Olympiada

Erg rustig
Hoog tempo
FTG .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Heerlijk grieks restaurant. Voldoende personeel, oplettend maar niet opdringerig. Lekkere tzatziki, goede gyros en hele fijne sfeer! Al met al een prettige ervaring.
Ruud Z.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Toevallig in Dordrecht en zin in Grieks eten. Dat viel niet tegen. De stifado en lamsfilet waren prima op smaak, er was gebruik gemaakt van goede ingredienten en het geheel smaakte "home cooked", en dat is een compliment. Eenvoudige inrichting, de bediening kan ietsje scherper.
missdiane .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Topper heerlijk eten. Leuk terras een prachtige locatie. Een van onze favoriete restaurants. Wij komen graag terug. Leuk personeel.
antonvandelogt .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Heerlijk op het terras gegeten. Op dit terras kan je nog heerlijk van het late zonnetje genieten.
Terras geeft dan ook de doorslag om daar Grieks te gaan eten. Bediening voorkomend, snel en efficiënt. Heerlijk gegeten, de porties zijn zo groot dat wij samen kunnen volstaan met één hoofdgerecht en één voorgerecht. Als het zonnetje schijnt komen wij heel graag terug.
Jom .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Nog nooit zo lekker Grieks gegeten, niet zo'n bord propvol vlees maar perfecte porties leuk opgediend en echt heerlijk vlees. Geen vette doorbakken lamskotelet maar een prachtig rose lamsrack, knapperige gyros, alles heerlijk!! Service prima en t ziet er verzorgd en gezellig uit. Aanrader!
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Gisteravond met vrienden daar wezen eten. Tafeltje gereserveerd maar toen we aankwamen moesten we eerst nog 10 min in de deuropening wachten. Vervolgens konden we aan tafel die nog vet was van de vorige gasten. Ik had een visschotel met kabeljauw, inktvisringen en 1 garnaal. Wat slecht! Alle vis was smakeloos en veels te gaar. Kabeljauw en de inktvisringen waren dusdanig ver doorgebakken dat ze taai waren. Vriendin had zalm die ook veels te ver was gebakken en smakeloos. Dochter had calamaris, tja uiteraard was die ook te gaar en smakeloos. Tzatziki leek meer op crème fraîche dan op yoghurt. Ouzo/ Hoezo het was helemaal geen ouzo. Deed er een beetje water bij en het kleurde niet eens wit. Rook ook naar iets anders maar moest er wel 3 euro voor betalen. Wij voelen ons genept. Personeel die totaal geen oog hadden voor de klanten en alleen maar druk waren om zo snel mogelijk af te kunnen rekenen en de tafel weer te voorzien van nieuwe klanten. Uitbater was niet vriendelijk maar nors. Men wil daar alleen maar zo snel mogelijk veel geld verdienen. Ik ga maar niet verder want ik wordt hier droevig van. Geen echt Grieks! Jammer.
syHellen .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
We eten graag en vaak Grieks, maar zo lekker als bij Olympiada tref je t zelden. Een originele kaart, met naast de standaard Griekse hap ook bijzondere gerechten. Heb gesmuld van de gamba's in Ouzo met sinaasappel. De pikilia was super, maar jammer genoeg te veel. Aan een toetje helaas niet toegekomen, een volgende keer gaan we eerst een dag vasten!
Phine48 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
28 mei hier gegeten in mijn eentje. Ik werd vriendelijk ontvangen door een aardige wat oudere meneer. Omdat ik niet zo hongerig was vroeg ik of de suzuki uit de schotel met souflaki en gyros weggelaten kon worden. Dat kon, geen probleem. Er hoefde voor mij ook geen gyros bij maar dat kon niet. Gyros vind ik altijd wat vet maar dat was bij hun zeker niet het geval, werd mij verzekerd. Toen het bord werd gepresenteerd zag ik het. Meer voor de helft vol met gyros en twee spiesjes souflaki. Wat sla als entourage. Slappe frietjes op een afzonderlijk bord, een lepel rijst met daarop een kwak rode saus en iets onbestemds dat waarschijnlijk aubergine was met ui. Nog een bordje sla (met veel ui) en een beetje tsasiki. Geen spectaculair gebeuren dus.
De souflaki was gewoon wel lekker, de rest was bij elkaar geflanst en oogde niet aantrekkelijk. De wijn was heel goed te drinken en de ober was aardig. Het interieur was kitscherig Grieks en de muziek ging door merg en been.
Daar moest ik (inclusief 2 glaasjes wijn) 21,50 voor betalen. De suzuki werd gewoon meegerekend.
Ik kom hier nooit meer!!!
Karelverlinden .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2014
Voor het eerst sinds jaren weer eens Grieks gegeten. Voor herhaling vatbaar! Aankleding van het restaurant is wat oubollig, maar het eten was prima. We hadden een 2-persoons schotel die ruim voldoende was. Kwaliteit van het vlees was goed, allemaal lekker mals. Ook de tsaziki was zoals die moest zijn. Ruim voldoende personeel zodat we snel bediend werden.
-Pas- .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Heel erg lekker eten. Ik ben zelf een groot fan van de grillschotels. De kwaliteit van het vlees is goed. De tzatziki is ook erg smakelijk, niet te zuur en niet te veel knoflook. Het vlees is lekker gekruid en niet te vet. De hoeveelheid is wat mij betreft goed. Na een voorgerecht en een hoofdgerecht heb je geen trek meer. De porties zijn kleiner dan bij de doorsnee Griek. Meer afgepast zou je kunnen stellen. Mijn prioriteit ligt echter bij kwaliteit in plaats van kwantiteit.

Prima service. Het laten vervangen van een bepaald gerechtje is geen probleem als het mogelijk is. Het vragen van extra tzatziki kost niets, heel netjes wat mij betreft.

Ik denk dat de inrichting wel kan worden beschreven als modern Grieks. Het is een lichte zaak met donkere elementen. De tafeltjes staan wel vrij dicht op elkaar, dit merk je voornamelijk als je met z'n tweeën bent en de zaak zit helemaal vol.
Hanny M.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Hier gisteren met zijn vieren gegeten.Het was heerlijk.Eerst zoals altijd een lekkere Ouzo.Voor een schotel met verschillende voorgerechten voor 2 personen,wat meer dan genoeg was voor vier mensen.Daarna 3 verschillende vleesschotels en 1Gyros met Fetasaus voor mij,heerlijk.Na ijs met o.a.aardbeien.De bediening is kundig en erg vriendelijk.De prijzen zijn redelijk.,ik had het duurste hoofdgerecht €19,50.Een fles huiswijn kost €18,00.Het enigste wat ik duur vond was een fles Spa rood voor €6,50.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
Voor het eerst hier gegeten. Dkt is echt een Grieks restaurant, geen taverna. De aankleding is modern, maar toch ook typisch Grieks, met veel hout en natuursteen. De prijzen zijn redelijk, voorgerecht tussen de 6 en 10. Hofdgerecht tussen de 16 en 26 euro. Die prijsrange dus. De ontvangst is hartelijk. Ondanks dat we niet gereserveerd hadden op deze drukke zaterdagavond, was er nog een plek voor drie personen. De pekilia bevatte o.a. Een heerlijke Dolmades. Duidelijk zelfgemaakt en niet uit een blik, rul en kruidige gehaktvulling. Dat Gold ook voor de sosokakia die op de pekiliaschotel lag. Heerlijk gehakt. De pittige worstjes met mosterd waren ook lekker, evenals de feta in olie uit de grill. De Giouvetsi van lamsvlees met gigantes was ook zeer smakelijk, evenals de varkesnhaas in metaxa- fetasaus. Het wordt gersveerd met zelf gesneden gefrituurde aardappelblokjes (voor het mooi iets teveel volgezogen met olie) en een mengeling van wittekool en ijsbergsla als salade. De porties zijn royaal, een desert ging er echt niet meer in. Wij komen beslist nog eens een keer terug als we lekker Grieks willen eten in Dordrecht!
Roel K.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Hier op vrijdag 8 maart 2013 om 20.00 met een gezelschap van 6 man/vrouw gegeten. Het begon niet goed. We kwamen op tijd aan, maar onze tafel was nog niet vrij. Kan gebeuren. Maar een plaats om te wachten (aan de bar?) is er niet. Steeds voor iedereen in de weg staand, tussen kapstok, kassa en bar wachtten we af. Na een kwartiertje konden we naar onze tafel. Snel werden de drankjes opgenomen en werd de kaart gebracht. Ook allemaal het bekende glaasje ouzo. Bediening deskundig en efficiënt! We namen een schaal met diverse voorgerechten. Per 2 personen kregen we een schaal. Ik zou dan ook zorgen dat er van alles 2 is, maar dat was niet zo. Dus dan maar doorsnijden. Wel lekker alles. Ook de hoofdgerechten, zoals mixed vlees, lambsrack, vlees gevuld met kaas, enz smaakte allemaal prima. Ook de wijn van de wijnkaart was lekker. Nagerechten ook ok. Eigenlijk niets te zeuren, dus gewoon goed. Prijs? Geen idee? We werden mee uit genomen. Conclusie? Prima plek om lekker en niet te duur te eten. In de zomer een terrasje aan de straatkant. Wij gaan nog wel eens terug
Amanda P.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2013
Olympiada, waar zal ik beginnen. Mijn zus had hier eerder gegeten en raadde dit restaurant aan terwijl ik zat te dubben wat ik ervan zou vinden.. of ik er naartoe zou gaan om het uit te proberen en uiteindelijk ontevreden weg zou gaan zoals ik bij een aantal gerechten ervaren had. Al was dat niet in een restaurant en was het enkel gyros, had ik voor een speciale gelegenheid de stoute schoenen aangetrokken en bij Olympiada gereserveerd.
Van buiten oogt het restaurant onaantrekkelijk, maar binnen heb je voldoende om naar te kijken. Geen standaar ogende restaurant, wel vrij donker wat lastig is voor slechtzienden met onverwachte trapjes.
We werden vriendelijk ontvangen en er werd gevraagd of wij onze jassen op wilden hangen of deze liever bij ons wilden houden. Daarna werden wij naar onze tafel gelopen. Drankjes werden geserveerd.. een welkomstdrankje: ouzo.
Een kaart met genoeg gerechten.. Ik was een tijd bezig met te beslissen wat ik nou wilde nemen gezien mijn eerder slechte ervaringen met gyros.
Uiteindelijk een mix van vlees besteld en mijn partner een ander gerecht. We hoefden niet zo gek lang te wachten, maar wel lang genoeg om hongerig te worden. Toen werd het aanvallen! Ik begon veilig met de kip en daarna de andere vleessoorten geprobeerd en wat smulde ik ervan! Ik kwam erachter... dat gyros geen favoriet van mij is, maar het hier wel lekkerder is om te eten. Wel altijd zout en dat werd extra drinken bestellen wat het afrekenen snel een stuk duurder maakt met zeker 2 euro voor een glaasje.. Maar het eten.. dat was prijzig, maar wel het geld waard voor de lekkere gerechten.. met ook lekkere sausjes erbij.. vriendelijke bediening...
Een prima avond en ik ben sindsdien nog een keer geweest om weer te genieten van het lekkers!
Tatteem .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
Vlotte en vriendelijke bediening. Ruime keuze in zowel vlees- als vleesgerechten. Goede kwantiteit en kwaliteit van de gerechten. Voldoende tijd tussen de gerechten door. Ook voor kinderen genoeg keuze. Na verbouwing binnen meer privacy aan tafels gekregen, goede zet. Goede ambiance.
Kenny R.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2012
Ik ben een frequente bezoeker van Olympiada in Dordt. Leuk, Grieks ingericht restaurant waar je zowel leuk kan eten als groep of met zijn tweeën. Het restaurant wordt al sinds de start gemanaged en bediend door dezelfde familie wat je terugziet in de kwaliteit van de bediening en het eten. Alles kan met een glimlach.

De Griekse gril gerechten zijn niet droog, en hebben veel smaak. De "echte" Griekse gerechten als tzatsiki en taramas zijn goed bereid en hebben een goede smaakbalans en structuur. De specialiteiten zijn echter het lekkerste, zoals de gyros in fetasaus met tomaat, knoflook en drank. De voor- en nagerechten zijn evenals goed bereid met een ruime portie.

Aanrader om te gaan eten als je van Grieks houdt. Voor mij persoonlijk in ieder geval de beste!
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Ik heb jaren in Dordt gewoond en kwam hier toen regelmatig. Nu gebruik gemaakt van het feit dat we langs Dordt reden op weg van vakantie naar huis.
Ik wilde bij een schotel graag bifteki i.p.v. suzuki en het antwoord kwam net als 20 jarig geleden!! geen probleem, dat maken we even vers voor u. Omdat ik gek ben op tzaziki (ik lust er wel soep van) 3 x een portie bij besteld, stond er maar 1 op de rekening. Waar vind je dat nog. Alles smaakte als vanouds, puur Grieks eten, de bediening was voortreffelijk, de familie die dit restaurant bestiert maakt het tot De beste Griek van Nederland.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Gisteren met de kinderen hier voor de eerste maal gegeten.
Ondanks dat het een drukke dag was door het Big Rivers festival in Dordrecht was de bediening vriendelijk en het serveren verliep vlot.
Het Olympiada hoofdgerecht was smakelijk, met diverse soorten heerlijk gegrild vlees. Er mag wel wat meer salade worden geserveerd.
Een fles witte wijn kost hier geen vermogen en was van goede kwaliteit.
Zeker aan te bevelen als je eens iets anders wil eten.