hier echt nog wel een keer teruggekomen. Maar na deze actie zoek ik wel een ander restaurant uit. Ik word niet graag een leugenaar genoemd...
Marcel W.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
We werden hartelijk begroet. Het was nog niet heel druk. De portie tonijn was heel ruim, het kalfsvlees juist niet. Standaard friet en salade (dat bestaat uit alleen kool) die erg mager was.
Daarom portie grote bonen erbij genomen; erg lekker. IJsje met warme karamel was lekker echter de karamel was nog niet eens lauw maar gewoon koud. Vlotte bediening maar zeker aan de prijzige kant voor hetgeen dat geboden is.
Ivlu .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Gelegen in het oude centrum van Ijsselstein. En leuk traditioneel ingericht. Ik had een mixed grill en die was prima maar niet geweldig. Ik vond het vlees wat aan de droge kant. Ook vond ik dat er wel iets meer salade bij mocht.
Bediening is wel top en super gezellig, dit maakt voor mij een hoop goed.
Restaurant_Reviewer .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Helaas is Olympus niet meer wat het geweest is. We bestelden een "Megas Alexandros" (een grote mixed grill). Bijna al het vlees was te veel droog, inclusief de ossenhaas. De droge witte wijn was matig. De Palm biertjes waren na twee rondjes al op. Verder was de bediening net iets te amicaal en te populair. Met aan het eind een forse rekening was dit waarschijnlijk ons laatste bezoekje aan Olympus.
KeesvdM .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Druk, dus om half-acht welkom. De kaart, drankje 20 minuten. Om tien voor negen (!) kwam het bestelde. 10 Minuten daarvoor kwam de bediening nog even checken, alles in orde, misschien nieuw bestek ? Dat was wel lachen, ik bedoel: zelfs geen stukje brood of olijf was er langs geweest. Kwam ook niet. Ook geen sorry. (de zaak was op dat moment half gevuld) We hadden toen natuurlijk weg moeten gaan. Op de beduidend minder dan anders gevulde combi-schotel zat vanwege de iets hogere prijs ook lamskotelet. Dat bleek een stukje bot waar het vlees in de keuken al was af gesneden, dus er zat nog precies genoeg aan om te beamen dat er lamsvlees geserveerd was. Mensen: zeg dan dat het op is, zeg sorry, klaar. Dit bezoek was echt een misser, de twee obers ontbeerden alle inspiratie en aandacht, we zijn hier veel beter gewend !
Peet163 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Gelegen in het oude centrum van Ijsselstein.
Klassiek ingericht Grieks restaurant met vriendelijke bediening die aanwezig is bij je tafel als het nodig is.
Naast de gewone grill schotels ook specialiteiten op de kaart. Wij kozen een gemengde 2 persoonsschotel .Het vlees was goed bereid.Erg smakelijk en niet droog.De hoeveelheid absoluut voldoende.Salade had in portie wat groter mogen zijn.
Wel lekker relaxed eten in je eigen tempo.
Het rode huiswijntje is fruitig van smaak en de ouzo krijg je, en dat is niet overal meer zo, gewoon van het huis.
Gehanteerde prijzen zijn redelijk voor wat je geboden krijgt.Aanrader zeker.
Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
De bediening is vriendelijk en beleefd, maar er worden wel steeds fouten gemaakt, o.a. in hetgeen je besteld hebt en hetgeen je krijgt. Het eten was goed, maar ook niet meer dan dat.
Je moet wel steeds vragen naar e.e.a. anders is het af en toe lang wachten.
Het decor zoals je dat mag verwachten bij een Grieks restaurant, niets mis mee.
Riko S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Een grieks restaurant zoals een gemiddeld grieks restaurant er uit ziet. Op zich netjes en in orde. Eten was ook prima, de calamaris is vers, dat proef je aan de struktuur, geen gummi ringen. Verder had ik vleesgerecht, met wat gyros erbij. Mals en niet droog. Schotels zouden geserveerd worden met frietjes, salade en griekse pasta. De salade viel wat tegen. Koolsalade op zuur. Bij een griekse salade verwacht ik tomaat, komkommer, olijven, uien en feta kaas. Dit zou een punt meer opleveren. De griekse pasta heb ik niet gezien, mijn tafelgenoten ook niet. Ze zullen toch niet het bolletje rijst bedoelen wat op mijn bord lag? Al met al was het oke.
Joyce H.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Zondag avond gegeten bij deze griek. Wanneer we binnen komen valt gelijk op hoe leuk de zaak eruit ziet. Mooie Griekse sfeer en toch van deze tijd! Ook de ruime opstelling van de tafels is erg fijn! Het eten was heerlijk en goed op smaak. Vond ook de manier van presenteren erg fijn voor een griek, aparte bakjes friet en salade. Kortom dit is zeker voor herhaling vatbaar! Jullie zien ons terug.. En oh nog even voor de bediening ook top! Vlot en attend
Pascal R.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Het decor is een typisch voor een grieks restaurant en op zich prima, alleen de groene lichten onder de bar en in het raam zijn wat overheersend en niet sfeer verhogend. De service was prima, snelle, vriendelijke bediening, uzo vooraf is ook altijd een leuk welkom.
Het eten was standaard voor een griek. De balletjes in tomatensaus waren te zout en wel heel snel klaar dat ik me afvroeg of ze in de magnetron opgewarmd waren. De mixed grill was beter, zou ik wel aanbevelen. De groente die erbij zat vond ik niet goed, een bakje kool uit een potje zuur. Als je de mixed grill wil upgraden zou ik er een kleine griekse salade bij serveren.
Concluderend: redelijk gegeten, apart decor, vriendelijke service.
Cees S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2014
eten was wat je bij een grieks restaurantje mag verwachten. de wijze waarop ze inktvis bereiden is prima. niet van die dikke deegkorsten er om heen. dat scoort bij mij een puntje extra. dat ons eten op een verkeerde tafel werd neergezet is niet slim. de ambiance was goed maar we zaten dan ook buiten op het terras in het zonnetje.
Herlinda .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Het eten is redelijk, maar de bediening is ver ondermaats. Ze staan met 4 man uit hun neus te eten en we hadden na het hoofdgerecht nog een toetje en koffie willen bestellen, maar daar was blijkbaar geen animo voor. Men bleef maar bij de bar hangen.
Ook bij het afrekenen kon er geen bedankje of een prettige avond vanaf.
Hier gaan we dus nooit meer naartoe en zeker geen aanrader om te gaan eten.
Fraju .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Ik begrijp de hoge scores niet. Voor ons is dit een doorsnee grieks restaurant. Niks aparts of bijzonders. Prima voor de prijs en met niet te hoge verwachtingen kan je hier eten. Wat oubollig interieur, aardige meisjes die ons bedienen, beetje nors overkomende baas, kwalitatief 'matig' eten
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Prima Griek, ik vind de voorafjes heel erg goed, met name de inktvisringen zijn vers en top. Verder leuke jonge mensen en prima eten
Chrissy V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Blij verrast was ik met mijn inktvisringen als hoofdgerecht. Niets troep uit de diepvries (wat het bij menige griek toch is): verse inktvis in reepjes gesneden, maar met opzet nog aan elkaar vast op een centimter, zodat je het hele product kunt zien. Super mals, sappig en heerlijk gekruid. Mooi opgemaakt bord.
Voorgerecht van Feta in bladerdeeg was eigenlijk teveel; 2 van dergelijke punten; dat zou minder mogen.

Bediening is vriendelijk, maar je voelt je niet in de watten gelegt. Zo blijven lege glazen en flesjes lang op tafel staan, en als er iemand langs loopt die op de hoek van de tafel leeg serviesgoed ziet staan, wordt alleen dat meegenomen; en niet dat lege glas dat op het midden van de tafel staat ook gelijk.

Het viel me op dat in een gezelschap van 3 heren en 1 dame, de dame telkens als laatste wordt gevraagd en geserveerd. Emancipatie? Feminisme? Geen idee, maar vond het niet netjes.

Desondanks zou ik het niet vervelend vinden om er nog eens te gaan eten!
Smulpaap1970 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2012
Als ik ongecompliceerd maar wel lekker wil gaan 'grieken' dan ga ik naar Olympus toe. Geen culinaire hoogstandjes maar lekker gekruid traditioneel Grieks eten in goede porties. Altijd vriendelijke eigenaar komt vragen of het weer gesmaakt heeft, scoort ook hoog op de gunfactor. We komen er graag. Interieur binnen traditioneel bruin met Griekse elementen, tuintje achter aan te raden bij mooi weer.