Olympiada

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

7,2
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Door gebrek aan inspiratie zijn we bij Olympiada op het terras terecht gekomen; het was winderig maar het ging prima. De schrik sloeg ons om het hart toen er een hele grote groep naar binnen ging, dat is vaak een probleem als je snel wat wilt eten. Maar de bediening en keuken zorgde er voor dat zowel ons voorgerecht als ons hoofdgerecht er snel was. Top.
Tot mijn verrassing geen 'traditionele' ouzo; je verwacht dat toch wel een beetje.
Het eten was prima, niet te zout; vlees goed bereid; niet droog. Beetje fantasieloze opmaak en salade bij het hoofdgerecht. Prijzen wel wat aan de hoge kant. Al met al zijn we wel tevreden vertrokken
Willy K.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wij zijn hier op vakantie. Twee zoons met aanhang mee en wij dachten we gaan lekker uit eten. Wij schrokken ten eerste van de prijzen op de kaart. De drankjes waren er snel evenals het serveren van het bestelde. Mijn partner had iets onbestendig geserveerd gekregen. Op een gegeven moment hoort hij dat bij de tafel naast ons een olympiade schotel geserveerd werd die dus voor hem bestemd was. Hij had dus het verkeerde gerecht geserveerd gekregen. Daarop zeiden wij dat gerecht moet hier zijn. Vervolgens komt de bediening met het antwoord dat wij hadden gezegd dat het akkoord was. Wij weten niet hoe dat gerecht eruit ziet dus partner was begonnen met eten. Daarop zegt bediening u bent al begonnen met eten. Er werd door de bediening een niet nette opmerking geplaatst. Daarna kreeg partner het goede gerecht en moest de buurman wachten. Wij waren met zijn zessen en de staan twee bakjes groet en sla. De tzatsiki moesten we om vragen. Wij vonden het slecht. Wij hebben 146 euro hieraan uitgegeven en er een rot gevoel aan over gehouden. Wij zijn anders gewend. Niet aan te raden dit adres.
Rens D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
De afgelopen twee jaar minder prettige ervaringen gehad met dit restaurant. Het zij zo. Daarom langs tijd niet geweest. Vandaag weer geweest. Eten goed. Maar bediening ? Oh oh, niet best. Nu wil ik niet zeuren, maar wij zijn wel een avond gezellig uit. Als er na 20 !! minuten nog niemand na je toe gekomen is met de vraag of je nog wat wilt drinken, terwijl ze wel met elkaar gezellig staan te keuvelen, dan heb je het wel gehad. Weinig waardering voor de gasten dus. Dan maar thuis wat drinken. Voorlopig zien ze ons hier niet meer.
LeikeA .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
We hebben hier met 5 personen op een zondagavond zonder reserveringen kunnen eten.
Ik begin met de pluspunten: Iedereen had het goed gesmaakt: De Olympiade Schotel was rijkelijk gevuld met goed gekruid en gegrild vlees, evenals de Ouzo-schotel en alle andere hoofdgerechten. Ook de voorgerechten smaakten prima! De bediening was bovendien vriendelijk.

De minpunten: de bedieningen is wel erg nadrukkelijk aanwezig om drankjes te verkopen. Opdracht van de baas, neem ik aan, daar hier het meest op verdiend wordt. Dit kan als storend ervaren worden.
Het grootste minpunt vond ons gezelschap toch wel de zeer minimale bijlages bij de hoofdgerechten! Er staat op de menukaart vermeld dat elk hoofdgerecht geserveerd wordt met aardappels(niet erg Grieks) en salade.
Tot ieders verbazing kreeg onze tafel van 5 man 1 miezerig klein dessertschaaltje met groen erin, en 2 evenzo kleine schaaltjes met frietjes, die iedereen ipv. de aardappels besteld had.
We bestelden dus gelijk wat salade en frietjes met mayo bij.

Toen we gingen afrekenen stonden de extra bestelde frietjes en mayo doodleuk op de rekening. Ik heb het zonder mokken betaald, maar ging wel met een rotgevoel naar buiten en we hebben het er later nog over gehad.
Men kon niet geloven dat wanneer je ergens voor 160 Euro gaat eten, en de bijlages dermate tekort schieten dat je bij het brengen deze al moet bijbestellen, men 2,50€ voor de frietjes en 0,75€ voor de mayo in rekening wenst te brengen! Erg kortzichtig en klantonvriendelijk beleid, dat je onder de streep uiteindelijk meer verlies dan winst oplevert! Kostprijs: 0,50€ ct?!
Ons inziens doet dit restaurant zich bijzonder te kort door de gasten extra kosten in rekening te brengen waar dat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn indien de bijlages normale proporties hadden.
We hebben er lekker gegeten, maar gingen toch met een raar onderbuik gevoel weg en gaan waarschijnlijk de volgende keer toch eens een andere, nieuwe Griek in Dord proberen.
Tel uit je winst!

Tankpat .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
hier voor de tweede keer gegeten (eerste keer geen recensie)

Het is lastig om een goed grieks restaurant te vinden, maar deze slaagt er zeer goed in.
Eten was wederom weer erg goed.
(alleen voorgerecht was koud en dat werd gelijk rechtgetrokken)

Het enige wat we als stel toch jammer vinden, en steeds vaker zien. Dat dit restaurant ook is ingericht met harde materialen en geluid dus erg rond blijft hangen en wordt versterkt.
Demping met stoffen zoals gordijnen zou veel goed doen..
Freezy .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Heerlijk gegeten, goede kwaliteit , maar als minpunt zeer karig met de bijgerechten.
Als voorgerecht zijn de sardientjes een aanrader. Het hoofdgerecht de fantasia schotel is van goede kwaliteit, maar was qua hoeveelheid net aan.
Het personeel is vriendelijk en snel. Soms iets te snel, want met 1 1/2 uur sta je buiten.
Al met al een van de betere Grieken in Dordrecht.
Daniëlla G.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Laatst heerlijk gegeten bij Olympiada. Ik had de gamba's in knoflookolie vooraf, daarna de inktvis en als afsluiter de baklava. Heerlijk! Heb nog nooit bij een beter Grieks restaurant gegeten.

De bediening mag wel iets beter, deze komt niet heel warm en hartelijk over. De bediening achter de bar dan weer wel, maar daar heb je als eter weinig mee te maken.

Het decor is leuk. Typisch Grieks vind ik en het geeft een leuke sfeer. Tafels zijn ook goed ingedeeld en je hebt fijne bankjes waar je, als je met z'n 2en bent, ruim kan zitten. Met z'n 4en wordt het wel krap denk ik. Al met al een leuke en gezellige avond gehad!
Denise1972x .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Vandaag na een lange tijd weer eens Grieks gegeten. Door vrienden werd Olympiada aangeraden. Een geweldige tip. De kaart is erg gevarieerd, voor ieder wat! Na een heerlijk voorgerecht wilde we even wachten met het hoofdgerecht, dit was geen probleem en het personeel gaf dit door aan de kok. Ook het hoofdgerecht was lekker! Het personeel was vriendelijk en had een goed overzicht. Een echte aanrader dus!
Sandra2015 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Wij hebben hier afgelopen zaterdag weer heerlijk gegeten! Het is altijd weer een genot om hier te mogen komen. Erg sfeervol, je wordt echt welkom geheten, fijne bediening! Heerlijk gegeten, zeer uitgebreide kaart, voor ieder wat wils. Kwaliteit!
Jpe007 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Helaas ben ik na vanavond niet meer zo positief over de service van dit restaurant. Een medewerker liet bij het afruimen een vork met etensresten vallen die een vlek veroorzaakte op de jas van mijn man. Dit werd op een zeer onprettige manier afgehandeld. We moesten de jas wassen en als de vlek er niet uit ging, konden we de jas laten stomen (op hun kosten). Dit kon nou eenmaal gebeuren in een restaurant, fouten worden er gemaakt. Ik vond dit geen geschikte oplossing en legde uit dat ik eigenlijk vind dat zij op voorhand de jas moeten laten stomen, zonder dat wij hem eerst wassen. Het hoort immers bij hun risico van het vak. Excuses werden niet aangeboden, het interesseerde ze eigenlijk helemaal niets en dat was goed te merken. Jammer want het eten is eigenlijk best goed. Hier komen we na jarenlang klant te zijn geweest niet meer terug. Service is nu eenmaal een belangrijk onderdeel van het vak.
Simon V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Gister lekker gegeten bij dit Grieks restaurant, wij rijden er menig Griek voorbij om hier een vorkje te prikken. Bediening super vriendelijk prijs kwaliteit is goed eten mag in iets minder snel tempo geserveerd worden. Verder harstikke tof.

Lies en Siem, Breda
Stefanievs .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Voor een concert avondje even snel een hapje Grieks gaan eten met een vriendin. Eenvoudig doch okay decor. Lekker glaasje ouzo vooraf, we hadden er zin in! Een domper was dan ook de hooguit chagrijnige serveerster. Jammer maar wellicht had ze gewoon haar avond niet.
Gelukkig was het eten, Olympiada schotel, erg lekker. Mals vlees en goed van smaak en een tzatziki met een flinke berg knoflook er in. Toch een aanrader al met al!
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
De kwaliteit van het eten is niet zodanig dat deze je bijblijft, in positieve noch in negatieve zin. De bifteki met feta en de aardappeltjes waren aan de droge kant. De souvlaki was daarentegen in orde, evenals de als bijgerecht geserveerde tzaziki. De bijgeleverde salade was fantasierijker dan in soortgelijke restaurants en bevatte verschillende slasoorten, olijfstukjes en wat feta.
De bediening vonden wij correct, maar wat onpersoonlijk.
-Pas- .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Heerlijke biefstuk gegeten hier en tafelgenoot had vis. Biefstuk gebakken volgens de opgegeven gaarheid, namelijk medium. Bijgevoegde aardappeltjes en salade was goed. Tezamen met een voorgerecht heb je genoeg te eten. Voor een biefstuk pepersaus moet de keuken wel meer pepersaus toevoegen dit was misschien een halve lepel. Voor mij geen probleem aangezien ik de saus toch niet per se nodig heb. Waarschijnlijk krijg je zonder probleem meer saus als je hier om vraagt, aangezien mijn ervaring met de service erg goed is. Vragen naar wat extra tzatziki of brood is geen enkel probleem. De Samos wijn na heeft een prima prijs als je ziet dat je een flink glas lang gerijpte wijn krijgt. De donker gele/ oranje kleur geeft naast de volle smaak weg dat we hier niet te maken hebben met een standaard Samos. Voor lekker Grieks eten is dit een prima adres! Ook voor biefstukken of vis.

Puntje van kritiek: Het opdienen op de standaard ronde borden is eigenlijk iets wat niet past bij de uitstraling en de prijzen van het restaurant.
Nine1983 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Hier gisteren wezen eten (op moederdag), onder andere doordat de Griek een leuke kortingsactie (-25%) heeft... Erg teleurstellend als je dan de rekening krijgt zonder deze verwerkte korting. Als toelichting: Moederdag is een feestdag en op feestdagen is de korting niet geldig. Sinds wanneer is Moederdag een (officiële) feestdag? discussie niet echt mogelijk en uiteindelijk dus met een vervelend gevoel weg gegaan.

Eten is wel redelijk, maar als het druk is gaat de kwaliteit snel achteruit (eerdere keren was het eten beter)

Bloemenrijk .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
We hebben hier woensdag gegeten. Lang gelden dat ik bij de Griek ben geweest. We werden vriendelijk ontvangen en mochten een plaatsje uitzoeken. Niet bij het grote raam wat een beetje kaal oogt. Zou toch iets van gordijnen voor doen om het nog intiemer te maken. Leuke nisjes waar je knus kunt zitten. Ik heb voor de gyros gekozen uit een pannetje met een pittige saus en mijn partner had van de schotel met diverse vleessoorten. Het was erg lekker met het enige minpuntje dat mijn gerecht niet pittig was maar juist mild van smaak. Heb dit wel aangegeven bij de bediening. Deze Griek is absoluut voor herhaling vatbaar! Tot een andere keer!
MirtheM .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Gewoon prima om even lekker een hapje te gaan eten, hoewel het ons de laatste keer qua kwaliteit wat tegenviel. Wij bestellen bij de Griek meestal diverse voorgerechten tegelijkertijd, als hoofdgerecht. Als een soort Tapas. Ik had spinazie-bladerdeeghapjes met een muffe bijsmaak, en bruschetta wat nog het meeste leek op een zompige mini-diepvriespizza. De tzatziki was heerlijk, het brood gewoon oke (maar ook weer niet kraakvers). De bediening was vriendelijk, we zaten prima. Maar echt heel lekker was het dit keer (andere keren wel!) helaas niet.
Jelmer E.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Echt super lekker gegeten bij deze Griek. Je betaald hier wel iets meer dan bij de andere Griekse restaurants in Dordrecht maar de kwaliteit van eten is vele malen beter. De ossenhaas met kaas gratinee was perfect gebakken. Daarnaast goede bijgerechten en lekkere huiswijn. Ook de toetjes zijn hier heerlijk, de chocomousse is een aanrader.
FTG .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Heerlijk grieks restaurant. Voldoende personeel, oplettend maar niet opdringerig. Lekkere tzatziki, goede gyros en hele fijne sfeer! Al met al een prettige ervaring.
Ruud Z.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Toevallig in Dordrecht en zin in Grieks eten. Dat viel niet tegen. De stifado en lamsfilet waren prima op smaak, er was gebruik gemaakt van goede ingredienten en het geheel smaakte "home cooked", en dat is een compliment. Eenvoudige inrichting, de bediening kan ietsje scherper.