Olympos

Dinsdag t/m Zondag 16:30 - 22:00

• Af te huren , Terras
Martha D.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Vriendelijke bediening en lekker Grieks eten
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk tapas gegeten. Waren grote gerechtjes en heerlijk van smaak. Mooi opgemaakt en lekker van smaak. Kwalitatief goed! Vriendelijke bediening en de wijn was niet bijzonder maar gewoon goed.
Felicia M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Super lekker gegeten met z'n tweetjes. De bediening was vriendelijk en vlot. Wij hebben genoten van het lekkere eten, een goed glas retsina en de live muziek die er die avond werd gespeeld! Zeker een geslaagde avond en voor herhaling vatbaar
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Leuk restaurant, spontane Griekse en NL medewerkers en lekker eten. Vega was goed. Met voor, hoofd, nagerecht drankjes en gratis yamas-shooters 70 euro voor 2 ps. Gewoon lekker en gastvrij eten!
Ethan J.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Op zaterdag hier gegeten. Uitstekend ontvangen door een vriendelijk personeelslid die onze jassen aannam en ons naar onze -gereserveerde, want zaterdag- tafel bracht. Het eten is waarschijnlijk het beste Griekse eten in de regio en zeker in Hoofddorp. Mals en sappig vlees, lekkere voorgerechtjes, lekkere moussaka (beter dan in Griekenland en ik ben daar vaak geweest). Al met al een aanrader. Wel reserveren trouwens, vooral in het weekend.
martin-M .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Afgelopen vrijdag hier geweest, wat een drama!
Voorgerecht kwam vlot en was prima . Vervolgens ruim een uur (!!!) moeten wachten op het hoofdgerecht. Diverse keren nagevraagd wanneer wij ons hoofdgerecht zouden krijgen maar verder dan "het komt er zo aan" kwam men niet. Na een uur wachten ben ik naar de bar gegaan om te betalen en maar elders wat te gaan eten, toen kwamen er opeens 2 hoofdgerechten, het 3e hoofdgerecht kregen we na 2 keer navragen ("het komt er zo aan") pas 5 minuten later.
Geen excuus, geen verklaring en men durfde ook niet meer te vragen of het gesmaakt had. Overigens waren de hoofdgerechten matig en het vlees droog.
Een matige keuken zou gecompenseerd moeten worden met uitstekende bediening en betrokkenheid maar hier slechts onmacht en desinteresse. Beslist geen aanrader.
Angie M.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Na lange tijd weer geweest. Eten eerste keer teruggestuurd omdat het lauw was. Gyros was niet echt gekruid. Rest was ook niet heel bijzonder. Van de haar die ik in mijn eten vond was ik ook niet echt gecharmeerd. Bediening bood daarvoor excuses aan toen ik de volledige rekening gepresenteerd kreeg. Bij het afrekenen werd mijn bevinding van de haar ook nog in twijfel getrokken. U begrijpt: Hier kom ik niet meer.
Fijnproevers_R_T .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Al jaren vaste klant bij Olympos. Goed restaurant, eigenlijk beter geworden in de tijd, De gerechten zijn gelukkig iets kleiner tegenwoordig en zijn gewoon goed. Het kan met de drankjes af en toe iets te lang duren, maar als je dat weet houd je daar gewoon rekening mee. De bediening spreekt de Nederlandse taal niet altijd vloeiend maar ach dat heeft ook zo zijn charme. Wij blijven hier wel komen voor een lekkere Griekse maaltijd!
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Het eten was geweldig en ook veel. Het voorgerecht heerlijk. De bediening was vriendelijk en goed en zeer snel. De akoestiek was helaas wat minder, daardoor kon ik mijn tafel genoot slecht verstaan en de muziek stond te hard.
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Het eten is lekker, niet bijzonder, maar wel Ok.
De bediening die Nederlands niet als moedertaal hebben, hebben moeite om zich verstaanbaar te maken, en praten zacht dus komen amper boven alle herrie uit.

Het is nogal lawaaiig binnen, zeker als bijna alle tafels bezet zijn kun je elkaar moeilijk verstaan en zit je bijna te schreeuwen.

De porties eten zijn erg royaal, dus je hoeft niet bang te zijn dat je nog honger hebt als je weggaat.

De prijs is wel wat boven gemiddeld. Een combinatiemenu voor 2 personen en 3 frisdrankjes was 76 euro. Dit was dan enkel een voor- en hoofdgerecht.
Diane V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
We werden in een achteraf hoekje gezet. De bediening had meer tijd voor vrienden en we zagen zelfs iemand van de bediening van een tafel mee-eten!!! Het eten was wel oké maar niet voldoende om nog eens terug te keren.
Diana K.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Het bediening was prima. Samen met mijn partner viel onze keuze op samengestelde driegangenmenu, vooraf kreeg ik een tonijn salade wat aan een zoutige kant was, hoofdgerecht dat van verschillende soorten vlees bestond was uitstekend klaargemaakt, lekkere patataardappeltjes en rijst erbij en als dessert kreeg ik lekker warme baklava met vanille ijs. Het decor is niet slecht maar ook niet bijzonder.
divocodermotion .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Lekker gegeten. De hoofdgerechten hebben de juiste hoeveelheid. Het gehaktgerecht was uitstekend klaargemaakt. Lekkere patataardappeltjes erbij. Geen een goede Griek dus. Het decor is niet slecht maar ook niet bijzonder. De bediening was ook redelijk goed, maar er werden foutjes gemaakt met de bestelling. Het bedienend personeel was deels te jong en te weinig getraind op klantvriendelijkheid.
toxotis8 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
De reservering ging snel en gemakkelijk via internet. Ondanks de enorme drukte op zaterdagavond bleef het personeel vriendelijk en belangstellend. Het eten werd vlot opgediend nadat wij eerst verwelkomd werden met een glaasje ouzo. De kwaliteit van het eten was prima. Wij waren in jaren niet geweest en waren aangenaam verrast door de (verbeterde) kwaliteit van eten en bediening. Wij zullen Olympos zeker bij vrienden/bekenden aanbevelen.
robking .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Heerlijk gegeten, bediening prima. Aankleding van het retaurant kan wat warmer. Een paar grote platen, b.v. in het midden deel zou de sfeer naar onze mening ten goede komen.
Maar verder prima
JeanneV .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Bij aankomst kregen we een ouzo van het huis. De bediening was vlot en vriendelijk. De witte huiswijn eenvoudig maar smakelijk. Ik had de Griekse specialiteit' gestoofde lamsbout met groenten' besteld. Maar kreeg een smakelijk stoofpotje met lamsschenkel. Aangezien ik dat wel lekker vind en samen met mijn lief gezellig zit te tafelen heb ik het gerecht geaccepteerd. Maar heb het wel gemeld. Tot mijn verbazing bleek dat ze er niet eerlijk over zijn, zo maken ze de lamsbout namelijk en zo levert de slager het ook, volgens de vriendelijke dame en..... ze kan er niks aan doen. Begrijpt dit restaurant niet dat klanten dit merken? Het eten was verder wel lekker klaargemaakt maar van alle ingrediënten heeft Olympos gekozen de goedkope versie. Bijvoorbeeld, de salade alleen van witte kool, supermarkt vanille ijs, honing gemengd met suikerstroop. Dit samen met de schenkel die verkocht wordt als lamsbout een beetje jammer. Ik heb het Griekse hart gemist.
Geachte Jeanne,

Bij deze willen wij graag enkele misverstanden uit de wereld helpen. In verband met u opmerkingen over de lamsbout hebben wij contact opgenomen met onze (ambachtelijke) slager, die deze reactie op uw recensie had:

“De lamsbout bestaat uit meerdere onderdelen te weten: lamsbovenbil, lams platte bil, dikke lende rump en spierstuk + de schenkel met been opgeteld weegt met het heupbeen en de bilpijp ongeveer 1.8 kilo. De klant in kwestie had dus kunnen verwachten als hij of zij lamsbout besteld niet een hele lamsbout op zijn bord krijgt, maar een deel hiervan.
In dit geval dus een lamsachterschenkel of lamsbout onderdelen zoals eerder vernoemd of schijven lamsbout met middenin het mergpijpje van de bilpijp. Tevens is het zo dat de lamsachterschenkel duurder inkoop is dan een lamsbout geheel.
Client in kwestie had dit ook kunnen weten maar zoekt spijkers op laag water.”

Tevens doen wij als restaurant onze inkopen bij een zeer bekende landelijke horeca groothandel (te weten Sligro). Daar komt ook al ons ijs vandaan, alsmede de honing, die zeker niet gemengd is met suikerstroop.

Wij vinden het spijtig om vast te stellen dat u enerzijds tevreden bent met het eten en de bediening, maar er desalniettemin toch voor kiest om een negatieve recensie te plaatsen gebaseerd op giswerk aangaande onze ingrediënten en foutieve veronderstellingen over de verschillende delen van het lam.

Inkoopfacturen zijn normaliter niet in te zien, maar voor u zijn wij bereid een uitzondering te maken.

Met vriendelijke groet,

Restaurant Olympos
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Olympos is een Grieks restaurant met een vrij uitgebreide kaart. De inrichting is smaakvol en rustig gehouden, wel Grieks, maar niet té. De bediening is vriendelijk en we (twee personen) hoefden niet al te lang te wachten. Vooraf kregen we een glaasje (goede) ouzo, als voorgerecht namen we kalamarakia respectievelijk kolokithaki tiganiti, waarop niets viel aan te merken. Als hoofdgerecht moussaka respectievelijk vegetarische moussaka. Hiervoor was naar onze mening wat erg veel saus gebruikt en nogal weinig kruiden. De porties waren zeer groot. We dronken er een zeer geurige en smakelijke retsina bij. Tot slot nog een drankje van de zaak. We komen terug!
Caroline P.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Ik was met mijn zoon eten en wij hadden alleen een hoofdgerecht genomen en 1 tzasiki vooraf, de keuze viel op een mixed grill wat heerlijk was, mals vlees, elk met andere saus (beetje), patat, groente en rijst.
We komen graag nog eens terug.
odysuis .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Wij hadden gereserveerd via iens (bijv. een tafel bij een raam) Dit is niet door gekomen.
Door organisatie van het restaurant is het toch gelukt Verder is alles uitstekend

H. van Dierendonck

PS1 ik vind de verplichting om mijn mening als waarheid nogmaals te onderschrijven zeer onaangenaam aandoen
Ps2 Dit is de eerste keer dat ik via iens reserveer en ik wil niet meteen aan een account gekoppeld worden. Om te versturen moet ik aanvinken maar ik doe dit onder protest. Dus nog liever even GEEN account
jaffa1967 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Omdat ik hier heel veel slechte recensies had gelezen dacht ik dat het hier niet goed zou zijn maar het tegendeel is waar.We hebben hier heerlijk gegeten en de bediening was top.Ook kregen we steeds extra gerechtjes uit de keuken en vooraf een glaasje ouzo en aan het eind nog een ander drankje.Dus kortom een aanrader.Wij komen hier zeker terug.