Olympia

Melkmarkt 20 8011 MC Zwolle Nederland Kaart

Over restaurant Olympia

Griekenland in Zwolle

In de afgelopen 15 jaar hebben veel liefhebbers de weg gevonden naar het Griekse restaurant Olympia in Zwolle, de plek waar de beste authentieke Griekse gerechten bereid worden in een typische sfeervolle Griekse ambiance. Op de kaart hebben zij 95 heerlijke Griekse gerechten met Olympische allure, een kaart om niet snel te vergeten! Geniet van typisch Grieks en een fijne avond!

Meer informatie over restaurant Olympia

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,3
6,7
6,5
Erg duur
Nanette .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Ik had via een aanbieding gereserveerd en las later pas de recensies. Oei. Niet best over het algemeen. Maar goed, we hadden betaald en we wilden toch onze eigen mening vormen over dit restaurant.
We werden ontvangen door een vriendelijke dame. Op tafel stond een kapot theelichtje. Dat gaf geen goede eerste indruk. De muziek (soort hiphop) vond ik niet passen bij een Grieks restaurant maar deze stond zo zacht dat toen er meer mensen binnen waren je de muziek niet meer hoorde.

We hebben vooraf zalmcarpaccio gegeten. De zalm was goed met heel veel sla eronder. Helaas ook met dunne reepjes wortel er tussen wat nogal overheerste. Bord zag er wel mooi uit.
Daarna een mixgrill en een kipschotel. De dame adviseerde aardappeltjes en patat erbij. De borden waren helaas koud en de kip had ook warmer gemogen. Smaak was goed.
De baklava die we hadden als dessert was erg lekker.

Helaas bleek bij het afrekenen van de drankjes dat er voor de aardappeltjes en patat extra betaald moest worden. Vreemd. Je verwacht toch geen hoofdgerecht met alleen wat sla en tzatziki.

Al met al viel het ons dus erg mee. Het eten smaakte goed en het personeel was vriendelijk. Doordat er extra voor de aardappels en patat betaald moest worden vind ik het uiteindelijk wel te duur voor wat je er voor kreeg.
Maaike W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. We hebben vanavond met vier personen het drie gangen menu gehad. Er waren drie verschillende soepjes besteld maar leken eigenlijk allemaal hetzelfde. Daarna 40 minuten gewacht voordat we het hoofdgerecht konden bestellen en toen duurde het nog een hele tijd voordat het geserveerd werd. De bifteki was erg zout en smaakte raar, de gyros eveneens en voor de kip gold hetzelfde. Het duurde erg lang voor de drankjes geserveerd werden en bij een spa rood met citroen hadden ze geen stampertjes. Na het toetje, wat prima was (wat kan er ook verkeerd gaan aan een bolletje vanille ijs) vroegen we om de rekening en daar stonden drankjes op die we niet hadden besteld. Al met al konden we er nog om lachen maar eigenlijk... voor ons écht nooit weer.
Heleen K.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Wij hebben hier vanavond gegeten. De prijs staat niet in verhouding tot het eten. De bediening is jong en heeft het veel te druk.
Wij hebben de mixed grill en de tapas schotel besteld. Erg karig en de salade was oud (vanmorgen al klaar gemaakt) Hier komen we niet nog eens vond de sfeer ook totaal niet grieks, ook het eten was niet bijzonder. En het interieur is echt verouderd. En doet smoezelig aan.
MudB .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wij zaten met een vrienden buiten en het was prachtig weer. Ik had in Harderwijk wel eens bij een Olympia gegeten en dat was heerlijk! Dus ik dacht laten wij hier gaan eten....... Ik had zwaardvis besteld en het was ZO taai dat ik het terug heb gegeven samen met een vriend die ook zwaardvis had besteld. Na een half uur kwam er nog geen nieuw eten, wij hebben gelijk betaald en hebben daar niet op gewacht. Dit doen we niet nog eens....
Abalfazl A.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Wij hebben een gezellige avond gehad
Uiteten met een groep vrienden, daarvoor is Olympia een zeer geschikte plek. We hebben 3 gangen ala cart voor €27,50 PP gegeten de service was super! Wat een vriendelijke personeel. Warm ontvangst en overheerlijke eten
We komen zeker weer terug.
Vakantie1961 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Gisteravond met vier personen daar gegeten. We hadden twee T-bone steaks en twee pizza's besteld. Mmmmm echt lekker en het personeel super gemotiveerd en vriendelijk. Mijn vrienden en ik komen echt terug
Ksvv .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Het voorgerecht bevatte allerlei ingrediënten die niet op de menukaart stonden waardoor het niet lekker was. Het hoofdgerecht was deels lekker, maar je betaalt er veel geld voor. De cola was nep en warm, het bier was warm, de glazen waren stuk voor stuk vies en plakkerig. Bestek was niet schoon. Drankje met bacardi smaakte niet naar hoe het hoort. Mierzoet chemisch, leek nergens naar. en we mochten een nieuwe. Bleek in rekening gebracht. Bestel je thee, krijg je geen keuze. Drankjes die in de menukaart staan hebben ze niet allemaal. Terras was vies, de grond lag vol eten en werd niet opgeruimd.
Dit was eens en nooit weer. Bediening was wel vriendelijk. Dat dan weer wel
As S.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Gisteren ben ik hier mijn dochter wezen eten. Het restaurant zag er smoezelig uit. Gelukkig zaten we bij het raam want de rest van het restaurant was erg donker.
Mijn dochter had een pizza, die was zo slap en week dat je het bijna niet kon snijden. De smaak was volgens mijn dochter wel goed. Ik had een schotel met bifteki (die was wel goed), Suflaki die was zo zout en gekruid dat ik het gewoon niet weg kreeg. Ook zat er gyros bij daar ben ik normaal gesproken dol op maar dit smaakte zo ranzig, ik rook het al toen het geserveerd werd maar toen ik een stukje at wist ik al dat dit geen goed vlees was. Waarschijnlijk net op het randje maar met wat kruiden proberen op te leuken. De salade was ook zout en de rijst was zo droog verschrikkelijk en de tzatziki smaakte niet als tzatziki. Nee voor mij nooit meer Olympia BAH. Ik heb het ook gezegd bij het afrekenen. Toen zei de serveerster, als u dat eerder had gezegd had ik nieuwe laten maken. Nou wat denk je zelf....dan was het net zo ranzig geweest vrees ik.
Mijndert S.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Wij hebben er zaterdag 16 april gegeten en we hebben best wat ervaring met Grieks eten. Op de kaart staat tarama en ik bestelde dat, kreeg ik een tarama van ansjovisjes. Nou sorry hoor dat is geen tarama. De ossehaas was net als de varkenshaas slecht. Nee als we ooit weer in Zwolle komen gaan we hier niet meer heen. Jammer voor de lieve bediening, zij brengt alleen maar wat de kok klaar zet.
Manon D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Ga hier NOOIT eten! We waren de enige bezette tafel. Er liep 4 man personeel, maar toch moesten wij zelf (!) om drinken vragen tijdens het hoofdgerecht, om nagerecht vragen, om koffie vragen en om de rekening vragen. De bediening zat doodleuk de administratie bij te werken IN de eetzaal. We moesten erg lang wachten. Ober wist zelf niet wat hij serveerde. Het eten was slecht, lauw en erg zout. De wijn was weinig voor een dure prijs, We werden echt weggekeken. Nooit weer!
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
zaterdag gegeten in restaurant Olympia, nooit weer. We moesten drie kwartier wachten voordat men de menukaart bracht. De chocolademelk was zuur (volgens de bediening niet en moest ik met hen in discussie), het voorgerecht carpaccio met feta ontbrak de feta en de dressing. het was een kropje sla met wat stukjes vlees, voor de prijs van 10 euro. De gyros was steenkoud. We zouden nieuwe gyros krijgen maar daar zitten we nog steeds op te wachten. Tot mijn grote verbazing bleek het wel extra op de rekening te staan. Ik moest er dus extra voor betalen!Het voorgerecht werd naar mijn zusje toegegooid, zodat de aardappelen over de tafel vlogen. Toen ze er iets van zei kwam er geen reactie van de bediening. Ze bleef zuur voor zich uitkijken en zelfs geen excuses. Drankjes bestellen was niet mogelijk want het personeel keek niet naar je om. We zaten een half uur lang met lege borden voor ons. Toen deze eindelijk werden weggehaadl en ik naar de desserkaart vroeg. Er werd niet op gereageerd en die dessertkaart was er na een half uur nog niet. Toen besloten we maar een ijsje te gaan eten bij Macdonalds, want we hadden het helemaal gehad. Heb wel een klacht ingediend bij de eigenares. En toen ik dat deed, zag ik bij verschillende tafels de mensen bevestigend knikken. Bij macdonalds gekomen, werden we begroet door mensen"Zo ook ontvlucht bij olympia". Ze hadden twee uur moeten wachten op hun eten en toen werd het voorgerecht tegelijk met het hoofdgerecht gebracht. Toen hebben ze hun heil ook maar bij de mac gezocht. Ik heb 10 euro "schadevergoeding" gehad maar dat is achteraf veel te weinig. Ik heb betaald voor gerechten die ik niet heb gekregen en de avond was helemaal verpest.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Slechtste restaurant waar we ooit hebben gegeten. Chocomel was zuur. Toen we het zeiden kregen we met grote tegenzin van de serveerster nieuwe. Met de mededeling dat de datum wel klopte. Na het voorgerecht (vis) moesten wij het bestek bewaren voor het hoofdgerecht ( vlees). Hoofdgerecht werd letterlijk op tafel gesmeten zodat de aardappelen over de tafel vlogen. Gyros van mijn zoon was koud. Toen we er wat van zeiden werd ons nieuwe beloofd. Deze hebben we nooit gehad. Thuis bleek zelfs dat er extra in rekening is gebracht voor een extra portie gyros. 20 minuten op de dessertkaart gewacht. Toen Maar een ijsje gegeten bij een fastfoodketen. Daar kwamen we mensen tegen die ook olympia uit waren gevlucht. Na 2 uur te hebben gewacht op hun soep. Voor ons nooit meer olympia
Anna Q.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Lekker eten, vriendelijke bediening maar soms duurde het echt lang als je iets bestelde. 20minuten op thee wachten ofzo vind ik wel vervelend. Sfeer dan iets te relaxed....
RG82 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Wij gingen uit eten via de AH restaurant actie.
Bij binnenkomst werden we hartelijk welkom geheten, we mochten plaats nemen aan een 'vies' tafeltje. Er werd ons verteld dat we een 3 gangen menu zouden krijgen met 3 soorten vlees (wij dachten...fijn een mixed grill)
We bestelden een fles wijn, dit kon alleen een karaf zijn want ze hadden alleen 2 liter flessen. Prima...een karaf dan (22 euro??)

Het voorgerecht hadden we binnen 10 min op tafel. Brood met verschillende smeersels. Dit was heerlijk! We hadden het nog niet op of het hoofdgerecht werd op tafel geplept!! 4 kleine lamsgehaktballetjes, een bordje te zoute chicken tonight, een bordje gyros, en een bordje gebakken aardappels. Op de rand van het bord voor de 'sier' wat koude rijst..tzatziki en tuinkers...

Als klap op de vuurpijl kregen wij een toetjesparade....

2 eetlepels zoute Griekse yoghurt met daaroverheen een theelepel aardbeiensaus.
Het is dat het bord een leuke vorm had waardoor misschien de yoghurt iets beter tot z'n recht kwam...Binnen 1,5 uur stonden we weer buiten...

Onder het eten hadden we samen een schatting gemaakt van wat in onze ogen een redelijke prijs zou zijn (beide hebben we jarenlange horeca ervaring) 13 tot 15 euro was een prima prijs geweest ons inziens....

Bij het afrekenen mochten we eenmaal 'diverse keuken' afrekenen van €29,95!!!!!!!!

Wij dachten dat de AH actie er was om mensen naar je restaurant te trekken....maar dit noemen we slechte reclame en wegjagen.

Voorheen ook gebruik gemaakt van deze actie bij een steakhouse in Hattem...waar we voortreffelijk hebben gegeten...en Wel echt 'uit' waren.

Voor ons helaas geen Olympia meer...

Wel een vriendelijke gastvrouw overigens.
MowgliBalou .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het restaurant is zeer karig en eenvoudig ingericht; weinig sfeer. Hoewel de bediening hun best lijkt te doen hebben wij bij iedere gang een excuus gekregen. Er ging vanalles fout.
Het eten, tja het was de kwaliteit van een Knorr pakket.
Helaas dus geen aanrader dit restaurant.
Melissadrt .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Maar liefst 1 serveerster voor een helemaal vol restaurant. Het duurde lang voor je eindelijk kon bestellen, het duurde nog veel langer voor je je eten kreeg. Eens en nooit weer. Eten was niet speciaal. De tapas van de actie stelt ook niet veel voor.
Hankaclout .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
We hebben hier gegeten via de spaaractie van AH. We kregen een heerlijk verrassingsmenu van 3 gangen.
Proeverijen, erg lekker en gevarieerd.
De bediening is erg aardig!!
Frankvugts .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Er was geen enkele keuze mogelijkheid en we hebben ook geen menu gekregen. Op tafel staat een volle fles water waarvan de dop al open is geweest. Kraanwater dus. Je betaald voor een glas kraanwater dezelfde prijs als voor frisdrank. Het eten op zich was prima, maar wel een beetje flauw. We werden gewaarschuwd voor pittige sausjes maar duur waren niet pittig..zelfs niet zout.
Petra_hordijk .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Wel aardig, maar niet bijzonder. Ik miste de groente bij het ah-3-gangen-diner en vond m nog redelijk aan de prijs: 29,95 pp. Met de ah actie goed betaalbaar. Vriendelijke bediening. minpuntje: wc papier was op... Gezellig druk op woensdagavond.
Vdhoekjanny .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Een aardig restaurant met vriendelijke gastvrouw.
Het eten was een speciaal AH menu, het was goed,lekker,maar niet echt heel speciaal. Prijs was in verhouding tot het menu.