Olympia

7,1
7,1
Stev D.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Vandaag bij Olympia gegeten. Ik probeerde de Stifado volgens de kaart een familie recept. Stoofschotel met lam. Lekker maar niet heel bijzonder. Huiswijn rood prima. Bijgerecht aardappeltjes waren dunne plakjes aardappel ( 2 mm) drooggefrituurd met een raar sausje. Salade vond ik niet erg grieks, 4 partjes tomaat, één olijf en een klein driehoekje feta. Niet heel grieks vond ik de gesneden kool in de salade. Minpuntje, geen olie op tafel, werd op mijn verzoek in een schaaltje gebracht. Netjes het restant lamstoofschotel op mijn verzoek in een bakje mee voor morgen.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Jaren geleden kwam ik altijd eten bij dit Grieks restaurant, ik vond het altijd dé beste Gyros dat ik ooit heb gehad. Deze Gyros ook een lange tijd 'gemist' toen ik in Den Bosch woonde.

Vandaag de dag nog eens een kijkje gaan nemen, het Decor lijkt een wat luxe uitstraling te hebben tegen over vroeger, maar niet heel verkeerd.

Vandaag bestelde degene waarmee ik was en ik nummer 76. Maar tot onze verbazing kregen wij nummer 67. Nu wisten wij heel erg zeker 76 gezegd te hebben. (Ik werk de hele dag met cijfers, dus een fout maken in cijfers omdraaien zie ik niet snel gebeuren.) achfijn, de eigenaar deed totaal niet moeilijk en loste het probleem op met het bestelde gerecht. Maar, hij vroeg zijn serveerster welk nummer wij hadden besteld en op gehoorafstand. Waarna ze stellig vol hield dat wij 67 zeiden. Nu mag je dat zeggen, maar op gehoor afstand van de klant vind ik behoorlijk pijnlijk. Want in principe werd er gezegd dat wij liegen.

De eigenaar loste het verder ook goed op, op het moment dat ik mijn vork liet vallen, duurde het 20 seconden voor ik een nieuwe had. Zichtbaar vond hij het dus erg dat wij het verkeerde gerecht kregen.

Maar het was echt super heerlijk en fouten kunnen gebeuren. Wel 1 tip voor de eigenaar: De volgende keer is het netjes om of het drinken gratis te geven of één gerecht als blijk van excuus. Want, hoe je het ook went of keert, ongeacht dat de rest goed ging. Werd het wel ons probleem en niet héél klantvriendelijk opgelost.

Ik schrijf graag alleen positieve reviews, maar helaas moet het ook eerlijk blijven.

Kom ik nog een keer terug?
Ja zeker, het eten is 't waard.
Wentelsteef .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Wij gingen met z'n 3en uit eten bij Olympia. Na 5 minuten gewacht te hebben werden we haastig gevraagd of we gereserveerd hadden. De ober liep weg zonder dat duidelijk was of hij naar het antwoord geluisterd had. Eenmaal aan tafel bleek die ober de eigenaar te zijn. Mensen die na ons binnenkwamen leken stamgasten te zijn en werden in alles eerder geholpen. Ondanks dat wij al 20 minuten zaten en klaar waren om onze bestelling door te geven bleef de eigenaar bij de tafel met stamgasten naast ons staan kletsen. Na lang wachten arriveerde ons eten. De bediening gaf toe "ik heb geen idee wat wat is". We hadden tiganaki, tiganaki giros en tiganaki diabolo. Het was vooral erg veel. Naast ossenhaas of giros zaten er ook andere onduidelijke stukken vlees door de gerechten, evenals veel stukken vet. Het geheel zag er smakeloos uit en had meer weg van een kapsalon van de plaatselijke shoarma boer dan een Griekse specialiteit (zoals aangegeven op de kaart). De bediening liet ook te wensen over. Deze liep vaak rondjes door het restaurant (waarschijnlijk om te kijken of alles overal in orde was) maar merkte na 3 rondjes nog steeds de lege glazen niet op, net als onze pogingen oogcontact te maken om iets te bestellen. Al met al was het een teleurstellend restaurant bezoek. De bediening was overigens niet onvriendelijk, eerder onervaren.
Eefje V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Gisteren avond met zijn 2en wezen eten. Het restaurant zat helemaal vol. Als voorgerecht een portie calamares (gefrituurd) gedeeld. Erg lekker, en vers. Niet te vet, leuke garnering. Geen standaard inktvisringengerecht. Als hoofdgerecht een schotel met bifteki, souflaki, Suzuki, kipfilet en giros. Vooral het vlees van de spies (souflaki) en de kipfilet waren erg mals! Vlees was lekker van smaak Een prima portie salade en friet er bij. Een fles Griekse rode wijn voor 21€ wat een goede prijs is voor zo een lekkere wijn! Prijs- kwaliteit prima. Klein minpuntje: het was aan de warme kant binnen...
Lufthansa .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Voor vier personen gereserveerd. We krijgen een tafeltje dat voor drie personen gedekt is en zeer consequent zijn er ook maar drie menukaarten. Er komt een glaasje Ouzo ter verwelkoming. De mogelijkheid deze als aperitief met water te verdunnen ontbreekt. Bij de bestelling van gegrilde vis meldt de serveerster keurig dat de bereiding hiervan 30 minuten duurt zodat met deze wachttijd voor de hoofdgerechten rekening gehouden kan worden. Netjes. Snoep van dit halve uur de volgende keer vooral 5-10 minuten af want onze vis is te droog. De andere gasten bestellen de Nikopoli-schotel, suzuki, suflaki, bifteki en giros. De porties zijn enorm en er komt een flinke schaal helaas erg vettige aardappelschijfjes op tafel en een voor vier gasten bijzonder kleine portie salade. De smaak is redelijk te noemen. Zoals te verwachten veel knoflook en citroen. Verfijning ontbreekt. Het gaat hier duidelijk om veel eten voor een vriendelijke prijs. De bediening is correct maar van niet de verwachte Mediterrane warmte. De witte en rode huiswijn dun van smaak. De rekening voor vier bedraagt 85 Euro. De eigenaar zit bijna de hele avond bij een bevriend stel aan tafel en het kost zelfs andere stamgasten moeite zijn aandacht te trekken. Niet de gedroomde Griekse gastheer dus. Bij het cijfer voor het eten is deze keer de prijs/kwaliteitverhouding meegewogen.
Levenssgenieter .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Een aantal dagen in Brabant en we besloten hier iets te gaan eten.
Ontvangst was aardig en terwijl we zaten eens om ons heen gekeken. Het is een verzameling kitsch en nep pilaren, foto's en allerlei andere dingen waardoor een "Griekse" sfeer gecreëerd lijkt te worden. Niet onze smaak, maar laten we het erop houden dat smaken verschillen. Een menu kaart met veel keuze, met voornamelijk de bekende schotels met vlees combinaties.
We namen een voorgerecht en de serveerster raadde ons aan om dat maar samen te eten. Een keer bestellen dus, omdat het anders veel te veel zou zijn. Goeie tip, want ze had gelijk. Een enorme portie. Het hoofdgerecht was wederom een grote portie vlees met salade, aardappeltjes en wat rijst. Het smaakte wel, maar het was vooral veel. Allemaal wat vlak van smaak en wat vettig.Het was onmogelijk om dat allemaal op te krijgen. Papieren placemats op tafel , die niets "Grieks" hadden.
Vriendelijke bediening die zich verontschuldigde dat we even moesten wachten, omdat ze die avond wat onderbezet waren met personeel. We hadden er geen last van, maar toch netjes dat zij er even iets van zei.
We kregen de indruk dat er veel vaste klanten waren op deze donderdagavond, want het was druk.
We vonden het eten maar heel gewoontjes en zeker niet bijzonder.Als je gaat voor veel en betaalbaar is dit een goed adres.Meer hebben wij het niet gevonden.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2013
Ik kom vaker bij dit grieks restaurant, ik vind dit de beste ooit!
Je kunt er werkelijk heerlijk eten!

Grote voorkeur zijn de Ioanina (?) schotel en de Tiganaki schotels. Een van de onderscheidende aspecten van Olympia zijn de authentieke Griekse gerechten(o.a. de Tiganaki pannetjes) naast de bekende vleesschotels.

Ik vind het eten altijd ontzettend vers en het vlees smaakt erg lekker, liefhebbers van de griekse keuken: het is een must om hier te gaan eten!