Olympiada

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 23:30

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Rebecca D.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Altijd goed eten, super service en kwaliteit! Vanwege een allergie van onze tafelgenoot is het menu aangepast, waardoor we allemaal heerlijk hebben gegeten. Ingrediënten zijn duidelijk vers en alles perfect bereid. Hier komen we graag regelmatig eten.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Ik ben hier nu 3x geweest. 1x met familie, 1x met een vriendin en nu weer met vrienden. Eten was iedere keer van goede kwaliteit en goed bereidt. De inktvis vooraf was deze keer weer erg mals en lekker. Als hoofdgerecht had ik de Retsina schotel. Grote portie van divers vlees. 2 lamskoteletten, giro's, souvlaki. Heerlijk! Als toetje de Baklava. Service is erg goed. Heb helemaal niets te klagen en ik heb best verwend op het gebied van uiteten gaan. De 4x staat al weer gepland voor eind August!
Mayke R.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Wij hadden pikilia als voorgerecht, dit hebben wij gedeeld omdat het best veel is, maar super lekker.
Daarna hadden wij filetakia dit was varkens- en osse- en lamshaas, erg mals en super lekker met onder het vlees heerlijke sausjes. De friet en de salade waren erg lekker. Daarna nog een heerlijke baklava. Het is echt een aanrader
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Voor ons een eerste kennismaking met Olympiade. Wij hadden trek in een 'klassieke' Griekse maaltijd en werden in Olympiade op onze wenken bediend. Wij bestelden de Olympia- en de Retinaschotel. Grote porties die goed gekruid en goed van smaak werden gereserveerd. Voor mijn vrouw werd het 'overschot' zonder problemen meegegeven in een doggybag. Jammer voor de hond, maar wij eten het toch zelf op; daarvoor is het te lekker. Wij waren aan de vroege kant en hadden een plek bij het raam. Gedurende onze maaltijd nam het aantal gasten gestaag toe en nam de sfeer toe. Het restaurant leent zich dan ook goed voor geroezemoes. Naast Olympiade was dit ook de eerste kennismaking met dit deel van Carnisselande. Wij kijken uit naar een volgend bezoek en zien ons zelf al zitten, wederom naast het raam, maar dan op het terras met uitzicht op de haven.
Dejan K.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Afgelopen zaterdag met 4 personen hier gegeten. Als voorgerecht kalamaris en tsaziki. Kalamaris was super zacht geen kauwgom. Hierna gemengde vleesschotel met sla en friet. Lekker gekruid en precies genoeg. Als afsluiting balkava met ijs. Komen hier zeker vaker terug.
Ernst-1234 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Druk Grieks restaurant. Wij waren hier met 4 mensen de voorgerechten voldeden, al was de hoeveelheid calamares aan de kleine kant. Van de hoofdgerechten had de moussaka wel veel brood. De zeebaars was wat ver door en daardoor papperig. De Wijnen voldeden. Bediening was wat chaotisch steeds weer andere aan tafel, met als resultante dat we 4 keer gevraagd werden of alles naar wens was, maar daarnaast lang moesten wachten om wijn te kunnen bestellen.
De inrichting is je smaak of niet
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Al meerdere keren in dit restaurant gegeten. Kwaliteit is prima.
Ook deze keer weer een vol huis. Toch loopt het zowel in de keuken als in de bediening perfect.

Waarom dan toch maar een 5 voor de service????
Een storend geheel is dat er voor een bij besteld portie frites een bedrag van 2,50 op de rekening verschijnt. Drukt wel op de beleving van een verder prima verlopen avond.
Nico B.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Echt een aanrader, heerlijk gegeten! Vooraf de amuse en als hoofdgerecht de gegrilde ossenhaas met stroganoffsaus! HEERLIJK! We zullen daar zeker vaker gaan eten!!
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Toen we uitgenodigd werden om in Barendrecht een Grieks restaurant te bezoeken met familie vermoedden we eigenlijk wel dat dit geen gemiddeld ''grote-schalen-met-vlees''-Griek zou zijn. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de Griekse restaurants (althans, in Nederland).
Olympiada is een aardig ingericht restaurant maar op een lelijke plaats: zeker 's avonds is de lokatie echt troosteloos te noemen.
De gerechten werden redelijk snel geserveerd, het personeel was attent en adequaat, en niet in de laatste plaats smaakte alles prima. De gefrituurde sardines vooraf en de Sofrito (een ossehaas met een smakelijke balsamicosaus) waren smakelijk. De hoofdgerechten werden vergezeld van lekker gekruide frites en een paar bakjes salade.
Voor een Grieks restaurant een prima keuze, vandaar 7 uit 10.
Gaz .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Alweer een tijdje geleden dat wij bij Olympiade hadden gegeten. Na gisteravond zullen we dit restaurant wat regelmatiger bezoeken. De pilakia als voorgerecht had wat mij betreft wat uitgebreider kunnen zijn maar was niet slecht. De diverse schotels die mijn tafelgenoten en ik bestelden waren prima en Olympiada schenkt een prima Sauvignon van Griekse komaf. Bediening is erg attent en omdat het gehele Havenhoofd druk bezet was hing er een gezellige vakantiesfeer.
Fraukez .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Hier al meerdere keren gegeten met vrienden. Tot op heden altijd goed. Tempo van uitserveren van de gangen is goed. Eén van ons had als hoofdgerecht, zo'n groot gehakt ding (lijkt op een cordon blue), zo groot dat het hele bord besloeg. Zag er niet zo representatief uit. Misschien dat ze dat beter in 3 kleinere stukken kunnen opdienen. Bij de hoofdschotels werd voor ons vieren 1 kom met sla en 1 kom met friet bij geserveerd. Eigenlijk misten we ook een portie rijst erbij.
Voor de rest is het eten goed en ook de hoeveelheid, en zijn de prijzen nog betaalbaar.
Mirna_0101 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Samen met mijn man gegeten bij Olympiada. Het eten was heerlijk, mals vlees (olympia schotel).
Het personeel was zeer vriendelijk. De ambiance vond ik erg mooi, griekse stijl op een hele moderne manier. Zeker een aanrader!
Kayhleigh .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Vanwege het lekkere eten, de fijne ambiance en goed sfeer komen wij hier vaker eten. Echter afgelopen week een zware tegenvaller. Na 2 voorgerechten kwam ons hoofdgerecht. Tijdens het hoofdgerecht, vroeg mijn partner of we nog wat tzatziki saus mochten. Ons bakje werd meegenomen en bakje kwam terug met 2 eetlepels saus erbij.

Bij het vragen naar de rekening, stond er tot onze verbazing €5,50 bij voor "extra saus". Bij navraag bleek dit ook te kloppen.
Het ging ons niet om het geld maar als je gemiddelde menu prijs €20,- is en je er wat extra saus bij vraagt en daarvoor nog extra dient af te rekenen is dat toch wel wat apart.
Ilona V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Wij hebben vanavond hier heerlijk samen gegeten. Een vriendelijke en attente bediening. Leuke plaatsen op het terras, daar was het weer gelukkig prima voor.
We komen hier zeker nog eens terug! Prima restaurant echt een aanrader wat ons betreft.
Willempie178 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
ik heb hier gister met met mijn vrouw gegeten, het eten was echt heerlijk! de bediening was vriendelijk en attent, het restaurant zag er heel erg mooi uit, met moderne en traditionele aspecten. kortom ik heb een TOP avond gehad. en ik kom hier zeker terug!
Chantalvong .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Afgelopen donderdag ben ik en mijn gezin komen eten bij restaurant olympiada aan het havenhoofd.
Het eten was echt super! de obers waren heel erg vriendelijk en behulpzaam als je vragen had over een gerechtje of de wijn.
De zaak zelf ziet er heel erg modern uit maar je ziet wel de tradionele griekse aspecten terug in de foto's, die ze in heel de zaak hebben hangen.
Wij hebben heerlijk genoten.
Dus voor ons zeker een reden om terug te komen!!
Gaaljoh .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Wij hebben er zondag 12 Juli om 19.30 uur prima gegeten, maar bij het dessert kregen we te maken met de zeer arrogante leidinggevende. Wij vroegen of wij de likeur apart konden krijgen en niet door de koffie. Het antwoord was nee en dat vonden wij vreemd. Toen wij dit kenbaar maakte was er van haar kant de vraag "HOEZO"? Wij vonden dit zeer klant onvriendelijk en hebben afgerekend.
Mark O.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Vorige week vrijdag erg lekker met z'n drieën gegeten bij Grieks restaurant in Barendrecht. Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen door de gastheer. Eerste indruk van het restaurant was goed. Het zag er erg netjes, modern en schoon uit allemaal. Niet een standaard Grieks restaurant, maar mooie Griekse details in een modern jasje.

Als voorgerecht hadden we onder andere gevulde champignons in tomatensaus en gamba's. Alle twee een echte aanrader (met name de gamba's erg goed!!). Als hoofdgerecht de mix van verschillende soorten vlees. Het vlees was goed op smaak en ruim voldoende hoeveelheid.

Qua drinken hadden we de rode huiswijn die erg lekker was en het pils van de tap was ook prima op temperatuur en smaakte goed (niet onbelangrijk).

Al met al hebben we erg genoten van het eten bij dit restaurant en kan ik het dus zeker aanraden.

Kenny R.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Olympiada Dordrecht is waarschijnlijk mijn meest bezochte (en favoriete) restaurant, dus het was hoog tijd dat ik de vestiging van Barendrecht eens ging bezoeken.

Het restaurant is strak en modern ingericht, met voldoende Griekse tintjes. Het is wel een grote ruimte, wat zorgt voor flinke geluidsoverlast bij een ietwat volle zaal. Ook is het iets minder "warm".

De kaart is dezelfde als die in Dordrecht wordt gehanteerd; ergens jammer, maar toch prettig bekend. Alle klassiekers smaken zoals ze horen; de Taramas lekker romig, de Kalamarakia krokant van buiten en zacht van binnen. Ook de hoofdgerechten zijn perfect bereid, iedere hap is genieten, en je krijgt meer dan genoeg.

De service is goed, misschien zelfs iets té goed. Men vraagt met grote regelmaat of alles naar wens is, continu op dezelfde wijze ("Is alles naar wens?"). Prima, maar iets minder strikt mag ook.

De prijs blijft flink voor een Griek, maar dat is het meer dan waard. Wil je eens wat meer dan de standaard zoute Griekse schotel, probeer dan vooral de specialiteiten.
JFVT .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Voor een familiediner weer eens bij Olympiada terechtgekomen, met een groep van 13 personen. De mooie inrichting van het restaurant was ons al bekend van een eerder bezoek, net als de gastvrije ontvangst. De voorgerechten kwamen verrassend snel op tafel. Een klein misverstand waardoor één persoon geen voorgerecht kreeg, werd snel en netjes opgelost. De bediening was sowieso erg vriendelijk en (wat bij een grote groep soms nodig is) geduldig. Toen de hoofdgerechten werden uitgeserveerd stond de hele tafel al snel vol met allerlei soorten gegrild vlees. Hoewel alles prima smaakte, lukte het door de royale porties bijna niemand om zijn bord leeg te eten. De bijgerechten waren vrij standaard, het zou leuk zijn als men hier wat meer aandacht aan zou besteden. Na een rondje desserts met o.a. heerlijke walnotencake en baklava gingen we tevreden huiswaarts. Dit restaurant blijft een aanrader, zeker voor vleesliefhebbers.