Olympia

Meer informatie over restaurant Olympia

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00
Lars V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Gisteren met de hele familie (grote groep)gegeten bij Olympia. Tafel gereserveerd om 19.30 uur maar bij aankomst ruim 10 minuten buiten in de kou moeten wachten omdat de tafel nog niet gereed was. Tegenvaller voor ons en omdat we oma van 82 niet te lang in de kou wilden laten staan maar een drankje en de warmte opgezocht bij het buurkroegje. We zaten in twee grote groepen dus wisselden we zelf af en toe van plaats om iedereen toch te kunnen spreken.
Het vooraf geregelde voor- en hoofdgerecht, voor allen genoeg keus, was prima. Hoewel in de smaak van de gyros en de souvlaki geen verschil zat. Bediening was vlot maar de drankjes kwamen niet altijd goed door. Bediening mag ook best wat vriendelijker en gastvrijer zijn. De grootte van de groep was vooraf bekend en daar dien je dan toch op in te spelen. Ja, dat is dan even doorwerken. Blijf glimlachen en vraag even of je er bij mag om iets op tafel te kunnen zetten zodat je niet met een hete schaal tegen een hoofd aanstoot.
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Leuk populair restaurant, zelfs doordeweeks erg druk (niet te druk), maar zegt wel iets natuurlijk. Erg ruime kaart, gezellige sfeer. prijs kwaliteit verhouding is goed. Zou zeker nog eens terug gaan.
Wil R.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
lekker gegeten vriendelijke bediening ,alleen jammer weer net zoals bij de meeste griekse restaurants alleen maar een klein beetje sla en geen warme groenten terwijl 2 ons groenten per dag toch heus de norm is !
PeTo .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Gisteravond voor het eerst geweest. Doordat we een kleintje bij ons hadden waren we om 17:00 uur al present. Vanaf een uur of half zes bleef het volstromen wat erop duidt dat het en prima restaurant is. Personeel was vriendelijk en lekker vlot. We gingen alle vier voor het gerecht van de kok wat zeer goed beviel. We hadden slechts een minpuntje, doordat de vele pannetjes niet op een warmhoudplaat oid stonden werd het wel snel koud. Los hiervan zeker de moeite waard om nog een keer terug te komen. Tip: ze doen mee met de diner kortingskaart!
Gerardus D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Toen we binnenkwamen op de vrijdagavond rond 19:00hr, was het gezellig druk , we hadden gereserveerd voor twee personen, en kregen een mooie tafel bij het raam.
We begonnen de avond met een mandje stokbrood met kruidenboter /knoflookboter en iets met stukje tomaat , wat heel lekker smaakte.
We hadden als voorgerecht gebakken Mosselen en een Rundercarpachio, en hadden als hoofdgerechten gekozen voor een schotel Olympia, wat betekent 5 soorten vlees wo. de welbekende Giros, en een Ossehaas, als drank hadden wij gekozen voor een rose en een rode wijn.
We hadden als afsluiting nog Italiaanse koffie en een Irisch koffie besteld.
Ik kan wel zeggen dat we heerlijk hebben gegeten , vriendelijk personeel en een goede bediening , we kregen tevens nog 20 euro korting doordat we een bon hadden van iens , het was een geslaagde avond.
RdM .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Het eten smaakte prima. Een hoofdgerecht voor twee gekozen en dat was zoveel dat we het niet op konden. Een foodybag had dan wel leuk geweest.
Het was deze avond behoorlijk druk en dat was te merken aan de bediening. Snel en met niet zo heel veel aandacht.
Decor is wat rommelig. We zaten in een hoek en daar was het niet goed schoon.
Mart J.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Vanwege de kortingsbon van € 20,00 op het spoor gebracht van Grieks restaurant Olympia. We hebben een prettige avond gehad. Het Griekse eten smaakte redelijk goed, hoewel de moussaka van mijn vrouw een beetje tegenviel. Veel gehakt en beperkt groenten. Voor de rest een goede bediening met een glaasje ouzo als welkomstdrankje. Men gaat er gemakshalve vanuit dat iedereen dit soort sterke drank op prijs stelt. Het was leuk om weer eens een glas Griekse witte wijn te drinken met een harssmaak (Retsina).
Geeria .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
We eten er vaker mede omdat ze werken met een kortingsbon van 20 euro per tafel maar de porties worden steeds kleiner en wat eerder ook niet voorkwam dat je voor ekstra frites moet bijbetalen en dat de wijnen ook flink duurder zijn geworden
Hennyvanweert .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Weer Heerlijk gegeten bij Grieks restaurant Olympia.
dit keer hoefde we niet te wachten op een tafeltje en alles was echt super!
Mijn man had de Souflaki mix.
en ik koos voor de Tiganaki.
Porties ruim voldoende.
En zeer smakelijk!
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Veel over gelezen. Ik kom uit Alkmaar en ga hier voor het eerst heen. Er staan goede recensies maar ook extreem slechte. Ik ben echt wel verwend wat Grieks eten betreft. De sfeer is gemoedelijk en goed het personeel erg vriendelijk en lopen hun benen onder hun lijf vandaan. Ik las dat je soms lang moet wachten op je drinken. Dat zal toeval zijn geweest wij hebben er echt op gelet maar geen enkel negatief daarover. Je wordt niet opgejaagd. Als ze in de haast voorbij lopen en je laat je lege glas zien dan heb je al snel na je nieuwe biertje. Het eten vonden wij heerlijk. Wij zijn altijd blij als je weggaat en de lekkere kruiden nog te proeven zijn. Dat hadden wij hier zeker. Niet over gekruid. De hoeveelheid super de kwaliteit erg goed. De mensen stonden om kwart voor acht nog in een kleine rij bij de ingang om te wachten op een tafel. Wij waren hier erg tevreden. Wij werden zelfs erg blij van het half rennende personeel. Top zeker voor herhaling vatbaar als we weer in deze omgeving zijn.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
net terug van een heerlijk etentje bij Olympia. gezellig aangekleed restaurant, heel sfeervol. Vriendelijk ontvangst, werden netjes naar de tafel gebracht. Lekker brood met wat smeersels en een welkoms-ouzo. Uitgebreide kaart, maar niet onoverzichtelijk. Als voorgerecht nam ik bladerdeeg met feta en spinazie. In één woord heerlijk. Het hoofdgerecht: gyros met kaas. Heerlijk, wel machtig, maar dat mocht de pret niet drukken. Als toetje nam ik diverse zoete lekkernijen en voor mijn jarige man was er slagroom met ijs en een sterretje. Heel attent. Prima restaurant en een goede prijs/kwaliteit verhouding! Wij komen nog eens terug.
ErwinHo .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Prima Griek, lekker eten, leuke sfeer en aardige mensen. 2 keer per jaar wordt in de regio een kortingsbon van 20 euro uitgegeven, dan gaan we er altijd heen, is de prijs ook lekker.
Catrien P.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Vanavond heerlijk gegeten in dit sfeervolle Griekse restaurant. Na een bijzonder warm welkom hebben we enorm genoten van een heerlijk voorgerecht. Mijn man de sardientjes en ik de gebakken zoete paprika met feta. Daarna als hoofdgerecht had mijn man de lam met witte bonen en ik de mixed gril. Beiden waren erg goed bereid en zeer smaakvol. De porties waren zo groot dat we alleen nog maar ruimte hadden voor een drankje na. Ook kregen we nog een heerlijke sinaasappellikeur van het huis. Ik vond het eten bijzonder goed, de bediening uitstekend (zeer attent & vriendelijk) en het interieur erg sfeervol en warm. Kortom, een enorme aanrader!
Martijn W.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Volle bak toen we binnen kwamen, nog maar een of twee tafeltjes vrij. We waren wat later op de avond. Olympia stond als #1 aangeschreven dus de verwachtingen waren hooggespannen. Deze werden zeker waargemaakt. Met Sardelles een simpel maar fatsoenlijk voorgerecht (hoewel gefrituurd en niet gebakken) en een authentiek Griekse stoofschotel (Jouvetski Arnaki) als heerlijk hoofdgerecht, is een 9 goed op zijn plaats. De service was joviaal en intiem maar dat was ook wel gezellig. Over het decor... daar gingen wat dingen mis. Er lag troep in de plantenpotten en dat lag er al lange tijd, spinnenwebben op plekken in zicht, toilet was wat viezig, kleine dingetjes die het toch even wat minder maakten. Ze vallen ook gewoon extra op als het geheel verder goed is... Tot slot over de menukaart twee dingen: in totaal is deze te groot, vind ik. Echt teveel keuze. Het is vaak een combinatie van Hollandse smaak (Grieks = veel vlees) en de echt Griekse, mediterrane gerechten. Maar toch... Tweede punt is een compliment voor de website. Hoewel ook hier door de hoeveelheid het overzicht ontbreekt, blijft het er goed uit zien. En de basis is echt prima... compliment!
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Het is zo langzamerhand een gewoonte geworden dat wij na een korte vakantie weer (bijna) thuisgekomen gaan eten bij Olympia.
Het is er altijd gezellig, het eten is voortreffelijk en de bediening is grandioos.
Het personeel is erg vriendelijk en de kaart uitgebreid (probeer eens een tiganaki).
Na een volgende vakantie gaan we er zeker weer heen.
Mstruijk .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
We hebben met 8 personen gegeten bij de Griek. Daar waren 3 kinderen bij, waarvan 2 nogal moeilijke eters zijn. Eentje wilde carpaccio als hoofdgerecht, geen probleem. De andere wilde alleen feta kaas met tomaat en komkommer. Wordt geregeld.
Korte wachttijden.
Het merendeel heeft mixed grill gekozen. Iedereen heeft alles op gegeten, omdat alles heerlijk was.
En wat ook een leuke bijkomstigheid is: de prijzen zijn niet al te hoog.
Sjaak Onderwater .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
Ben hier met een gezelschap wezen eten. We waren met 11 personen en hebben veel verschillende gerechten gekozen. Eigenlijk vond iedereen het top en waren de grill-gerechten de reden om dit restaurant bij anderen aan te bevelen. Ik ben hier een paar jaar geleden ook geweest en was toen niet zo positief. Er schijnt een nieuwe eigenaar te zijn en dat is merkbaar.
Er is slechts een nadeel aan een bezoek aan dit restaurant en dat is de inrichting. De zaak is druk en en de tafeltjes staan daarom dicht op elkaar. Desondanks blijft het personeel attent en worden de gerechten snel geserveerd. De vele bezoekers zijn een extra graadmeter die mijn conclusie dat dit een goed restaurant is alleen maar onderschrijven.